راهکارهای موثر در از بین بردن بوی بد خودرو

0

بوی بد خودرو از آن دسته مواردی ست که حضور در اتومبیل را برای راننده یا دیگر سرنشینان به عذابی فراموش نشدنی، تبدیل می‌سازد. این بوی ناخوشایند می‌تواند به دلایل قابل توجه و یا حتی ناشناخته ایجاد شده باشد، اما برای برطرف ساختن آن در هر حالت؛ روش‌هایی وجود دارد.

حتی اگر شما شخصی منظم بوده و نسبت به نظافت خودروی خود کاملا حساس باشید، باز هم امکان دارد با بوی ناخوشایند و نامطبوع در کابین اتومبیل خود مواجه شوید. در اینجا به دنبال علل ایجاد بوی نامطبوع در خودرو نیستیم، شاید این کمی هم شخصی باشد! اما در صدد آن هستیم تا به روش‌های برطرف ساختن بوی بد خودرو پرداخته و از این پس اتومبیل‌هایمان را خوشبو و البته بسیار خوشایند برای خود و دیگر سرنشینان نگاه داریم.

بهترین روش‌های برطرف ساختن بوی بد خودرو

نظافت خودرو

نخستین قدمی که برای از بین بردن بوی بد خودرو باید بردارید، نظافت کردن کامل داخل کابین است. هر جایی از فضای داخلی خودرو، می‌تواند آلوده به غذای مانده یا هر چیز دیگری بوده و بوی نامطبوعی ایجاد کرده باشد. به خوبی همه جا را جستجو کرده و با دقت هر تکه را تمیز کنید؛ به ویژه شستشوی صندلی‌های خودرو را با وسواس انجام دهید. حتی اگر چیز خاصی در این جستجو نیابید، نظافت و غبارروبی؛ می‌تواند از بوی ناخوشایند فضای داخلی خودرو بکاهد.

تمیزکردن خودرو - از بین بردن بوی بد ماشین
نظافت یک روش موثر برای از بین بردن بوی نامطبوع خودرو است

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین در هر جایی چاره ساز بوده و موجب برطرف کردن بوهای نامطبوع می‌شود. در مورد کابین خودرو نیز اوضاع به همین منوال است و می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. کافی‌ست مقداری از پودر جوش شیرین را روی صندلی‌ها، داشبورد و یا هر جای دیگری از کابین ریخته و اجازه دهید برای چند ساعت در همان وضعیت بماند. سپس با جارو برقی ماشین، همه قسمت‌ها را جارو زده و خوب تمیز کنید. خواهید دید که تمام بوی نامطبوع خودرو از بین رفته و هوایی تازه و خوش برجای مانده است.

تمیزکردن خودرو - از بین بردن بوی بد خودرو
برای از بین بردن بوی نامطبوع خودرو می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

باز گذاشتن پنجره‌ها

باز گذاشتن پنجره‌ها و به اصطلاح هوا دادن داخل کابین خودرو را فراموش نکنید. گاهی اوقات مدت زمان زیادی پنجره‌ها بسته مانده و ماندگی هوا داخل کابین، موجب ایجاد بویی ناخوشایند می‌شود. در یک روز خوب، پنجره‌های خودرو را کاملا پایین آورده و اجازه دهید تا هوا کاملا داخل کابین جریان پیدا کند.

تمیزکردن خودرو - از بین بردن بوی بد ماشین
باز گذاشتن پنجره‌های خودرو می‌تواند به از بین رفتن بوی بد ماشین شما کمک کند.

استفاده از بوگیر و خوشبوکننده خودرو

این ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد خودرو و خوشبو ساختن فضای داخلی آن است. بسیاری از ما یک بوگیر به آینه وسط ماشین آویزان می‌کنیم. اما این گاهی اوقات کافی نبوده و اسپری‌های خوشبو کننده نیز، به میان آورده می‌شوند. به جز این می‌توانید به سراغ خوشبوکننده‌های اتوماتیک که در فواصل زمانی معین، خوشبوکننده اتومبیل را به صورت خودکار در فضا اسپری می‌کنند، نیز بروید.

بوگیر خودرو برای از بین بردن بوی بد ماشین
بوگیرهای مخصوص خودرو با بوهای متنوع موجود هستند که می‌توانند به بهتر شدن فضای داخل خودرو کمک کنند.
خوشبوکننده اتوماتیک خودرو برای از بین بردن بوی بد خودرو
خوشبوکننده‌های اتوماتیک از جمله وسایلی هستند که می‌توانید برای خودروی خود تهیه کنید و به طور کلی از بوگرفتن خودرویتان جلوگیری کنید.

جایگزین اسپری‌های خوشبوکننده خودرو

شما می‌توانید به جای اسپری‌های آماده خوشبوکننده، از محلول سرکه سفید و آب استفاده کنید. با اسپری کردن این محلول روی صندلی‌ها یا دیگر وسایل داخل خودرو، هر گونه بوی بد و نامطبوع را از بین خواهید برد. پس از آن برای رفع بوی سرکه، تمام فضای داخلی کابین را دستمال زده و بگذارید کمی هوا نیز جریان پیدا کند.

به این شکل بویی تازه و نشاط آور در داخل اتومبیل شما پیچیده و هر شخصی از سوار شدن به آن، احساس لذت کرده و پاکیزگی را بازخواهد شناخت.

راه حل دائمی: کارواش کامل خودرو به صورت دوره‌ای

از همه این‌ها گذشته، با استفاده از کارواش کامل خودرو (کارواش روشویی و توشویی)، در فواصل زمانی معین و به طور مرتب؛ هرگز به این نقطه نمی‌رسید که به دنبال راه چاره برای برطرف ساختن بوی بد خودروی خود باشید. کارواش منظم خودرو، در صورتی که مشمول توشویی نیز باشد، بهترین چاره و در واقع پیشگیری به حساب می‌آید.

در کارواش روتولوکس و نیز کارواش‌های توشویی، داخل اتومبیل به خوبی جاروبرقی کشیده شده و کلیه فضای آن دستمال زده می‌شود. به این شکل هیچ آلودگی داخل خودرو برجای نمی‌ماند، که بنا باشد در طول زمان بوی نامطبوع و ناخوشایندی ایجاد کند.

از بین بردن بوی بد ماشین بوسیله کارواش روتولوکس
برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در خودرو، از دوره‌های منظم کارواش استفاده کنید.

این موضوع در خصوص بدنه خودرو نیز صادق است. در صورتی که آلودگی‌های روی بدنه برای مدت زمان زیادی به همان صورت باقی بمانند، جلا و زیبایی رنگ بدنه رفته رفته از بین می‌رود و خودرویی کهنه را مقابل خود خواهید داشت.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما از کارواش خودرو در دو بخش روشویی و توشویی استفاده کرده و استهلاک زیبایی و ظاهری اتومبیل خود را کم کنید.

خدمات کارواش سبز روشویی و توشویی ماشین های سواری و شاسی بلند در منزل و محل کار

کارواش سبز در محل

  • شستشوی انواع خودروهای شاسی بلند
  • شستشوی انواع خودروهای سواری
  • توشویی و روشویی انواع خودرو
  • واکس و پولیش داشبورد و لاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =