بهترین و مناسب‌ترن باطری برای پراید کدام باطری است؟

0

پراید یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین مدل‌های ماشین در ایران است که مدل‎‌های مختلفی دارد از این رو انتخاب باطری مناسب برای پراید ممکن است دغدغه خیلی از این کاربران باشد. بهترین باطری برای پراید شما معمولاً با توجه به مدل و تیپ ماشین تعیین می‌شود و میزان ظرفیت باتری، جنس و فضای قرارگیری آن فاکتورهایی هستند که باید در انتخاب یک باتری خوب برای پراید مورد توجه قرار دهید. در این مقاله با استادکار قصد داریم تا به بررسی باطری مناسب برای پراید بپردازیم و اطلاعات مفیدی در مورد باطری اتمی پراید کسب کنیم، با وبلاگ استادکار همراه باشید.

ویژگی باطری مناسب برای پراید

برای انتخاب باتری خوب برای پراید باید به سایز باطری و آمپر و ولتاژ باتری توجه داشته باشید و باتری مناسب مدل پراید خودتان را خریداری کنید. به طور کلی باتری مناسب برای پراید معمولاً می‌تواند از نوع اسید شارژ یا سیلیدی باشد و باید با توجه به میزان مصرفی برق هر خودرو، فضایی که برای جاگذاری باتری در زیر کاپوت دارد و قدرت دینام برای شارژ آن، باتری انتخاب شود. از آنجایی که خودروی پراید تیپ‌های مختلفی دارد، از این رو در خرید بهترین باطری برای پراید باید به مؤلفه‌هایی که در ادامه به آن اشاره شده است توجه داشته باشید:

  • ولتاژ باتری بیشتر ماشین‌ها از جمله پراید ۱۲ است.
  • آمپر پراید باید از ۵۰ تا ۶۲ آمپر باشد.
  • معمولاً بیشترین فضای مورد نیاز برای نصب باتری پراید طول ۲۳ سانتی‌متر در عرض ۱۸ سانتی‌متر در ارتفاع ۱۸ سانتی‌متر مورد نیاز است.
  • باید به نوع باتری اسیدی یا اتمی پراید دقت کرد.
  • شرکت‌ سازنده باکیفیت‌ترین آن‌ها ایرانی و کره‌ای هستند. پیشنهاد می کنیم انواع باطری ماشین کره‌ای برای پراید را بخوانید .

این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر شما برای ماشین خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با باندهای قوی استفاده می‌کنید، مصرف برق خودرو شما بیشتر می‌شود و به همین دلیل گاهی حتی ممکن است که آمپر بالاتر از ۶۲ نیز نیاز پیدا کنید.

اگر شما برای ماشین خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با باندهای قوی استفاده می‌کنید، مصرف برق خودرو شما بیشتر می‌شود
اگر شما برای ماشین خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با باندهای قوی استفاده می‌کنید، مصرف برق خودرو شما بیشتر می‌شود

بهترین باطری برای پراید

باتری ماشین معمولاً به دو نوع سیلیدی یا اتمی و غیرسیلیدی یا معمولی تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور کلی شرکت سازنده پراید از باتری غیرسیلیدی یا معمولی برای این ماشین‌ها استفاده می‌کند و همین موضوع موجب شده تا عده‌ای استفاده از این نوع باتری را به جای باطری اتمی پراید توصیه کنند. اما در مقابل خیلی از کارشناسان نیز بر این باور هستند که استفاده از باطری اتمی پراید به دلیل به‌کارگیری تکنولوژی به روزتر برای همه خودروها از جمله پراید مناسب‌تر است؛ اما این موضوع را نیز باید همواره به خاطر داشت که نوع رانندگی و همچنین شرایط استفاده از باتری می‌تواند بر روی انتخاب شما مؤثر واقع شود.

باتری‌های سیلیدی یا اتمی معمولاً قیمت بالاتری نسبت به باتری‌های غیرسیلیدی دارند و عمر طولانی‌تری دارند. این باتری‌ها همانند باتری‌های غیرسیلیدی نیاز به بررسی و نگهداری دوره‌ای ندارند و در قسمت بیرونی خود نشانگری دارند که راننده از میزان اسید موجود در باتری مطلع می‌کند.

عمر مفید باتری خودرو پراید در حدود ۳ تا ۵ سال است و از این رو بعد از گذشت این مدت احتمالاً باید اقدام به خرید مجدد باطری مناسب برای پراید خود نمایید. مهم‌‌ترین علائم خرابی باتری پراید نیز درست استارت نخوردن ماشین، صدا کردن ماشین در زمان استارت و عدم آمدن برق به پشت آمپر است.

بیشتر بدانید علت خوابیدن باتری ماشین چیست؟

یکی از علائم خرابی باتری درست استارت نخوردن ماشین است.
یکی از علائم خرابی باتری درست استارت نخوردن ماشین است.

قیمت باتری پراید

عوامل مختلفی روی قیمت باتری که شما برای پراید خود خریداری می‌کنید تأثیر دارند و معمولاً قیمت باطری پراید صبا با انواع دیگر پراید علاوه بر مدل ماشین شما به ویژگی‌ها و برندی که باتری خود را از آن خریداری می‎کنید، بستگی دارد.

  • در برخی مواقع امکان آن وجود دارد که باتری کهنه خود را تحویل دهید و بعد از تعیین قیمت آن باتری نو را تحویل بگیرید.
  • هر چه آمپر باتری بالاتر باشد، معمولاً آن باتری گران‌تر است.
  • باتری اتمی قیمت بیشتری نسبت به باتری اسیدی دارد.
  • باتری خارجی به خصوص کره‌ای از سایر باتری‌ها گران‌تر است.

باتری اتمی کره‌ای به عنوان گران‌ترین باطری مناسب برای پراید نیز با توجه به برند آن، قیمت متفاوتی دارد که یکی از بهترین برندهای آن باتری دلکور ۶۰ آمپر است. اما باید بدانید که باتری‌های ایرانی نیز امروزه با کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با نمونه‌ها خارجی در بازار وجود دارند که قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب‌تر است. برای مثال صبا باتری یکی از تولیدکنندگان باتری‌ با کیفیت است که محبوبیت زیادی نیز در بین خریداران دارد. این شرکت با تولید انواع باتری با هر میزان آمپری توانسته به یکی از بهترین تولیدکنندگان باتری داخلی تبدیل شود و باتری فابریک پراید نیز از همین برند تهیه می‌شود.

امروزه در بازار تنوع زیادی از برندهای باتری ماشین وجود دارد.
امروزه در بازار تنوع زیادی از برندهای باتری ماشین وجود دارد.

کلام آخر

برای خرید باتری مناسب خودرو پراید قبل از هر چیزی باید بدانید که به چه میزان آمپر و چه نوع باتری نیاز دارید. میزان هزینه خود را برای خرید باتری خارجی یا ایرانی در نظر بگیرید و مناسب‌ترین گزینه را برای خودرو خود انتخاب کنید. اگر برای خدمات تعمیر یا تعویض باتری خود به کارشناسانی ماهر نیاز داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

تعویض باتری

تعویض باتری

  • دریافت باتری کهنه
  • تعویض باتری انواع خودرو «درمحل»
  • 6 ماه تا یکسال گارانتی
  • انواع باتری‌های ایرانی و خارجی
دریافت این خدمت از استادکار

در انتها پیشنهاد می کنیم آموزش تست باتری ماشین را که مقاله کاربردی نیز می باشد را مطالعه کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =