راهکارهای مفید برای شستشوی صندلی خودرو

1

گاهی برخی از افراد دوست ندارند اتومبیل خود را برای شستشوی صندلی خودرو به کارواش ببرند. این دسته از افراد ترجیح می‌دهند که یک کارواش خانگی خریداری کنند و تمیزکاری را شخصا شروع نمایند. شما جزء این دسته از افراد هستید؟ آیا می‌توانید صندلی‌های خودرو را مثل روز اول تمیز کنید؟ پاسخ به این سوال یک بله محکم است. اما راه حل مناسب برای شما چیست؟

به طور کلی توشویی اتومبیل کار چندان سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید صندلی‌های پارچه‌ای را تمیز نمایید. برای تمیز کردن صندلی‌ها، در ابتدا باید از جارو برقی استفاده کنید. بعد می‌بایست یک لایه نازک از محلول‌های تمیز کننده روی صندلی‌ها بریزید. یک برس بردارید و از آن برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید. سپس یک حوله نمناک کافیست تا تمامی لکه‌ها از صندلی شما تمیز شوند. در ادامه با این مراحل به همراه جزئیات بیشتری آشنا خواهید شد:

شستشوی صندلی خودرو

برای شستشوی صندلی خودرو مراحل زیر را دنبال نمایید:

کشیدن جارو برقی خودرو
اولین قدم برای شستشوی صندلی خودرو، کشیدن جاروبرقی است

۱٫ صندلی‌ها را جارو بکشید

قبل از اینکه مراحل شستشوی صندلی خودرو را آغاز کنید، می‌بایست به کمک جارو برقی تمام گرد و غبار را از روی صندلی بزدایید. پس لازم است جاروبرقی را آورده و به کمک آن به خوبی این کار را انجام دهید و اطمینان حاصل نمایید که تمامی گرد و غبارها را از بین برده اید. ضمنا از انگشتان خود استفاده کنید تا بتوانید تمامی درزهای موجود را باز کرده تا سخت ترین قسمت‌ها را نیز تمیز نمایید.

۲٫ یک لایه نازک از مواد شوینده روی صندلی‌ها بریزید

دقت داشته باشید که حتما می‌بایست از پودرهای مخصوص صندلی پارچه ای خودرو استفاده کنید و نه تمیزکننده‌های چند کاره!
محلول را به آرامی روی سطحی که می‌خواهید تمیز کنید، اسپری نمایید. چهار یا پنج اسپری کافی خواهد بود. لازم به ذکر است که بیش از اندازه از مواد شوینده روی این منطقه اسپری نکنید تا در باقی مراحل به مشکل برخورد ننمایید.

کارواش نانو بخار در محل

کارواش نانو بخار در محل

  • شستشوی بدنه و سطوح خارجی
  • شستشوی سطوح داخلی با استفاده از بخار خشک
  • روتولوکس انواع خودرو شامل روشویی، جاروبرقی و نظافت داخل کابین و صندوق عقب، شستشوی کفپوش و واکس داشبورد و لاستیک می‌باشد.
دریافت این خدمت از استادکار

۳٫ از یک برس برای شستشوی صندلی خودرو استفاده نمایید

به محض اسپری شوینده مخصوص، منطقه را به خوبی با برس تمیز نمایید. بهتر است برس شما نرم باشد تا به پارچه صندلی آسیب وارد نشود. همچنین دقت کنید که نباید از برس های مخصوص فرش استفاده نمایید چرا که این‌ها می توانند به الیاف پارچه صندلی صدمه بزنند. به کمک یک حوله از جنس فایبر، گرد و غبار را از روی صندلی پاک کنید. توجه داشته باشید که قبل از خشک شدن، تمامی مواد را از روی صندلی پاک کنید تا به آن نچسبد.

استفاده از الیاف میکروفایبر برای صندلی خودرو
بعد از برس کشیدن صندلی، از الیاف مایکرو فایبر استفاده نمایید

۴٫ این فرآیند را تا زمانی که سطح تمیز شود، ادامه دهید

تا زمانی که سطوح مورد نظر شما تمیز نشده، فرآیند شستشوی صندلی خودرو را تکرار نمایید؛ اسپری، برس کشیدن و بعد پاک کردن. معمولا ۵ یا ۶ بار تکرار لازم است که صندلی شما تمیز شود.

۵٫ بعد از اتمام کار، دوباره صندلی را جارو بکشید

هنگامی که تمام لکه ها را از روی صندلی‌ها پاک کردید، می‌بایست دوباره به کمک جاروبرقی، این منطقه را تمیز کنید.
این کار کمک می‌کند که هر رطوبت و یا تمیزکننده خشک شده از روی سطح مورد نظر پاک شود. صبر کنید تا صندلی‌ها خشک شوند و سپس روی آن‌ها بنشینید.

جایگزین‌های مواد شوینده برای شستشوی صندلی خودرو

از سرکه استفاده نمایید

سرکه سفید برای تمیز کردن پارچه‌ها بسیار مناسب است. یک فنجان یا ۲۵۰ میلی لیتر سرکه را به همراه چند قطره صابون را درون ظرف یا یک گالون بریزید و سپس ۴ لیتر آب گرم به آن بیفزایید.
از این مخلوط روی صندلی بریزید و با برس سطح مورد نظر را تمیز کنید. بعد برای پاک کردن محلول از آب تمیز استفاده کنید. در نهایت یک حوله میکروفایبر آورده و تمام گرد و غبار و محل را پاک نمایید.

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن صندلی خودرو
جوش شیرین یکی از گزینه های مناسب برای پاک کردن لکه های صندلی خودرو می باشد

جوش شیرین گزینه بسیار مناسبی است

شما می‌توانید از جوش شیرین برای شستشوی صندلی خودرو استفاده نمایید و از شر بوی بد ماشین خلاص شوید.
به این منظور می‌بایست یک چهارم فنجان جوش شیرین با ۲۵۰ میلی لیتر یا یک فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. لایه ای نازک از این مخلوط را روی صندلی بریزید. از یک مسواک لطیف استفاده کنید تا بتوانید لکه‌ها را از روی صندلی پاک نمایید.
این کار می‌تواند لکه های سخت و مقاوم را به راحتی پاک کند. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید. بعد از نیم ساعت، لکه را با یک حوله پاک کنید.

دو نکته:

  • به محض کثیف شدن صندلی لکه‌ها را از روی آن بزدایید.
  • برای اتومبیل خود قانون تعریف کنید. مثلا هیچ کس نباید کفش‌هایش را روی صندلی ها قرار دهد.

یک راه عاقلانه برای شستشوی صندلی خودرو :

اگر دوست دارید به بهترین شکل ممکن صندلی خودروتان را تمیز کنید، می‌توانید از استاد کار کمک بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین، به راحتی با هزینه مناسب، بدون سختی‌های انجام این کار به تنهایی، صندلی‌های تمیزی را تحویل بگیرید. هزینه شستشوی صندلی خودرو با روکش ایرانی حدود ۴۰ هزار تومان است و برای شستشوی صندلی های خارجی می‌بایست چیزی در حدود ۶۰ هزار تومان هزینه پرداخت نمایید.

خدمات کارواش سبز روشویی و توشویی ماشین های سواری و شاسی بلند در منزل و محل کار

کارواش سبز در محل

  • شستشوی انواع خودروهای شاسی بلند
  • شستشوی انواع خودروهای سواری
  • توشویی و روشویی انواع خودرو
  • واکس و پولیش داشبورد و لاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: wikihow

1 نظر
  1. حکیم می گوید

    میتوانید اسم ان مواد شوینده یا اسپری مخصوص بگین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =