انواع دزدگیر ماشین، راهنمای خرید یک دزدگیر خوب برای خودرو

0

انواع دزدگیر ماشین و به کارگیری درست آن‌ها، می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش ریسک دزدیده شدن خودرو داشته باشد. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که برای خرید دزدگیر ماشین، به نکات و اصول صحیح انتخاب آن، توجه نمایید. اگر به اتومبیل خود علاقه‌مند هستید، به کلیه روش‌های ایمن سازی و جلوگیری از دزدیده شدن خودرو، از جمله خرید دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و … فکر کنید.

انواع دزدگیر ماشین کدامند؟

انواع دزدگیر ماشین در سه مدل کلی سیم کارت خور، تصویری و غیرتصویری، تقسیم بندی می‌شوند. در زیر به معرفی اجمالی از هر مدل و خصوصیات آن‌ها می پردازیم.

دزدگیر ماشین سیم کارت خور

این مدل از دزدگیر، جدیدترین و در عین حال مدرن‌ترین انواع دزدگیر ماشین به شمار می‌رود. این دزدگیرها، سیم کارتی را در خود جای داده و به تلفن همراه شما، متصل می‌گردند. به این شکل که در صورت به وجود آمدن خطر برای خودرو، دزدگیر سیم کارت خور به خط موبایل شما زنگ زده و به این شیوه مطلع‌تان می‌سازد.

دزدگیر ماشین چیست و چرا باید آن را خریداری کرد؟
انواع دزدگیر ماشین و قابلیت های هر یک از آن ها

دزدگیر ماشین تصویری

دزدگیرهای ماشین تصویری، آن‌هایی هستند که بر ریموت کنترل یک نمایشگر کوچک داشته و وضعیت خودرو از طریق این نمایشگر با کمک زنگ هشدار و لرزیدن نشان داده می‌شود. این دزدگیرها را باید در حال حاضر پرفروش ترین دزدگیرهای خودرو بدانیم. قابلیت های گوناگون انواع دزدگیر ماشین تصویری، باعث می شود که این مدل‌ها محبوبیت بیشتری در میان مصرف کنندگان و مالکان خودروهای سواری داشته باشند.

از جمله قابلیت های آن‌ها، موارد زیر هستند:

– امکان استارت زدن خودرو از راه دور
– امکان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو از راه دور
– باز شدن درب خودرو، با نزدیک شدن به آن
– بسته شدن درب خودرو، با دور شدن از آن
– دارا بودن قفل کودک خودکار

دزدگیر ماشین غیرتصویری

در مورد دزدگیرهای ماشین غیرتصویری، خبری از نمایشگر نیست و مالک خودرو باید به صدای بوق هشدار دزدگیر قناعت کند. این مدل از دزدگیرها، قدیمی‌ترین انواع آن هستند و می‌توانیم آن‌ها را در شمار ارزان‌ترین‌ها نیز قرار دهیم.

نکته: این که کدام یک از انواع دزدگیر ماشین برای خودروی شما مناسب است، بستگی زیادی به نوع استفاده از خودرو و محل پارک آن دارد. معمولا خودروی خود را در چه موقعیتی پارک می‌کنید؟ آیا منزل شما دارای پارکینگ است و محل کارتان نیز محیط پارک امنی دارد؟ در این صورت به نظر می‌رسد که دزدگیر غیرتصویری با داشتن قیمتی ارزان‌تر، برایتان کافی باشد. اما اگر منزل شما فاقد پارکینگ بوده و به طور کلی در شبانه روز، مجبور به پارک خودروی خود در فضاهای ناامن هستید؛ حتما به سراغ خرید انواع دزدگیر ماشین تصویری بروید.

چرا باید دزدگیر ماشین خریداری کنیم؟
راهنمای انتخاب بهترین دزدگیر ماشین

نکات مهم خرید انواع دزدگیر ماشین

برای خرید دزدگیر خودرو، به نکات زیر توجه داشته باشید:

وجود ریموت کنترل یدکی

بهتر است نوعی از دزدگیر خودرو را خریداری کنید که دارای ریموت کنترل یدکی نیز باشد. البته دزدگیرهای جدید خودرو، همگی به دو ریموت مجهز هستند، اما اگر خرید خود را از میان مدل‌های قدیمی انجام دهید؛ ممکن است به انواع تک ریموت برخورد کنید.

بیشتر بدانید ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر ماشین

دامنه صدای آژیر هشدار

دامنه صدای آژیر هشدار نیز از اصولی‌ترین نکاتی ست که باید به آن توجه کنید. همیشه قرار نیست که خودروی شما زیر پنجره خانه‌تان، پارک شده باشد. صدای آژیر هشدار دزدگیر باید طوری تنظیم شود که از مسافت دورتر نیز برای شما قابل شنیدن باشد.

قابلیت تنظیم میزان حساسیت دزدگیر

حتما نوعی از دزدگیر خودرو را خریداری کنید که میزان حساسیت آن قابل تنظیم باشد. قرار نیست که با رد شدن یک گربه یا عبور اتومبیلی دیگر از کنار خودروی شما، صدای آژیر گوشخراش آن بلند شود. بلکه میزان حساسیت باید به شکلی تنظیم شود که وقتی به راستی فردی برای باز کردن درب یا دیگر اجزای خودرو، اقدام می‌کند؛ صدای آژیر شنیده شود.

راهنمای انتخاب و خرید دزدگیر ماشین
چطور بهترین و مناسب ترین دزدگیر ماشین را برای خودروی خود خریداری کنیم؟

قابلیت از کار انداختن موتور خودرو از راه دور

شرایطی را تصور کنید که با وجود به کار بردن نکات امنیتی و نصب دزدگیر، سارق با مهارت خود موفق به سرقت خودروی شما شود. در این حالت قابلیت از کار انداختن موتور خودرو از راه دور که به وسیله برخی از دزدگیرها پشتیبانی می‌شود، کارآمد خواهد بود. به کمک این قابلیت می‌توانید موتور خودروی خود را در حالی که سارق بر آن سوار است، از کار انداخته و اتومبیل را متوقف سازید.
به این شکل سرانجام سرقت ناموفق بوده و تا شما به وسیله ریموت دزدگیر اقدام نکنید، موتور خودرو دوباره استارت نمی‌خورد.

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

چرا باید دزدگیر ماشین بخریم؟

اما در پاسخ به آن دسته از افرادی که در مقابل خرید دزدگیر ماشین مقاومت کرده و آن را نوعی هدردهی پول می‌دانند؛ باید توضیحاتی ارائه کنیم.
با توجه قیمت فزاینده اتومبیل در کشور، اکنون حتی ارزان قیمت‌ترین خودرو را نیز باید کالایی لوکس به حساب بیاوریم. با این شرایط و حتی در شرایط طبیعی، حفاظت از اموال و دارایی‌های ما بسیار اهمیت دارد.

از طرفی دیگر آمار دزدی خودرو به صورت ماهیانه یا سالانه نشان می‌دهد که عدد بزرگی در دزدی‌های اتومبیل‌ها، در جریان است. به کار بردن و نصب دزدگیر ماشین، علاوه بر ایجاد امنیت و اعلام هشدار در زمان سرقت، بعد روانی نیز برای سارق ایجاد می‌کند. به این شکل که سارقان خودرو، با مشاهده وجود دزدگیر، فرآیند سرقت را پیچیده‌تر یافته و احتمال زیادی دارد که از آن منصرف شوند.

البته همیشه اوضاع به این منوال پیش نمی‌رود و سارقان نیز همگام با تکنولوژی جلو آمده و قابلیت‌های خود را ارتقا می‌بخشند. اما با این همه می‌توان با اطمینان گفت که ریسک دزدی برای خودروهای دارای انواع دزدگیر ماشین و سایر تجهیزات ایمنی، بارها کمتر از چیزی ست که برای خودروهای بدون دزدگیر متصور هستیم.

ضرورت خرید دزدگیر ماشین و قابلیت های آن
انواع دزدگیر ماشین و ضرورت خرید آن

پوشش بیمه بدنه به موازات استفاده از انواع دزدگیر ماشین

اما توصیه استادکار به تمامی دارندگان وسایل نقلیه، خرید بیمه بدنه به موازات استفاده از انواع دزدگیر ماشین و دیگر تجهیزات ایمنی است. با خریداری کردن پوشش بیمه بدنه خودرو شامل بیمه دزدی کامل، در صورت وقوع چنین اتفاقی؛ حداقل بخش زیادی از مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت خواهید کرد.

منبع: magcars

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =