آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها

0

ورود آب و رطوبت به اتومبیل‌هایی که دارای سانروف یا پاناروما هستند، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صاحبان این نوع خودروها محسوب می‌شود. در واقع آشنایی با آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها این امکان را برای این افراد فراهم کرده تا با راهکارهایی کاربردی، از ورود آب و گرد و غبار به داخل ماشین جلوگیری کنند.

به ‌علاوه گاهی اوقات آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروهای وارداتی ممکن است در همان روزهای ابتدای خرید ماشین نیاز باشد، زیرا بسیاری از این اتومبیل‌ها متناسب با آب و هوایی متفاوت ساخته شده‌اند و ممکن است زودتر از آنچه انتظارش را دارید، چسب و نوار دور آن نیاز به تعمیر داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا با آب بندی سقف سانروف و هر آنچه که لازم است در مورد تعمیر و آب بندی سقف پاناروما بدانید آشنا شوید، با استادکار همراه باشید.

چرا سقف ماشین‌های دارای سانروف و پاناروما به آب بندی نیاز دارد؟

سانروف و پاناروما دو ویژگی لوکس در اتومبیل‌ها است که امکان برخورداری از نور و تهویه هوا و لذت تماشای آسمان از داخل اتومبیل را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. همان‌ طور که می‌دانید سانروف‌ها معمولاً از جنسی تهیه شده‌اند که جلوی ورود نور آفتاب به داخل ماشین را می‌گیرند و تنها با باز کردن آن می‌توانید از نور و هوای تازه به داخل اتومبیل لذت ببرید. در مقابل پاناروما به نوعی از سقف‌های شیشه‌ای اتومبیل گفته می‌شود که در کل فضای ماشین از عقب تا جلو امکان دید به بیرون را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

اما ممکن است با خودتان فکر کنید که چرا باید سقف اتومبیل‌های لوکسی که دارای سانروف یا پاناروما هستند، در مدت زمانی نه چندان زیاد دچار مشکلاتی نظیر نشتی آب و ورود گرد و غبار شود؛ اول از همه باید بدانید که این خودروها عموماً وارداتی هستند و سازنده‌های آن‌ها معمولاً این خودروها را متناسب با آب و هوایی خاص طراحی می‌کنند و نشتی سانروف یا پاناروما مخصوصاً در مدل‌هایی که باز و بسته می‌شوند، بسیار بیشتر اتفاق می‌افتد.

به علاوه مهم‌ترین دلیل بروز این مشکل این است که سقف اتومبیل در معرض نور و گرمای شدید آفتاب قرار دارد و این موضوع موجب می‌شود که چسب دور نوارهای اطراف آن شل شوند و درزها باز شوند. باز شدن درزها و همچنین ورود خاک و آلودگی به داخل لوله‌های تخلیه نیز عامل اصلی نشتی سانروف و پانارما است که می‌تواند به بافت داخل ماشین آسیب بزند و برای سرنشینان خودرو نیز آزاردهنده باشد.

بیشتر بدانید صافکاری بدنه ماشین با آب جوش

سانروف ماشین شما ممکن است بعد از مدتی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و یا ورود گرد و غبار به داخل درزهای آن نیاز به آب‌ بندی داشته باشد.
سانروف ماشین شما ممکن است بعد از مدتی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و یا ورود گرد و غبار به داخل درزهای آن نیاز به آب‌ بندی داشته باشد.

اقداماتی که باید در هنگام آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها به یاد داشته باشید

آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها کار چندان مشکلی نیست و گاهی اوقات حتی خودتان نیز می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید و از شر چکه‌های آب و در زمان بارش باران گاه و بی‌گاه بر روی سرتان می‌چکد خلاص شوید. نحوه آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها بسیار ساده است تنها کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قبل از هر کاری باید پیدا کنید که نشتی بیشتر در کدام قسمت‌ها وجود دارد و همه قسمت‌های اطراف سانروف خودروتان را با دقت بررسی کنید.
  • اگر متوجه شکستگی یا وجود ترک در قسمتی از سانروف یا شیشه پاناروما شدید، باید آن را تعمیر کنید که معمولاً با استفاده از سیلیکون rtv و توسط افراد کارشناس به راحتی جوش داده می‌شود.
  • اگر بعد از بررسی مهر و موم همه قسمت‌های سقف متوجه شدید که مشکلی وجود ندارد، باید از عدم مسدود بودن قسمت آبگیر سقف نیز مطمئن شوید. زیرا در بسیاری از موارد درست بسته نشدن سقف سانروف نیز موجب نشتی آب به داخل کابین خودرو می‌شود.
  • در اطراف سقف اتومبیل شما لوله‌هایی برای تخلیه آب هستند که گاهی اوقات بر اثر ورود آلودگی و خاک و یا حشرات بسته می‌شوند و عملکرد تخلیه کننده‌ها را دچار اختلال می‌کنند و این موضوع موجب بازگشت آب به داخل سینی سقف می‌شود و ممکن است به داخل خودرو نیز وارد شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه در خانه یک گلخانه پلاستیکی بسازیم؟

گاهی اوقات آب بندی خودرو تنها با پاک کردن آلودگی‌های بین درزها و داخل لوله‌ها برطرف می‌شود.
گاهی اوقات آب بندی خودرو تنها با پاک کردن آلودگی‌های بین درزها و داخل لوله‌ها برطرف می‌شود.

بهترین روش‌ برای آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها

برای آب بندی سقف سانروف و پاناروما انواع خودروها ابتدا سانروف را باز کنید و سوراخ‌های مربوط به لوله تخلیه را در آن پیدا کنید. این سوراخ‌ها معمولاً در دو گوشه قسمت جلوی سانروف قرار دارند، اما به هر حال ممکن است با توجه به مدل ماشین شما در جای متفاوتی قرار گرفته باشند.

حال یک پارچه تمیز و مرطوب بردارید و دهانه این لوله‌ها را به آرامی و با دقت تمیز کنید و همه قسمت‌های داخل ریل‌ها را پاک کنید.

برای تمیز کردن درزها می‌توانید یک لوله پلاستیکی نازک و دارای انعطاف خریداری نمایید و آن را به لوله جارو برقی متصل کنید و به وسیله این لوله همه قسمت‌های لای درزها و داخل لوله‌ها را از آلودگی تخلیه کنید و کاملاً تمیز نمایید. اگر جاروی کوچکی دارید که امکان وصل لوله باریک به ‌اندازه درزهای سانروف در آن وجود داشته باشد، کار شما بسیار ساده‌تر نیز خواهد بود.

در واقع شما باید به هر روشی که می‌توانید همه درزگیرها را تمیز کنید و بعد از تمیز کردن باید همه قسمت‌های آسیب‌دیده را با استفاده از چسب ترمیم کنید و اگر درزگیرها دچار خرابی هستند، درزگیرهای جدیدی را به جای آن‌ها جایگزین کنید. بهتر است در این مرحله بعد از اتمام کار درزها را با باد، آب و گرد و خاک بررسی و امتحان کنید و مطمئن شوید که مشکلی وجود ندارد. این کار معمولاً باید توسط یک کارشناس انجام شود.

اگر آب بندی سقف سانروف ماشین به موقع انجام شود، مشکل نشتی به راحتی حل خواهد شد.
اگر آب بندی سقف سانروف ماشین به موقع انجام شود، مشکل نشتی به راحتی حل خواهد شد.

جمع‌بندی

از بین رفتن لاستیک دور درزها به دلیل آفتاب شدید و همچنین ورود گرد و غبار و گرفتگی لوله‌های مربوط به تخلیه آب از مهم‌ترین عواملی هستند که به شما گوشزد می‌کنند، زمان آب بندی سانروف و پانارومای اتومبیل شما فرا رسیده است. به یاد داشته باشید که اگر بعد از انجام دادن مراحل ذکر شده در این مقاله باز هم مشکل نشتی آب و ورود خاک به داخل کابین ماشین حل نشد، حتماً از یک مکانیک ماهر کمک بگیرید و اجازه دهید تا مشکل شما به طور تخصصی و دقیق‌تر بررسی شود. اگر برای انجام این خدمات نیاز به افرادی متخصص داشتید می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =