آموزش ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین و آفتاب سوختگی رنگ خودرو

9

اغلب پرسش ها برای از بین بردن آفتاب سوختگی رنگ ماشین نقره ای و پوسته شدن رنگ ماشین است با این آموزش این مشکل را برطرف خواهیم کرد. رنگ پریدگی بدنه ماشین اتفاقیست که حتما در طول مدتی که صاحب یک ماشین هستید رخ خواهد داد. اغلب افراد در تلاشند تا با ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین بتوانند ماشین خود را همانند روز اول براق کنند. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن باارزش ماندن ماشین است. در هر حال شما هزینه زیادی خرج خرید این ماشین کرده‌اید و طبیعیست که بخواهید تا آخرین لحظه‌ای که از آن استفاده می‌کنید همانند روز اولش سالم و زیبا باشد. همچنین یک ماشینی که سالم و بدون رنگ پریدگی باشد در نهایت با قیمت بهتری به فروش خواهد رسید. علاوه بر این‌ها، یک ماشین براق و تمیز همیشه چهره اجتماعی بهتری از شما به نمایش خواهد گذاشت. با استادکار همراه باشید .

به همین دلیل است که ما به شما راهکارهایی برای پیشگیری از رنگ پریدگی بدنه ماشین و راهکارهایی برای ترمیم آن خواهیم داد. پس با استادکار همراه باشید تا بدانید چطور می‌توانید همیشه یک ماشین براق و بدون رنگ پریدگی داشته باشید.

  • انواع رنگ بدنه ماشین

وقتی به زمان گذشته باز می‌گردیم می‌بینیم که اغلب تولیدکنندگان ماشین از روش تک مرحله‌ای برای رنگ بدنه ماشین استفاده می‌کردند. این نوع رنگ باریک، شکننده، و بسیار مستعد اکسیده شدن بود. در اوایل سال‌های ۱۹۸۰، تولیدکنندگان ماشین تصمیم گرفتند از روش دیگری برای رنگ آمیزی بدنه ماشین استفاده کنند. بنابراین سیستم رنگ آمیزی دو مرحله‌ای روی کار آمد. در این روش رنگ آمیزی بدنه ماشین در دو مرحله انجام می‌گرفت که موجب می‌شد دوام رنگ بدنه ماشین بیشتر از قبل باشد. همچنین این روش نسبت به روش تک مرحله‌ای بیشتر سازگار با محیط زیست انجام می‌گرفت. شاید مقاله رانندگی در سربالایی برای شما نیز جذاب باشد می توانید مطالعه کنید .

هرچند با وجود دوام بالاتری که رنگ بدنه ماشین‌های جدیدتر داشتند، باز هم اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت نشود دچار رنگ پریدگی بدنه خواهند شد. با در نظر گرفتن اینکه شما ماشین خیلی قدیمی نمی‌رانید، احتمال اینکه رنگ بدنه ماشین شما رنگ دو مرحله‌ای باشد بیشتر است. بنابراین با ما همراه باشید تا بدانید برای رنگ پریدگی بدنه ماشین خود چه باید بکنید.

رفع فرورفتگی و تعمیر آسیب دیدگی های بدنه منطبق با طرح اولیه خودرو

سرویس صافکاری و نقاشی در محل

  • بازدید و تعیین نوع صافکاری مورد نیاز
  • رفع فرورفتگی و تعمیر آسیب دیدگی های بدنه منطبق با طرح اولیه خودرو
  • ترمیم رنگ، قلم گیری و پولیش بدنه پس از صافکاری
  • موج گیری و ترمیم خطوط و قوس های ظریف روی بدنه
دریافت این خدمت از استادکار

  • دلیل رنگ پریدگی بدنه ماشین چیست؟

پیش از هر چیزی باید بدانید چه چیز موجب رنگ پریدگی بدنه ماشین می‌شود. زمانیکه داخل ماشین خود به رانندگی می‌پردازید از اتفاقاتی که خارج از ماشین به روی بدنه آن رخ می‌دهد بی‌خبرید. باید بدانید در هر حال ماشین شما در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین دلیل رنگ پریدگی بدنه ماشین اشعه UV خورشید است. شاید تصور کنید زمان زیادی طول می‌کشد تا این اشعه آسیب خود را به رنگ بدنه ماشین شما بزند. اما جالب است بدانید این زمان کوتاه‌تر از آن چیزیست که تصور می‌کنید.

هربار که ماشینتان را کنار خیابان پارک می‌کنید، رنگ ماشین شما تحت یک واکنش شیمیایی قرار می‎گیرد. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و سایر آلودگی‌ها در طول روز نیز می‌تواند از جمله دلایل دیگری باشد که رنگ ماشین شما عوض و رنگ پریده می‌شود. بنابراین اگر به خوبی از ماشین خود مراقبت نکنید به مرور زمان متوجه می‌شوید رنگ بدنه ماشین بیش از آنچه تصورش را می‌کردید آسیب دیده است و دیگر نیاز به ترمیم جدی خواهد داشت.

با توجه به نکاتی که گفته شد، بدنه ماشین شما هر روز در معرض آسیب دیدن است. بنابراین حتی اگر حین رانندگی دقت فراوانی داشته باشید که ماشین خود را سالم از خانه بیرون برده و سالم برگردانید، باز هم در پایان روز ماشین شما آسیب جزیی دیده است. اما برای جلوگیری از رنگ پریدگی ماشین چه باید کرد؟

  • چگونه از رنگ پریدگی بدنه ماشین جلوگیری کنیم؟

اگر واقعا نسبت به محافظت از رنگ بدنه ماشین خود جدی هستید باید هر چه سریع‌تر برای ماشین خود یک روکش تهیه کنید. بخصوص برای زمان‌هایی که ماشین‌تان را در فضای باز و زیر نور خورشید پارک می‌کنید. اگر روکش ندارید بهتر است حتما ماشین را در جایی که سایه است پارک کنید تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. اما در هر حال باید ماشین را از قرار گرفتن در معرض گرد و خاک دور کنید. بنابراین اگر زیاد پیش می‌آید که ماشین خود را در فضای باز پارک کنید حتما به فکر تهیه روکش برای ماشین خود باشید.

اما نکته دیگری که می‌تواند از رنگ پریدگی ماشین شما جلوگیری کند شستن ماشین است. شما باید در هر حال ماشین خود را به کارواش ببرید که بدنه آن را به خوبی شسته و آن را براق کند. برای کارواش بردن ماشین‌تان منتظر زمانی نباشید که ماشین شما به بدترین شکل ممکن کثیف و آلوده شده است. بهتر است زمان مشخصی برای شستشوی مکرر ماشین داشته باشید تا از آسیب دیدن رنگ بدنه آن جلوگیری کنید.

اما اگر برای جلوگیری کردن از رنگ پریدگی ماشین دیر شده باشد چه باید کرد؟ در ادامه به شما راهکارهایی برای ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین ارائه می‌دهیم که می‌تواند کمک کند بدنه ماشین خود را تا حد زیادی به شکل اول خود بازگردانید.

  • راهکارهایی برای ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین

در شرایطی که مراقبت‌های لازم را از ماشین خود نکرده‌اید و حالا با رنگ پریدگی بدنه ماشین مواجه شده‌اید می‌توانید از روش زیر برای ترمیم رنگ بدنه ماشین استفاده کنید.

  1. ماشین را بشویید- اولین قدم این است که بدنه ماشین را به خوبی بشویید. باید از هرگونه آلودگی که در این مدت روی بدنه ماشین باقی مانده خلاص شوید. این آلودگی فقط شامل گرد و خاک نمی‌شود، بدنه ماشین شما آلودگی‌های دیگری را نیز در خود دارد که شاید به چشم نبینید، همانند چربی، اثر انگشت، برخورد حشرات ریز به بدنه ماشین، لکه‌های قطرات باران و بسیاری موارد دیگر که شاید به چشم دیده نشوند. هرچند تمامی این موارد با شستشوی ماشین توسط کارواش به خوبی برطرف می‌شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید از بین بردن تمام این آلودگی‌ها توسط خودتان کار سختی است، ابتدا ماشین خود را به کارواش ببرید تا به خوبی شسته شود. مقاله قبلی استادکار در مورد علت آب روغن قاطی کردن ماشین می توانید مطالعه کنید .

 

ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین و آفتاب سوختگی
شستشوی ماشین

اما اگر خودتان تصمیم دارید ماشین را بشویید می‌توانید از مایع ظرفشویی برای این کار استفاده کنید. مایع ظرفشویی برای از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های اینچنینی تولید شده است و می‌تواند کمک بسیاری به شما کند. برای اینکه مطمئن شوید ماشینتان به خوبی تمیز شده، بهتر است شستشو را در دو مرحله انجام دهید.

  1. اجسام آلوده سطح بدنه ماشین را تمیز کنید– شاید فکر کنید با شستن ماشین از همه آلودگی‌های بدنه آن خلاص شده‌اید. اما اینطور نیست. اجسام آلوده با شستشوی بدنه از بین نمی‌روند. بخصوص اگر شستشو را خودتان انجام داده باشید. این اجسام آلوده چه هستند؟

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

اجسام آلوده به آلودگی‌هایی گفته می‌شود که از منابع مختلف به روی سطح ماشین می‌چسبند. این آلودگی‌ها اغلب قابل رویت نیستند و با یک شستشوی ساده از بین نمی‌روند. اما در هر حال برای اینکه رنگ پریدگی بدنه ماشین را از بین ببرید و آن را همانند روز اول براق کنید نیاز است تا این نوع آلودگی‌ها نیز از سطح بدنه ماشین پاک شود. برای این کار یک دستکش پلاستیکی یکبار مصرف دست کنید. سپس دستتان را به آرامی روی سطح ماشین بکشید. با این کار متوجه برآمدگی‌های ریز و آلودگی‌های سطحی که با چشم دیده نمی‌شوند خواهید شد. حالا که این آلودگی‌های سطح بدنه ماشین را پیدا کرده‌اید نوبت به استفاده از پاک کننده آن‌ها می‌رسد که با نام Detailing Clay شناخته شده هستند.

از بین بردن آفتاب سوختگی رنگ ماشین نقره ای ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین
استفاده از detailing clay

Detailing Clay یکی از بهترین اختراعات در صنعت مراقبت و تمیزکردن ماشین است که در اواخر سال‌های ۱۹۸۰ در ژاپن اختراع شد. این ماده یک تمیزکننده رنگ ماشین است که طوری طراحی شده که به خوبی و بدون اینکه هیچ آسیبی به رنگ بدنه ماشین بزند، آلودگی‌های سطح ماشین را که با شستن از بین نمی‌روند را پاک می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که این کار با پولیش کردن ماشین فرق دارد و معمولا قبل از مرحله پولیش کردن بدنه ماشین انجام می‌گیرد.

 

  1. رنگ بدنه ماشین را ترمیم کنید- در این مرحله باید روی بدنه ماشینتان به دنبال آسیب دیدگی رنگ یا خط و خش بگردید. اگر این آسیب کم باشد می‌توانید با مواد ترکیبی که در هر فروشگاه لوازم ماشینی یافت می‌شود نسبت به ترمیم این خط و خش‌ها اقدام کنید.
  2. ماشین خود را برق بیندازید- برای برق انداختن به بدنه ماشین باید از پولیش ماشین استفاده کنید. از پولیش دوکاره استفاده کنید که نتیجه بهتری بگیرید.
مواد رفع آفتاب سوختگی رنگ ماشین ترمیم رنگ پریدگی بدنه ماشین
ماشین خود را برق بیندازید
  1. از محافظ رنگ استفاده کنید- تا به این مرحله، احتمالا رنگ بدنه ماشین شما بهبود پیدا کرده و براق‌تر شده است. اما برای اینکه بخواهید مطمئن شوید که به همین شکل باقی می‌ماند باید از ماده‌ای به نام محافظ یا سیلانت رنگ استفاده کنید. این ماده می‌تواند از رنگ بدنه ماشین شما برای ماه‌ها محافظت کند. به زبان ساده‌تر شاید بتوان گفت محافظ رنگ بدنه ماشین همانند یک کرم ضد آفتاب عمل می‌کند و شدت اشعه خورشید را هنگامی که به بدنه ماشین می‌تابد می‌گیرد. این عمل موجب می‌شود دیرتر با رنگ پریدگی بدنه ماشین مواجه شوید. هرچند با رعایت نکاتی که گفته شد تا حدود زیادی می‌توانید از رنگ پریدگی بدنه ماشین جلوگیری کنید و اصلا به این مرحله نرسید.

ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو

مرحله بعد از رنگ پریدگی ماشین زمانیست که خودروی شما دچار آفتاب سوختگی رنگ بدنه شده است. درست است نور خورشید می‌تواند صدمات بسیار زیادی به رنگ بدنه خودروی شما بزند اما راهکارهایی نیز برای ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو وجود دارد. برای این کار باید ابتدا به فکر تهیه چند وسیله باشید:

  • رابینگ کامپاند (یا پولیش سخت)
  • بافر یا دستگاه پولیش
  • دستمال میکروفیبر
رنگ پریدگی خودرو و سوختگی رنگ بدنه خودرو
سوختگی بدنه خودرو اغلب بروی خودروهایی با رنگ تیره زودتر نمایان می‌شود.

مراحل ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو

  • ابتدا بهتر است این کار را در یک روز گرم انجام دهید. برخی دمای حداقل ۵۰ درجه را پیشنهاد می‌کنند چرا که کار با پولیش سخت در هوای گرم‌تر راحت‌تر خواهد بود. این نوع پولیش خیلی سریع خشک و سخت می‌شود بنابراین ممکن است سرعت انجام کار را از شما بگیرد.

بسیار مهم است که ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو  را به دور از آفتاب و در فضای بسته همانند پارکینگ انجام دهید.

  • مقدار کمی رابینگ کامپاند (یا پولیش سخت) را روی دستگاه پولیش بزنید. پیش از اینکه بافر یا دستگاه پولیش را روشن کنید آن را کمی به آرامی روی ناحیه‌ای که دچار آفتاب سوختگی شده بکشید تا رابینگ کامپاند به اندازه یکسان به روی بدنه خودرو کشیده شود.
  • حالا نوبت به روشن کردن دستگاه پولیش است. آن را به آرامی روی نواحی که رنگ آن دچار سوختگی شده بکشید. این کار را آرام انجام دهید و سعی کنید هر بار به اندازه یکسان به روی بدنه بکشید.
رفع آفتاب سوختگی ماشین بدون رنگ
دستگاه پولیش را به آرامی روی بدنه خودرو بکشید. نه نیاز است فشاری به آن وارد شود نه سرعت انجام کار بالا باشد، کاملا با حوصله و صرف زمان این کار را انجام دهید.
  • ماشین را بشویید. پس از اینکه کل بدنه خودرو را با پولیش و رابینگ کامپاند پولیش کردید باید آن را با آب بشویید و با یک دستمال خشک و تمیز خشک کنید. الان بهترین زمان است که ببینید آیا تمام نقاط روی بدنه خودرویتان توسط رابینگ کامپاند پوشش داده شده است یا خیر. اگر جایی از بدنه خودرو باقی مانده بود که هنوز دچار آفتاب سوختگی بود دوباره دستگاه را روشن کنید و مراحل قبل را تکرار کنید.
  • در مرحله آخر از واکس خودرو استفاده کنید. واکس یا پولیش را به طور یکسان به روی بدنه خودرو بزنید تا از رابینگ کامپاند محافظت کرده و بدنه خودروی شما را همانند روز اولش براق کند.

در نهایت بهتر است پیش از اینکه چنین اتفاقی در آینده برای خودروی شما بیفتد حتما خودرویتان را در سایه پارک کنید یا از روکش برای جلوگیری از رنگ پریدگی و آفتاب سوختگی استفاده کنید. همچنین شستن خودرو نیز از جمله کارهاییست که می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی برای خودرویتان جلوگیری کند.

رنگ پریدگی خودرو و سوختگی رنگ بدنه خودرو
حتما خودروی خود را در سایه پارک کنید تا از رنگ پریدگی و سوختگی رنگ خودرو پیشگیری کنید.

نتیجه گیری

محافظت از رنگ بدنه ماشین از جمله کارهاییست که بسیاری از صاحبان خودرو به آن توجهی نمی‌کنند. اما این مساله بسیار مهم است و نباید بگذارید خودروی شما به حدی کثیف و آلوده شود که این آلودگی موجب رنگ پریدگی بدنه ماشین یا آسیب دیدن رنگ بدنه شود. راهکارهایی برای جلوگیری از این کار به شما ارائه کردیم که از آن‌ها می‌توان به کارواش بردن ماشین به طور مداوم اشاره کرد. استفاده از روکش نیز برای جلوگیری از گرد و خاک و آفتاب سوختگی ماشین مناسب است.

اما اگر متوجه شدید بدنه ماشین شما دچار رنگ پریدگی و آسیب شده است می‌توانید با راهکار ارائه شده خیلی سریع نسبت به ترمیم آن اقدام کنید. اگر نسبت به شستن ماشینتان خودتان اقدام می‌کنید، صرفه جویی و استفاده صحیح از آب را فراموش نکنید. انواع دزدگیر ماشین و راهنمای خرید یک دزدگیر خوب برای خودرو مقاله جذابی هست خوشجال می شویم نظرتان را در مورد آن مطلع بشویم .

آیا شما تا به حال متوجه رنگ پریدگی بدنه ماشین خود شده‌اید؟ برای ترمیم آن از چه راهکاری استفاده کردید؟

خدمات کارواش سبز روشویی و توشویی ماشین های سواری و شاسی بلند در منزل و محل کار

کارواش سبز در محل

  • شستشوی انواع خودروهای شاسی بلند
  • شستشوی انواع خودروهای سواری
  • توشویی و روشویی انواع خودرو
  • واکس و پولیش داشبورد و لاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
9 نظرات
  1. بهزاد می گوید

    واقعا که عجب راهنمایی مردحسابی من اگه دستگاه داشتم وتعمیرکاربودم که دیگه دنبال چیزی نمیگشتم

  2. هدا می گوید

    هست این مواد دستگاهش هم ندارید با دستمال میکرو میتونید با سرعت بکشید رو سطح خودرو

  3. عباسی می گوید

    سلام منظور از دستمال میکروفیبر ‌همان دستمال جادویی عامیانه هستش?

  4. مهران می گوید

    منظور از دستمال میکروفیبر همان دستمال جادویی خودمان است

  5. Ali2000 می گوید

    والا من گفتم الان یه چیز جدیدی یادمون میده ماشینو بدون رنگ درستش کنیم اگه بخوام ماشینم رنگ بخوره دیگه نیازی به پولیش ودستمال وپنبه نیازی ندارم…

  6. ali می گوید

    با پولیشای زبر ایرانی هم میشه این کارو کرد؟

  7. محمد می گوید

    رفع افتاب سوختگی را از ما بپرسید??
    پیج اینستای ماcleancar_ir

  8. مشکانی می گوید

    سلام با محصولی جدید با طراحی آلمان می تونید خیلی راحت از شر آفتاب سوختگی ماشینتون راحت بشید
    ارسال به کل کشور هم داریم
    می تونید از نمونه کار هاو رضایت مشتری ها از داخل پیج
    @Nano_car_moshkani
    در اینستاگرام دیدن
    کنید

  9. Shahkobra می گوید

    باسلام،آیاکیلرکردن راه خوبی برای از بین بردن خط وخش و آفتاب سوختگی ست یا یا از قیمت ماشین کسر مکنه ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =