پنج راهکار مفید برای شستن خودرو

0

برای شستن خودرو از چه ابزاری استفاده می‌کنید؟ ابتدا بدنه خودرو را می‌شویید یا داخل آن را تمیز می‌کنید؟ در این پست قصد داریم پنج راهکار ساده و کاربردی برای شستن خودرو را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

شستن خودرو خود را به سادگی و در کمترین زمان انجام دهید

برای نگهداری از خودرو شخصی و حفظ ظاهر آن به بهترین نحو، باید اتومبیل خود را به طور منظم بشویید. این کار باعث می‌شود آلودگی‌ها به چشم نیایند و مدت زمان طولانی خودرو شما تمیز بماند. شستن اتومبیل در خانه بسیار ساده است، به شرط این که از تکنیک درست و البته ابزارهای مناسب استفاده کنید. در اینجا به پنج راهکار اساسی برای شستن خودرو در خانه اشاره می‌کنیم، که به شما کمک می‌کند اتومبیل خود را همواره تمیز نگاه دارید.

وسایل لازم برای شستن خودرو
برای شستن خودرو استفاده از اسفنج‌های نرم خیلی بهتر از حوله یا اسفنج‌های متراکم است. زیرا احتمال ایجاد خراش روی خودرو را به حداقل می‌رساند. همچنین پیش از شستن خودرو، اسفنج را خوب بشویید تا ذرات خرد شده آن روی ماشین باقی نماید. دستکش‌های مخصوص شستن ماشین با دارا بودن ترکیب میکرو فیبر و پلی آمید از دیگر ابزار شستشو برای محافظت وسیله نقلیه در برابر خراش هستند.

برای شستشوی صحیح خودرو، باید با ابزارهای مناسب شروع به کار کنید. این ابزارها شامل یک شلنگ، دو سطل، یک عدد اسفنج نرم یا دستکش کارواش، مقداری مایع شستشوی خودرو و دست کم یک عدد حوله بزرگ میکروفایبر برای خشک کردن خودرو است. دستکش‌هایی که از پوست گوسفند باشند، دستکش‌های میکروفایبر و اسفنج‌های دریایی برای شستشوی اتومبیل فوق‌العاده هستند.

توجه داشته باشید که از صابون شستشوی دست، مایع ظرفشویی و شیشه پاک‌کن به جای مایع مخصوص شستن خودرو استفاده نکنید؛ محصولاتی که برای شستن خودرو تولید شده‌اند، به گونه طراحی می‌شوند که بر روی رنگ بدنه خودرو خط و خش ایجاد نمی‌کنند و به‌قدری ملایم هستند، که حتی واکس روی خودرو را نیز از بین نمی‌برند.

۱- قدم اول برای شستن خودرو

اتومبیل خود را زیر سایه و یا در یک روز نیمه آفتابی یا ابری بشویید و از شستن خودرو در روزهای کاملا آفتابی پرهیز کنید. اگر هنگامی که هوا بسیار گرم است، اتومبیل خود را شستشو دهید، به سرعت خشک می‌شود و در نهایت، شما با کلی لکه بر روی شیشه‌های خودرو مواجه خواهید شد. قبل از شستن خودرو، اطمینان حاصل کنید که در ابتدا تمامی قسمت‌های ماشین را با شلنگ آب بگیرید؛ در صورتی که آلودگی به بدنه خودرو چسبیده باشد، با کشیدن اسفنج ممکن است بر سطح اتومبیل‌تان خراش ایجاد شود. لازم به ذکر است، شما حتما باید چوب میوه، مدفوع پرندگان، حشرات مرده و صمغ درختان را از سطح خودرو خود تمیز کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند به رنگ اتومبیل آسیب بزنند.

شستن ماشین در خانه
هدف اصلی از بکار بردن دو سطل در شستن خودرو؛ ممانعت از پخش آلودگی موجود در آب و انتقال مجدد آن به بدنه خودرو است. همچنین میتوانید از سطل‌های مشبک دو قسمتی استفاده کنید که آب تمیز را در قسمت بالا نگه داشته و آلودگی را به بخش زیرین انتقال می‌دهد.

۲- با دو سطل ماشین را بشویید

همیشه از دو سطل استفاده کنید؛ یکی از اشتباه‌های بزرگ و رایجی که در حین شستن خودرو ممکن است مرتکب شوید، آب کشیدن اسفنج کثیف داخل سطل آب تمیز دارای شوینده است. اگر این کار را بکنید، در واقع خودروتان را تمیز نمی‌کنید، بلکه آلودگی‌ها را به همه قسمت‌های اتومبیل پخش خواهید کرد. بنابراین داخل یک سطل، آب و شوینده بریزید و سطل دیگر را با آب تمیز پر کنید و اسفنج آلوده را داخل آن قرار دهید و آبکشی کنید. پس از شستشوی کامل اسنفج، آن را داخل آب و کف فرو ببرید و شستن خودرو را ادامه دهید. اسفنجتان را مرتبا بشویید و آبگیری کنید و بخصوص در روزهای گرم در حین کار، خودرو را با شلنگ چندین بار آب بگیرید. عمل شستشو را با ملایمت انجام دهید و بصورت افقی اسفنج را روی بدنه خودرو بکشید، تا مانع از ایجاد خط و خش روی خودرو شود.

شستن اتومبیل در خانه
برای شستن لاستیک خودرو از پاک کننده‌های فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید که مانع از خوردگی لاستیک شوند. هر چرخ‌ را تک به تک شسته و آبکشی کنید سپس به سراغ چرخ بعدی بروید.

۳- در تمیز کردن چرخ‌ها دقت کنید

هرگز از یک اسفنج هم برای شستن چرخ‌ها و لاستیک‌ها و هم برای بدنه خودرو استفاده نکنید. چرخ‌ها و لاستیک‌ها انواع آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند و طبیعتا شما نمی‌خواهید این آلودگی‌ها به بدنه خودرو و رنگ آن آسیب بزنند، بنابراین برای شستشوی تایرها بهتر است از مایع تمیز کننده و اسفنج مخصوص استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای شستشوی چرخ‌ها و لاستیک‌ها از شوینده‌هایی استفاده کنید، که ماده پایه آن‌ها آب باشد تا به لاستیک‌ها آسیبی وارد نشود.

۴- نحوه درست آبکشی وسیله نقلیه

هنگامی که خودرو را با شلنگ کاملا آبکشی کردید، بخش‌های مختلف آن را جداگانه و مرحله به مرحله از بالا به پایین بشویید. در شستن ماشین این ترتیب را رعایت کنید، ابتدا سقف خودرو، سپس نگهدارنده شیشه و خود شیشه، پس از آن درب‌ها، پایین درب‌ها، سپر جلو و سپس سپر عقب را بشویید. پس از همه این‌ها، چرخ‌ها و لاستیک‌ها را بشویید، البته شما می‌توانید چرخ‌ها را اول از همه هم بشویید، به شرطی که از دستکش شستشوی جداگانه استفاده کنید.

شستشوی ماشین در منزل
خشک کردن وسیله نقلیه پس از شستشو برای جلوگیری از لکه‌های آب ضروری است. فرقی نمی‌کند آب شیر باشد یا باران در هر صورت آب دارای برخی مواد معدنی است که پس از تبخیر شدن قطرات آن، باعث ایجاد لکه‌هایی روی وسیله نقلیه می‌شود.

۵- هرگز خشک کردن را فراموش نکنید!

هنگامی که برای آخرین بار خودرو را می‌شویید، بهتر است از شلنگ بدون سری استفاده کنید، تا آب به آرامی روی اتومبیل جریان پیدا کند و به پایین بیاید؛ این عمل از ایجاد لک بر روی بدنه خودرو جلوگیری می‌کند. هنگامی که آب بخار می‌شود، مولکول‌های آب ناپدید می‌شوند، اما مواد معدنی موجود در آن باقی می‌مانند، در نتیجه، خشک کردن خودرو به طور کامل به اندازه شستن آن اهمیت دارد. برای خشک کردن از یک حوله میکروفایبر بزرگ و ضد خش استفاده کنید، همچنین، می‌توانید از یک اسکاچ سیلیکونی که به رنگ بدنه خودرو آسیب نمی‌زند نیز برای از بین بردن رطوبت سطح اتومبیل استفاده کنید. حوله‌های میکروفایبر نسبت به حوله‌ها و پارچه‌های دیگر قدرت جذب رطوبت بالاتری دارند و سریع‌تر خشک می‌کنند. پس از آن که خودرو شما کاملا خشک شد، می‌توانید بدنه خودروتان را با واکس‌های مخصوص اتومبیل موجود در بازار مثل روز اول برق بیندازید.

توصیه ما به همه دارندگان خودرو این است، که بیش از پیش به شستن و تمیز نگاه داشتن اتومبیل خود اهمیت بدهید. اگر در قسمت‌های پرتردد و آلوده شهر روزانه با اتومبیل شخصی خودتان جابجا می‌شوید، حداقل هر دو هفته یک بار خودروتان را بشویید.

اگر به دلیل مشغله کاری فرصت کافی برای شستن خودروی خود ندارید میتوانید از سرویس‌های تمیز کردن خودرو در محل استفاده کنید. استادکار به شما کمک می‌کند تا افرادی ماهر برای شستن خودرو در منزل خود بیابید.

سخن آخر

شستن ماشین چندان هم کار سختی نیست. کافی است اصول شستشو را بدانید تا در کمترین زمان ممکن خودرویی پاک و تمیز داشته باشیم. در این پست استادکار روش‌هایی کاربردی و سریع برای شستشوی خودرو معرفی شدند. شما نیز میتوانید تجربیات مفید خود برای شستن سریع خودرو را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

خدمات کارواش سبز روشویی و توشویی ماشین های سواری و شاسی بلند در منزل و محل کار

کارواش سبز در محل

  • شستشوی انواع خودروهای شاسی بلند
  • شستشوی انواع خودروهای سواری
  • توشویی و روشویی انواع خودرو
  • واکس و پولیش داشبورد و لاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هشت =