شرایط استفادۀ مشتریان

سایت و نرم‌افزارهای استادکار که توسط شرکت ابرداده‌گزاران کران‌سو (شرکت) طراحی گردیده‌اند، تحت شرایط زیر به کاربران (هر شخصی که وارد سایت یا نرم‌افزارهای استادکار می‌شود) خدمات ارائه می‌‌نمایند؛ لذا این شرایط به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربر و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات استادکار، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید. استفاده از استادکار به منزلۀ قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلااعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات استادکار را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از یک یا چند طریق سایت، نرم‌افزارهای استادکار، پیامک، تلگرام یا ایمیل به تمامی کاربران اطلاع داده خواهد شد. صرف ادامۀ استفادۀ کاربر از خدمات استادکار، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی می‌‌گردد. قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهند بود. استادکار تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند؛ لذا تمام کاربران نیز موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند. توجه: لازمۀ استفاده از خدمات استادکار (سایت و نرم‌افزارها) داشتن ۱۸ سال تمام شمسی است.

توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود، به منزلۀ امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.

خدمات

استادکار مستقیماً خدمتی ارائه نمی‌نماید، بلکه تنها ایجادکنندۀ پل ارتباطی بین مشتریان (اشخاص متقاضی دریافت خدمات) و سرویس‌دهندگان (اشخاص ارائه‌کنندۀ خدمات) جهت تسهیل دریافت و ارائۀ  انواع خدمات است. بدین توضیح که در استادکار، سرویس‌دهنده میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص‌شدن سرویس‌دهنده  می‌‌تواند با شرایطی از درخواست خود انصراف دهد.

بدین‌وصف، هر خدمتی که در قالب استادکار ارائه می‌گردد، یک قرارداد مستقل فی‌مابین سرویس‌دهنده و مشتری است و استادکار تنها زمینۀ انعقاد این قرارداد را میان مشتریان و سرویس‌دهندگان مهیا می‌‌کند. تأکید می‌‌شود که شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی – اعم از حقوقی و کیفری – در قبال اتفاقات در مقابل کاربران – اعم از مشتریان و سرویس‌دهندگان – و اشخاص ثالث نخواهد داشت. استادکار ضمن تلاش برای حفظ کیفیت خدمات ارائه شده و انجام پیگیری و رسیدگی به شکایات، هیچ مسئولیتی در قبال خدمت ارائه شده، کیفیت آن و مشکلات احتمالی ندارد.

  1. حساب کاربری

    1. هر شخص (اعم از حقیقی و حقوقی) تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری است.
    2. در خصوص اشخاص حقوقی، فرد افتتاح‌کنندۀ حساب کاربری، باید نمایندۀ قانونی شرکت باشد.
    3. کاربران موظف به ارائۀ اطلاعات صحیح و دقیق هستند. کاربران وظیفه دارند در صورت تغییر اطلاعات حساب کاربری، این اطلاعات را در استادکار به‌روزرسانی نمایند. مسئولیت صحت و دقت اطلاعات مندرج و عواقب ناشی از عدم رعایت این موضوع بر عهدۀ کاربر است.
    4. هر کاربر با ثبت‌نام در استادکار و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌‌های صادره ازحساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه، حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌‌نماید.
    5. کاربران جهت استفاده از استادکار احراز هویت می‌شوند.
    6. فعالیت‌های حساب کاربری باید تماماً مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
    7. مسئولیت تمام فعالیت‌های حساب کاربری بر عهدۀ صاحب حساب کاربری است.
    8. استادکار حق اعمال هرگونه محدودیت را به هر دلیل و بدون اطلاع قبلی بر روی حساب کاربری کاربران داراست.
  1. مالی

    1. با توجه به این که اتصال به اینترنت برای استفاده از استادکار ضروری است، کاربر می‌‌بایست اینترنت مورد نیاز را به انضمام سایر لوازم استفاده از استادکارتدارک ببیند و مخارج آن‌‌ها را شخصاً تأمین نماید. بدین‌‌وصف، هزینه‌ای که به‌عنوان هزینۀ خدمت، محاسبه و از مشتری دریافت می‌‌شود، مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائه‌شده از سوی استادکار و سرویس‌دهندگان است.
    2. هزینۀ خدمت از طریق نرم‌افزارهای استادکار محاسبه و به مشتری اعلام می‌‌گردد. کاربر پس از مشاهدۀ قیمت و ارسال درخواست خدمت (در خصوص مشتری) یا پذیرش درخواست خدمت (در خصوص سرویس‌دهنده) حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می‌‌نماید.
    3. مشتری هزینۀ خدمت را به یکی از دو روش زیر به شرکت پرداخت می‌‌کند: (۱) پرداخت اینترنتی از طریق نرم‌افزارهای استادکار؛ (۲) پرداخت مستقیم به سرویس‌دهنده. در صورت ضرورت و بنا به تشخیص صلاحیت شرکت، ممکن است راه‌‌های دیگری نیز برای پرداخت به کاربر پیشنهاد شود.
    4. استادکار این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که بر روی تعداد تراکنش‌ها در بازۀ زمانی مشخص و مبلغ هر تراکنش یا مبلغ تراکنش‌ها در بازۀ زمانی مشخص محدودیت اعمال نماید.
    5. استادکار می‌تواند هر زمان و به هر دلیل از انجام پرداخت مشکوک خودداری نماید.
    6. سرویس‌دهندگان به صورت ویژه برای جلوگیری از تخلف‌های مالی (مانند پولشویی، پرداخت غیرقانونی و…) احراز هویت می‌شوند.
    7. استادکار هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت مالیات سرویس‌دهندگان ندارد و این مسئولیت بر عهده خود سرویس‌دهندگان است.
    8. در صورتی که حساب کاربری سرویس‌دهنده‌ای به تشخیص استادکار (به دلیل فعالیت غیرقانونی یا مغایر با شرایط استفاده و قوانین استادکار) بسته شود، اعتبار حساب کاربری سرویس‌دهنده به حساب بانکی سرویس‌دهنده منتقل نمی‌شود و نزد استادکارباقی می‌ماند.
  1. مالکیت معنوی

    1. مالکیت معنوی نرم‌افزارهای استادکار و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و…) متعلق به شرکت ابرداده گزاران کرانسواست.
    2. کاربران تنها اجازۀ استفادۀ محدود و غیرانحصاری از خدمات استادکار را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهایاستادکار یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازۀ استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و… را به آن‌ها اعطا نماید.
    3. کاربران نمی‌‌توانند نرم‌افزارهای استادکار را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامۀ مشابه استفاده نمایند.
    4. کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای استادکار جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طورکلی انتقال نرم‌افزارهای استادکارو حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهند داشت.
    5. کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکۀ مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.
    6. کاربران نمی‌‌توانند برنامه را مشابه‌سازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامۀ دیگری استفاده نمایند.
    7. کاربران نمی‌توانند از هرگونه کرالر (Crawler) یا ابزار مشابه جهت مرور یا کپی خودکار صفحات و اطلاعات استادکار استفاده نمایند.
  1. تعهدات عمومی کاربر

    1. طبق مادۀ 3 آیین نامۀ اجرایی مادۀ هفت قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهدۀ سفارش‌دهنده و سازندۀ آگهی است.
    2. کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار دیگر اشخاص ـ اعم از حقیقی و حقوقی و به‌ویژه افراد زیر ۱۸ سال ـ قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. در صورت تخلف، مسئولیت تمام اقدامات انجام‌شده توسط دیگران به‌عهدۀ صاحب حساب کاربری خواهد بود.
    3. مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌‌شود مطلقاً به‌عهدۀ صاحب حساب کاربری است؛ در نتیجه، ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، از جمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفادۀ دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی شخص ثالث به حساب کاربری خود، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت لزوم، شرکت را مطلع کند تا اقدامات لازم را انجام دهد.
    4. کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات استادکار تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به‌کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری سایت و نرم‌افزارهای استادکار و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار سایت و نرم‌افزارهای استادکار را خدشه‌‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد، به‌عهدۀ کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
    5. کاربر تنها مجاز است از استادکار برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از استفادۀ تجاری از خدمات آن اجتناب نماید. در صورت تخلف، چهار برابر هزینۀ خدمات ارائه‌شده از سوی متخلف به‌عنوان وجه‌التزام تخلف از وی اخذ خواهد شد. وصول این مبلغ نافی حق شرکت برای طرح دعوای جبران خسارت وارده نخواهد بود. بدیهی است این حکم شامل اشخاص حقوقی که وفق مفاد بند 2.1 این قرارداد در نرم‌افزارهای استادکار به‌عنوان مشتری اقدام به ایجاد حساب کاربری نموده‌اند، نمی‌گردد.
    6. کاربر با افتتاح حساب کاربری در استادکار، تنها مجوز استفادۀ غیرانحصاری، غیرقابل‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌‌کند و به این ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به استادکار (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازۀ استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای استادکار را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن خواهد بود.
    7. کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفادۀ کاربر از خدمات استادکار گردد.
    8. کاربر متعهد است که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات استادکار کسب نموده است، استفاده نکند و از ذخیرۀ این اطلاعات به هر شکل ـ اعم از ذخیرۀ اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا سایر موارد ـ اجتناب نماید.
    9. کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ای‌میل، سایت استادکار یا نرم‌افزارهای استادکار در خصوص استفاده از خدمات استادکار و شرایط آن برای کاربر ارسال می‌‌گردد، مطالعه نماید و در صورت موافقت، آن را تأیید نماید. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت، کلمه، عدد، عبارت، نام تایپ‌شده و امثال آن به‌عمل آید که به سند ارسالی الحاق می‌‌شود و همانند امضای دست‌نویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که به طریق مزبور امضا نموده است، متعهد و ملتزم می‌‌نماید. در صورت عدم تأیید شرایط استفاده، کاربر قادر به ادامۀ استفاده از استادکار نخواهد بود.
    10. کاربر می‌‌پذیرد که بسته‌های تشویقی اختصاصی (و نه بسته‌های تشویقی عمومی)، برای استفادۀ شخصی وی در نظر گرفته شده و به همین دلیل می‌‌بایست از انتقال و فروش آن‌ها اجتناب نماید.
    11. کاربر می‌‌پذیرد که اعتبار ناشی از بسته‌های تشویقی غیرقابل تبدیل به وجه نقد است و از این رو کاربر نمی‌‌تواند وجه معادل بسته‌های تشویقی را از شرکت مطالبه نماید.
    12. درصورتی‌که یک فرد با مشخصات هویتی معین هم‌زمان به‌عنوان «مشتری» برای یک خدمت درخواست ارسال و همان فرد این درخواست را به‌عنوان «سرویس‌دهنده» قبول کند، عمل مزبور تقلب قلمداد می‌‌شود و شرکت را مجاز خواهد نمود که چهار برابر هزینۀ خدمت انجام‌شده به طریق فوق را از متقلب وصول نماید. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت وارده را نکند، شرکت مجاز خواهد بود، بنا به تشخیص خود، خسارت وارده را از متقلب مطالبه نماید. وصول این مبالغ نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور نخواهد بود. درصورتی‌که وابستگان یک فرد با همکاری وی اقدام به اعمال مشابه کنند یا کاربران به هر شکل نسبت به شرکت اِعمال حیله و تقلب نمایند و بدین‌وسیله موجبات ضرر شرکت را فراهم آورند، مشمول حکم اخیر خواهند بود.
    13. کاربران استادکار حق کپی‌برداری از اطلاعات سرویس‌دهنده، نوشتار و تصاویر ارسال‌شده به استادکار را چه به‌شکل دستی و چه به‌طور خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.
    14. کاربر متعهد می‌گردد هیچ‌گونه فعالیتی که به حیثیت تجاری استادکار لطمه بزند، انجام ندهد. در صورت مشاهدۀ این‌گونه فعالیت، استادکار حق انجام پیگیری‌های قضایی لازمه را برای خود قائل است.
    15. کاربر می‌پذیرد از هرگونه استفادۀ غیرمجاز از اطلاعات استادکار، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، خودداری نماید. در صورت وقوع، استادکار حق انجام پیگیری‌های قضایی لازمه را برای خود قائل است.
  2. تعهدات اختصاصی کاربر مشتری

    1. مشتری در طول ارائه خدمت ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از هر نظر است.
    2. مشتری موظف است در زمان مقرر در محل بیان شده (نشانی‌ای که در درخواست خدمت ثبت شده ‌است) حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینه‌ی خدمت را از اعتبار او کسر یا از نام‌برده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری مشتری موصوف نخواهد بود.
    3. مشتری موظف است هزینه‌ی خدمت را پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست خدمت (در شرایطی که خدمت وفق درخواست اولیه انجام پذیرد و در شرایط آن تغییری داده نشود) یا پس از پایان خدمت، مشتری نمی‌‌تواند به میزان هزینه‌ی خدمت اعتراض کند یا پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را بنماید.
    4. مشتری می‌‌پذیرد که اعتبار موجود در حساب کاربری متعلقه منحصراً جهت بهره‌گیری از خدمات استادکار قابل استفاده است و حق مطالبه‌ی دریافت نقدی این وجوه را نخواهد داشت.
    5. نظراتی که مشتری پس از دریافت سرویس در استادکار ثبت می‌نماید باید از موارد زیر مبرا باشند:
      1. الفاظ رکیک،
      2. تبلیغ به نفع یا علیه سرویس‌دهنده‌ها در نظرات مربوط به دیگر سرویس‌دهنده‌ها،
      3. هر نوع محتوای متناقض عرف جامعه،
      4. نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران،
      5. محتوای سیاسی و توهین به قومیت‌ها،
      6. توهین به مقدسات، اقوام یا اشخاص،
      7. تبلیغات به هر شکلی،
      8. هرگونه لینک به سایت‌های دیگر،
      9. نظراتی که دارای محتوای جمع‌آوری رأی و لایک دیگر کاربران باشند،
      10. شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات تماس،
      11. نام کاربری افراد در سایت‌های مختلف مانند Yahoo ID و …،
      12. درخواست و دعوت به چت،
      13. درخواست فیلتر‌شکن و وی پی ان و
      14. نظراتی غیر‌مرتبط با سرویس‌دهنده یا خدمت ارائه شده.
  3. تعهدات اختصاصی کاربر سرویس‌دهنده

    1. سرویس‌دهنده موظف است صفحۀ شخصی خود را به‌روزرسانی نماید. استادکار ممکن است در مواردی بر اساس قوانین، محتوای صفحۀ شخصی سرویس‌دهنده را تغییر دهد. محتوای صفحۀ شخصی سرویس‌دهنده باید مبرا از موارد زیر باشد:
      1. مغایرت با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و عرف جامعه؛
      2. ناقض حریم شخصی افراد؛
      3. هر گونه توهین به ادیان رسمی کشور، آداب، رسوم، قومیت‌ها، لهجه‌ها و گویش‌های مختلف؛
      4. استفادۀ ابزاری از تصاویر اشخاص، درج بی‌مورد عکس صورت اشخاص یا استفاده از عکس کودکان برای معرفی خدماتی که مخاطب آن کودکان نیستند؛
      5. هر نوع خبرپراکنی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که جنبۀ تجاری نداشته باشد؛
      6. ناقض قوانین حق تکثیر (کپی‌رایت)؛
      7. برگزاری هر نوع مسابقه، قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی (با جایزه یا بدون جایزه)؛
      8. خدمات انجام پروژه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی؛
      9. عرضۀ هرگونه خدمات یا کالایی که موجب رواج خشونت و آسیب‌رساندن به دیگران می‌شود؛
      10. خدمات مربوط به شرخری؛
      11. کالا و خدمات مرتبط با مواد مخدر، افیونی و دخانی؛
      12. خدمات مربوط به فلزیابی، گنج‌یابی، حفاری غیرمجاز؛
      13. خدمات مرتبط با همسریابی، دوست‌یابی، مشاورۀ خانوادگی؛
      14. خدمات، دفاتر و شرکت‌های مرتبط با لیزینگ، به‌جز نمایندگی‌های مجاز با ارائۀ مجوز؛
      15. هرگونه خدمات مرتبط با گرین‌کارت یا اقامت کشورها و مسافرت و اخذ ویزا به کشورهایی که منع قانونی برای ورود به آن‌ها وجود دارد؛
      16. خرید و فروش اعضای بدن، مانند «کلیه»؛
      17. درخواست کمک‌های نقدی یا پیش‌پرداخت برای معامله‌های از راه دور؛
      18. درج شمارۀ حساب؛
      19. خدماتی که شائبۀ کلاهبرداری در آن مشاهده شود؛
      20. معرفی سایت‌، کالا یا خدماتی که به هر شکلی قصد رقابت با استادکار را دارند؛
      21. قرار ملاقات غیرتجاری به‌صورت آنلاین؛
      22. وجود جملات نادرست از نظر املائی یا نگارشی.
    2. سرویس‌دهنده موظف است پس از پذیرش درخواست خدمت، پس از انجام هماهنگی، در زمان تعیین شده، در محل (نشانی‌ای که در درخواست ثبت شده است) حضور یابد. تخلف از این امر شرکت را مجاز خواهد نمود که ضمن کسر معادل هزینۀ خدمت از حساب کاربری سرویس‌دهنده یا وصول آن از سرویس‌دهنده، خسارت ناشی از ایراد ضرر به حسن شهرت شرکت را جبران نماید. اخذ مبالغ موصوف نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری سرویس‌دهندۀ مزبور نخواهد بود. رد درخواست مشتری پس از پذیرش آن، مشمول حکم این بند خواهد بود.
    3. سرویس‌دهنده موظف است در حین انجام خدمت، تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین صنفی را رعایت نماید. مسئولیت جبران خسارات جانی و مالی وارده به مشتری یا اشخاص ثالث حین ارائه خدمت به‌سبب عدم رعایت این قوانین، به‌عهدۀ سرویس‌دهنده است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت؛ مضاف بر آن، در صورت بروز چنین اتفاقاتی، شرکت مجاز خواهد بود خسارت وارده به اعتبار شرکت را از سرویس‌دهندۀ خاطی مطالبه نماید.
    4. سرویس‌دهنده موظف است اعتبار تجاری نرم‌افزار استادکار را در همه حال در نظر بگیرد و برای حفظ این اعتبار از خود حسن خلق نشان دهد و مراتب نزاکت و ادب را در قبال مشتری رعایت نماید. تخلف از مفاد این ماده و نیز هر رفتاری که موجب خدشه‌‌دار شدن حیثیت تجاری شرکت گردد، شرکت را مجاز خواهد نمود که مبلغ چهارمیلیون تومان به‌عنوان وجه التزام تخلف از سرویس‌دهندۀ متخلف مطالبه نماید. تشخیص حدوث این امر با شرکت است.
    5. سرویس‌دهنده موظف است قیمت تعیین‌شده توسط استادکار را از مشتری مطالبه نماید. مطالبۀ مبلغ مازاد ـ جز در موارد توافقی ـ موجب ایراد ضرر به حیثیت تجاری شرکت می‌‌شود و شرکت را مجاز خواهد کرد تا ضمن انسداد حساب کاربری سرویس‌دهندۀ متخلف، وجه‌التزام مقرر در بند فوق را از نام‌برده وصول نماید.
  4. تعهدات شرکت

    1. شرکت متعهد به تلاش برای ارائۀ خدمات باکیفیت است و در این راه تلاش می‌‌کند با به‌روزرسانی سایت و نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران سطح خدمات ارائه‌شده را ارتقا بخشد.
    2. شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجۀ استفادۀ کاربران از خدمات استادکار در نرم‌افزار ثبت و ذخیره می‌‌شود. این اطلاعات به‌شرح زیر است:
      1. اطلاعاتی که کاربر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام (نام، نام خانوادگی، شمارۀ ملی، آدرس و شمارۀ تلفن همراه)، درخواست خدمت و… در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد؛
      2. اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجۀ استفادۀ کاربر از خدمات استادکار در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛ از جمله موقعیت مکانی محل درخواست خدمت، هزینۀ خدمت، تراکنش‌های مالی صورت‌گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات استادکار و اطلاعات مربوط به سخت‌افزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات استادکار استفاده می‌‌کند (نظیر سیستم‌عامل آن) و نهایتاً شیوۀ اتصال کاربر به اینترنت و…؛

تبصره: در مواردی شرکت به کاربران اجازه می‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای استادکار منتشر کنند. محتوای تولیدشده ـ و نه کپی‌شده ـ توسط کاربران به‌شیوۀ مذکور، در مالکیت کاربران قرار دارد؛ اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای استادکار، اجازۀ استفاده، تغییر و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به‌صورت رایگان، غیرقابل‌رجوع و قابل‌انتقال به شرکت واگذار می‌‌کند.

    1. شرکت متعهد می‌‌شود که اطلاعات ذخیره‌شده در برنامۀ استادکار ـ یعنی موارد فوق الذکر ـ را تنها در جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده نماید؛ در نتیجه، ارائۀ شمارۀ همراه مشتری و آدرس محل درخواست خدمت به سرویس‌دهنده برای انجام هماهنگی بلااشکال است.
    2. شرکت متعهد است کلیۀ تغییرات، اصلاحات و الحاقات قرارداد حاضر را از طریق سایت استادکار، نرم‌افزارهای استادکار، ای‌میل یا پیامک به کاربران اطلاع دهد. هر کاربر می‌‌تواند عدم تمایل خویش را نسبت به استفاده از خدمات پیامکی نرم‌افزار اعلام کند و تقاضای قطع این خدمات را داشته باشد. در صورت طرح چنین تقاضایی، نظر به امکان ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی، مسئولیتی متوجه شرکت نیست و کاربر حق اعتراض نخواهد داشت.
    3. در صورت بروز هرگونه مشکلات مالی مربوط به پرداخت هزینۀ خدمت، مسئولیت آن بر عهدۀ شرکت است.
  1. محدودۀ مسئولیت شرکت

    1. نظر به این‌که استادکار تنها خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌‌دهد و در ارائۀ خدمت دخالت ندارد،شرکت هیچ‌گونه تضمینی در خصوص کیفیت خدمات، صلاحیت و مهارت سرویس‌دهندگان، زمان دریافت خدمات و کیفیت خدمتی که ارائه می‌‌شود، نخواهد داشت.
    2. شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث ـ که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد ـ نخواهد داشت.
    3. استادکار حق عدم سرویس‌دهی به کاربران را به هر دلیل داراست.
    4. شرکت نمی‌‌تواند اجرا شدن برنامۀ استادکار را در تمامی سخت‌افزارها، دستگاه‌های تلفن همراه یا شبکه‌های ارتباطی تضمین نماید.
    5. سرویس‌دهندگان استادکار در هر لحظه قادر به ویرایش صفحۀ شخصی خود هستند؛ بنابراین، استادکار هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال هر نوع مطلب درج شده نمی‌پذیرد و صرفاً مطالب درج‌شده توسط سرویس‌دهندگان را نمایش می‌دهد.
    6. تلاش استادکار، نشر اطلاعات صحیح و درست است؛ اما نمی‌تواند صحت مطالب را تضمین نماید و هیچ‌گونه تعهد یا مسئولیتی در قبال محتوا برعهده نمی‌گیرد.
    7. مسئولیت استفاده از استادکار بر عهدهٔ کاربر است و استادکار هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى ناشى از دسترسى و استفادهٔ کاربر از این سایت ندارد.
    8. مسئولیت استفاده از هرگونه متن، پیام، توضیح، اطلاعات، عکس، مشخصات تماس و موارد مشابه که به استادکار ارسال می‌شود یا در آن قرار می‌گیرد، شامل بازتولید، افشاء، مخابره، نشر و پخش آن، بر عهدهٔ فرستنده اطلاعات است.
    9. استادکار مختار است هر گونه پیام، محتوا یا عکسی که کاربران به سایت یا نرم‌افزارها ارسال می‌کنند یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به کاربر یا ایجادشده توسط کاربر باشد را در هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند، حذف نماید.
    10. استادکار مختار است هر گونه محتوایی که کاربران به سایت یا نرم‌افزارها ارسال می‌کنند را به هر نحو که صلاح می‌داند، برای توسعه و تبلیغ خدمات خود استفاده نماید.
    11. مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به استادکار که به واسطۀ اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی و باقی رسانه‌ها منتشر می‌شود، با خود این افراد است و استادکارمسئولیتی در قبال آنها ندارد.
  1. شکایات

    1. در صورت بروز مشکل در خدمت ارائه‌شده، مشتری و سرویس‌دهنده باید تلاش نمایند مشکل را بین یکدیگر حل نمایند. درصورتی‌که اختلاف حل نگردد، هر یک از طرفین می‌تواند شکایت خود را به استادکار ارائه نماید. در این صورت، استادکار با توجه به مستندات، نظر کارشناس و قوانین خود، رأی صادر می‌نماید.
    2. در صورت بروز اختلاف بین کاربران و استادکار، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را به‌صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف از طریق مراجع قضایی تهران حل و فصل خواهد شد.

حریم خصوصی

استادکار برای حریم خصوصی کاربران خود، ارزش و اهمیت ویژه‌ای قائل است. در اینجا به منظور شفاف‌سازی بیشتر، نحوۀ ذخیره‌سازی و استفادۀ استادکار از اطلاعات کاربران شرح داده می‌شود.

در کل دو دسته اطلاعات از کاربران استادکار دریافت می‌شود:

  • اطلاعات مستقیم: اطلاعاتی که کاربران به صورت مستقیم در سایت استادکار وارد می‌کنند.
  • اطلاعات غیر‌مستقیم: اطلاعاتی که بعد از استفادۀ کاربران از خدمات استادکار ذخیره می‌شوند.

در ادامه به شرح این دو دسته اطلاعات و پس از آن به توضیح نحوه استفاده استادکار از آن‌ها می‌پردازیم.

اطلاعات مستقیم

اطلاعاتی که مشتریان به‌ صورت مستقیم در فرایند ثبت‌نام، ثبت درخواست خدمت، مکالمات با مرکز تماس استادکار و… ثبت می‌کنند. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شمارۀ تلفن همراه، شمارۀ تلفن ثابت، کد ملی، نشانی و آدرس پست الکترونیکی می‌شوند.

اطلاعات غیرمستقیم

اطلاعاتی است که بعد از استفادۀ مشتریان از خدمات استادکار ذخیره می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

  • نشانی

    در صورت نیاز و با تأیید مشتریان، هنگام استفاده از خدمات استادکار، موقعیت مکانی از طریق سیستم ذخیره خواهد شد.

  • تراکنش‌های مالی

    هنگامی‌ که مشتریان اعتبار حساب کاربری خود را در استادکار، با استفاده از کارت‌های بانکی، افزایش می‌دهند، تنها شمارۀ تراکنش و پیگیری بانکی در استادکار ثبت می‌شود. شایان ذکر است که در این فرایند، هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات کارت بانکی مشتریان، برای استادکار، امکان‌پذیر نخواهد بود.

  • روش استفاده از سرویس

    استادکار اطلاعات مربوط به روش استفادۀ کاربران را از نرم‌افزار و سایت ثبت می‌کند. این اطلاعات برای بهینه‌سازی و بالابردن کیفیت خدمت‌رسانی استفاده می‌شود.

  • اطلاعات دستگاه مورد استفاده و شبکۀ اینترنت

    در صورت لزوم، استادکار اطلاعات دستگاه مورد استفادۀ مشتریان را هنگام سفارش سرویس‌ها ذخیره می‌کند. این اطلاعات شامل موارد زیر است: نوع دستگاه (تلفن همراه، تبلت و …)؛ سیستم‌عامل؛ مشخصات سخت‌افزاری؛ چگونگی روش اتصال به اینترنت از جمله شبکه 3G، وای‌فای (Wi-Fi) و… .

چگونگی استفاده از اطلاعات مشتریان

تمامی اطلاعاتی ذکرشده که در استادکار ذخیره می‌شوند، برای ارائه و بهبود کیفیت خدمات و همچنین تسهیل فرایند ارائۀ خدمات به کار می‌روند؛ به ‌طور مثال همکاران استادکار می‌توانند از موقعیت مکانی مشتریان برای پیدا کردن هرچه سریعتر مشتری و ارائه خدمت به او، استفاده کنند.