چگونه از ترک خوردن روکش فرمان و صندلی خودرو جلوگیری کنیم؟

0

اگر روکش فرمان یا صندلی خودروی شما از نوع چرمی هستند، احتمالا با پدیده ترک خوردن روکش فرمان و ترک خوردن صندلی خودرو روبرو شده‌اید یا در آینده چنین وضعیتی را تجربه خواهید کرد. عوامل اصلی بروز ترک در روکش فرمان و خودرو، سرمای زیاد، تابش مستقیم نور خورشید و حرارت آن هستند. اما برای جلوگیری از چنین چیزی به جز انجام دادن منظم توشویی خودرو، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان

برای جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان اصول زیر را به کار بندید:

با دست‌های آلوده به فرمان دست نزنید

به جز تابش آفتاب مستقیم، حرارت و سرمای زیاد، آلودگی‌های اسیدی یا حتی مواد چسبنده نیز می‌توانند به روکش چرمی فرمان صدمه وارد نمایند. به طور مثال اگر بنزین زده و دست‌هایتان نیز به بنزین آغشته شده است؛ حتما قبل از دست زدن به فرمان، دست‌های خود را شسته و تمیز نمایید. همین طور چسبناک بودن دست‌ها نیز می‌تواند به تخریب روکش چرم فرمان منجر شده و رفته رفته ترک‌هایی ناخوشایند را روی آن پدیدار نماید.

بیشتر بدانید انواع باطری ماشین کره‌ای

برای جلوگیری از ترک روکش فرمان خودرو چه کنیم؟
روش های جلوگیری از ترک روکش فرمان

از آفتابگیر استفاده کنید

استفاده از آفتابگیر شیشه جلو برای حفظ کنسول، داشبورد و البته روکش چرمی فرمان بسیار موثر است. در صورتی که در روزهای گرم سال از آفتابگیر استفاده نکنید، علاوه بر ترک خوردن روکش فرمان ، با حرارت بسیار بالایی داخل کابین خودروی خود نیز مواجه خواهید شد.
آفتاب خوردن داشبورد اتومبیل نیز پس از مدتی رنگ آن را تغییر داده و از کیفیت آن می‌کاهد. حتی در زمان‌های طولانی‌تر شاهد ترک خوردن پوشش داشبورد (به خصوص در داشبوردهای پلاستیکی خودروهای داخلی) خواهیم بود.

از واکس مخصوص روکش چرمی برای فرمان استفاده کنید

استفاده از واکس یا نرم کننده مخصوص روکش های چرمی، همیشه از بهترین راه حل‌هایی ست که برای جلوگیری از ترک خوردن روکش فرمان می‌توانیم به کار بگیریم. این واکس‌ها علاوه بر دوام بخشیدن و براق کردن چرم خودرو، از ترک خوردن آن و پوسته پوسته شدن چرم جلوگیری به عمل می‌آورند.

جلوگیری از ترک خوردن صندلی خودرو

برای جلوگیری از ترک خوردن صندلی خودرو لازم است که موارد زیر را رعایت نمایید. به خاطر داشته باشید که ایجاد یک ترک صندلی خودرو ، ترک‌های بعدی را به دنبال خود خواهد داشت.

از قرار دادن وسایل خشن، برنده و تیز روی صندلی‌ها خودداری کنید

توجه داشته باشید که آسیب پذیری چرم حین برخورد با اجسام زبر، سخت و خشن و البته تیز و برنده، بسیار بالا خواهد رفت. برای نگهداری درست و جلوگیری از ترک خوردن صندلی خودرو ، لازم است که این موارد را مورد نظر داشته باشید.

جلوگیری از ترک صندلی خودرو
روش های جلوگیری از ترک صندلی خودرو کدامند؟

حتما روکش صندلی‌ها را به صورت هفتگی تمیز نمایید

تمیز کردن و زدودن آلودگی‌ها و گرد و خاکی که روی روکش صندلی‌های خودرو نشسته، به جلوگیری از ترک خوردگی کمک زیادی می‌کند. غبار و گرد و خاک در زمان می‌تواند لا به لای چرم نفوذ کرده و آن را مستعد ترک خوردن نماید. به همین دلیل در چک لیست هفتگی نگهداری از خودرو، حتما تمیز کردن روکش صندلی‌ها با یک دستمال نیمه مرطوب را جای دهید. پیش از دستمال کشیدن، لازم است که حتما از جارو برقی برای تمیز کردن تمامی قسمت‌ها بهره مند شوید.

جلوگیری از ترک صندلی خودرو
برای جلوگیری از ترک صندلی خودرو، حتما نظافت هفتگی را انجام دهید

از واکس مخصوص روکش‌های صندلی چرمی استفاده نمایید

این همان واکس یا نرم کننده‌ای ست که برای روکش فرمان خودرو توصیه کردیم. واکس مخصوص روکش‌های چرمی را می‌توانید به صورت کرمی یا اسپری تهیه کرده و هر دو هفته یک بار روی سطح چرم روکش صندلی اضافه کنید. سپس این واکس را به خوبی روی چرم پخش کرده و اجازه بدهید جذب آن شود. (درست شبیه کاری که حین کرم زدن به دست خود انجام می‌دهید!)

آفتابگیر شیشه جلو خودرو و شیشه‌های کناری را فراموش نکنید

برای جلوگیری از ترک صندلی خودرو ، لازم است در کنار آفتابگیر شیشه جلو، به فکر آفتابگیرهای شیشه‌های کناری نیز باشید.

در صورت ترک خوردن روکش فرمان یا روکش صندلی خودرو چه کنیم؟

اما با این همه در صورت ترک خوردن فرمان یا ترک خوردن صندلی خودرو ، چه باید کرد؟ در این صورت بهترین راه حل استفاده از همان نرم کننده‌های چرم است. با استفاده مداوم از این نرم کننده‌ها، وخامت ترک‌ها را به تعویق انداخته و از پیشرفته‌تر شدن آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به روکش‌های چرم علاقه مند بوده و خواهان زیبایی بخشی به فضای داخل کابین خودروی خود هستید، باید ظرافت‌های نگهداری از این روکش‌ها را نیز به جان بخرید!

کارواش نانو بخار در محل

کارواش نانو بخار در محل

  • شستشوی بدنه و سطوح خارجی
  • شستشوی سطوح داخلی با استفاده از بخار خشک
  • روتولوکس انواع خودرو شامل روشویی، جاروبرقی و نظافت داخل کابین و صندوق عقب، شستشوی کفپوش و واکس داشبورد و لاستیک می‌باشد.
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از سرویس شستشوی روکش صندلی‌های خودرو

به علاوه با استفاده از سرویس شستشوی روکش صندلی‌های خودرو، می‌توانید از بهترین سبک نظافت با مواد شوینده مخصوص چرم بهره مند شوید. به خاطر داشته باشید که نظافت روکش چرمی با مواد مخصوص، به طول عمر آن کمک کرده و ترک خوردن را به تعویق می‌اندازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 10 =