هر آنچه که باید درباره روش تعمیر سانروف بنز بدانید

0

یکی از آپشن‌های چشمگیر برخی از خودروهای ساخت کمپانی ماشین سازی بنز، سانروف است که نقش قابل توجهی را در زیباسازی ظاهری اتومبیل‌ها ایفا می‌کند. سانروف این روزها بخش مهمی در پیکره این نوع از ماشین‌ها تلقی می‌شود و حتی برای برخی از افراد جزء فاکتورهای حائز اهمیتی است که به هنگام خرید اتومبیل به آن توجه می‌کنند. لذا در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی تعمیر سانروف بنز آشنا کنیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

تعمیر سانروف چگونه است؟

نقش سانروف در اتومبیل چیست؟

تعبیه کردن سانروف در قسمت فوقانی یا سقف اتومبیل به این منظور انجام می‌شود که این دریچه بتواند نور کافی و هوای مناسب را به داخل اتاقک اتومبیل وارد کند. اولین ردپای طراحی و تعبیه سانروف را می‌توان در حدود سال ۱۹۳۷ میلادی و بر روی سقف اتومبیلی به اسم “ناش” مشاهده کرد.

سانروفی که روی این خودروی کلاسیک قرار گرفت، یک قطعه کشویی از جنس فلز بود و جلوه خاصی که این آپشن منحصر به فرد به این خودرو بخشید، شرکت‌های خودروسازی دیگر را نیز مجاب کرد که از این فناوری خاص، برای زیباسازی و همچنین کیفیت بخشیدن بیشتر به خودروهایشان استفاده کنند. رفته رفته این ویژگی جذاب روی سایر خودروها نیز دیده شد که یکی از آن‌ها، خودروهای جذاب بنز است.

اما مانند هر ویژگی دیگری، این آپشن می‌تواند رو به زوال رفته و نیاز به تعمیر داشته باشد. به همین دلیل خوب است از تعمیر سانروف بنز کمی بدانید:

تعمیر سانروف بنز و انواع سانروف‌ها

قبل از اینکه به شرح روش تعمیر سانروف بنز بپردازیم، باید بگوییم که سانروف‌ها انواع مختلفی دارند و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در اینجا بهتر است نگاهی به انواع سانروف بیندازیم و با دسته‌های مختلف آن‌ها آشنا شویم.

سانروف ها در انواع مختلفی تولید می شوند که با توجه به نوع خودروها، روی آن ها نصب می شوند.
سانروف ها در انواع مختلفی تولید می شوند که با توجه به نوع خودروها، روی آن ها نصب می شوند.
  • سانروف‌های داخلی

این نوع سانروف‌ها به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند و پانل آن‌ها در حد فاصل قسمت داخلی و خارجی سقف اتومبیل قرار گرفته است.

  • سانروف‌های تفکیک پذیر

این سانروف ‌ها ابعاد وسیعی دارند و نحوه طراحی و ساخت آن‌ها به شکلی است که می‌توان آن را به شکل کامل از سقف اتومبیل جدا کرد و به جهت اینکه می‌توانند به راحتی از اتومبیل تفکیک شوند، سانروف تفکیک پذیر نام دارند.

  • سانروف‌های پاپ آپ

درب یا درپوش این سانروف‌ها با حرکت دادن آن‌ها به سمت بالا باز می‌شود و به عبارت دیگر صفحه این نوع از سانروف‌ها رو به بالا باز می‌شوند.

  • سانروف‌های فلودینگ

این نوع سانروف‌ها سطحی از جنس پارچه دارند و لازم است که پس از گشودن سانروف‌های فلودینگ پارچه را جمع کنید؛ سازوکار این سانروف‌ها، آن‌ها را به سانروف‌های جمع شونده نیز معروف کرده است.

  • سانروف‌های اسپویلر

این سانروف‌ها را می‌توان پانل‌هایی در نظر گرفت که صفحه آن‌ها در قسمت بیرونی سقف اتومبیل تعبیه شده و به صورت کشویی باز و بسته می‌شود.

برخی از ویژگی‌های کلی سانروف‌ها

اکثر سانروف‌ها را به دلیل دریافت بهتر میزان تابش نور و وضوح بهتر برای دیدن قسمت خارج اتومبیل، از جنس شیشه می‌سازند اما برخی از سانروف‌ها نیز پارچه‌ای هستند و در شیارها و قسمت‌های مخصوصی از سقف خودرو تعبیه می‌شوند. برخی از سانروف‌ها هم صفحه‌های شیشه‌ای ثابت و غیر متحرکی دارند که ورود بیشتر نور به فضای داخلی خودرو را آسان میکنند. لازم به ذکر است که تعمیر سانروف بنز آن هم از این نوع، کمی سخت‌تر از سایر سانروف‌ها خواهد بود.

سانروف بنز می تواند بر اثر علل مختلفی دچار مشکلاتی شود که می بایست برای بهره گیری از عملکرد درست آن ها، در اسرع وقت نسبت به تعمیر سانروف اقدام نمایید.
سانروف بنز می تواند بر اثر علل مختلفی دچار مشکلاتی شود که می بایست برای بهره گیری از عملکرد درست آن ها، در اسرع وقت نسبت به تعمیر سانروف اقدام نمایید.

تعمیر سانروف بنز به چه شکل انجام می‌شود؟

اکنون که با انواع سانروف بنز آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که برخی از مشکلات رایج و انواع خرابی این آپشن را عنوان کرده و سپس راهکار تعمیر سانروف بنز را ارائه دهیم.

  • شیشه سانروف شل شده است

برای اینکه بتوانید شیشه سانروف خودروی خود را مثل سابق محکم و ثابت در جای خود قرار دهید، می‌توانید پیچ‌ها و مهره‌هایی که اتصال شیشه به دریچه سانروف را ممکن کرده است، بررسی کرده و آن‌ها را سفت کنید. اگر سانروف شما جزء سانروف‌های چسبی یورتان است نیز می‌توانید به راحتی و با مقداری چسب دوباره آن را در جای خود ثابت نگه دارید. در این حالت برای ممانعت از فرسایش و خرابی سانروف می‌توانید از راه‌های ساده‌ای مانند گریس کاری یا روغن کاری نیز بهره بگیرید.

  • خرابی کابل‌های مربوط به سانروف

توجه نشان دادن نسبت به سیم‌ها و کابل‌هایی که به بخش سانروف متصل هستند نیز ضروری است. کابل‌هایی که در قسمت جعبه دنده تعبیه شده‌اند و روی موتور خودرو قرار دارند، مدام با هم در ارتباط هستند و اگر در مسیر ربط و اتصالشان با هم برخورد کنند و فرسوده یا ضعیف شوند و یا این اصطکاک‌های طولانی مدت سبب قطع شدن سیم شود. در صورتی که مشکل این نوع سیم ها جدی و عمیق باشد، تعمیر آن‌ها باید به دست تعمیرکاری ماهر و متخصص سپرده شود.

  • سانروف کارایی خود را از دست می‌دهد

در صورتی که کارایی اصلی سانروف دچار مشکل شود و نتوانید از سانروف استفاده کنید، باید ابتدا فیوز را چک کنید، چرا که ممکن است فیوز به دلیل تعلل در روغن کاری دچار انفجار شده باشد. گاهی نیز ممکن است این مشکل الکتریکی از جانب کابل‌ها یا قسمت سوئیچ یا موتور سانروف باشد؛ اگر خودتان قصد بررسی موتور سانروف را دارید، ممکن است دستیابی به آن کمی مشکل باشد، البته برای سهولت در روند سرویس کردن و تعمیر سانروف، موتور برخی از سانروف‌ها را در قسمت پشتی بخش کنسول قرار می‌دهند.

  • سانروف دچار نشتی می‌شود

مشکل نشتی در سانروف‌های جمع شونده و سانروف‌های داخلی برجسته‌تر است. حل کردن مشکل نشتی سانروف علاوه بر اینکه باعث صداگیری سانروف شده و صدای چکیدن آب یا باران را به داخل محیط خودرو راه نمی‌دهد، باعث می‌شود که در هنگام بارش و شست و شوی خودرو، قطرات آب روی سرنشینان اتومبیل نچکد. برای حل کردن مشکل نشتی سانروف ابتدا باید چفت و بست اطراف صفحه شیشه‌ای سانروف بررسی شود و در صورت شل بودن مهر و موم، آن را سفت کنید.
اگر شیشه سانروف دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده باشد می‌توان از سیلیکون برای ترمیم آن استفاده کرد. بخش آبگیری و زه کشی سقف هم باید وارسی شود و اگر این بخش‌ها دچار انسداد شده باشند، لازم است که در صدد حل این مشکل برآیید. علت ایجاد چنین نقصی را می‌توان به کشویی بودن سانروف نسبت داد، چرا که به هنگام بستن سانروف قسمتی از آن بسته نمی‌شود و باز می‌ماند و به همین جهت، در این قسمت‌ها بخشی سینی مانند تعبیه شده است که مانع ورود آب به داخل ماشین شود. برای جلوگیری از نشتی و تعمیر آن، این سینی و متعلقاتش باید به خوبی بررسی شده و در صورت نیاز تعمیر شوند.

سخن پایانی

همان‌طور که خواندید، سانروف‌ها در انواع و اقسام مختلفی تولید گشته و روی خودروها نصب می‌شوند که یکی از همین خودروها، اتومبیل‌های کمپانی بنز است. در صورت بروز هرگونه خللی در این آپشن جذاب، می‌بایست نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

منبع: digi-board.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 16 =