صافکاری با دستگاه مکش چیست و چگونه انجام می‌شود؟

8

در مقاله قبل به کارواش سبز یا کارواش خانگی پرداختیم در این مفاله صافکاری با دستگاه مکش یا صافکاری ساکشن را بررسی میکنیم. آسیب دیدن بدنه خودرو در هر شرایطی، بسیار آزاردهنده است و مثل یک خوره به جان صاحب خودرو خواهد افتاد. شاید سال‌ها قبل برای صافکاری و نقاشی بدنه آسیب دیده خودرو، از روش‌های ترمیمی ساده‌ای استفاده می‌شد که به وضوح نیز قابل تشخیص بودند؛ اما امروزه به سمت روش‌های نوین و به مراتب حرفه‌ای‌تری حرکت کرده‌ایم. صافکاری با ساکشن یا صافکاری با دستگاه مکش و مکنده، یک از انواع صافکاری مدرن است که بیشتر برای خودروهای گران قیمت و لوکس به کار گرفته می‌شود.

البته جای ناامیدی نیست، شما می‌توانید بدنه خودروی خود را که از بد حادثه در شمار خودروهای گران قیمت نیز قرار ندارد، با استفاده از مکنده صافکاری خودرو، به شکلی بهینه تعمیر و ترمیم نمایید. در نهایت این به توصیه صافکار و تصمیم شخصی خود شما، بستگی خواهد داشت!

صافکاری با دستگاه مکش چیست
صافکاری با ساکشن به وسیله یک دستگاه مکنده با ایجاد خلاء، انجام می شود و بیشتر در خودروهای گران قیمت کاربرد دارد.

صافکاری با ساکشن چیست؟

فارغ از بحث تعمیر بدنه خودرو، احتمالا می‌دانید که ساکشن در لغت به معنی مکش و کشیدن به داخل خود است. اما در بحث تعمیر بدنه خودرو، دستگاه ساکشن یا مکنده صافکاری، روی بدنه قر شده و فرو رفته خودرو قرار گرفته و با به وجود آوردن خلا، فشار منفی ایجاد کرده و بخش فرورفته بدنه خودرو به سمت مخلاف (یعنی بیرون) می‌کشاند. به این صورت قر شدگی و فرورفتگی خودرو، ترمیم شده و لایه بدنه به جای خود بازمی‌گردد.

این در حالی است که با استفاده از روش‌های دستی و معمول صافکاری، در جهت برگرداندن بخش فرورفته، آثار آن با شدت بیشتری مشخص خواهند بود. اما دستگاه مکنده صافکاری، بازگرداندن لایه بدنه به سر جای خود را به شکلی کاملا طبیعی انجام داده و وضعیت بسیار شبیه به حالت پیش از ضربه، خواهد بود. البته لازم به ذکر است که ماجرا با استفاده از دستگاه ساکشن بدنه به پایان نرسیده و اغلب پس از آن، نیاز به دخالت صافکار و چکش کاری دستی او خواهد بود.

اما از آن جایی که دستگاه مکنده صافکاری، پایه کار را به شکلی حرفه‌ای بازگردانده است، کار صافکار در این مرحله بارها و بارها آسان‌تر بوده و با سهولت و البته کیفیت بیشتری، بخش آسیب دیده بدنه را صاف کرده و به حالت اول بازمی‌گرداند. پیشنهاد می کنیم مقاله از بین بردن لکه بنزین روی ماشین را بخوانید .

صافکاری با ساکشن چیست؟ و چگونه باید بدنه ماشین را با ساکشن صافکاری کنیم
به کمک دستگاه مکنده می توان بدنه قر شده و فرورفته خودرو را به وضعیت سابق برگردانده و کمترین آسیب به رنگ را ایجاد کرد.

نکته: توجه داشته باشید که انجام صافکاری با ساکشن به کمک دستگاه مکنده، آن قدرها نیز که به نظر می‌آید ساده نیست و شخص باید کاملا بر انجام آن تسلط داشته باشد.

روش کار صافکاری با ساکشن

روش کار صافکاری با دستگاه مکش به ترتیب زیر است:

  • ابتدا صافکار باید کلاهک مکنده صافکاری خودرو را به درستی در بخش فرورفته یا به اصطلاح قر شده بدنه خودرو، قرار بدهد. توجه داشته باشید که تنظیم کلاهک در قسمت صحیح، اهمیت زیادی دارد و حتما باید نتظیم آن به درستی صورت بگیرد.
  • پس از قرار دادن کلاهک دستگاه مکنده صافکاری خودرو، بخش فرو رفته را با ایجاد خلاء به بیرون کشیده و وضعیت آن بهبود یافته و صاف می‌شود.
آموزش روش کار صافکاری با ساکشن گام به گام
برای انجام صحیح صافکاری با دستگاه مکنده یا ساکشن، باید کلاهک دستگاه در محل صحیح فرورفتگی بدنه خودرو قرار بگیرد و این تنظیم محل، اهمیت زیادی دارد.
  • اکنون وقت آن می‌رسد که صافکار به کمک چکش و ابزار صافکاری خود، به صاف کردن ظریف و نهایی بخش معیوب بپردازد. اگر در این مرحله آسیب به شکلی باشد که خطر ریزش و خرد شدن رنگ بدنه مطرح شود، نیاز به استفاده از ابزاری برای حفظ رنگ خواهد بود. اما اگر صافکار موفق به حفظ رنگ نشده و در نهایت با خرد شدن و ریزش رنگ، مواجه شویم؛ ناچار همان قسمت از بدنه رنگ خواهد شد.

ذات صافکاری با مکش یا دستگاه مکنده، به این وابسته است که بدون ریزش یا خرد شدن رنگ و با حفظ بالاترین کیفیت، به صاف کردن محل آسیب دیده بدنه بپردازد، اما همیشه این اتفاق نیفتاده و کمابیش وضعیت به نقاشی بدنه منجر می‌شود. اگر علاقه مندید در مورد نحوه پولیش زدن ماشین با دست بیشتر بخوانید مقاله ما در این باره را بخوانید .

نکته: به خاطر داشته باشید که صافکاری با دستگاه مکنده، به تخصص خاصی نیاز دارد و سپردن آن به صافکارهایی که از تجربه لازم برخوردار نیستند، به نتیجه ناخوشایندی منجر خواهد شد.

قیمت صافکاری با دستگاه مکش چقدر است
برای دریافت بهترین صافکاری با مکش روی خودروی خود، به صافکار ماهر و دارای تجربه تخصصی در این زمینه مراجعه نمایید.

قیمت صافکاری با دستگاه مکش

بدیهی است که با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این روش صافکاری و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در قیاس با سایر روش‌های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند. از این رو معمولا چنین روشی را برای خودروهای گران قیمت یا قر شدگی‌های وخیم، به کار می‌گیرند.

توصیه نهایی

تشخیص روش صحیح برای صافکاری و تعمیر بدنه آسیب دیده خودروی شما، نیاز به کارشناسی اولیه دارد. یک صافکار حرفه‌ای خودرو، می‌تواند پس از بررسی آسیب دیدگی بدنه ماشین، بهترین راهکار و روش صافکاری و اصلاح را معرفی نماید. از یاد نبریم که همیشه بهترین روش، گران قیمت‌ترین آن‌ها و البته پیشرفته‌ترین نیست. برخی اوقات روش‌های ساده ترمیمی می‌توانند بهترین راه حل برای آسیب دیدگی بدنه خودروها باشند. بنابر این هرگز شتابزده عمل نکرده و حتما مشاوره مطمئنی برای ترمیم بدنه خودروی خود، دریافت کنید.

منبع: lucapro ، safkarirezaei

رفع فرورفتگی و تعمیر آسیب دیدگی های بدنه منطبق با طرح اولیه خودرو

سرویس صافکاری و نقاشی در محل

  • بازدید و تعیین نوع صافکاری مورد نیاز
  • رفع فرورفتگی و تعمیر آسیب دیدگی های بدنه منطبق با طرح اولیه خودرو
  • ترمیم رنگ، قلم گیری و پولیش بدنه پس از صافکاری
  • موج گیری و ترمیم خطوط و قوس های ظریف روی بدنه
دریافت این خدمت از استادکار

8 نظرات
  1. Mohamad می گوید

    عالی بود خانم نقیبی

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      تشکر از شما دوست عزیز.

  2. حسن می گوید

    سلام من ي دونه مكش نياد دارم كجا ميشه تهيه كرد مرسي

  3. حسن می گوید

    درب ماشينم رفته داخل ميخوام درست كنم

  4. فرامرز می گوید

    موفق باشید خانم نقیبی

  5. اسماعیل می گوید

    سلام وقت بخیر من ماشینم فرو رفتگی پیدا کرده اهل جنوب هستم راهنمایی میخوام ممنون

  6. جاوید می گوید

    سلام خسته نباشد سقف ماشینم بچه رفته روش یخورده فرو رفته جای بار بند بعد من نمدی سقف در آوردم با پنبه اونجارا آوردم بالا حالا ک نگاه میکنم موج داره آیا این دستگاه شما این موج برطرف میکنه یا نه یا دستگاه دیگری هست ک موج برطرف کنه ممنون راهنمای کنید

  7. ایمان می گوید

    سلام خسته نباشد سقف ماشینم بچه رفته روش یخورده فرو رفته جای بار بند بعد من نمدی سقف در آوردم با پنبه اونجارا آوردم بالا حالا ک نگاه میکنم موج داره آیا این دستگاه شما این موج برطرف میکنه یا نه یا دستگاه دیگری هست ک موج برطرف کنه ممنون راهنمای کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =