علت کپ کردن خودرو چیست و چه باید کرد؟

85

کپ کردن خودرو که از آن دسته اتفاقاتی است که شاید کمتر رخ بدهد، اما با رخ دادن آن باید آگاهی کامل داشته و کنترل خودرو را با مهارت خود، به دست بگیرید. طبق اظهار نظر کارشناسان، ۲۰۶ تیپ ۲، بیشترین آمار کپ کردن را دارد، اما این بدان معنا نیست که در سایر خودروها از چنین اتفاقی مصون هستیم. در مقاله دلایل روشن شدن چراغ چک ماشین را بررسی کردیم در این مقاله علت کپ کردن، خفه کار کردن و علت کله زدن ماشین ها مانند پراید، پژو ۴۰۵ را بررسی خواهیم کرد در ادامه با استادکار همراه باشید .

کپ کردن خودرو چیست؟

کپ کردن خودرو، همان طور که از معنای لغوی آن برمی آید به زمانی اطلاق می‌شود که پدال گاز از فرآیند اصلی خود خارج شده و عکس العمل صحیح را نشان نمی‌دهد. در این شرایط با فشار دادن پای راننده روی پدال گاز، به جای افزایش یافتن دور موتور و بالا رفتن سرعت موتور خودرو، بدنه به جلو پرتاب شده و یا به اصطلاح مکانیک‌ها ماشین کله می‌کند.

کپ کردن خودرو چیست
کپ کردن خودرو به شرایطی گفته می شود که علی رغم فشردن پدال گاز، موتور عکس العمل صحیح نشان نداده و دور موتور متناسب با آن افزایش نمی یابد.

علت کپ کردن خودرو چیست؟

علت واقعی کپ کردن خودرو و چیزی که موجب کله کردن بدنه می‌شود، عدم احتراق صحیح؛ به دلیل مخلوط نامناسب هوا و بنزین در محفظه احتراق است. حالا باید ببینیم به چه دلایلی ممکن است این تناسب به هم ریخته و احتراق در سیلندرها به خوبی و به درستی صورت نگیرد! . پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش افتاب سوختگی پراید نقره ای را مطالعه کنید .

چه عواملی می‌توانند به کپ کردن خودرو منجر شوند؟

کثیف شدن و گرفتگی نازل‌های سوخت

با کثیف شدن یا گرفتگی نازل‌های سوخت رسانی، میزان سوخت مورد نیاز، به موقع به محفظه احتراق نرسیده و ترکیب میان سوخت و هوا به درستی شکل نمی‌گیرد. به علاوه گرفتگی نازل‌ها باعث می‌شود تا سوخت به صورت کامل پودری نشده و با ناخالصی در فرم خام به محفظه احتراق برسند. در این صورت دور موتور مطابق انتظار با فشردن پدال گاز بالا نرفته و خودرو قادر به شتاب گرفتن صحیح نیست. در این حال خودرو احتمالا کله کرده و بدنه به جلو می‌جهد یا به اصطلاح موتور کپ می‌کند. برای پیشگیری از این موضوع شستشوی انژکتورها در سرویس‌های دوره‌ای و یا حداقل پس از طی ۴۰ ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر، توصیه می‌شود. مقاله علائم خرابی شمع خودرو را برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید .

کثیف شدن و گرفتگی نازل‌های سوخت باعث کپ کردن خودرو می شود
کثیف شدن نازل های سوخت رسانی یا گرفتگی آن ها، موجب اختلال در سوخت رسانی به محفظه احتراق شده و می تواند به کپ کردن خودرو منجر شود.

ایراد در سنسور اکسیژن

همان طور که پیش‌تر نیز توضیح داده‌ایم، سنسور اکسیژن با پایش احتراق، درصد اکسیژن‌رسانی به محفظه احتراق را رصد کرده و میزان مناسب بودن یا نبودن تناسب آن را به کامپیوتر مرکزی ارسال می‌کند. به همین طریق ECU نسبت به اصلاح تناسب سوخت و اکسیژن در محفظه احتراق عمل می‌نماید.

بنابراین در صورتی که سنسور اکسیژن خراب باشد و به درستی عمل نکند، ارسال گزارش به کامپیوتر با مشکل روبرو شده و تنظیم احتراق برهم می‌خورد. با خارج شدن احتراق از خط صحیح خود، فرمان پذیری از فشار دادن پدال گاز نیز مختل می‌گردد.

دلیل اصلی کپ کردن خودرو ایراد در سنسور اکسیژن
سنسورهای اکسیژن وظیفه ارسال گزارش تناسب احتراق به کامپیوتر مرکزی خودرو را دارند و در صورت خرابی می توانند منجر به کپ کردن خودرو شوند.

عیب در سنسور هوا

اگر سنسور هوا دچار مشکلی شود، کامپیوتر مرکزی قادر به تخمین دقیق میزان هوای ورودی مورد نیاز نبوده و این مقدار به بدون دقت لازم و کاملا تقریبی به سیستم احتراق وارد خواهد شد. در این صورت احتراق ناقص و نامیزان بوده و کپ کردن خودرو اتفاق می‌افتد. (توجه داشته باشید که خراب بودن دریچه گاز نیز به همین شکل، عملکرد کامپیوتر مرکزی خودرو را تحت تاثیر منفی قرار داده و نتیجه مشابهی به بار خواهد آورد.)

نکته: در صورتی که خودرو به سنسور ناک (یا همان ضربه) مجهز باشد، احتمال کپ کردن با وجود خرابی سنسور فشار هوا، با ضریب کمتری همراه خواهد بود. سنسور ناک یا ضربه، به موقع شرایط غیرعادی و خارج از فرمول از پیش تعریف شده را به کامپیوتر مرکزی ارسال خواهد کرد و تنظیمات لازم، در پی آن صورت می‌گیرند.)

عیب و ایراد در سنسور هوا می تواند به کله کردن منجر شود
ایراد در سنسور هوا یکی از مشکلاتی است که می تواند به کله کردن بدنه خودرو و اختلال در پاسخگویی موتور به فشردن پدال گاز منتهی شود.

اختلال در ECU

در صورتی که ECU یا کامپیوتر مرکزی خودرو، دچار اختلال شود؛ احتمالا تنظیم سنسور اکسیژن برهم خورده و ممکن است عملکرد استپر نیز با مشکل روبرو شود. در این صورت نمی‌توانیم توقع احتراق درست و سوخت‌رسانی صحیح در زمان فشردن پدال گاز را داشته باشیم.

کثیف شدن سنسور دورشمار

اگر سنسور دورشمار به هر دلیلی کثیف شده باشد، روی دندانه‌های فلایول تاثیر منفی گذاشته و در نتیجه سنجش میزان اکسیژن رسانی و ترکیب سوخت و هوا، با دقت پایین‌تری صورت می‌گیرد. در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که سوخت‌رسانی مختل شده و به اندازه درست و در زمان مناسب، انجام نپذیرد. با این حساب کپ کردن خودرو چندان عجیب نبوده و باید برای آن آماده باشیم. اگر در تنطیم چراغ جلو خودرو خود مشکل دارید آموزش گام به گام و حرفه ای تنظیم چراغ جلو خودرو را مطالعه کنید .

کثیفی فیلتر بنزین

در صورتی که فیلتر بنزین کثیف شده باشد، سوخت‌رسانی مختل شده و موتور قادر به اطاعت از فرمان پدال گاز نیست. برای جلوگیری از این مورد، می‌توانید نسبت به تعویض به موقع فیلتر بنزین اقدام نمایید.

کثیفی فیلتر بنزین از دلایل کپ کردن خودرو است
با تعویض به موقع فیلتر بنزین، از سوخت رسانی صحیح حمایت کرده و مشکلاتی چون کپ کردن خودرو را مرتفع سازید.

ایراد در شمع‌ها

ایراد در شمع‌ها نیز به شکلی احتراق ناموزون ایجاد کرده و به کپ کردن خودرو و عدم فرمان پذیری موتور از پدال گاز، منجر می‌شود. معاینه شمع‌ها و تعویض به موقع آن‌ها، از چنین موردی پیشگیری به عمل می‌آورد.

عکس العمل صحیح حین مواجه با کپ کردن خودرو کدام است؟

در صورت مواجه با کپ کردن خودرو و عدم عکس العمل صحیح موتور حین فشردن پدال گاز باید مراحل زیر را دنبال نمایید تا کمترین صدمه به خودرو وارد شده و از تصادفات احتمالی جلوگیری به عمل آورید:

  • خونسردی خود را حفظ کرده و با دنده سنگین به منتهی الیه سمت راست برانید.
در صورت مواجه با کپ کردن خودرو چه کنیم ؟
در صورت مواجه با کپ کردن خودرو، خونسردی خود را حفظ کرده و به آهستگی به مسیر کندرو برانید تا در محل مناسب، امکان توقف کامل برایتان فراهم شود.
  • از فشردن پدال گاز به میزان زیاد و شتاب دادن به خودرو پرهیز کرده و با سرعت کم و تا حتی امکان بدون فشار دادن پدال گاز، پیش بروید.
  • در اولین فرصت خودرو را متوقف ساخته و از امداد خودرو سیار برای عیب‌یابی و رفع ایراد در محل یا انتقال خودرو به تعمیرگاه، کمک بگیرید.

به خاطر داشته باشید که سرویس‌های به موقع خودرو، تعویض فیلترهای بنزین و هوا و نیز شستشوی انژکتورها و تمیز کردن نازل‌های سوخت و … می‌توانند از بروز چنین مشکلاتی در میانه یک بزرگراه پررفت و آمد، جلوگیری به عمل آورند.

منبع: asrekhodro

85 نظرات
  1. محمد می گوید

    بسیار عالی…
    ولی راهکاری جهت رفع موقت عیب و اینکه اگر به همان صورت به راهمان ادامه دهیم چه مشکلاتی پیش خواهد آمد اشاره ای ننموده اید
    سپاس

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز با توجه به احتمال اختلال در سنسور اکسیژن و احتراق ناقص، در صورت ادامه دادن حرکت به مدت زیاد به این شکل، به موتور خودرو و سیستم سوخت رسانی، صدمه وارد خواهد شد.

  2. سجاد می گوید

    سلام ماشین من بعد از هر دنده کله میکنه همه سنسور ها و تمام راه کارهایی که گفتید انجام دادم درست نشده چیکار کنم

    1. ایرج می گوید

      داداش سنسور map خودرو رو عوض کن با یه جنس خوب و فابریک ماشین منم همین مشکلو داشت عوضش کردم حل شد

  3. شاهرخ می گوید

    سلام اقا سجاد اگه خودرو شما از مدل ۱۳۹۳ به بالا باشه بعضی ها مثل پرشیا ال ۹۰ و این قبیل خودرو ها یه سنسور دور گیربکس داره که اصلاحا ما میگیم ابیلیتی درایو که مونجر میشه یه دستور به کامپی.تر بده که ماشین درحال حرکت هست و کامپیوتر به استپر دستور میده نسبت به دور گیربکس استپر میزان گاز رو بالا ببره که از شکه شدن موتور جلوگیری کنه امیدوارم با این قضیه موشکلت حل بشه

  4. اسماعیل می گوید

    سلام من ماشینم ۴۰۵ مدل ۹۵ است و در دور اول که میخوام گاز بدم و ماشین شتاب بگیره ماشینم کپ میکنه و دیر شتاب میگیره تمام سنسور هام سالم هستن و کتر میکنن و شمع هم نو انداختم ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. ایلیا 0910 می گوید

    عالی مرسی
    فقط یه سوال ما یه سمند قدیمی داریم که سر حاله ولی هر بار که از موتور شویی در میاد به زور روشن میشه و کپ میکنه
    ( تاحالا به انژکتور ها دست نزدیم )

  6. علیرضا نتاج می گوید

    سلام
    ماشین من پراید مدل ۸۵ است
    و موقع روشن شدن اولیه کپ میکند و وقتی بعد چند دقیقه گرم می افتد خوب میشود
    در ضمن وقتی روی گاز سی ان جی میگذارم کاملا خوب میشود
    تاحالا سنسور مپ یا همان سنسور منی فولد را تعویض کردم
    صافی بنزین رو عوض کردم
    شستشوی روکار انژکتور دادم
    کامپیوتر رو هم عوض کردم خوب نشده
    خستم کرده?
    لطفا راهنماییم کنید

    1. @mr.hossein3377 می گوید

      داداش انژکتور رو روکار نشوری خیلی بهتره و اگه شستشو دادی و درست نشد احتمالاً سوزن هات مشکل پیدا کردن

      1. علیرضا نتاج می گوید

        مرسی ایشالله که رفع بشه
        تشکر از جوابتون

      2. سامان می گوید

        سلام ماشین من وقتی به مدت 5 دقیقه حرکت میکنی گاز رو که ثابت میگیری،گاز عکس العملی نشون نمیده و دیگه از کار میوفته و ماشین رو دور موتور 1 میمونه و باید خاموش روشن کنی تا درست شه لطفا راهنمایی کنید
        ماشین پارس tu5

  7. وحید می گوید

    سلام
    ماشین من پارس معمولی xu7 هست .. تمامی دنده ها وقتی دور موتور به سه میرسه سرعت ماشین کپ میکنه و مجبورم دنده رو زیاد کنم تا دور موتور کم بشه و مجدد دورموتور به سه که میرسه دوباره ماشین کپ میکنه … در ضمن عقربه سرعت شمار در کیلومتر هم از کار افتاده .. از روزی که این عقربه از کار افتاد اینجور شده باید جیکار کرد ؟ ممنونم

    1. حمیدرضا می گوید

      داداش مشکل همون میلومتر شمار هست از سر سوکتش از چرخ عقب خراب شده ماشین های جدید کیلومتر کار نکنه راه نمیره سنسور کیلومتر مشکل داره

    2. محمدرضا می گوید

      سیم اتصال بدنه چک کن حتما ،سنسور دور موتور وسنسور کیلومتر شمار چک کن ببر کیلومتر سازی

  8. فاطمه دولت خواه می گوید

    سلام من یه پیکان مدل ۸۱ دارم که بعد از سه هفته از صافکاری تحویل گرفتم یعنی بعد سه هفته رانندگی کردم باهاش تو دنده دو ماشین اولش گاز نمیخورد بعد یهو میپرید جلو بعدم کلن خاموش کرد دوتا اقا ک اومده بودن کمک گفتن خفه کرده یکمی گاز دادن مشکل پریدنش حل شد اما اگر یجا واستم و گاز ندم ماشین خاموش میشه قبلا اینطوری نبود البته ماشین اب هم نداش و در رادیاتو ک باز کردم پرید بیرون درش راهنماییم کنید لطفا

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز نخست یادآوری کنیم که در وضعیت داغ بودن خودرو، درب رادیاتور را باز نکنید و البته همیشه از وجود آب کافی مطمئن شوید. بازبینی انژکتورها و سوزن ها احتمالا مشکل خودروی شما را حل خواهد کرد. در غیر این صورت لازم است که مکانیک خودرو را بازبینی کند.

  9. علی میمه ای می گوید

    سلام ام وی ام 315 دارم تو دنده دو ماشین کپ میزنه سنسور اکسیژن رو تعویض کردم جواب نداد ممنون

    1. سامان می گوید

      سلام ماشین من وقتی به مدت 5 دقیقه حرکت میکنی گاز رو که ثابت میگیری،گاز عکس العملی نشون نمیده و دیگه از کار میوفته و ماشین رو دور موتور 1 میمونه و باید خاموش روشن کنی تا درست شه لطفا راهنمایی کنید
      ماشین پارس tu5

  10. رضا می گوید

    سلام بنده پژو slxدارم انژکتور سرویس شده سنسور اکسیژن تعویض شده شمع نو است بعضی موقع کپ وخفه میشود چراغ بنزین روشن و چک روشن میشود لطفا راهنمایی کنید

  11. صادق می گوید

    سلام یه پراید مدل86دارم که یکساله کیلومترش ازکارافتاده وهرجابردم نتونستن درستش کنن حتی کیلومتر وسنسوریه هم مدل خودشو نصب کردم روش جواب نداد سنسوردورموتورعوض کردم ولی عقربه دورموتور روی3که میاد کپ میکنه دیگه گازنمیخوری مشکل ازکجاست دوستان مرسی

  12. امیرعلی حاجی پور می گوید

    سلام داداش دور موتور ازسه بالاتر نمیره احتمال زیاد از سنسور اکسیژنه منم این مشکلو داشتم

  13. فرید می گوید

    من سمند موتور ایکس یو سون یا همون موتور پژو چندماهه تحویل گرفتم الان کیلومترش رسیده هفتصد وخورده ای تقریبا از کیلومتر شصت ماشین در جا بد کارمیکرد وموتور در حرکت کپ میکرد ومیگرفت و ول میکرد خصوصا اولی که راه میافتادم تا یک بیست دقیقه اول که افتضاح بود سربالایی هم که دیگه عملا ماشین راه نمیرفت هرجاهم بردم نمایندگی دیاگ زدن وچیزی نشون نمیده کلافه ام کرده بخاطرگارانتی بیرون هم نمیتونم ببرم تعمیرگاه

  14. سلیمانی می گوید

    سلام من سمند ال ایکس مولتی پلکس دارم ماشین کله میکنه و جون نداره مخصوصا وقتی کمی دور موتور پایین هستش انگار سه کار میکنه سربالایی هم که دیگه بزور میره شستشوی انژکتوری هم دادم چند ساعت بد نیست دوباره شروع میشه دستگاه دیاگ هم هیچی نشون نمیده لطفا راهنمایی بکنید

  15. حسین می گوید

    با سلام و ارادت ماشین من تیبا۲ تو سربالایه پدال گاز چسبیده به کف ولی ماشین دیر دور ور میداره البته خوب بود امروز اینطوری شد البته اینو بگم رسیدم مقصد ماشین خاموش کردم دوباره استارت زدم بعداز سه بار استارت خوردن به زور روشن شد

  16. محمد می گوید

    سلام دوستان عزیز لطفا منو راهنمایی کنید
    ماشینم 206 تیپ 2 مدل 94 هست فقط توی دنده یک این مشکل رو داره یعنی موقع حرکت ماشین کله میکنه و بعد حرکت بازم اگه پامو از پدال گاز بردارم بازم کله میکنه انگار ترمز گرفتی در کل سرنشینا خیلی عقب جلو میشن
    و جالبه که وقتی کولر میگیرم این مشکل رو نداره

    1. هادی می گوید

      ماشین من هم همین مشکل را داره اگر برای شما درست شده لطفا راهنمایی کنید

    2. علیرضا می گوید

      ماشین من هم مشکل ماشین شما را دارد اگه تعمیرش کردی لطفا به من هم بگو ممنونم

  17. ehsan.sebzevar4543 می گوید

    سلام ماشین من پراید132هستش تو جاده میرم ماشینم یهو گاز نمیخوره هر چی پدالو فشار میدم دور موتور کمتر میشه و خاموش میشه .جالب اینجای بد دودقیقه خاموش بودن درست میشه تا 5کیلومتر کیره باز همون‌جوری میشه .پمپ بنزین عوض کردم .شستشو سوزن ها هر چی بگی انجام دادم درست نشده

  18. ehsan.sebzevar45 می گوید

    سلام ماشین من پراید132هستش تو جاده میرم ماشینم یهو گاز نمیخوره هر چی پدالو فشار میدم دور موتور کمتر میشه و خاموش میشه .جالب اینجای بد دودقیقه خاموش بودن درست میشه تا 5کیلومتر کیره باز همون‌جوری میشه .پمپ بنزین عوض کردم .شستشو سوزن ها هر چی بگی انجام دادم درست نشده

  19. hadi می گوید

    سلام خانم نقیبی بنده 405tufمدل 96دارم درحرکت خودرو4یا5ثانیه مکث یاگازنخوردن وعلامت چک روشن میشه وقتی بیستم ودوبارسویچ رابازوبسته کنم علامت چک می رودودرحین حرکت بازمکث وهرچه پدال گازفشارمیدم هیچ تاثیری نداردعلت ازچیست ازلطف ودقت شمابسیارسپاسگذارم

  20. ایمان می گوید

    سلام و درود بنده در زمان رها کردن پدال گاز این اتفاق. در دنده دو و یا یک برای خودرو پیش میاد و موتور کپ میکنه سرویس دوره ای همه انجام شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  21. دریس می گوید

    سلام پژو ۴۰۵ اس ال ایکس دارم مدل ۹۸ استارت که میزنم ماشین روشن میشود تا پام رو از گاز بلند میکنم خواموش سرباطری رو بلند کردم و دباره نصب کردم اما درست نشد

  22. هانی می گوید

    آخه کی جواب سوالاتشو گرفته که اینهمه مشکل رو مطرح کردید.

  23. مهدی می گوید

    سلام ممنون میشم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید
    پژو۲۰۷ من فقط زمانی کوپ میکنه که موتور ماشین سرد باشه باید منتظر بمونم تاگرم بشه بعد حرکت کنم و بعد از گرم شدن دیگه مشکلی پیش نمیاد

  24. محمد شفیعی می گوید

    سلام من ۴۰۵مدل۹۰دارم کولرروشن میکنم کشش موتور خیلی کم میشه چکار باید بکنم

  25. mr .milad می گوید

    سلام
    یه پراید ۸۸ زیمنس
    دور موتور از ۲و نیم تا ۴ گاز میخوره ولی شتاب ندارم لیور دنده داغ میشه منبع عقب سرخ
    کاتالیزور و برداشتم منبع عقب عوض کردم بقیه اگزوز رو هم تست کردم گرفتگی نداره حتی بدون اگزوز هم همینجوری میشه
    سوزن ها هر ۴ تا تعویض شدن شمع موتور ۳ بار تعویض شده
    وایر ۳ بار تعویض شده . سنسور اکسیژن تستی انداختم .سنسور میل سوپاپ ۲ بار تعویض شده سنسور دور موتور ۲ بار . سنسور کیلومتر ۲ بار . سیم کشی ۲ بار از ecu تا دم تک تک سنسور ها تست شده .ecu تستی انداختم بد تر شد .تایم ۶ بار گرفته شده . ریمپ کردم درست نشد باز آوردم تو حالت عادی ‌. ۱۰ بار فیلر شده .موتورم به خاطر همین ایراد یاتاقان زد و کل موتر نو نو شده تمام قطعات . تو رو خدا اگه کسی میدونه ایراد چیه یا بگه یا برام انجام بده هزینش به روی چشم ولی اول درست بشه بعد هزینه

    1. امید می گوید

      داداش پمپ بنزینت خرابع عوضش کنم درست میشه

  26. حید می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ی سمند مدل 90دارم که دور موتور تو دنده پنج از 4هزار ی میل اون ور تر نمیره هرچیم بهش فشار میارم اصلا بیشتر نمیره
    سرسیلند.میل سوپاپ شمع و وایر دیسکو صفحه همه اینارو عوض کردم شستشوی سوزن ها هم انجام دادم باز درست نشده شما پیشنهادی داری ممنون میشم بگید

  27. عدنان صمیمی می گوید

    سلام.زانتیا مدل 89 دارم.قبلا ماشین خیلی خوب میرفت 220 میچسبوند.حدود یک هفته اس ماشین 180 بیشتر نمیره.تو شتاب عالیه ولی تو دور کم میاره
    فکر کردم سنسور کیلومترش مشکل داره چون کیلومتر هر دنده رو تا اخر پر نمیکرد(مثلا دنده دو باید 90 بره رو 75 یا 80 دورموتور میاد رو قرمز.)
    همه سرویساشم انجام دادم.سنسورام کاملا سالمه.ماشین موتورش باز نشده.دیسکو صفحه اشم دو هفته پیش عوض کردم.فیلتر روغن 8سوراخه انداختم.اما بازم کم میاره نمیره تو دور.ممنون میشم کمک کنید.پیش هرکی بردم نتونسته ایرادشو فع کنه

  28. ۱۲ می گوید

    سلام
    من سه روزه ماشینمو تعمیر کردم حالا تو دنده چهار گاز نمیخوره ،شتاب نداره
    ممنونم از راهنماییون

  29. علی ناصری می گوید

    سلام

  30. سید مهدی می گوید

    سلام ماشین من 206 تیپ دو مدل 85 میباشد ریپ ميزد بعضی وقتها خاموش ميشد چندین بار استارت ميزدم تا روشن ميشد سنسور اکسیژن در آوردم و یک روز بدون سنسور رانندگی کردم ماشین خیلی خوب و عالی بود اما همین که سنسور جدید کاراکو نصب کردم ماشین شتاب ندارد و دنده 2،3،4 بعضی مواقع گاز نميخوره لطف راهنمایی کنید، ممنونم

  31. علی می گوید

    سلام پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ دو گانه درزمان طی مسیر کپ میکند شمع وایر عوض کردم درست نشد لطفا راهنمایی کنید

  32. رسول می گوید

    سلام من ماشینم پراید ۱۳۱ مدل ۹۶ یرو ۴ هست .ماشینم همین مشکل کپ کردن داره تمام چیزهای که به کپ کردن ربط داره تعویض کردم ولی درست نشد.سنسور اکسیژن_پمپ بنزین_سوزن انژکتور_شمع_وایر_کوئل_حتی کاتالیزور_هنوز مشکل داره و درست نشد .میشه راهنمایی کنید؟؟؟

  33. حامد می گوید

    سلام من ۴۰۵مدل slxدارم موتور ‌tu5تقریبا ۲۰ روزه خودرو دچار مشکل شده میخوای شتاب بگیری ماشین انگار خفه میکنه دور موتور به روز میرسه به ۵ انگار یا هوا یا بنزین به موتور نمیرسه نمیدونم چیکار کنم سنسور گاز کنیستر صافی پمپ گاز همه چیو عوض کردم.بدبختی اینجاس تست هم میبرم دستگاه ها چیزی نشون نمیده

  34. امید کرمی می گوید

    سلام وقت بخیر ماشین من پراید مدل 87هستش ماشین و روشن میکنم گاز میدم گاز نمیخوره و دور موتور میاد پایین و میخواد خاموش بشه بنظرتون علتش چیه.ممنون بعد از چند دقیقه درجا کار کردن بهتر میشه.

  35. حامد می گوید

    سلام دوستان من یه پراید ۹۳ دارم چند وقته گرمای موتور زیاده ولی چون فن به موقع کار میکنه آمپر بالا نمیره ولی کاپوتو که بالا میزنی دمای بالا رو حس میکنی حتی تو هوای خنک، فن بیشتر وقتا مجبوره روشن بمونه که باعث میشه داخل اتاق زیر فرمون هوای گرم حس بش.
    سنسور اکسیژن و شمعها عوض شده
    انژکتور و رادیاتور شستشو شده
    ترموستات رو برای مدتی برداشتم

    البته ماشین ایرادات دیگه ای هم داره
    وقتی پا رو از روی گاز بر میدارم ماشین کله میکنه
    مقداری بوی نامطبوع حس میکنم که فکر کنم برای احتراق ناقص باشه
    انگار موتور در حالت درجا یه کوبش خیلی کم داره که شاید به خاطر احتراق بد باشه
    لطفا راهنمایی کنید

  36. بهار می گوید

    سلام
    ماشین من چانگان ۲۰۱۵، من تو سفر بنزین زدم و از اون موقع به بعد کلا ماشین قاطی کرده دستگاه چک روشن شده وماشین درست گازنمیخوره و به کاپوت دست میزنم سرد، چکار میتونم انجام بدم☹

  37. sina می گوید

    سلام من پراید مدل ۹۱ دارم دور ۳۰۰۰۰ موتور کپ می کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

  38. بیژن می گوید

    سلام خلاصه میکنم رفتم معاینه فنی نتیجش شد آلایندگی بیش از حد از رنج تعیین شده گفت باید بری تست موتور با دستگاه دیاگ نگاه کرد گفت مشکلی نمیبینم ماشینم تندر ۹۰ مدل ۸۹ هست همیشه هم بوی بد از اگزوز میزنه بیرون به حدی که سر درد میگیرم حتی تو ترافیک چند بار راننده ها شاکی شدن که مردیم از بوی بدی که از اگزوز میزنه بیرون کاتالیزور هم عوض کردم بازم جواب نداد خلاصه خیلی وقته چهار سال میشه این مشکل رو داره ماشینم علتش چی میتونه باشه لطفا راهنماییم کنین

  39. بیژن می گوید

    سلام خلاصه میکنم رفتم معاینه فنی نتیجش شد آلایندگی بیش از حد از رنج تعیین شده گفت باید بری تست موتور با دستگاه دیاگ نگاه کرد گفت مشکلی نمیبینم ماشینم تندر ۹۰ مدل ۸۹ هست همیشه هم بوی بد از اگزوز میزنه بیرون به حدی که سر درد میگیرم حتی تو ترافیک چند بار راننده ها شاکی شدن که مردیم از بوی بدی که از اگزوز میزنه بیرون کاتالیزور هم عوض کردم بازم جواب نداد خلاصه خیلی وقته چهار سال میشه این مشکل رو داره ماشینم علتش چی میتونه باشه لطفا راهنماییم کنین

  40. علی می گوید

    سلام خسته نباشید،پارس تندر مدل ۹۳،دقیقا بعد از عوض کردن روغن ماشین،بعضی دفعات تو حرکت اولیه موتور میلرزه و میخواد خفه کنه و باید نیم کلاج کنم و گاز اضافی بدم تا رفع شه،به نظرتون‌ مشکل چیه؟ خیلی رو مخه

  41. ضیاء می گوید

    سلام من ماشین سورن ۹۹روتازه ازکارخونه گرفتم ماشین چه باکلروچه بی کلرزیادکپ میکنه خیلی بدعمل میکنه مشکلش چیه به نظرشماماشین خشک خشک هستش

  42. سعید می گوید

    دوستان ایشون مکانیک نیستن که انقد سوال میپرسین.صرفایه مطلبی روبه فارسی ترجمه کردن.سوالاتتون روجایی بپرسین که بتونن کمکتون کنن

  43. محسن می گوید

    سلام.زانتیامدل ۸۴ دارم.دوهزاره.
    ماشین مدام کپ میکنه و گاهی گاز میخوره و برمیگرده.بین ۱ و ۲.
    درجاهم که کار میکنه بعد از چند ثانیه خاموش میشه.دلیلش چیه؟
    کلافم کرده و کسی تشخیص نمیده

  44. علی می گوید

    سلام
    دوستان عزیزی ک پژو پارس و سمند و ۴۰۵ دارند از مدل ۹۳ تا مدل ۹۹مشکل گپ کردن هنگام گاز دادن و احساس گرفتگی ماشین هنگام گاز دادن .صحیح نشان ندادن آمپر بنزین .قطع و وصل شدن کمپرسور کولرلحظه ای دارند با این شماره تماس بگیرید تا راهنمایی کنم .۰۹۳۵۸۵۱۵۵۲۳ یا حق

  45. رضا می گوید

    سلام ماشین من پرشیا دوگانه مدل 89،وقتی که با گاز میرم اصلا مشگلی نداره ولی وقتی رو بنزینه حالت کپ داره مثلا وقتی سبقت بگیرن مخصوصا در سربالایی ماشین انگار یه چیزی از پشت گرفته نمیزاره گاز بخوره نفس کم میاره،سوزنا،تست دیاک سنسور اگسیژن همه اینارو رفتم رفتم ولی دردش پیدا نشد که نش

  46. امیر ماه پروی می گوید

    سلام من ساینا مدل ۹۸ دارم ۵۰۰۰ کارکرده ولی وقتی سرعت رو کم میکنم دنده رو میارم دو ماشین کپ میکنه و نفس نداره حرکت کنه کویل شمع وایر تعویض شده ریمپ هم کردم برطرف نشده لطفا راهنمایی کنید

  47. عباس می گوید

    سلام
    خودرو بنده پزو ۴۰۵ میباشد
    رو بتزین هیچ مشکلی ندارم
    ولی رو گاز ماشینم
    کپ میکنه. شمع هارو نو‌کردم خیلی بهتر شد
    ولی بازم مشکل داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  48. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید ماشین من کپ میکنه سنسور دریچه گاز استوپر وسوزن های ماشین سیفن بنزین وصافی بنزین همه رو عوض کردم بازم درست نشده ماشین سنسور اکسیژناشم سالم دستگاه میزنم هیچ عیبی نداره موندم چکار کنم کامپیوترش خراب باشه تو دستگاه نشون میده چون فقط کامپیوترمونده که عوض بشه عصبیم کرده بنظر شما مشکلش چیه

  49. مهدی می گوید

    من یک مگان ۲۰۰۰ دارم که حال کپ کردن بیشتر زمانی که ماشین گرم هستش اتفاق میافته ولی بلافاصله حل میشه.اگر ممکنه راهنمایی کنید

  50. فری می گوید

    ایول به این بانو.
    این موضوع هم میتونه باشه که مسدود شدن اگزوز به هر دلیل یا پارگی و سوراخ در اگزوز میتونه در این عمل سهیم باشه

  51. رامتین می گوید

    سلام دوستان یه سوال داشتم
    ماشین من بعضی موقع هاکپ میکنه میخواستم بدونم ازچی میتونه باشه؟؟
    انژکتوروتمیزکردم
    سوزن هاروهم همینطور
    صافی بنزینوعوض کردم
    شمع هاروعوض کردم
    واییرهم تعویض کردم
    مغزی پمپ بنزینوعوض کردم
    دیاگ هم چندبارزدم
    ولی همچنان بعضی موقع هاکپ میکنه
    خواهشن کمکم کنیدچون تاالان خیلی هزینه کردم وپیش خیلی ازمکانیکهابردم ولی متوجه نشدن وفقدهزینه الکی ازم میگیرن

  52. رامین می گوید

    سلام دوستان یه سوال داشتم
    ماشین من بعضی موقع هاکپ میکنه میخواستم بدونم ازچی میتونه باشه؟؟
    انژکتوروتمیزکردم
    سوزن هاروهم همینطور
    صافی بنزینوعوض کردم
    شمع هاروعوض کردم
    واییرهم تعویض کردم
    مغزی پمپ بنزینوعوض کردم
    دیاگ هم چندبارزدم
    ولی همچنان بعضی موقع هاکپ میکنه
    خواهشن کمکم کنیدچون تاالان خیلی هزینه کردم وپیش خیلی ازمکانیکهابردم ولی متوجه نشدن وفقدهزینه الکی ازم میگیرن

  53. علیرضا می گوید

    سلام ماشین من هم سوخت بسیار بالایی داره هم دود سیاه از اگزوز میده هم شتاب خیلی خیلی ضعیفی داره همه جا نشونش دادم میگن مشکلی نداره ی سنسور اکسیژن عوض میکنن و ی عالمه پول خرج میکنیم بعد دو دوز دوباره همونجور میشه و هیچ تفاوتی نداره با قبلش به تعمیر اسیو بردم گفتن مشکل از ایسیو نیست چون این داره قط و وصل میشه و ایسیو یکسره اینجوره بردم پیش سیم کش گفت سیمکشیش سالمه مشکلی نداره دوستان خواهش میکنم جوابمو بدین کلافه شدم

  54. منوچهر می گوید

    سلام خسته نباشید
    من ماشینم سمن ef7 مدل 90 موتور بوش دوگانه سوز هستش
    تقرییا 2 سال پیش ماشینم در حین رانندگی یهو کپ میکرد و بزور گاز میخورد. تقریبا یکسال هر جایی ک وجود داشت بردم اما درست شدنش موقتی بود.
    تا اینکه 7 ماه پیش بردم خوده ایرانخودروی مرکزی تهران و کل سیم کشی و کامپیوتر ماشینمو عوض کردن و مشکلم کاملا حل شد.
    اما الان بعد از 8 ماه توی جاده بودم که یهو همونطوری شد و الان 3 روزه ماشینمو پارکینگ خوابوندم و واقعا نمیدونم چکارش کنم.
    درضمن وقتی که کپ میکنه اگه سوییچ رو یهو باز و بست کنی ماشین نفس میگیره اما به محض اینکه دور میگیره دوباره کپ میکنه و به همین روال ادامه میده تا به مقصد برسم

  55. صادق می گوید

    آقا من یه پژو پارس دوگانه کارخانه مدل 86 داشتم کپ میکرد دهنمون رو سرویس کرد . به کل مکانیکهای مشهد نشونش دادم هر کسی یه چیزی میگفت صندوق عقبم شده بود فروشگاه لوازم یدکی 0 اخرش بذدم پیش یه بنده خدایی گفت علت کپ کردنش مربوط به داشتن کروز بوده در قبل و فشنگی آبش. هیچی دیگه درست شد

  56. رضا می گوید

    سلام دوستان من ماشینم پرایده وقتی ماشین سرد بود بسیار بد کار می کرد و صبح ها با چند تا استارت روشن می شد موقع حرکت هم وقتی موتور سرد بود کپ می کرد و در کل یه وضعی بود که خیلی ناجور بود سنسور اکسیژن،سنسور مپ،شمع ها ،وایرها،استپر،سوزن انژکتور ها رو عوض کردم و بارها برنامه کامپیوتر ماشین رو تغییر دادم و کلی پول مفت به مکانیکی ها دادم اما درست نمی شد،خوب دیگه هیچ مکانیکی کاری نمیتونست برام انجام بده اما خودم ناامید نشدم و شروع کردم به تحقیق تا به سنسور میل بادامک رسیدم هیچ کس هم شکش به اون نمی رفت و همه در اولین نظر می گفتند از استپره یا انژکتورا کثیفن،خلاصه خودم رفتم سنسور رو باز کردم و دیدم جنایتکار پر از روغن شده و ایراد از روغنیه که رفته تو سنسور و با تعویض اون همه چی درست شد. خواستم تجربه خودم رو براتون بنویسم تا الکی پول به مکانیکی ها ندید.راستی سنسور میل بادامک سمت راست موتور و زیر کوئیله.امیدوارم موفق باشید

  57. محمد رضا حسینی می گوید

    سلام . ممنون از اطلاعات شما. در خاموش شدن موقع ایستادن خودرو 405موتور معمولی. خرابی یا قطع بودن سنسور سرعت. خرابی استپر موتور.در کوپ کردن. خرابی سنسور اکسیژن. رله دوبل.برنامه اشتباه ECU

  58. دهقانی می گوید

    سلام
    ماشینم 206تیپ 2هست و 19هزار کارکرد داره .
    این چند روز که هوا سرد شده با استارت اول روشن نمیشه و خفه میکنه …حتی گازم میدم تاثیر نداره حالت ریپ زدن پیدا میکنه و خاموش میشه …اوایل استارت دوم راحت روشن میشد .
    الان دو تا استارت میزنم خاموش میکنه و بعد روشن میشه . علتش چی میتونه باشه
    لطفا راهنمایم کنید

  59. حسین طائی می گوید

    سلام من پراید131دارم ماشین من أول صبح که استارت زدم و روشن شد در زمان حرکت قفل میکند باید گاز بیشتری بدم تا آزاد بشود و موقع آزاد شدن صدای( طق) از خود میدهد این در زمانی است که ماشین سرد باشد ولی اگر 2الی3 دقیقه گرم بشود قفل نمی کند بلافاصله بعد از گرم شدن حرکت می کند. خواهشا راهنمایی کنید

  60. اسماعیل می گوید

    سلام وقت بخیر بنده لیفان ایکس 60 دارم زمانی دنده رو میزارم رو dپا که رو ترمز بر میدارم یه گاز میخوره بعد حرکت میکنه که باعث پرت شدن ماشین بسمت جلو میشه و بعضی مواقع وقتی میایستم یه گاز اضافه میخوره میشه راهنمایی کنیدلطفا

  61. محمد می گوید

    سلام.من یه سورن موتور پژو دارم متاسفانه مشکل کپ کردن موتور رو دارم.فقط بایه نکته،اونم اینه که تو تهران زیاد نیست و درحد دل دل زدن در زمان شتابگیریه.ولی وقتی میرم شما خیلی زیاد میشه و خودشو میگیره و بعد چند ثانیه یهو آزاد میشه و شتاب میگیره.ممنون میشم راهنمایی کنید منو.راستی سنسور مپ ودریچه ی گاز و میل سوپاپ واکسیژن رو تعویض کردم و مشکل حل نشد

  62. اهورا می گوید

    سلام. ماشین من سمند ال ایکس معمولی هست. امروز سه بار ماشینمو حرکت دادم. بار اول و دوم بی مشکل رفتم و برگشتم ولی بار سوم ماشینم خیلی کم گاز میخوره و تقریبا بدنه هم تکون میخوره. علتش چی میتونه باشه؟ سوال مهمترم اینه که اشکال نداره حدودا ۸ کیلومتر باهاش برم تا تعمیرگاه یا تنظیم موتور که چکش کنن برام؟

  63. عبدالکریم می گوید

    سلام. خسته نباشید. ماشین من پراید 95 اس ای است. صبح ها یا مواقعی که موتور چند ساعتی خاموش شده وقتی روشن میکنم و حرکت میکنم موقع حرکت بخوبی گاز نمی‌خورد مثلا بخوام از روی سرعت گیری با نیم کلاج برم ماشین گاز نمیخوره و به عقب برمیگرده و حتی در جاههای مسطح هم بخوبی گاز نمیخوره. اما موتور که گرم شد تقریبی 10 دقیقه بعدش این مشکل خیلی کمتر می شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

  64. حسن حلاجی می گوید

    دوستان سلام. من یک پراید 87 دوگانه فابریک دارم. . ماشین. در حالت حرکت بعضی اوقات. که از روی دست انداز حرکت میکنم. کپ میکند و چراغ چک روشن میش ه و بعد خوب میشه و چراغ چک خاموش میشه. و دوباره کافی. یک دست انداز جلوت باشه. ایراد کجاست. راهنمایی کنید بردم دیار گذاشت کفت از سانسور دور موتوره. سرویس کرد ولی باز همین‌طور ه کمکم کنید

  65. hadi می گوید

    سلام ماشین من وقتی میخوام حرکت کنم کله میزنه وتودنده دویاسه گازول میکنم همین جورکله میزنه مشکل ازکجاست
    پراید کاربراتور درجا خیلی خوب کارمیکنه

  66. امیر می گوید

    سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ وقتی تو سرعت بالا یا مثلا دنده ۳ میخوام گاز بدم هی کپ میکنه و سرعت به صورت ممتد بالا نمیره و هی استپ میکنه.اول فک کردم سنسور اکسیژنه و عوض کردم بازم مشکل رفع نشد.ضمنا صبحها روشن میشه بد کار میکنه مثل تراکتور.مکانیک گفت آب روغن قاطی کرده و دلیلش اینه.ممنون میشم راهنمایی کنین.

  67. احسان می گوید

    من رانا مدل ۹۳ دارم مشکل کاتالیست داشت که برداشتمش اما ماشین یه لحظه اول حرکت کد می‌کنه علتش چیه؟

  68. وحید می گوید

    سلام،خسته نباشید.
    ماشین من سمند موتور معمولی هستش.
    الان یک هفته ای هست که درگیر کپ کردن این ماشینم.
    کل دریچه گاز و سنسورهاشو عوض کردم.
    شمع و وایر شمع رو عوض کردم.
    سنسور اکسیژن کاملا درست کار میکنه.
    سنسور دور موتور درست کار میکنه.
    کویل درست عمل میکنه.
    فشار پمپ بنزین چک شد و سالمه.
    نمیدونم دیگه مشکل از کجاست.
    یک بنده خدایی گفتن که با ری مپ کردن ای سی یو مشکل حل میشه ولی شک دارم بهش.
    میشه راهنمایی بفرمائید.تشکر

  69. امیرحمزه می گوید

    با سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان و سرکار خانم نقیبی
    من یه سمند se 90 دارم که بعد از چند ساعت خاموش بودن و اخیرا حتی با وجود گرم بودن هم یکبار تو دور موتور3100یا 3200کپ میکنه البته فقط یکبار این اتفاق میوفته و بعدش عادی کار میکنه دیاگ زدم پمپ بنزینش شمعها وایرهاش هم عوض کردم ولی هیچ فرقی نکرده خواستم بدونم مشکلش چیه و چطور میشه این مشکلو حل کرد
    ممنون از راهنماییتون

  70. هنگامه می گوید

    سلام من الان پشت فرمان بودم ساعت 1شب ماشین پژو یدفعه قفل کرد راه نرفت بعد بزور هر چی پا رو پدال گاز گذاشتمم بی فایده بود چرخ های عقبم جفتشون قفل کردن و درگیرن من باید چیکار کنم

  71. سعید می گوید

    سلام دوستان ماشینم پرشیا 93 وقتی به دورموتور 3 میرسه یه کپ کوچولو داره و بعدش که گاز میدم درست میشه و دیگه تو هیچ دنده ای کپ نداره تا وقتی که خاموش کنم و فقط یکبار این مشکل پیش میاد اونم در شروع رانندگی هست استادان مشکل رو میفرمایند ممنون

  72. حامد می گوید

    با سلام
    ماشين من اچ سي كراس اتوماتيك مدل 97 است . جدِيدا يه ايرادي پيدا كرده و تكرار پذير هم است . در تعويض دنده از 1 به 2 و يا از 2 به 3 و يا معكوس كشيدن( دور موتور بين 1500 تا 2500) يك دفعه زير پا خالي ميشه ( به اصطلاح كله ميكنه ) و دور موتور بالا نميره و بايد حتمآ پا را از روي پدال برداشته و دوباره گاز داد كه حالت معكوس بگيره و با دور موتور بالاتر حركت كنه . نمايندگي هم بردم و با دياگ ايرادي مشاهده نشد . لطفآ دوستان اگر تجربه حل مشكل را دارن ، راهنمايي فرمايند. با تشكر

  73. علی می گوید

    سلام
    کوییک مدل ۹۸ دارم کپ می کرد ولی ایسیو هیچ اخطاری نمیزد.
    ریمپ کردم تغییری نکرد و باز کپ میکرد بعد چند وقت سنسور اکسیژن خراب شد با ریمپ سنسور حذف از مدار کردم و باز هم کپ میکنه‌‌.
    شمع و وایر با بهترین نمونه تعویض کردم باز هم کپ میکنه.میخواستم بدون راه حلی برای این مشکل دارید.
    در ضمن ایسیو چک کردم و الان هیچ خطایی نداره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 5 =