نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین

1

شاید در وهله اول تمیز کردن شیشه ماشین کار سختی به نظر نرسد، چرا که همه فکر می‌کنیم طرز تهیه شیشه شور ماشین و پاک کردن شیشه خودرو را به خوبی بلد هستیم. اما زمانی که برای تمیز کردن شیشه و پاک کردن چربی از روی شیشه ماشین به مشکل برخوردیم، از خود می‌پرسیم که چگونه چربی شیشه ماشین را از بین ببریم؟ حقیقت این است که برای رفع چربی روی شیشه ماشین، پاک کردن لکه آب روی شیشه ماشین، پاک کردن جرم شیشه و پاک کردن رسوب آب از شیشه راهکارهای ساده‌‌ای وجود دارند که با دانستن آن‌ها می‌توانید به راحتی اقدام به تمیز کردن شیشه ماشین نمایید. از شما دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات در این زمینه، در ادامه این مطلب با استادکار همراه شوید.

خدمات کارواش سبز روشویی و توشویی ماشین های سواری و شاسی بلند در منزل و محل کار

کارواش سبز در محل

  • شستشوی انواع خودروهای شاسی بلند
  • شستشوی انواع خودروهای سواری
  • توشویی و روشویی انواع خودرو
  • واکس و پولیش داشبورد و لاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

تمیز کردن شیشه ماشین

پنجره‌های تمیز ماشین نه تنها ظاهری درجه یک به اتومبیل شما می‌دهند، بلکه در رانندگی نیز باعث افزایش دید خواهد شند. اما متاسفانه نحوه تمیز کردن شیشه ماشین بدون آسیب رساندن به آن‌ها برای بسیاری از دارندگان خودرو تبدیل به یک رمز و راز بزرگ شده است.

رگه‌های زشتی که بعد از هر جلسه تمیز کردن شیشه ماشین روی آن باقی می‌ماند ممکن است کمی ناامیدکننده باشد، اما شما به راحتی می‌توانید از این کار جلوگیری کنید. پنجره‌های کثیف انعکاس خوبی نخواهند داشت و از سوی دیگر در صورت استفاده مداوم از خودرو، بیشتر کثیف خواهند شد. از طرفی اگر شما سیگار می‌کشید، احتمال غبارآلود شدن پنجره‌های خودرو نیز بالاتر می‌رود. اما نگران نباشید، شما در این مطلب می‌توانید به راحتی نحوه تمیز کردن شیشه ماشین را یاد بگیرید.

شیشه کثیف خودرو ظاهر نامتناسبی به اتومبیل داده و دید را نیز مختل خواهد کرد.
شیشه کثیف خودرو ظاهر نامتناسبی به اتومبیل داده و دید را نیز مختل خواهد کرد.

صرف وقت برای تمیز کردن شیشه ماشین در نهایت به نتایج خوبی منجر می‌شود. اگر به دنبال داشتن پنجره‌های شفایف هستید که از داخل و خارج همه چیز به خوبی دیده شود، باید بهترین روش تمیز کردن شیشه ماشین را یاد بگیرید.

برای آنکه تمیز کردن شیشه ماشین را آغاز نمایید، بهتر است در وهله اول خودروتان را به سایه منتقل کنید.
برای آنکه تمیز کردن شیشه ماشین را آغاز نمایید، بهتر است در وهله اول خودروتان را به سایه منتقل کنید.

گام اول: وسیله نقلیه خود را به داخل سایه برانید

بدنه خودرو به سرعت گرما را جذب می‌کند. وقتی وسیله نقلیه خود را به مدت طولانی در آفتاب بگذارید، به شدت داغ و سوزاننده خواهد شد. در این حالت لازم است برای تمیز کردن شیشه ماشین ابتدا خودروتان را به سایه منتقل کرده، صبر نمایید تا خنک شود و سپس تمیزکاری را شروع نمایید.

چگونه چربی شیشه ماشین را از بین ببریم
قبل از آغاز تمیز کردن شیشه ماشین، بهتر است وسایل مربوط به پاکسازی شیشه را آماده سازید.

گام دوم: وسایلی را که برای تمیز کردن شیشه ماشین نیاز دارید جمع‌آوری کنید

پاک‌کننده‌های پنجره حاوی آمونیاک، مانند بسیاری از پاک‌کننده‌های شیشه موجود در بازار، ممکن است به رنگ خودرو آسیب برسانند یا مهر و موم‌های لاستیکی خودرو را از بین ببرند. پس حتما شیشه‌شورهای معتبری را که در فروشگاه‌های مخصوص خودرو وجود دارد برای این منظور خریداری نمایید تا از آسیب نرسیدن به اتومبیلتان اطمینان حاصل نمایید.

اگر شیشه شور غلیظی را خریداری می‌کنید، برای رقیق کردن آن می‌توانید از آب مقطر استفاده نمایید.

علاوه بر تهیه بهترین پاک‌کننده شیشه اتومبیل، شما به این موارد نیز نیاز دارید:

  • اسفنج
  • سطل
  • آب مقطر
  • پارچه که بهتر است میکروفیبر باشد
برای تمیز کردن شیشه خودرو، شیشه شور را در جهات مختلف اسپری کنید و پارچه را در زاویه‌های مختلف روی شیشه بمالید تا همه لکه‌ها پاک شوند.
برای تمیز کردن شیشه خودرو، شیشه شور را در جهات مختلف اسپری کنید و پارچه را در زاویه‌های مختلف روی شیشه بمالید تا همه لکه‌ها پاک شوند.

گام سوم: تمیز کردن شیشه ماشین

اندازه و زاویه شیشه‌های خودرو کار را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل برای زدودن چربی‌ها و دوده‌ها از روی شیشه لازم است تمیزکننده را روی شیشه خودرو در جهات مختلف اسپری کرده و یا اسفنج را به آن آغشته نمایید. بعد می‌بایست از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن شیشه خودرو استفاده نمایید.

در اینجا به چند نکته برای سهولت انجام این فرایند اشاره می‌کنیم:

  • برای آنکه بتوانید تمامی ذرات آلودگی را از روی شیشه پاک کنید، لازم است تمیز کاری را در جهات مختلف انجام دهید؛ یعنی دست خود را از بالا به پایین، پایین به بالا، چپ به راست، راست به چپ و در جهات اریب حرکت دهید.
  • حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه ماشین انجام ندهید. انجام حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه خودرو سبب ایجاد لکه‌ها و رگه‌هایی می‌شود که دوست ندارید رد آن‌ها روی شیشه باقی بماند.
  • از حوله‌های کاغذی برای تمیز کردن شیشه ماشین استفاده نکنید، چرا که این حوله‎ها می‌توانند ردی از خاک و پرز را روی شیشه‌ها باقی بگذارند و در نهایت شیشه تمیزی را که به دنبال آن هستید برایتان به ارمغان نخواهند آورد.
اگر لکه‌های مقاومی روی شیشه خودرو وجود داشت، حتما از محلول جوش شیرین و آب برای تمیز کردن آن ها استفاده نمایید.
اگر لکه‌های مقاومی روی شیشه خودرو وجود داشت، حتما از محلول جوش شیرین و آب برای تمیز کردن آن ها استفاده نمایید.

چگونه چربی شیشه ماشین را از بین ببریم را از بین ببریم؟

گاهی اوقات محلول تمیزکننده شیشه آنقدر قوی نیست تا تمامی لکه‌ها را از بین ببرد، در این حالت شما مجبور خواهید شد تا اقدامات جدی‌تری انجام دهید. برای این منظور برخی از متخصصان استفاده از محلول جوش شیرین را پیشنهاد می‌کنند. برای رفع چربی روی شیشه ماشین، پاک کردن لکه آب روی شیشه ماشین، پاک کردن جرم شیشه و پاک کردن رسوب آب از شیشه کافیست یک محلول متعادل از جوش شیرین و آب تهیه کنید و آن را روی لکه‌های چربی و گرد و غبار باقی مانده روی شیشه خودرو بریزید. کمی صبر کنید تا این محلول به خورد لکه‌ها برود. سپس به کمک پارچه میکروفیبر، سطح را تمیز کنید و شیشه را پاک نمایید.

نکته: برای آنکه شیشه‌های کناری اتومبیل را به خوبی تمیز کنید، آن‌ها را پایین بکشید تا بتوانید به نقاط بالایی شیشه نیز دسترسی داشته باشید. سپس آن را تمیز کرده و خشک نمایید تا آن قسمت از شیشه‌های کناری نیز به خوبی تمیز شوند. توجه داشته باشید که تا خشک شدن کامل این شیشه‌ها، آن‌ها را حرکت ندهید.

گام چهارم: تیغه‌های برف‌پاک‌کن را تمیز کنید

آخرین مرحله تمیز کردن تیغه‌های برف‌پاک‌کن است. از پاک‌کننده‌های مخصوص برای شستن خاک روی برف‌پاک‌کن استفاده کرده و سپس با استفاده از یک تکه پارچه آن‌ها را خشک نمایید. تجمع خاک روی تیغه‌ها می‌تواند برای شیشه جلو اتومبیل مضر باشد و اگر به خوبی آن‌ها را تمیز نگه ندارید، تیغه‌ها به سرعت از بین می‌روند.

سخن پایانی

تمیز کردن شیشه ماشین از نظر زیبایی‌شناسی و ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این، شیشه کثیف دید در شب را مختل کرده و محدوده دید سختی را در نوسانات دما یا در هوای بارانی فراهم می‌سازد. همچنین رگه‌ها و ردی که بعد از تمیز کردن شیشه‌ها پدیدار می‌شود، آزاردهنده خواهد بود. شما با کمک این راهنما به راحتی می‌توانید از شر چربی‌ها و گرد و غبار ایجاد شده روی شیشه‌ها بدون ماندن هیچ ردی از کثیفی خلاص شوید.

منبع: carbibles.com

1 نظر
  1. فروشگاه لوازم یدکی اریا گستر می گوید

    خیلی هم عالی. شستن ماشین هم لذت بخشه و هم فکر کنم ی کوچولو سخته ولی وحشتناک تر اینکه بعد شستن میزنی بیرون با ماشینت ولی در صدم ثانیه کثیف شه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 20 =