مناسب ترین و بهترین روغن موتور برای پراید چیست؟

17

بیشتر افراد یک سوال مشترک دارند، مناسب ترین و بهترین روغن موتور برای پراید چیست ؟ در این مقاله به بررسی این مورد می پردازیم. همان طور که می دانید روغن موتور یکی از مواد مصرفی خودروها به شمار می‌رود که تعویض به موقع و انتخاب صحیح آن، نقش مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می‌کند. اگر شما صاحب یک خودروی پراید هستید، باید نسبت به انتخاب بهترین روغن موتور مناسب پراید اقدام کرده و در این مورد دقت کافی به خرج دهید. با استادکار همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین روغن موتور مناسب پراید

بهترین روغن موتور برای پراید، را باید با توجه به نوع موتور آن انتخاب نمایید. با توجه به پرایدهایی که در خیابان‌های کشورمان در حال حرکت هستند؛ باید چهار نوع موتور برای آن‌ها قائل باشیم: موتورهای کاربراتوری، موتورهای انژکتوری، موتورهای تقویت شده و موتورهای یورو ۴٫

بهترین روغن موتور مناسب پراید
بهترین روغن موتور مناسب پراید را باید با در نظر گرفتن نوع موتور آن و تک سوز یا دوگانه سوز بودن، انتخاب نمایید.

روغن موتور مناسب هر یک از انواع موتورهای بالا را در ادامه دنبال می‌کنیم.

روغن موتور مناسب پراید کاربراتوری

برای پرایدهای کاربراتوری، لازم است که به سراغ روغن موتورهای ۵۰-۲۰ بروید. بهترین نمونه‌های توصیه شده توسط کارشناسان خودرو، را باید روغن موتورهای بهران خودرو، بهران تکتاز، بهران صبا و بهران رخش بدانیم.

روغن موتور مناسب پراید انژکتوری

در مورد پرایدهای با موتور انژکتوری، نیز روغن‌هایی چون پارس پایا، بهران پیشتاز، کاسترول gtx سفید، بهران سوپر پیشتاز و کاسپین (نوع چهار فصل) توصیه می‌شوند.

روغن موتور مناسب پراید انژکتوری
برای پرایدهای انژکتوری، بهترین روغن موتور توصیه شده از نوع ۴۰-۱۰ و انواعی چون بهران پیشتاز، بهران سوپر و کاسپین چهار فصل هستند.

روغن موتور مناسب پراید با موتور تقویت شده

در این موتورها نیازمند تغییرات خاصی نسبت به پرایدهای انژکتوری نیستیم و همان روغن‌های پارس پایا، کاسپین، سوپرپیشتاز از بهران و پیشتاز از بهران پاسخگو خواهند بود. اگر علاقه مندید در مورد انواع روغن موتور بیشتر بدانید مقاله انواع روغن موتور را به شما پیشنهاد میکنیم .

روغن موتور مناسب پراید یورو ۴

اما با شیفت پیدا کردن موتورهای پراید به نوع یورو ۴، تغییراتی را در سوپاپ‌ها نیز داریم و نوع روغن که در سه نمونه قبلی روی ۲۰-۵۰ بود، در موتورهای یورو ۴ به ۱۰-۴۰ تغییر پیدا می‌کند. به همین دلیل روغن‌های بهران سوپر پیشتاز و بهران رانا از نوع ۱۰-۴۰ مناسب خواهند بود.

بهترین روغن موتور برای پراید ۱۳۱

از آن جایی که پراید ۱۳۱ از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای پراید به حساب می‌آید، به طور جداگانه به بررسی نوع روغن موتور مناسب آن نگاهی می‌اندازیم. خودروی پراید ۱۳۱ دارای موتور یورو ۴ بهینه است و لازم است که در آن از روغن ۱۰-۴۰ و به ویژه بهران سوپر پیشتاز استفاده شود. سازگاری کامل این روغن با موتور پراید ۱۳۱، باعث بالا رفتن کیفیت عملکرد موتور خواهد شد. پیشنهاد میکنیم درباره ی بهترین زمان تعویض روغن را بخوانید .

روغن موتور مناسب پراید با موتور تقویت شده
بهترین روغن موتور مناسب پراید ۱۳۱، روغن ۴۰-۱۰ و از نوع بهران سوپر پیشتاز است که می تواند عملکرد موتور را بهبود بخشیده و پایداری بیشتری داشته باشد.

بهترین روغن موتور برای پراید دوگانه سوز

بهترین روغن موتور برای پراید دوگانه سوز، بهتر است که روغنی چون بهران پاک، کاسترول سی ان جی، پارس سی ان جی یا گلف سی ان جی را مورد استفاده قرار دهید. البته این بدان معنا نیست که در پرایدهای دوگانه سوز، امکان استفاده از روغن‌های بنزین وجود ندارد، اما به هر صورت با استفاده از روغن‌های قید شده، کیفیت بالاتری را در اختیار خواهید داشت.

حجم روغن موتور پراید

حجم روغن موتور لازم برای پراید با تعویض فیلتر روغن، باید به اندازه ۳٫۵ لیتر باشد. البته این در شرایطی است که همه چیز نرمال بوده و مشکلاتی در خصوص گیج روغن یا روغن سوزی و مانند آن وجود نداشته باشد. به یاد داشته باشید که تعویض فیلتر روغن نیز اهمیت زیادی دارد و نباید از کنار آن ساده عبور کنید. چیزی که سازنده در خصوص زمان تعویض روغن موتور پراید در شرایط نرمال تعیین کرده است؛ هر ۸ هزار کیلومتر است. البته در صورتی که مدت زمان زیادی برای طی این ۸ هزار کیلومتر طی کرده باشید و خودروی شما مدتی را در پارکینگ به سر برده باشد، توصیه می‌شود که زودتر از موعد برای تعویض روغن موتور اقدام کنید.

بهترین روغن موتور برای پراید دوگانه سوز
بهتر است پیش از طی ۸ هزار کیلومتر کامل، روغن موتور پراید را تعویض کرده و در ضمن آن حتما فیلتر روغن را نیز عوض نمایید.

حجم روغن موتور پراید بدون فیلتر

همان طور که گفتیم حجم مورد نیاز برای روغن موتور پراید با در نظر گرفتن تعویض فیلتر روغن، ۳٫۵ لیتر است. اما در صورتی که فیلتر روغن تعویض نشود، به ۳ لیتر روغن موتور نیاز خواهید داشت. البته همیشه لازم است که همزمان با تعویض روغن موتور، فیلتر روغن را نیز عوض کنید.

روش تعویض روغن پراید

ابتدا کمی موتور خودرو را روشن کنید تا روغن موتور گرم شود. سپس در حالی که دستکش به دست کرده‌اید، درب کاپوت خودرو را باز کرده و درپوش گیج روغن را نیز بردارید. زیر خودرو جک زده و پیچ کارتل را باز نمایید. (البته یک سطل زیر محل ریزش آن قرار دهید تا روغن داخل سطل تخلیه شده و روی زمین نریزد.)

برای تعویض فیلتر روغن، لازم است که فیلتر قبلی را به کمک یک آچار بیرون کشیده و فیلتر جدید را در جای آن قرار دهید. به خاطر داشته باشید که حتما فیلتر جدید را روغنی کرده و سپس در محل خود قرار دهید. حالا پیچ کارتل را بسته و از بالا، روغن موتور تازه را داخل مخزن بریزید. آموزش تعویض روغن ماشین را بخوانید .

تذکر: توجه کنید که حین ریختن روغن موتور تازه، بخشی از آن روی بدنه خودرو ریخته نشود، زیرا این موضوع می‌تواند به رنگ بدنه آسیب جدی برساند. در این صورت بلافاصله محل را با یک دستمال تمیز کرده و با آب به خوبی بشویید.

روش تعویض روغن پراید
با تعویض به موقع روغن موتور پراید و انتخاب روغن موتور مناسب برای پراید، می تواند طول عمر موتور خودرو را افزایش داده و از هزینه های اضافی و پیش بینی نشده، جلوگیری نمایید.

توصیه نهایی

لازم به ذکر است که علی رغم تمام توصیه‌ها در خصوص تعویض روغن و انتخاب روغن مناسب پراید؛ باید این نکته را در نظر بگیرید که حتما با هر بار تعویض روغن، فیلتر روغن را نیز عوض کنید. در غیر این صورت همیشه یک پایه ماجرا لنگیده و تلاش‌های شما برای انتخاب روغن موتور مناسب پراید و تعویض به موقع آن، کارساز نخواهد بود.

منابع: shagerdshofer، kaven

تعویض روغن انواع خودرو های ایرانی و خارجی تعویض روغن گیربکس روغن دنده و روغن ترمز در منزل و محل کار

تعویض روغن در محل

  • تعویض روغن خودروهای ایرانی و خارجی
  • تعویض صافی بنزین
  • تعویض فیلتر روغن، فیلتر هوا و فیلتر کابین
  • تعویض روغن گیربکس، واسکازین، تعویض روغن ترمز، ریختن ضد یخ و شیشه شور
دریافت این خدمت از استادکار
17 نظرات
  1. قطعات بدنه خودرو و لوازم یدکی و روغن موتور انواع خودرو می گوید

    بسیار زیبا ممنون از مطالب مفیدتون

  2. شهرالدین می گوید

    سلام خسته نباشید،ایا روغن موتور تمام سینتتیک لایش لایف ۱۰-۴۰ برای پراید ۱۳۱se (سال ساخت ۱۳۹۶) مناسب می باشد

  3. محمد می گوید

    سلام روغن موتور ۴ایتر بریزیم توی موتور پراید چه مشکلی پیش میاد؟ روغن لوبریفنت SL مناسب پراید دوگانه سوز نیست؟

    1. محمد می گوید

      سلام دوست عزیز مقدار بیش از نیاز موتور اگه بریزید مشکلاتی به وجود میاره که یکیش خیس شدن شمعها است، روغن زیادی شمعها و خیس میکنه و باعث میشه موتور درست کار نکنه

  4. محسن می گوید

    سلام خسته نباشید اگر روغن ۱۵_۴۰ برای پراید بریزم ایراد داره مرسی

  5. امیر می گوید

    سلام
    اگه بجای روغن 20w-50 در پراید از روغن 10w-40 استفاده کنم مشکلی پیش میاد؟؟؟
    ممون

  6. مجیدمحمدی می گوید

    سلام علیک
    باعرض سلام خسته نباشید به شما همکاران خوب زحمت کش شما خواستم بپرسم من روغن یورو۰۴ ۲۰۶استفاده میکنم آیا خوب است یا بدبرام توضیح بدین ممنونم.محمپی هستم از کرمانشاه.

  7. امیررضا می گوید

    سلام قربان
    خسته نباشید

    پراید صبا دارم

    مدلش آخرای سال ۸۵ هست

    دوگانه دستی ال پی جی کردم LPG

    احساس میکنم شتاب نداره و اینکه روغن ریزی داره
    یعنی روغن ازش میره البته بعد از یک ماه و یک هفته دقیقا نصفش خالی شده
    ن ک یهویی خالی شه
    ب مرور

    از ماشین کار میکشم

    راننده اسنپم

    سربالایی هم زیاد میرم

    ب نظرتون بهترین روغن موتور برای ماشینم ک قیمتشم مناسب باشه چیه؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    م

  8. علی می گوید

    گروه صنعتی اوردل اویل
    طراح و سازنده پالایشگاه تصفیه روغن سوخته
    در 10 کشور جهان
    ساخت برج تقطیر به روش خلا

  9. ابوالفضل می گوید

    سلام هیچ مشکلی برای استفاده روغن با ویسکوزیته ۱۰ دابلیو ۴۰ برا پراید نیست چرا که در سایت لیکومولی در قسمت انتخاب روغن به همین ویسکوزینه اشاره شده در دفترچه پراید و زیر کاپوت پراید برچسب روغن هم به این روغن اشاره کرده که اگر دقت کنید توصیه اول سازنده روغن ۱۰دابلیو ۴۰ هست پراید روغن ۱۰ دابلیو ۳۰ هم کار می کمه البته باید به عدد درجه حرارن منطقه خودتون هم توجه کنید که در هوای سرد و معتدل ۱۰۴۰ و در گرمای شدید ۲۰۵۰ ولی اگر ۱۰۴۰ استفاذه کردید بلامانع هست انتقال به پوشه:
    صندوق ورودی
    دید وسیعتاریخچه پیغام:
    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: دیروز, 21:27
    توسط persian_man

    mtn8888 نوشته شده:سلام ممنونم شماره لازم ندارم .چون عکس از فشار روغن می خواستم همین. بازهم از اینکه این همه برام وقت گذاشتید ممنونم واقعا در حق این حقیر محبت و لطف زیادی نمودید

    خواهش میکنم . درخدمتم دوست عزیز .
    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: دیروز, 15:50
    توسط mtn8888

    سلام ممنونم شماره لازم ندارم .چون عکس از فشار روغن می خواستم همین. بازهم از اینکه این همه برام وقت گذاشتید ممنونم واقعا در حق این حقیر محبت و لطف زیادی نمودید
    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: دیروز, 11:38
    توسط persian_man

    mtn8888 نوشته شده:سلام ممنونم از وقتی که گذاشتید آیا ممکنه شماره ای از همکارتون که روآ دارند به من بدید تا با ایشون یه مشورتی کنم ودر ضمن یه تصویر از عقربه فشار روغنشون هم می خواستم برام ارسال کنند.ممنونم

    سلام
    دوست عزیز ماشین ایشون ، عقربه فشار روغن نداره . صفحه کیلومترش کاملا مثل صفحه کیلومتر 405 هست . یک عقربه سرعت سنج و یک عقربه دور سنج داره به همراه عقربه دمای موتور و عقربه بنزین .
    فکر کنم صفحه کیلومتر پیکان ها عقربه فشار روغن داره . ولی روآ و 405 این رو نداره . فقط یک چراغ روغن هست که اگر فشار روغن خیلی بیاد پایین روشن میشه . برای ارسال شماره ایشون باید ازش اجازه بگیرم .
    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: دیروز, 08:06
    توسط mtn8888

    سلام ممنونم از وقتی که گذاشتید آیا ممکنه شماره ای از همکارتون که روآ دارند به من بدید تا با ایشون یه مشورتی کنم ودر ضمن یه تصویر از عقربه فشار روغنشون هم می خواستم برام ارسال کنند.ممنونم
    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: پنج‌شنبه 13 شهریور 1399, 8:58 pm
    توسط persian_man

    mtn8888 نوشته شده:سلام دوست عزیز ممنونم از مطالب مفیدی که داخل سایت قرار دادید بنده تمامی مطالی که حضرتعالی با تصویر پروفایل شما مشخص شده دنبال می کنم
    یه نکته خیلی ذهنمو درگیر کرده من پس از اینکه روغن پیکان کاربراتور رو تعویض کردم از گرید 50 به 10w40 تعویض روغنی حاضر به این کار نمی شد ولی با اصرار من انجام داد و اینکه همه تعویض روغنی ها سخت پافشاری می کنند که 10w40 ایرانول ریسینگ باعث یاتاقان و در نهایت سوختن موتور میشه آیا این امر صحت داره یا خیر آیا به ایرانول 16000 با گرید 20w50 حتما تغییر بدم؟
    مبحث بعدی Lowsaps هست که حضرتعالی بارها فرمودید که به شرطی که فلان روغن مورد استفاده Lowsaps نباشد .این موضوع رو در سایت های تولید روغن از کجا متوجه بشم .ممنونم

    سلام
    دوست عزیز متاسفانه تمام مباحث پیرامون خودرو در کشور ما پر از حرف و حدیث های غیر فنی و گاراژی هست . همین افرادی که در مکانیکی ها با قاطعیت در مورد روغن نظر میدن اگر ازشون سوال کنید که تعریف ویسکوزیته چی هست هیچ حرفی برای گفتن ندارن . مکانیک ها و تعویض روغنی های ما یک چیزهایی شنیدن و صرفا اونها رو طوطی وار تکرار میکنند . اطلاعات اونها به صورت گاراژی و سینه به سینه منتقل میشه و فاقد هرگونه پایه و اساس علمی دقیق و آکامیک هست . اینها هیچ اطلاع دقیقی از API و ACEA و SAE ندارند ولی با کمال قاطعیت در مورد روغن و طراحی موتور نظر میدن !!!

    در مورد LowSaps عرض کنم که ببنید در روغن های موتور یک افزودنی به نام ZDDP وجود داره که یک افزودنی ضد سایش هست . این ماده دارای ترکیبات گوگرد و فسفر هست . این ها آلاینده محیط زیست هستند و در روغن هایی که تحت قید استانداردهای سخت گیرانه محیط زیستی باشند دچار محدودیت هستند . استاندارد ACEA یک استاندارد اروپایی هست و در بخش C در ارتباط با کاتالیزور و مباحث زیست محیطی تنظیم شده . اگر روغنی تحت استاندارد ACEA C3 یا ACEA C4 باشه به احتمال بسیار زیاد دارای محدودیت zddp هست .

    بیشترین تاثیر zddp بر روی مکانیزم تماس مستقیم بادامک هست . در موتورهای پیشرفته اکثر از تایپت های غلتکی استفاده میشه و سایش سطحی تبدیل به رولر شده . این موتور ها نیاز به zddp خیلی کمتری نسبت به موتورهایی دارند که بادامک های لغزشی تماس مستقیم دارند . موتور پیکان و ef7 و tu5 و xu7 همه بادامک لغزشی دارند و کاهش zddp میتونه منجر به فرسایش شدید بادامک هاشون بشه . برای این موتورها باید از روغنی استفاده بشه که تحت استاندارد ACEA C3 یا ACEA C4 نباشه

    تصویر

    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: پنج‌شنبه 13 شهریور 1399, 2:36 pm
    توسط mtn8888

    سلام دوست عزیز ممنونم از مطالب مفیدی که داخل سایت قرار دادید بنده تمامی مطالی که حضرتعالی با تصویر پروفایل شما مشخص شده دنبال می کنم
    یه نکته خیلی ذهنمو درگیر کرده من پس از اینکه روغن پیکان کاربراتور رو تعویض کردم از گرید 50 به 10w40 تعویض روغنی حاضر به این کار نمی شد ولی با اصرار من انجام داد و اینکه همه تعویض روغنی ها سخت پافشاری می کنند که 10w40 ایرانول ریسینگ باعث یاتاقان و در نهایت سوختن موتور میشه آیا این امر صحت داره یا خیر آیا به ایرانول 16000 با گرید 20w50 حتما تغییر بدم؟
    مبحث بعدی Lowsaps هست که حضرتعالی بارها فرمودید که به شرطی که فلان روغن مورد استفاده Lowsaps نباشد .این موضوع رو در سایت های تولید روغن از کجا متوجه بشم .ممنونم
    Re: روغن 9000 برای روآ
    فرستاده شده: یک‌شنبه 9 شهریور 1399, 8:34 pm
    توسط persian_man

    mtn8888 نوشته شده:سلام علیکم
    ضمن تقدیر و تشکر از شما دوست گرانقدر و از محبتی که در حق این حقیر فرمودید خواهشمند است بفرمایید آیا روغن رویال از محصول نفت ایرانول مناسب خودروی پیکان کاربراتور 1600 مدل 79 هست یا خیر .بنده خودروی مذکور را خریداری نمودم متاسفانه مشاهده نمودم از روغن 50 مونو گرید استفاده نمودند و هنگامی که به ایرانول ریسینگ با ویسکوزیته 10w40 مهاجرت نمودم موتور شسته شده و از صدای ناهنجار قبلی اثری نبود البته بعد از ده دقیقه کارکرد .هم اکنون برای دفعه بعد می خواهم به روغن ایرانول رویال در ضمن هنگامی که با فیلتر اقدام به تعویض روغن به اندازه 4 لیتر نمودم گیج 1 سانت روغن را بالاتر از ماکسیمم نشان می داد آیا یعنی 4 لیتر روغن با تعویض فیلتر برای پیکان زیادتر از حد معمول است
    اما سوال اصلی آیا روغن 5w40 که از روغن با ویسکوزیته پایه 5 ساخته شده باعث ساییدگی رینگ پیستون پیکان یا احتمالا یاتاقان زدن موتور نخواهد شد؟
    ممنونم از اینکه پاسخ سوالات این حقیر را می دهید

    سلام
    در ارتباط با روغن ایرانول رویال عرض کنم با جستجویی که من در سایت شرکت ایرانول انجام دادم ، برای این روغن قید ACEA C3 رو درج کرده . نمی دونم چقدر نوشته های روی این روغن ها واقعی هستن ولی از نظر اصول کلی چنین روغن هایی دارای محدودیت SAPS هستند و بهتر هست برای موتورهای دارای بادامک لغزشی مثل موتور پیکان و tu5 و ef7 و xu7 استفاده نشن .
    البته بعید هم نیست شرکت ایرانول صرفا این استانداردها رو به صورت تبلیغاتی درج کرده و ارزش فنی نداشته باشه . در این مورد نمیتونم قضاوت کنم چون مستندات آزمایشگاهی در دست ندارم .

    از طرفی این روغن یک روغن SM هست . پیشنهاد میکنم همیشه از روغن های SL یا SN برای موتورهای داخلی استفاده کنید چون با آب بندها سازگاری بهتری دارند . یکی از برتری های SN بر SM همین سازگاری با آب بندهاست . اگر میخواید از 5w40 استفاده کنید به نظرم بهتر هست برید سراغ ایرانول رونیا که سطح کیفی SN داره .

    پیشنهاد میکنم در صورتی که میخواید از 10w40 هم استفاده کنید روغن پارس سوپر پایا رو هم مد نظر قرار بدید . من خودم استفاده نکردم ولی دیدم اکثر کاربران از این روغن خیلی تعریف میکنند .

    در مورد حجم روغن ، متاسفانه براساس گیج نمیشه نظر دقیقی داد

    دوست عزیز ، روغن 5w40 بر پایه روغن 5 ساخته نشده . چنین تصوری صحیح نیست .

    روغن 5w40 در حالتی که موتور گرم هست کاملا شبیه به یک روغن 40 عمل میکنه . برتری چنین روغنی در حالت سرد هست . یعنی جایی که روغنی مثل 20w50 یا 10w40 به خاطر بالاتر بودن ویسکوزیته در دمای کم ، دیرتر به قسمت های مختلف موتور میرسند .
    یک روغن 5w40 به طور کامل پوشش دهنده یک روغن 10w40 هست و برتریش در دمای پایین هست . نمودار زیر این موضوع رو دقیقا نشون میده .

    روغن 5w40 و 0w40 در جایی که روغن گرید 40 توصیه شده هیچ زیانی که نداره هیچ بلکه سبب بهبود کارکرد موتور در زمان هایی که هنوز خوب داغ نشده هم میشه .
    اگر بحث استارت سرد نبود ؛ یعنی موتور همیشه داغ بود اصلا نیازی نبود سراغ روغن مولتی گرید بریم و همون روغن مونوگرید 40 کفایت میکرد .
    نکته اصلی روغن کاری موتور این هست که موتور وقتی خاموش میشه به سرعت سرد میشه و به دمای محیط میرسه . مثلا شما اول صبح با دمای 15 درجه موتور رو باید روشن کنید. بعد که موتور گرم شد ، دمای روغن به شدت بالا میره . پس روغنی نیاز هست که در دمای سرد خوب جاری بشه و در حالت داغ هم زیادی روان نشه . فقط روغن های مولتی گرید ، چنین توانایی رو دارن . ارزش روغن های مولتی گرید در حالت سرد معلوم میشه .

    اگر قرار بود موتور یاتاقان بزنه در دمای بالا وقتی روغن مثل آب روان میشه ، یاتاقان میزد . ویسکوزیته روغن مولتی گرید با تغییرات دما ، کمتر دچار تغییر میشه ( به شیب نمودارها نگاه کنید . روغن 5w40 شیب کمتری داره . حالا روغن 0w40 باز هم شیب کمتری داره و تقریبا مثل یک خط افقی میشه ) و این کمک میکنه که روغن در تمامی حالات دمایی موتور ، به خوبی روغن کاری بشه .

  10. بلک استار ۱۱۶ می گوید

    سلام و وقت بخیر خدمت همه اساتید گرامی .
    روغن موتور سوپر پاور ۱۰ ۴۰ اسپیدی api sL برا موتور پراید hp+ پایه دوگانه چندهزارکیلومتری باید تعویض بشه ?

  11. amir می گوید

    سلام من ی چند روزیه دودلم نمی دونم کدوم روغن رو انتخاب کنم ماشینم دوگانه دستی هستش حالا نمی دونم کاسپین بریزم یا گرند سون ؟ اگه کسی می دونم بی زحمت بگه ممنون

  12. مرتضی می گوید

    سلام عزیزان
    من ماشینم پراید۱۳۱ هست الان بردم نمایندگی برا تعویض روغن میگن ۴۷۰هزار تومان پولش میشه میخواستم بدونم ایا واقعا همچنین روغنی با این قیمت هست یا نمایندگی داره سؤاستفاده می کنه؟
    نمایندگی سایپاهم هست لطفا راهنمایی کنید.

  13. حسن می گوید

    بی تهایت مطلب مزخرف و تبلبغاتی بود

  14. محمد می گوید

    سلام،اگه روغن 10w40 برای پراید صبا بریزم مشکلی پیش میاد ،یا حتما باید 20w50 بریزم،من ایرانول ۱۲۰۰۰۰ 10w40 ریختم

  15. سید امیر می گوید

    سلام میخاستم بدونم میشه واسه موتور پراید از روغن موتور های بهتری هم استفاده کرد یا اینکه روغن موتور های بهتر باعث اسیب میشه یا نه؟؟؟؟!!

  16. علیرضا محمودی می گوید

    بهترین راه شناخت انواع روغن موتور مناسب خودروها، شرکت در کلاس ها یا دوره تعویض روغن موتور خودرو است.
    برای مثال اشاره شده که:
    آموزش تعویض روغنی و پنچرگیری خودرو یک دوره آموزشی از زیر مجموعه‌های رشته‌های حرفه صنایع خودرو می باشد. نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم، این است که با توجه به افزایش تولید خودرو های داخلی و مونتاژ خودرو های خارجی در کشور عزیزمان ایران کسب و کارهای زیادی در این زمینه به وجود می آید که تعویض روغنی و پنچر گیری یکی از این مشاغل است. هر وسیله نقلیه برای حرکت نیاز به روغنکاری دارد و در صورتی که تعویض روغن خودرو در زمان مناسب انجام نشود باعث وارد آمد فشار زیاد به موتور خودرو شده و ممکن است مشکلات شدیدی را برای سیلندر و پیستون‌های موتور خودرو به وجود بیاورد . به همین دلیل است که می‌توان تا حد بسیار زیادی از فراهم شدن شغل برای شرکت کنندگان این دوره اطمینان حاصل کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =