راهنمای تهیه ۶ روغن برای لاغری شکم

0

در مطلب رژیم غذایی و لاغری پهلو با ورزش مخصوص پهلو برای لاغری شکم و آب کردن چربی‌های اضافه پهلوها این بار دست به دامن دشمن اصلی‌مان یعنی همان «چربی» شده‌ایم. با شما موافقم که کمی عجیب است ولی یادتان باشد که همه جا خوب و بد پیدا می‌شود حتی در بین چربی‌ها. در این پست استادکار مجموعه‌ای از چربی‌های مفید و روغن برای لاغری شکم و پهلوها را معرفی می‌کنیم و روش‌های تهیه خانگی هر یک از این روغن‌های نابودگر اضافه وزن را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

از کدام روغن برای لاغری شکم و پهلوها استفاده کنیم؟ چطور؟

چربی‌های ناحیه پهلوها و شکم یکی از آزاردهنده‌ترین و مقاوم‌ترین انواع چاقی است. تا جایی که اگر سری به روش‌های لاغری شکم بزنید، تکنیک‌ها و راهکارهای غذایی و حتی تمرینات ورزشی خاصی برای آن وجود دارد. با وجود اینکه هیچ لاغری بدون اصلاح سبک زندگی و عادات غذایی بدست نمی‌آید ولی خبر خوب این است که؛ « برای حل کردن مسائل سخت هم می‌توان با کمی تلاش راه حل‌های ساده پیدا کرد». روغن برای لاغری شکم یکی از همین راه حل‌ها است.  اما سوال مهم این است که کدام روغن‌ها چنین خاصیتی دارند و چطور باید از آن‌ها استفاده کرد؟!

۱- روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل آن را به یکی از مناسب‌ترین انواع روغن برای لاغری شکم تبدیل کرده است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل اثرات مثبتی روی افزایش متابولیسم بدن دارند و با اضافه کردن این روغن به رژیم غذایی‌تان می‌توانید از فواید این روغن برای لاغری شکم و چربی‌ پهلوها بهره‌مند شوید.

روش مصرف:

به صورت روزانه یک الی ۲ قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را به مواد غذایی مصرفی‌تان اضافه کنید. از روغن نارگیل برای پختن یا سرخ کردن گوشت، ماهی، سبزیجات و تخم مرغ، تهیه ذرت بو داده (پاپ کورن) استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را همراه با پودر کاکائو به لیوان شیر یا سایر نوشیدنی‌های گرم مثل چای و قهوه خود اضافه کنید.

روغن برای لاغری شکم
در کاهش وزن همه چیز مربوط به میزان کالری‌های دریافتی است. برای اکثر افراد نگهداشتن حساب کالری‌های مصرفی روزانه سخت و طاقت فرسا است. خواص روغن نارگیل به شما کمک می‌کند تا بدون تلاشی مضاعف اشتهای خودتان را کنترل کنید و در نتیجه کالری کمتری را مصرف کنید.

طرز تهیه روغن نارگیل در خانه:

۹ تا ۱۰ نارگیل به شما حدود ۳ لیتر شیر نارگیل می‌دهد که از آن می‌توانید حدود ۱۵۰ گرم روغن نارگیل بگیرید. برای ۵۰ گرم روغن برای لاغری شکم به ۳ الی ۴ عدد نارگیل احتیاج دارید (برای تهیه روغن برای لاغری شکم در خانه، بهتر است از نارگیل‌های کوچک استفاده کنید).

  • اول نارگیل را شکسته و آب آن را در کاسه‌ای بریزید. سپس گوشت نارگیل را از پوست آن جدا کنید.
  • گوشت نارگیل را داخل یک کیسه پارچه‌ای بریزید و با فشار دادن، شیر نارگیل را از آن خارج کنید. برای راحتی کار می‌توانید مقداری آب گرم به گوشت نارگیل اضافه کنید.
  • شیر نارگیل را یک بار از صافی بگذرانید تا ناخالصی آن گرفته شود. سپس آن را در یک ظرف برنجی بریزید و به مدت ۲ الی ۳ ساعت روی شعله کم حرارت دهید. تا زمانی که به رنگ خرمایی (مایل به قهوه‌ای) در آید. مراقب باشید شیر نارگیل نسوزد و در این مدت آن را هر از گاهی هم بزنید.
  • زمانی که غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
  • ماده غلیظ شده را روی یک پارچه صافی بریزید و با فشار دادن روغن آن را جدا کنید. روغن را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی بریزید. این روغن برای لاغری شکم را می‌توانید به مدت ۸ الی ۱۰ ماه نگهداری کنید.

۲- روغن زیتون

روغن زیتون انتخاب بعدی برای مبارزه با چربی‌ها و کاهش وزن است. این روغن غنی از چربی‌های غیراشباع و پایه اصلی در رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای است. مطالعات نشان می‌دهند که ارتباطی مستقیم و قوی بین مصرف غذاهای شامل چربی‌های غیراشباع و کاهش خطر ابتلا به چاقی شکمی، دیابت و بیماری‌های قلبی وجود دارد.

روغن برای لاغری شکم
روش مصرف: روغن زیتون می‌تواند یک انتخاب آگاهانه به عنوان روغن برای لاغری شکم در دستور پخت مواد غذایی‌تان باشد و یا در هنگام صرف انواع غذا ها و سالادها به عنوان یک طعم دهنده مفید و کاهنده وزن از آن استفاده کنید.

۳- روغن گریپ فروت

این روغن برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید است. در دهه ۱۹۳۰ برای اولین بار روغن گریپ فروت به عنوان یک ماده غذایی در رژیم بازیگران هالیوود شناخته شد. تحقیقات نشان می‌دهد که در صورت مصرف غذاهای چرب به همراه آب گریپ فروت، به میزان ۱۸% وزن کمتری پیدا می‌کنید.

بیشتر بدانید طرز تهیه شربت آلوئه ورا

روش مصرف:

استفاده خوراکی: روغن گریپ فروت از پوست آن تهیه می شود. ۱ یا ۲ قطره از اسانس روغن آن را به یک لیوان آب اضافه کرده و به محض بیدار شدن از خواب در صبح آن را بنوشید. این روش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و سموم بدن را دفع  می‌کند. همچنین نوشیدن روغن گریچ فروت بعد از غذا به هضم بهتر آن کمک کرده و برای جلوگیری از ایجاد نفخ موثر است.

استفاده موضعی: روغن گریپ فروت را روی مچ دست، قفسه سینه یا زیر بینی بمالید. تنفس این روغن به صورت آنی روی کنترل گرایش شما به مصرف مواد غذایی اثر گذاشته و اشتهایتان را کاهش می‌دهد.

روغن برای لاغری شکم
چند قطره از روغن گریپ فروت را به عطر یا اسپری خود اضافه کنید. مصرف روزانه این عطر اشتهای‌تان برای مصرف میان وعده زیاد و خوردن تنقلات پیش از خواب را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه روغن گریپ فروت:

  • گریپ فروت را بشویید و با استفاده از یک چاقوی تیز پوست آن را جدا کنید. طوری که لایه سفید زیر پوست آن وجود نداشته باشد.
  • پوست گریپ فروت را با یک روغن دیگر مانند روغن نارگیل یا کانولا مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه‌ای تمیز به مدت ۳ روز در دمای اتاق نگه دارید (ظرف دارای درپوش باشد).
  • روغن گریپ فروت را می‌توانید به مدت ۶ ماه در دمای اتاق نگهداری کنید.

۴- روغن دارچین

دارچین دارای خواص تنظیم کنندگی قند خون در بدن است. کاهش سطح قند خون باعث می‌شود بیشتر غذا بخورید و با افزایش اشتها، اضافه وزن پیدا کنید. برای استفاده از دارچین به عنوان روغن برای لاغری شکم و کاهش وزن روش زیر را دنبال کنید:

  • ۱ یا ۲ قطره روغن دارچین را در یک فنجان چای یا آب گرم همراه با مقدار کمی عسل طبیعی مخطوط کرده و یک بار در روز آن را میل کنید. بهتر است پیش از مصرف وعده غذایی آن را بنوشید تا اشتهای شما را کنترل کند.
  • از روغن دارچین به عنوان طعم دهنده در کوکی یا همراه با جو دو سر در وعده صبحانه استفاده کنید.
  • استفاده از روغن دارچین در عطر و اسپری مصرفی روزانه و یا مالش موضعی آن همراه با روغن‌هایی مانند نارگیل و جوجوبا روی مچ دست و قفسه سینه به کنترل اشتها و تقویت خلق و خو کمک می‌کند.
روغن برای لاغری شکم
طرز تهیه روغن دارچین: ۲ فنجان روغن زیتون خالص را در ظرفی بزرگ ریخته و روی شعله متوسط گرم کنید. سپس نصف فنجان دارچین را با آن مخلوط کرده و به مدت ۳ دقیقه بجوشانید. یک بطری شیشه‌ای را استریل کرده و روی آن فیلتر قهوه بگذارید. سپس مخلوط را از صافی رد کنید. این روغن برای لاغری شکم را می‌توانید به مدت یک ماه در مکانی سرد و تاریک نگهداری کنید.

۵- روغن زنجبیل

یکی از دلایل اصلی جمع شدن چربی در شکم، عدم تعادل هورمونی و شیوه زندگی پراسترس است که با زیاد شدن کورتیزول خون همراه بوده و متابولیسم طبیعی بدن را از بین می‌برد. زنجبیل به دلیل کاهش کورتیزول و خواص ضد التهابی خود به عنوان یک روغن برای لاغری شکم شناخته می‌شود.

روش مصرف:

یک یا دو قطره روغن زنجبیل را به یک لیوان آب اضافه کرده و با مقدار کمی آب لیموی تازه میل کنید. همچنین می‌توانید آن را بطری نگهداری کرده و عطر آن را استنشاق کنید. این روش برای کاهش اشتها و کنترل آن بسیار موثر است.

روغن برای لاغری شکم
طبق تحقیقات استفاده از روغن زنجبیل بدون ضرر است ولی می‌توانید از روغن های زنجبیلی که دارای تاییدیه درمانی هستند استفاده کنید.

طرز تهیه روغن زنجبیل:

  • تعدادی زنجبیل پوست کنده را به ۲۴ ورقه ۴ سانتی متری برش بزنید. سپس آن را با یک فنجان روغن کانولا مخلوط کنید.
  • حدود ۳ الی ۴ دقیقه آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا لبه‌های آن قهوه‌ای شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و قطعات زنجیل را با قاشق از آن خارج کنید. اجازه دهید تا روغن به دمای اتاق برسد و خنک شود.
  • مایع را از یک صافی پارچه‌ای عبور دهید. روغن زنجبیل را می‌توانید به مدت یک هفته در ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید.

بیشتر بدانید ژل لاغری خانگی

۶- کاربردهای وازلین برای لاغری

اگر به دنبال یه روش خانگی و روغن برای لاغری شکم و ران پا می‌گردید، بد نیست ترکیب نصف قاشق غذاخوری وازلین به همراه یک کپسول ویتامین E را هم امتحان کنید. این دو ماده را به مدت ۱۵ ثانیه مخلوط کنید و روی نواحی چربی شکم و ران بمالید. سپس روی آن را با پارچه پنبه‌ای بپوشانید. برای اینکه این روش جواب مطلوبی بدهد باید ۳ گام را طی کنید:

  1. قبل از صبحانه یک لیوان آب ولرم میل کنید.
  2. از مالش روغن برای لاغری شکم و پا به صورت موضعی استفاده کنید. و روی آن را با پارچه بپوشانید.
  3. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید.

این روش خانگی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب سه الی چهار بار در هفته تکرار کنید.

نظرات و پیشنهادات

اگر می‌خواهید به صورت جدی و اساسی از دست چربی‌های اضافی ناحیه شکم و پهلوهای‌تان خلاص شوید بهترین روش استفاده از مواد غذایی طبیعی و سالم (پرهیز از مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی، آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه و غذاهای فست فودی) و ورزش کردن مستمر است. در کنار تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی‌تان استفاده از روغن برای لاغری شکم توصیه می‌شود.

شما از چه روش‌هایی برای لاغری شکم و پهلوهایتان استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات سایت استادکار با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Healthline Doctoroz | UpnatureHealthcarehint

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =