علت و دلیل کم شدن آب رادیاتور انواع خودرو چیست؟

64

هنگامی که خودرو کار می‌کند، با توجه به حرکت پیستون‌ها، گرما ایجاد می‌شود. برای خنک کردن موتور ماشین، رادیاتور نقش بسیار بزرگی را بازی می‌کند، چرا که آب و ضد یخ از طریق لوله‌ها حرکت کرده و گرما را از موتور می‌زداید. اما گاهی به سبب بروز مشکلاتی آب رادیاتور کم می‌شود. اما دلیل کم شدن آب رادیاتور چیست؟ با استادکار همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

دلایل کم شدن آب رادیاتور

رادیاتورهای اتومبیل شایع‌ترین علت خرابی اتومبیل محسوب می‌شوند، اما در عین حال نگهداری از آنها به طرز خارق العاده‌ای ساده است. هنگامی که یک موتور در حال کار است، پیستون‌های آن در هر نقطه بین ۱۵۰۰rpm در حالت موتور بیکار و ۸۰۰۰rpm در مسطح حرکت می‌کنند که این باعث ایجاد گرما و اصطکاک می‌شود. تنها راه خنک نگه داشتن آن‌ها این است که آب از طریق کانال در بلوک موتور جریان یابد و وارد رادیاتور شود.
رادیاتور موتور ماشین شما را خنک نگه می‌دارد و درستی عملکرد آن را می‌توان از طریق دماسنجی که در داشبورد ماشین وجود دارد، مشاهده نمود. چنانچه این نشانگر از ۹۰ درجه بالاتر رود و یا اینکه بوی سوختگی و یا بخار از زیر کاپوت به مشام‌تان رسید، می‌بایست از حرکت بازبایستید و دلایل کم شدن آب رادیاتور را جست‌وجو نمایید.

بیشتر بدانید درصد ترکیب ضد یخ یا نسبت آب رادیاتور و ضد یخ چقدر باید باشد؟

علت کم شدن آب رادیاتور پیکان کم شدن آب رادیاتور 405
یکی از مشکلات رایجی که برای هر خودرویی رخ می دهد، جوش آوردن خودرو است که اغلب به دلیل کم شدن آب رادیاتور رخ می دهد.

آب رادیاتور چیست؟

برای آنکه رادیاتور بتواند موتور اتومبیل شما را خنک سازد، باید ماده‌ای از طریق کانال‌ها جریان پیدا کند که این ماده، آب است. البته سیستم خنک کننده اتومبیل شما برای جلوگیری از گرمای بیش از حد به خنک کننده یا ضد یخ نیز نیاز دارد. درست است که برای این منظور می‌توان از آب استفاده نمود، اما برای جلوگیری از جوش آوردن خود آب و گرم‌تر شدن موتور، بهتر است از ماده‌های خنک کننده نیز درون رادیاتور استفاده کرد. با این کار می‌توانید یکی از دلایل کم شدن آب رادیاتور را حذف نمایید.

کم شدن آب مخزن رادیاتور پراید کم شدن آب رادیاتور سمند
بهتر است هر از چندگاهی و به خصوص در فصول گرم سال، میزان آب رادیاتور را بررسی کرده و در صورت کم شدن آب رادیاتور، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

زمان تعویض آب رادیاتور خودرو

آب رادیاتور را کی عوض کنیم؟ برای آنکه بدانید زمان تعویض آب رادیاتور خودرو چه زمان است، باید به عقربه و نشانگر موجود در دماسنج موتور در داشبور خودرو توجه نمایید. چنانچه این عقربه به ناحیه قرمز حرمت کرد به این معنا است که آب رادیاتور کم شده، موتور بیش از اندازه گرم است و یا اینکه میزان خنک کننده در رادیاتور کاهش یافته است.

همچنین ممکن است چراغ دماسنج موتور نیز روشن شود که این از مشکلاتی در رادیاتور خبر می‌دهد. بلند شدن بخار از رادیاتور و همچنین سخت کار کردن فن خودرو همگی از نشانه‌های داغ شدن موتور و کمبود آب در رادیاتور است.

بیشتر بدانید علائم خرابی واتر پمپ ماشین چیست؟

 علت کم کردن آب رادیاتور 206 علت کم شدن آب مخزن 206
برای تعویض آب رادیاتور، باید تا خنک شدن موتور و رادیاتور صبر کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است به دلیل پاشش آب داغ، دچار سوختگی شوید.

چگونه آب رادیاتور را عوض کنیم؟

اگر خودرو شما به جوش آمده است و چاره‌ای جز بررسی رادیاتور ندارید، می‌توانید به شیوه زیر عمل نمایید:

برای آنکه وضعیت رادیاتور را بررسی نمایید، می‌بایست حتما ماشین را خاموش نمایید. تا زمانی که رادیاتور و موتور خنک نشده، چیزی را لمس نکنید، زیرا ممکن است آب داغ بیرون پاشیده شود. بعد درب کاپوت را باز نمایید و رادیاتور را پیدا کنید. مخزن مایع رادیاتور را پیدا کنید. اگر مایع خنک کننده در حال جوشیدن است، تا زمانی که خنک نشود کاری نکنید. بهتر است اجازه دهید موتور در طول شب خنک شده و سبب اقدام به تعویض آب رادیاتور نمایید.

هنگامی که موتور و رادیاتور خنک شدند، درپوش رادیاتور را بردارید. سطح مایعات درون مخزن را بررسی کنید. مایع درون مخزن بابد در هنگام خنک شدن موتور بین علائم MAX و MIN در مخزن باشد. اگر میزان آن کم است، مخلوطی از ۶۰ درصد مایع خنک کننده و ۴۰ درصد آب به مخرن اضافه نمایید. حتما بهترین آب رادیاتور خودرو را نیز مطالعه کنید .

 علت برگشت آب رادیاتور به قمقمه پراید
دلایل کم شدن آب رادیاتور شامل موارد مختلفی می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توانیم به وجود نشتی در رادیاتور، لوله ها و اتصالات سوراخ شده، ترموستات معیوب و موارد دیگر اشاره نماییم.

چرا آب رایاتور ماشین کم می شود

آب رادیاتور می‌تواند به دلایل مختلفی کم شود:

  • رادیاتور قطعه ای است که می‌تواند به طور ناگهانی نشتی پیدا کرده و وسیله نقلیه شما را به حاشیه خیابان بکشاند. این قطعه هر روز و هر لحظه‌ای که از خودرو استفاده می‌کنید، کار خواهد کرد. هنگامی که آب در رادیاتور و کانال‌ها گردش می‌کند، گرمای تولید شده موتور را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد تا این قطعه برای مدت زمان بیشتری کار کند.
  • اصلی‌ترین دلایل کم شدن آب رادیاتور، خوردگی رادیاتور است. رادیاتور، شیلنگ‌های آن و تمامی اتصالات می‌توانند بر اثر گذشت زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی شوند.
  • از طرف دیگر، وجود ضد یخ‌های ضعیف و بی کیفیت هم می‌تواند به کم شدن آب رادیاتور منجر شود.
  • شیوه ضعیف سرویس خنک کردن موتور که توسط رادیاتو انجام می‌شود نیز از جمله دلایل کم شدن آب رادیاتور محسوب می‌شود.
  • پر شدن بیش از اندازه رادیاتور، سبب افزایش فشار آب شده و در نهایت می‌تواند به کم شدن آب رادیاتور بینجامد.
  • وجود یک ترموستات معیوب که سبب افزایش دما و فشار بیش از حد به رادیاتور شود، کم شدن آب رادیاتور را به همراه خواهد داشت.
  • نشتی از بخاری خودرو، رادیاتور هواگیری نشده، ورود آب به داخل سیلندر خودرو، خرابی رادیاتور، واتر پمپ معیوب، خروج آب از سر سیلندر، جوش آوردن خودرو، وجود قمقمه معیوب رادیاتور، نشت آب رادیاتور از درب منبع انبساط، نشت آب از بلوکه سیلندر از سایر علل کم شدن آب رادیاتور خودرو هستند.

سخن پایانی

آب رادیاتور در خودروهای مختلفی می‌تواند به طور ناگهانی کاهش یابد. اما اصلی‌ترین دلیل کم کردن آب رادیاتور پراید، وجود مشکل در لوله‌های رفت و برگشت آب است که برای رفع این مشکل، بهتر است تمرکز خود را روی این موضوع قرار دهید. علت کم کردن آب رادیاتور پژو ۴۰۵، علت کم کردن آب رادیاتور ۲۰۶ و بسیاری از خودروهای دیگر، شامل موارد فوق می‌شود. از آن‌جایی که رادیاتور یکی از قطعات مهم خودرو محسوب می‌شود و عدم کارایی درست آن، سیستم خنک کننده اتومبیل را مختل می‌سازد، بهتر است با بروز هرگونه اختلالی، به سرعت به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و نسبت به رفع این مشکل و بررسی دلایل کم شدن آب رادیاتور  اقدام نمایید.

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: goldeagle.com | auto.howstuffworks.com

64 نظرات
  1. مختار می گوید

    اب رادیاتور پراید کم میشود ولی قمقمه پر است لوله قمقمه به رادیاتور هم باز است درب رادیاتور را هم تعویض کردم باز هم کم میکند لوله های رفت وبرگشت هم سالم است دلیل چیست

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز ضدیخ را چک کرده و از وجود و کیفیت آن اطمینان پیدا کنید.

      1. محمد می گوید

        دوست عزیز باید قمقه خلا باشد که مکش از قمقمه ب سمت رادیاتور انجام شود،یا در قمقمه به درستی کیپ نمی شود یا درب رادیاتور معیوب است،هیچ ارتباطی به نوع اب و ضد یخ ندارد.

        1. سهیل می گوید

          سلام خودرو ی ما پراید است و از زیر ماشین اب را تا میریزیم تخلیه می‌شود و اب رادیاتور کامل خالی می شود و کف زمین خیس می‌شود مشکل از کجاست ؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون .

  2. سمیرا نقیبی می گوید

    دوست عزیز ضدیخ را چک کرده و از وجود و کیفیت آن اطمینان پیدا کنید.

  3. صادق می گوید

    سلام خسته نباشید من تیبا۲گرفتم چندماه هست چند روز پیش چک کردم آب کم نکرده بود ولی الان اب کم کرده ولی فعلا بررسی نکردم اگه میشه بیشتر راهنمایی کنید

  4. ممد رستمی می گوید

    سلام دیروز توجاده بودم وقتی به مقصد رسیدم ناگهان دیدم ماشین ریپ میزنه و امپرش داره میره بالا. بردم تعمیرگاه رادیاتور بالاش ترک برداشته بود تعویض کرد و بعد ترموستات روهم عوض کردم وبعد رفتم اما امروز دوسه بار نگاه کردم دیدم آب کم کرده ولی ازجایی آب نریخته بود. لطفا راهنمایی بفرمایید باتوجه به اینکه مسافر هستم وکارمند هلال احمرم وباید بردم

    1. احسان می گوید

      سلام ، من هم همین مشکل رو دارم چکار باید کرد

  5. سجاد می گوید

    سلام، پژو پارس دوگانه مدل 90 دارم، مدتی هست وقتی ضدیخ میریزم و یه مسافتی رو طی میکنم می بینم ضدیخ از سوراخ سمت در رادیات میزنه بیرون، در رادیاتم عوض کردم و هواگیری کردم ولی درست نشد

    1. محمد می گوید

      دوست عزیز قالپاق رادیاتور(اون قسمتی که درب رادیاتور روش سوار میشه)از حالت دایره ایی استاندارد خودش خارج شده و ب اصطلاح میگن بیضی شده،لازم نیست رادیاتور رو عوض کنین فقط قالباق رادیاتور رو عوض کنین،این اتفاق به مرور زمان و به علت گرمای بالا اتفاق میفته

  6. محمد می گوید

    سلام
    ام وی ام ایکس 22اتومات دارم رادیاتور تعویض شده هیچ نشتی نداره امپر هم همیشه وسطه کارکرد موتور هم طبیعیه ولی نمیدونم چرا اب کم میکنه
    لطفا بفرمایید باید چیکار کنم
    در کل این مدل ماشین چقد باید کم کنه
    من تا حالا این مدل ماشین نداشتم خیلی ازش چیزی نمیدونم،ضمنا همونجور ک مطلع هستین کنار مخزن اب ی سوراخ داره ک اغلب خیسه،آیا طبیعیه؟

    1. محمد می گوید

      این ماشین نباید آب کم کنه،حتی ی قطره،متاسفانه واشر سر سیلندر ماشین تون در حال خراب شدنه

  7. Meri می گوید

    ماشین من وی هشت 206 هست تمام اتصالات راچک کردم. ریزش نداشته، دری قمقمه شلنگها سالم رادیاتور هم سالم، فن به موقع کار می کنه، بدون صدای آب هیچ مشکلی نداره ولی هر دور روز تمام آب را تمام می کنه به متخصصان کارهام نشون دادم، فن راچک کرد رادیاتور را چک کرد، شلنگها را چک کرد، بخاری راچک کرد، عقربه ماشین را چک کرد گفت واقعا نمی دونم چش هست کسی میدونه بهم کمک کنه فقط ی چیزی موقع هواگیری آب را باید از درب قمقمه فوت کنم تا از پیچی که زیر داشبورد بلز کردم بزنه بیرون و پیچ دوم که نزدیک ترهست نه خودش میزنه بیرون لطفا بهم بگین چی شده

    1. نادر می گوید

      سلام دوست عزیز اگر از آب خانه استفاده کنید بخار میشه و کم می کنند یا واترپمپ خراب یا سیلندر چک کن دم آب رادیاتور را عوض کنید

  8. آرمان می گوید

    سلام،علت نکشیدن آب رادیاتور از قمقمه چیست؟ضمنا درب قمقمه و شیلنگش سالم و باز هستن اما آب از قمقمه کشیده نمیشه.ممنون از راهنمایی شما

  9. رضا می گوید

    سلام ماشین من پراید هر روز اندازه یه لیوان اب کم میکنه بعضی وقت ها هم جوش میاره خیلی هم زود گرم میکنه مشکلش چیست

    1. میلاد احمدی می گوید

      سلام دوست عزیز ، در رادیاتورو چک کن خراب بود تعویض کن ….شلنگاهی رادیاتورو هم بالایی هم پایینی هم خود بدنه ی رادیاتورو چک کن مطمئن شو که مشکلت نشت آب نیس به زیر ماشین دقت کن خیس نباشه حتی هر چند ناچیز چون ممکنه همین مقدار ناچیز هم تو موقع حرکت و فشار بالا کم کم نشت کنه و بشه همون یه لیوان

      اگر مطمئن شدی که نشتی وجود نداره ، در رادیاتورو باز کن و مایع تو رادیاتورو نگاه کن روغن قاتی آب نیس ؟ در روغن رو موتورو باز کن و به پشت در نگاه کن ببین شیری نشده ؟! شلنگ بالای رادیاترو وقتی موتور گرمه فشار بده ببین سفت سفت نشده ؟ موقع استارت زدن دود سفید از اگزوز خارج نمیشه ؟ توان موتور کم نشده ؟ سر صبح و وقتی موتور سرده در رادیاتور باز کن و به دقت گوش بده ببین صدای هورت کشیده شدن آب به داخل نمیاد ؟ اگر جوابت به همه ی اینا آره هست خبر بد اینکه موتورت یا واشر ترسونده(نیمسوز) شده یا واشر زده(آسیب جدی دیده) که بستگی داره چند بار جوش آورده و چقدر واشر سر سیلندرت آسیب دیده ! موفق باشی

  10. محمد می گوید

    سلام ماشین پراید وقتی میرم مناطق خشک ماشین که دوهوا می شه آب کم میاره همین باعث شد چند بار جوش آورد ترومستات عوض کردم جایی هم نشر نداره وقتی شمال میرم ماشینم خوبه آب کم نمیاره

  11. سعید می گوید

    سلام پیکان وانت دارم رادیاتور نو گذاشتم ولی هروز که اب رادیاتوروچک میکنم ۱.۵ لیتر کم کرده مشکل ازکجاست باتشکر ازراهنمایی شما

  12. کوروش می گوید

    سلام زانتیا دارم اگر بخاری و یا کولر را روشن کنم آب رادیاتور از از شیلنگ بخاری و یا از درپوش ترموستات بیرون می زند و در حالت عادی این نشتی اتفاق نمی افتد.
    با تشکر

  13. محمد می گوید

    دوست عزیز باید قمقه خلا باشد که مکش از قمقمه ب سمت رادیاتور انجام شود،یا در قمقمه به درستی کیپ نمی شود یا درب رادیاتور معیوب است،هیچ ارتباطی به نوع اب و ضد یخ ندارد.

  14. Hamid delroba می گوید

    سلام . علت بیرون ریختن آب از قمقمه اب ۲۰۶ درحالت روشن بودن چیست

  15. محمد می گوید

    دوستان گرامی، اب از قمقمه پراید به رادیاتور برنمیگرده.مشکل از چیه؟

  16. اردشیر می گوید

    سلام پژو پرشیا 97 دارم مدتی است که درب راداتور را که برمیدارم کف و املاح گل مانند جمع شده و به درب رادیاتور چسبیده و اخیرا موقع باز کردن مکش و هورت میکمیکشه حدود یک لیوان هم آب کم میکنه علت چیست؟

  17. محمد می گوید

    سلام دوست عزیز اون املاح که فرمودید روغن هست که بدلیل خرابی واشر سرسیلندر شما با آب قاطی شده است.مقدار روغن بررسی شود و درب روغن موتور را نیز بررسی کنید اگر داخل درب روغن شیری رنگ شده مطمئن باشید که آب با روغن نیز قاطی شده و نیاز به تعویض واشر دارید.

  18. محمد می گوید

    سلام
    بنده پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم
    الان مدتیه بعد دو الی سه روز رانندگی ماشینم آب کم می‌کنه ولی اصلا نشتی نداره و درب رادیاتور هم سالمه اگه راهنمایی کنین ممنون میشم

  19. مجتبی می گوید

    باسلام و وقت بخیر، پژو۴۰۵ مدل ۸۴، همه مصرفی هاش، از جمله واشر سیلندر، ترموستات، رادیاتور، شلنگ ها، فن ها هم سالمن، دیروز بعد مسافت ۱۵۰کیلومتری نگاه کردم دیدم آب از زیر ماشین می ریزه شب هم چک کردم نصف یک بطری آب کم کرده بود لطف کنید راهنمایی ممنون

  20. سالی می گوید

    سلام پژو۴۰۵ مدل۸۳ دارم یکی از شلنگها سوراخ خوداشت و آب خارج میشد ب مکانیک نشون دادم ک واشر نسوزانده بطری آبی برداشت و داخل رادیاتور ماشین موتور روشن بدون هواگیری کردن، ریخت گفتم چرا چند ساله ماشین دارم این را ندیدم گفت فرق داره چندساعت بعد در موتور رو برداشتم دیدم بعله واشر سوزانده درصورتی ک حتی روز قبلش روغن تعویض کردم مشکلی نداشت میخواستم بدونم ب خاطر عمل مکانیک اینطوری شد

  21. غلامرضا می گوید

    سلام و‌عرض ادب…
    ماشین پژو ۴۰۵ مدل ۹۶ دوگانه دارم… حدود دوماه پیش تسمه تایم پاره کرد و کلا سوپاپ و واشر سرسیلندر و….تعویض کردم و سرسیلندر هم رفت تراشکاری…. الان ماشینم چند روز پیش دیدم امپر تا بعد از خط وسط اومد ، بعد از خنک شدن اب رو‌چک کردم و حدود نیم الی یک لیتر کم کرده بود و اب رو که اضافه کردم خوب شد و امپر نکشید… الان بعد از یه روز رانندگی حدود کمتر از نیم لیتر( ۳۰۰ سی سی ) اب کم میکنه..میشه راهنمایی بفرمایید ؟

  22. مهدی می گوید

    سلام پاترول دودر دارم وقتی ک ماشین کار نمیکنه و خوابیدس دوروز بعدش تقریبا نیم لیتر تا یک لیتر آب کم میکنه علتش چیه،؟

  23. سجاد می گوید

    سلام من يه ٤٠٥ دوگانه مدل ٨٩ دارم چند وقتيه اب رادياتورش كم ميشه چك كردم از هيچ جايي نشتي نداره تا حالا جوشم نياورده و امپرش نهايت وسط بوده سرسيلندرم نگاه كردم ترك نداشت به نظرتون مشكل از چي ميتونه باشه ؟

  24. ناصر می گوید

    من یه سوال داشتم وقتی که اب رادیاتور پرای کم باشه رادیاتو میتونه از مخزن یدک اب بر داره یا نه

  25. شهریار می گوید

    با سلام خودرو من سمنده مدل ۹۲ ی دو هفته ای میشه ک اب کم میکنه ولی معلوم نیس از کجا.جالب اینجاس ک هر مسافتی رو طی کنم چ ۱۰۰۰کیلومتر چ ۱۰۰ کیلومتر.ی میزان اب کم میکنه تقریبا نصف بطری نوشابه.شلنگاشم دیروز عوض کردم ولی باز کم کرده

  26. رهنما می گوید

    علت تشکیل خمیرروی آب رادیات

  27. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر ماشین من تویوتا کرولا۲۰۱۵ هستش دو روزه که میبینم زیر ماشین یه کم خیس شده بردم تعمیرگاه میگه ضدیخ میریزه علت این چیه ؟ من تو هفته پیش بردم برا تعویض روغن گفت ضدیخ نداره مخزن خالیه گفتم بریز الان باز میگه کم شده چیکار باید بکنم مننون میشم جواب بدین…

  28. نادر می گوید

    سلام، وقت بخیر.
    ماشین من پارس موتور زانتیا ۸۹ هستش.
    چند روز پیش ،صبح قبل از روشن کردن ماشین،آب رادیات را چک کردم دیدم خیلی آب کرده .در طی چند روز گذشته هم آمپر مث همیشه درجه ۸۰ را نشون میداد و اصلا جوش نیاورده بود.البته صبحها درجه آب دیرتر به حد معمول خودش میرسید.
    لطفا در صورت آگاهی بنده رو راهنمایی بفرمایید. ممنون

  29. سام می گوید

    مزخرف محض نوشته بودین.

  30. ساسان می گوید

    یکی از مقصران اصلی رو فراموش نکنید؛ درب رادیاتور. حتی اگر نو هم بود به عملکرد اون شک کنید.

  31. محمد می گوید

    سلام
    امروز نور کم بود من اشتباها مخزن آب رو کامل پر کردم بعد دیدم آمپر ماشین رفت بالا
    مشکلی پیش نمیاد ؟

  32. مرتضی می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    خودرو ریو مدل ۱۳۸۷ دارم
    امشب رفتیم بیرون یکدفعه وسطای راه دیدم آمپر چسبیده بالای بالا سریع کشیدم کنار در رادیات رو باز کردم خشک خشک بود یک ۴ لیتری اب ریختم هی دود و بخار میومد بیرون خلاصه نزدیکم آب بود دو سه تا ۴لیتری دیگه ریختم آمپر رفت پایین به مسیرم ادامه دادم یک نیم ساعت بعد دیدم آمپر داره میره بالا نگه داشتم باز دیدم آبش خیلی کم شده مجدد یک ۴ لیتری دیگه ریختم یک نیم ساعتی نگه داشتم یکجایی برگشتم به سمت منزل وسطای راه دیدم باز داره آمپر میره بالا نگه داستم باز یک ۴ لیتری دیگه ریختم تا رسیدم خونه مشکل چیه به نظرتون؟البته فنم صداشو میشنیدم کار میکرد

  33. حسین می گوید

    سلام من ریو دارم تازه هم تعمیر کامل کردم بعداز 20روز تغریبا نیم لیتر اب کم کرده بود ایا مشکل داره یا عادی هست

  34. اسکندر می گوید

    باعرض سلام بنده ساینا مدل ۹۵دارم با ماشینم تصادف کردم رادیاتور عوض کردم ماشین در صافکاری که تحویلش گرفتم روشن کردم مشکل موتوری داشت اینکه دور موتور میرفت روی ۴ و برمیگشت بطوری که حواسم کلا پرت این قضیه شد ماشین رو تا مکانیکی خواستم ببرم دیدم کم کم آمپر بالا میره بطوری که تا رسیدم تعمیرگاه مکانیکی حدود ۴کیلومتر کل مسیر صافکاری تا مکانیکی میشد آمپر چسپید به آخر بوی سوختگی از داخل موتور میامد درب رادیاتور راباز کردم اصلا آبی داخل رادیاتور نریخته بود بعد آب وضدیخ ریختم توش وروشن کردم الان بعداز اون قضیه ماشین آب کم مینه بعد مایع ضدیخ رادیاتور به مخزن ذخیره برمیگرده وقتی موتور صبح ها میخوام روشن کنم شاید ۳۰۰سی سی آب کم کرده ولی داخل مخزن ذخیره آب هست لطفا دوستان راهنمایی کنید مچکرم

  35. Mostafa می گوید

    سلام خسته نباشید ۲۰۶ دارم بدون علت ضد یخ کم میکنه شلینگ منبع با درب منبع رو عوض کردم بازم کم میکنه

  36. شهاب می گوید

    سلام وقت شما بخیر! ببخشید خودروی بنده جک جی فایو هستش چندروز پیش درب رادیاتورش افتاد ومن تعویض کردم اما بعداز دوروز قسمت پلاستیکی بالای رادیاتور ترک برداشت میشه بفرمایید علتش چیه؟ متشکرم

  37. دوست حسین نماز خوان می گوید

    سلام
    آغا من یه پراید داشتم، بعضی وقت‌ها قاطی بنزین تاید و نفت و ماست هم اضافه میکردم.
    باور کنید هیچ اتفاقی هم براش نمی‌افتاد.

  38. مبین می گوید

    سلام آب رادیات میره داخل قمقمه فشنگی فن تعویض شده فن کار می‌کنه آب هم در حال چرخش است مشکل چیه مکانیک میگه برو جا سیم کش اون میگه برو مکانیک من وسط گیر کردم

  39. حسن حرمتی می گوید

    با سلام من یه پژو آردی دارم وقتی مسیر طولانی طی میکنم بعد از خاموش کردن ماشین اب رادیاتور جوش میاره و از درب رادیاتور بیرون میزنه گفتن از ترموستاتشه عوض کردم گفتن واشر سر سیلندر سوخته عوض کردم ولی درست نشد میشه راهنمایی کنید مشکلم حل بشه

  40. Reza می گوید

    سلام ماشین من 405 است آب رادیاتور کامل است. ماشین را خاموش کرده. و پس از 10 ساعت آب از درب رادیاتور بیرون می‌زند و گلویی پر از آب است. در صورتی که آب اندازه بود. و نه کم بود و نه زیاد.
    لطفا راهنمایی کنید..

  41. Reza می گوید

    سلام ماشین من 405 است آب رادیاتور کامل است. ماشین را خاموش کرده. و پس از 10 ساعت آب از درب رادیاتور بیرون می‌زند و گلویی پر از آب است. در صورتی که آب اندازه بود. و نه کم بود و نه زیاد.
    لطفا راهنمایی کنید.
    که علتش چیه؟؟

  42. امین می گوید

    سلام ساینا دارم صبح که ماشین رو روشن میکنم از بغل رادیات سمت راست تقریبا یکی دو قاشق آب میریزه بعد قط میشه مشکل از کجاس دید نداره ببینم کجاشه…

  43. حسین می گوید

    سلام. من ۴۰۵ مدل ۹۶ دارم ” یک الی دو روزه بوی آب داغ میاد تو ماشین ” دیروزم برا اولین بار اب رادیاتو کم کرده” دیشبم اومده شهرستان “الان میبینم اب رادیاتو اومده زیره کفی ماشین : منظورم کف پایی سمت راننده هست” بنظر شما برا نشتی بخاری هست ؟؟؟؟

  44. مهدی می گوید

    من یه ۲۰۶ تیپ دو دارم مدل ۹۰ماشینم جوش نمیاره اصلا ولی وقتی ضدیخ میریزم خیلی آب کم می‌کنه ولی آب معمولی که میریزم مقدارش خیلی کم میشه هیچ ریزش ضذیخم ندارم زیر ماشین دلیلش چی می‌تونه باشه اگر واشر رد کرده چرا وقتی آب میریزم کمتر میشه

  45. ناصر می گوید

    سلام ماشین بنده پراید مدل 86 هست
    وقتی کار میکنه هیچ مشکلی نداره حتی آمپر هم بالا نمیره ولی وقتی 1ساعت کار میکنه و خاموش میکنم داخل قمقمه آب جوشه و سر میره علتش چیه

  46. علی عالمی می گوید

    سلام ماشین من پرایددوگانه سوزه گاز مایه داره الان هر دو سه روزی اندازی یک لیتر آب کم میکنه و بخاری هام و لگلاتور گازم کار نمیکنن باید چکار کنم

  47. مهدی می گوید

    سلام
    من رادیاتور ماشین رو تست زدم سالمه ازهیچجا نشتی نداره ترموستات رو هم تازه عوض کرد با این حال آب برمیگرده به قمقمه رادیاتور خالی میشه آمپر میره بالا
    تورو خدا کمکم کنید

  48. حسین هارونی می گوید

    سلام و خسته نباشید و ممنون از راهنمایی های مفیدتان.
    پراید 84دارم.مدت طولانیه که آب زیادی کم می‌کنه دقیقا روزی یک لیتر. از هیچ جا نشتی نداره. درب رادیات و قمقمه را هم تعویض کردم اما بازهم کم می‌کنه .روی آب داخل رادیات هم روغنی نیست و داخل درب روغن هم شیری نیست. و همچنین مدتی است دور موتور از سه که بالاتر می‌ره ماشین ریپ میزنه و راه نمیره اما زیر درجه سه عادی و عالی کار می‌کنه . لطفاً راهنمایی فرمایید تا ایراد را پیدا کنم. ممنون و سپاس

  49. امین مصطفی زاده می گوید

    سلام دوستان من پراید مدل ۹۵ دارم داشتم میرفتم یهو دیدم فن تند کار کرد برسی کردم دیدم آب کم کرده بعدش ترموستات عوض کردم درب رادیات عوض کردم شیلنک ها هم سالمه سفتی هم نیست اما فشار اب که میره بالا از اون مخزن بالایی کم کم اب میزنه بیرون علتش چیست؟

  50. پرهام می گوید

    سلام تیبا ۲ مدل ۹۷ دارم بدون اینکه امپر بالا بره امروز توی درب موتور یکم ارده ای رنگ دیدم البته کم میشه از دیر عوض کردن روغن باشه یا فقط واشر ؟ اصلا اب کم نمیکنه و شتاب عالی نرمی و لرزش هیچی ندارم

  51. توحید می گوید

    سلام لطفا راهنماییم کنین من ۴۰۵اس ال ایکس دارم تازه اب رادیاتور و روغن تعویض کردم تقریبا هر ۱۰روز ۲سانت آب کم میکنه درب روغن موتور هم هیچ رنگی غیراز روغن نیست سالمه نشتی هم نداره این میزان کم کردن طبیعیه یا مشکلی داره؟ممنون میشم راهنماییم کنین

  52. حسین جولایی می گوید

    زمانیکه ماشین سرداست وتازه استارت میزنم آب رادیاتور از درب آن به بیرون میریزد وخالی میشود علت چیست ؟

  53. حسین جولایی می گوید

    سلام،ماشین پیکان وانت ،زمانیکه ماشین سرداست وتازه استارت میزنم آب رادیاتور از درب آن به بیرون میریزد وخالی میشود علت چیست ؟

  54. حسین می گوید

    سلام وقت بخیر من یه پراید دارم رفتم روشن کنم دیدم اب رادیاتور از زیر ماشین خالی شده از چیه ممنون میشم راهنماییم کنین

  55. علی نیشابوری طوسی می گوید

    سلام.. اتومبیل شما تنبل شده.. و این بخاطر بیخیالی شماست که میگذارید اینقدر بخوابه..نباید بزارین اینقدر بخوابه و زودتر بیدارش کنین اوایلش براش سخته ولی به مرور عادت میکنه و سحرخیز میشود.. من اللاه التوقیف.

  56. آرمان می گوید

    هر نوع نشت آب رو جدی بگیرین آب همون قدر برای خنک کاری موتور لازمه میتونه خطرساز بشه اگر نشت کنه باعث خسارت میشه ماشین من واترپمپش خراب شد نشت بسیار کمی داشت اما بلبرینگ تسمه تایم ترکید و نزدیک بود سرسلیندر نابود بشه دیگه چه انتظاری از سایر قطعات داریم تمام این مشکلات یک راه حل داره و اون ماشین برقیه که از هرچی رادیاتور و روغن تقلبی و کلاچ و واشر و غیره راحت بشویم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =