علت آب روغن قاطی کردن ماشین، علائم و راهکارهای پیشگیرانه آن

72

آب روغن قاطی کردن ماشین و مشاهده روغن در آب رادیاتور یکی از اتفاقاتی ست که حتی نام آن ترسناک به نظر می رسد. حتما پیش از این درباره آب روغن قاطی کردن، علت چرب شدن آب رادیاتور یا ۰۶ چیزهایی شنیده اید و یا شاید خودتان نیز به این بدشانسی دچار شده و تجربه اش کرده باشید!

اگر می خواهید خودروی شما همیشه سرحال بوده و بدون مشکلات جدی و مزمن به کار کردن ادامه بدهد، باید اطلاعات نسبی در خصوص مسائل فنی آن داشته باشید و راهنمای کامل عیب یابی خودرو را دوره کرده باشید. اگر چه به نظر می رسد که این کار مخصوص تعمیرکاران خودرو و مکانیکی هاست، اما لازم است که هر یک از دارندگان خودرو به میزان لازم درباره ی مشکلات فنی احتمالی و روش های پیشگیرانه ی آن بدانند.

آب روغن قاطی کردن ماشین یکی از مسائل و مشکلاتی ست که اگر برای هر خودرویی اتفاق بیفتد، هزینه سنگینی تعمیراتی در پی خواهد داشت. به همین منظور در این مطلب قصد داریم با نگاهی ساده به این مقوله و روش های پیشگیری از آن بپردازیم.

آب روغن قاطی کردن ماشین چیست؟

آب روغن قاطی کردن خودرو یا در واقع قاطی شدن آب و روغن به این معناست که روغن وارد چرخه ی آب موتور می شود. این وضعیت غالبا به واشر سرسیلندر مربوط می شود و با گرم شدن غیرنرمال موتور همراه خواهد بود.

آب روغن قاطی کردن ماشین مشاهده روغن در آب رادیاتور
علائم و نشانه های آب روغن قاطی کردن ماشین و روش های پیشگیری از مشاهده روغن در آب رادیاتور

واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر همان قطعه ای ست که بین سیلندرها و سرسیلندرها جای گرفته و در حقیقت نقش اتصال دهنده را دارد. این قطعه آلیاژی از فولاد، مس و پنبه ی نسوز می باشد. این واشرها بین چرخه ی روغن و آب و سیستم احتراق موتور یک مرز مشخص و حفاظت شده به وجود می آورند.

با این حساب در صورتی که واشر سرسیلندر هر مشکلی داشته باشد، روغن می تواند از کانال خود نشتی داشته و وارد چرخه ی آب موتور شود.

آب روغن قاطی کردن ماشین و سوختن واشر سرسیلندر
آب روغن قاطی کردن ماشین و ارتباط مستقیم آن با سوختن واشر سرسیلندر

چرا واشر سرسیلندر سوخته یا خراب می شود؟

حالا به شرایطی در یک قدمی آب روغن قاطی کردن می رویم؛ یعنی زمانی که واشر سرسیلندر سوخته و یا به هر دلیل عملکرد خود را به درستی انجام نمی دهد. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با پیشگیری از هر یک از آن ها، می توانید جلوی سوختن واشر سرسیلندر را گرفته و از آب روغن قاطی کردن ماشین و عواقب آن جلوگیری نمایید.

عوامل سوختن واشر سرسیلندر

درست کار نکردن فن خودرو

فن خودرو عملکرد ساده ای دارد و اصلا قرار نیست کار پیچیده ای انجام دهد. اما همین عملکرد ساده ی خنک کردن خودرو در صورتی که به درستی انجام نشود، موجب بالا رفتن دمای موتور شده و ممکن است جوش آورده و ماجراهای غم انگیز بعدی رخ دهند.

نقش مکانیک

اگر به هر دلیلی سرسیلندر و سیلندر خودروی شما مورد تعمیر قرار گرفته باشد، ممکن است تعمیرکار از روی کم دقتی واشر را به درستی جای نداده و یا محکم نکرده باشد. دقت داشته باشید که نحوه ی صحیح قرار دادن واشر سرسیلندر به شکلی ست که بخش مسی آن باید رو به پایین باشد.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می کنیم از تعمیرکار خودروی حرفه ای برای کوچکترین نیازهای وسیله نقلیه خود بهره مند شوید!

واشر سرسیلندر و آب روغن قاطی کردن خودرو
نقش مکانیک ماهر در پیشگیری از آب روغن قاطی کردن ماشین

جوش آوردن موتور خودرو

موتور خودرو به دلایل متعددی جوش می آورد که از اصلی ترین آن ها کم شدن آب رادیاتور و نشتی آب از موتور می باشد. به علاوه اگر در فصل گرما ضد یخ را از قلم انداخته و از آن استفاده نکرده باشید، خطر جوش آوردن در آفتاب داغ را با ریسک بالا پذیرفته اید.

پایان طول عمر واشر سرسیلندر

توجه داشته باشید که به جز عوامل بیرونی و فنی بالا، باید این را بپذیریم که هر قطعه ای طول عمر مشخصی دارد. به همین دلیل با پایان طول عمر واشر سرسیلندر نیز این قطعه عملکرد درستی نخواهد داشت و باید حتما در سرویس های دوره ای ماشین خود، به این موضوع دقت داشته باشید.

با در نظر گرفتن عوامل بالا و جلوگیری از آن ها، می توانید از آب روغن قاطی کردن ماشین خود، پیشگیری درستی به عمل بیاورید.

اما نشانه های آب روغن قاطی کردن و یا از کار افتادن سرسیلندر کدام هستند؟ یعنی چطور بفهمیم که ماشین به این وضعیت دچار شده است؟

نشانه های آب روغن قاطی کردن

اصلی ترین نشانه ی آب روغن قاطی کردن ماشین، این است که شما داخل مخزن رادیاتور خود، روغن مشاهده خواهید کرد.

آب روغن قاطی کردن ماشین و علائم و نشانه های آن
نشانه ها و علائم آب روغن قاطی کردن ماشین | مشاهده ی روغن در مخزن رادیاتور

دومین نشانه این است که علی رغم این که ماشین در حال کار کردن است، در رادیاتور سرد می باشد. (انتظار داریم که حین کار کردن خودرو، در رادیاتور داغ باشد.)

نشانه دیگر نیز مشاهده ی بخار آب در درب موتور می باشد. به علاوه ممکن است شیلنگ های متصل به رادیاتور را باد کرده ببینید. در برخی مواقع هر چه صبح ها به خصوص در سرما استارت می زنید، خودروی شما روشن نشده و یا دیر روشن می شود. پس از روشن شدن نیز دود سفید رنگی را از بخش موتور خارج می گردد.

تذکر جدی: به یاد داشته باشید که با مشاهده ی چنین حالتی به هیچ وجه نباید به حرکت خود ادامه دهید. زیرا در این صورت صدمات پرهزینه تری بر خودروی خود و البته جیبتان تحمیل کرده اید.

تجربه ی شخصی من!

برای من تجربه ی کاملا مشابهی رخ داده است که می تواند برایتان عبرت آموز باشد! در حالی که یک فیوز کوچک ۲۰ هزار تومانی معیوب بود و برای تعویض آن سهل انگاری کردم، فن ماشینم در فصل زمستان به درستی کار نمی کرد. هوای بارانی و عدم توجه من به علائم پشت فرمان، باعث شد که بخار متصاعد از جلوی کاپوت را به سرما مرتبط بدانم! در حالی که در واقع ماشین به دلیل کار نکردن فن جوش آورده بود و من هم با خیال راحت به حرکت کردن ادامه می دادم! در نهایت زمانی که دیدم ماشین تا چه اندازه جوش آورده، تصمیم اشتباه تری گرفتم. خودروی را خاموش کرده و دوباره روشن کردم! این پس از حرکت در حال جوش آوردن، فاجعه ی دوم محسوب می شد.

خب نه تنها واشر سرسیلندرها سوخته و ماشین آب روغن قاطی کرد، بلکه سرسیلندرها کج شده و هزینه ی نسبتا زیادی برای تعمیر آن پرداخت کردم. راستش را بخواهید این ماشین پس از تعمیر برای من ماشین نشد و ناچار به فروش آن شدم!

پیشگیری بهتر از چاره اندیشی

برای پیشگیری از  آب روغن قاطی کردن ماشین و چنین اتفاقاتی و یا وقایع مشابه با آن، همیشه لازم است که سرویس های دوره ای خودرو را با دقت انجام دهید. از مکانیک حرفه ای برای هر گونه تعمیرات خودرو استفاده کنید و هیچ وقت در خرید قطعات خودرو (در صورت نیاز) به فکر صرفه جویی نیفتاده و از برندهای نامعتبر و قطعات دارای استحکام کمتر استفاده نکنید. با مرور تجربه ی شخصی من، باور داشته باشید که این صرفه جویی های کوچک منجر به هزینه های سنگین آینده خواهند شد!

72 نظرات
  1. محمد می گوید

    عالی بود استفاده کردم ممنون

  2. ساسان می گوید

    همینطوره بعد از اولین بار که واشر سرسیلندر ماشین ام سوخت، الان هر ۶ ماه یکبار واشر میسوزونه یعنی این دیگه ماشین روز اول نمیشه

  3. عارف می گوید

    عمر واشر سر سیلندر ۱۲۰ هزار کیلومتر هستش ولی بهتره هر ۱۰۰ هزار تا تعویض بشه دوستانی که تعویض کردن و بازم ماشین مشکل داره مکانیکشون رو عوض کنن چون درصورت آب و روغن قاطی کردن کل موتور بلوک و سیلندر و غیره باید شستشو و همچنین رینگ پیستون ها تعویض شوند موقع بستن سر سیلندر هر پیچ باید با وزن و تعداد دور خاصی بسته شود که توسط شرکت سازنده اعلام میشود و با آچار معمولی نباید سفت شوند چون آچار مخصوص دارند که فشار وارده به پیچ را نشان میدهد و تعداد چرخش پیچ باید توسط مکانیک تشخیص داده شود که چقدر پیچ داده است و نوبت بستن را رعایت کند
    بعد از نصب صحیح و تحویل خودرو صاحب خودرو باید موتور را به چشم صفر ببیند و آن را حتما آب بندی کند تا قطعات جدید با باقی قطعات مچ شوند چون قطعات یدکی به کیفیت اصلی کارخانه نمیرسند آب بندی اهمیت بیشتری پیپا میکند
    سعی کنید حداکثر تا دور ۲۵۰۰ بیشتر گاز ندهید و شتابگیری آرام( هرچقدر آرام تر بهتر ) داشته باشید و تا ۲۰۰۰ کیلومتر ادامه دهید اونوقت با خیال راحت از رانندگی لذت ببرید

    1. صادق می گوید

      علت جوش آوردن ماشین داغ می‌کنه آب کم نمیکنه فن سالمه

      1. عارف می گوید

        ترموستات مشکل داره

  4. کاوه می گوید

    باسلام من یک سوال داشتم ،اگر اب وروغن قاطی شد برای تمیز کردن داخل موتور باید کل موتور باز شود مثلا میلنگ و یاتاقان یا فقط بعدازتعمیر دوبار روغن رو عوض میکنند ممنونم میشم کسی بتواند راهنمایی کنه

    1. احسان می گوید

      اگه مجبور به باز کردن موتور باشید که خوده تعمیر کار تمیز میکنه ولی اگر فقط سر سیلندر باز کردی ۲بار رو ۱۰۰۰ تا روغن عوض کن تمیز میشه

  5. یاس می گوید

    سلام اگر به اشتباه داخل باک بنزین اب بریزیم و بعد از ۲دقیقه دیگه ماشین روشن شود بعد در رادیاتور باز بشه چه اتفاقی میفتد

  6. ف محمدی می گوید

    با سلام
    ببخشید اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید.
    من ماشینم آب روغن قاطی کرده رفتم پیش تعمیرکار، سرسیلندر رو باز کرد و دید که واشر سالمه و گفت که مشکل از بلوک سیلندر هستش و نزدیک هشت میلیون هزینه داره ولی این احتمال رو داد که ممکنه سرسیلندر هم خراب باشه و قبل از اینکه بلوک سیلندر بخریم سرسیلندر رو ببریم تست کنیم در ضمن ساکن بومهن هستم و تعمیرکار گفت سرسیلندر رو ببر تهران تست کن اگر خراب بود که مشکل از سرسیلندر است در غیر اینصورت مشکل از بلوک سیلندر است.خواستم بدون نظر شما چیه و لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم،در ضمن ماشین پژو ۴۰۵ است و چهار ماه پیش هم سیلندر ترکی(موتور تعمیر شده،سیلندر رو جوش کردیم و واشر چهار سوراخ)که تقریبا سه ماه بعد از تعمیر این اتفاق که در بالا توضیح دادم افتاد.

    1. مرتضی صادقیلر می گوید

      دوست گرامی سوال شما توسط کاربری به نام رضا در همین نظرات پاسخ داده شد.
      از توجهتون ممنونم.

    2. محمد می گوید

      من سرسیلندر خریدم، بوش و جنت و رادیاتورو و تمام وسایل نو کردم، اما تمام مشکلم، هوزینگ کنار سرسیلندر بود، اونو عوض کن، با چشم سالمه اما وقتی ماشین گرم میشه آب و رو غن قاطی میکنه
      اول اینو عوض کن

    3. احسان می گوید

      ببر جایی دیگه که با دقت نگاه کنن احتمال داره از اورینگای دور بوش ها اب قاطی روغن بشه

      1. صادق می گوید

        سلام ماشینم مدل ۸۳ جوش میاره داغ می‌کنه

  7. منصوری می گوید

    سلام اب داخل روغن موتورهای کمی ولی هیچ یک از شرایط را ندارد دودنمیکند بخارازدرب موتورنمیاد ماشین پژو۴۰۵slx

  8. رضا می گوید

    سلام در جواب دوست عزیز ف محمدی اینکه چون سرسیلندر شما آخر بوده و تموم شده بوده و شما واشر چهارسوارخ بسته بودین به همین دلیل درموقع آچار کشی واشر به خوبی پرس نشده و شما میبایست که بعد از آچار کشی اولیه دوباره بعد یک هفته میرفتی و ماشین آچار کشی میکردی تا واشر خوب پرس بشه چون این کار و نکردی دوباره اب روغن قاطی کرده .

    1. مرتضی صادقیلر می گوید

      سلام رضا جان
      از اینکه سوال دوست عزیزمون رو پاسخ دادی و راهنمایی‌شون کردی، صمیمانه سپاسگزارم و بی نهایت ممنونم.

  9. مصطفی می گوید

    سلام،مرسی بابت مطالب،من ی پرلید وانت مدل نودوچهار دارم،امروز فول رو ک کشیدم روغنم رو چک کنم،متوجت شدم ی مایع قوه ایی مایل ب شیری روش چسبیده بجز روغن،در موتور رو هم باز کردم داخل در حالت کپک زدگی داشت،ولی در رادیات رو باز کردم آب بود و چیزی قاطیش نشده بود،بنظرتون آب روغن قاطی کرده یا در آستانه قاطی کردنه؟

  10. erfan می گوید

    سلام ،عذرمیخوام وقتی خودرو. واشربزنه راهکاری هست که جلوگیری کنیم،تا به یه مقصدی برسیم

  11. رضا می گوید

    ماشین به علت اب گرفتگی خیابان در اب رفت ماشین نرمال کار می کند ولی درپوش روغن موتور ارده کرده اب رادیاتور سالم گج حرارت نرمال ماشین عادی کار می کند ماشین صفر کیلومتر هست موتور ef7 علت ارده بودن در درپوش روغن چیست امکان اب رفتن در موتور از جا دیگه هست به علت بارندگی

  12. محسن یزدانی می گوید

    سلام وقت بخیر من یه پراید ۹۴ دارم که ۳ ماهه خریدم زمانی که خریدم ۷۵هزارتا کارکرد الان شده ۸۰ تا.
    چند روزه که صبح ها تک استارت روشن میشه ولی ماشین ریپ میزنه تا گرم بشه به مکانیک نشون دادم شمع ها رو باز کرد گفت واشر سوزونده..
    آیا میشه اعتماد کرد به حرفشون یا چنتا نشون بدم؟
    درضمن گفت اگه اذیتت نمیکنه دستش نزن.
    والا اذیت ک نمیکنه فقط صبحه
    راهنمایی بفرمایید

    1. احسان می گوید

      اگه واشر باشه قطعا همون لحظه که داره بد کار میکنه از اگزوز هم باید دود سفید بده،،وطی چند روز باید اب کم کنه اینا را چک کن

  13. مهدی قناد می گوید

    سلام. من سمند se دارم که به تازگی موتور انرا تعمیر اساسی کردم. علتش هم این بود که ماشین واشر زد. ولی در حال حاضر درب مخزن روغن را که باز میکنم ماده ای شیری رنگ شبیه به گل روی درب وجود دارد!؟ با اینکه اصلا ماشینم اب کم نمیکنه.گیج شدم.یکی میگه واشر ترسیده و باید عوض بشه و یکی میگه مشکلی نیست.خواهش میکنم کمکم کنید و اگر در این مورد تجربه ای دارید،لطفا من را راهنمایی کنید. متشکرم.

    1. محمد می گوید

      من ماشینم سمند se هستش
      سرسیلندر خریدم، بوش و جنت و رادیاتورو و تمام وسایل نو کردم، اما تمام مشکلم، هوزینگ کنار سرسیلندر بود، اونو عوض کن، با چشم سالمه اما وقتی ماشین گرم میشه آب و رو غن قاطی میکنه
      اول اینو عوض کن

      1. علی ورمزیار می گوید

        در جواب سمند se دوست عزیز بنده هم یک 405 دارم یکبار واشر زد. عوض کردم. .ولی تا 15 روز تقریبا همون حالت شکلاتی روی درب موتور بود. حتی روغن رو عوض کردم. حتی فیلتر روغن رو هم عوض کردم. هر مکانیکی میرفتم میگفت مشکلی نیست. ( اما اینطور نبود)- چون بعد از تعویض سرسیلندر باید بعد از 15 کیلومتر تقریبا اون اثر شکلاتی از بین بره. رفتم پیش یک مکانیک دیگه. گفت میتونه علتش بد بستن (نصب) سیلندر باشه. به پیشنهاد ایشون. دوباره باز کردیم. و سرسیلندر رو چک کرد و اینبار این مکانیک با دقت بست و در سفت کردن پیچها خیلی دقت کرد جتی در تعداد دورهای سفت کردن. خوشبختانه بعد از دو روز اون اثر از بین رفت و ماشین به هیچ وجه اب کم نمیکنه. الان یکسال هم گذشته. شما هم اول روغن بعد فیلتر رو عوض کن. خیلی بعید هست مشکل رفع نشه. مگر اینکه مکانیک به درستی واشر رو نبسته باشه. که اون هم چکش سخت نیست برای مکانیک

    2. احسان می گوید

      روشنش کن ودر ب روغن را نیمه باز بزار وشیلنگ بخار روغن هم ازاد کن تا اون مواد شیری مانند بخار بشه تمیز شه بعد دو سه روز کار کن اگه بازم کپک زد حتما نشون بده

  14. علیرصا علیپور می گوید

    ممنون خوب بود ماشینم واشر سوزونده صبح ها جوش می اره

  15. فخارزاده.09155311561 می گوید

    سلام من ماشین ای اف سون دارم .روغن زیادی در رادیاتورماشین بود .اورماژول را تعمیر وباز کلا عوض کردم.بازم روغن میامد سرسیلند .کاشر سر سیلندرم عوض کردن.بازم مقداری روغن هنوز میاد .رادیاتور.کمکم کنید علتش چیه

    1. فخارزاده.09155311561 می گوید

      من تعمیرکار نیستم .هیچی نمی دانم

  16. ارش می گوید

    با سلام
    ببخشید ماشین من پژو ۲۰۰۰ هستش یکی دو ماه پیش تعمیر کامل کردم ولی از همون روز ک روغن تعویض کردم ارده زده بود و اب کم میکرد . خود تعمیر کار گفته ک عادیه پزو ۲۰۰۰ چون دماش بالاست اب کم میکنه و این ارده عادیه ب خاطر بخار اب ؟ ایا حقیقت داره ؟

    1. رضا رحمتی می گوید

      سلام آرش عزیز
      پژو ۲۰۰۰ این مشکلات رو داره و گاها کاریش نمیشه کرد چون در این زمینه تجربه دارم
      هر ماشینی آب کم میکنه اما یک حد وسطی برای آب کم کردن هم هست، شما چک کردید که واتر پمپ و رادیاتور سالم هست؟

      1. پیمان می گوید

        سلام من خودروم بدون هیچ مشکلی تو استارت اول کارمیکنه .وداخل درب موتور هیچ بخار یارنگ سفیدی نیست .داخل سیخ روغن هم هیچی نیست فقط کمی روغن داخل رادیاتور وجود داده این مشکل تزچیه

  17. محمد می گوید

    واشر روتازه عوض کردم ولی در موتور رو که باز میکنم روغن شکل ارده ای ته درب موتوره.نه ماشین داغ میکنه نه اب رادیات مشکل داره.چرا اینطوری میشه؟ممنون

    1. محمود می گوید

      با سلام، دوستانی که خودروی موتور ملی(EF7 و موتورهایی که شامل روغن سردکن هستن) دارن وقتی که میبینن موتور آب روغن قاطی کرده و مطمئن شدن که واشر نسوزونده یا اینکه واشر سرسیلندر رو تازه عوض کردن باز هم آب روغن قاطی میشه حتماً و حتماً قسمت روغن سردکن موتور رو چک کنم چون روغن سردکن هم کانالهایی داره که آب ازش رد میشه و همچنین واشر داره که به احتمال زیاد واشر خراب شده و آب و روغن موتور از همون قسمت قاطی میشه

    2. احسان می گوید

      اون احتمال داره از قبل باشه تمیزش کن ببین بازم سفید میشه بعد نشون بده

  18. محمود می گوید

    با سلام، دوستانی که خودروی موتور ملی(EF7 و موتورهایی که شامل روغن سردکن هستن) دارن وقتی که میبینن موتور آب روغن قاطی کرده و مطمئن شدن که واشر نسوزونده یا اینکه واشر سرسیلندر رو تازه عوض کردن باز هم آب روغن قاطی میشه حتماً و حتماً قسمت روغن سردکن موتور رو چک کنم چون روغن سردکن هم کانالهایی داره که آب ازش رد میشه و همچنین واشر داره که به احتمال زیاد واشر خراب شده و آب و روغن موتور از همون قسمت قاطی میشه

    1. محمد می گوید

      آقا محمود درست میگه برا منم همین مشکل پیش اومده و مشکل از اول ماژول هست.

  19. حمید می گوید

    سلام. دوستانی که خودرو زانتیا دارند ممنون میشوم راهنمایی کنند ماشینمو تعمیر کامل کردم بعد از دو ماه آب روغن قاطی کرد ولی ماشین سالم سالم نه بعد کار میکنه نه لوله جنت هوا داره ولی نمیدونیم مشکلش چی هست

  20. Naser می گوید

    سلام دوستان. من سمند ال ایکس دارم تازگیا درب رادیات لجن میزنه. آب کم نمیکنه روغن هم همچنین و روغن موتور تمیز هست.علت جیه؟

  21. طاهر می گوید

    با سلام و ممنون از پیج خوبتون…من خودرو ۲۰۶ دارم و الان مدتیست قمقمه ماشین چرب شده و ذرات روغن مبینم و نسبت به سه ماه پیش که لکه روغن کم بود الان خیلی بیشتر شده و اینکه کارکرد ماشین نرمال بوده و ماشین جوش نمی اورد…ممنون خواهشمندم جواب مرا بدهید با تشکر

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      توصیه می کنم پیش از اون که به مرحله جوش آوردن خودرو برسید، حتما از یک مکانیک کمک گرفته و وضعیت را چک کنید. دلایل مختلفی می تواند چنین چیزی به وجود آورد که هر یک در نوع خود در صورت جدی شدن، هزینه بردار خواهند بود.

  22. علی جلالی می گوید

    سلام. من یه هفته هست که گاز? Lpjبستم روی ماشین. دیروز چراغ چک ماشین روشن شد رفتم تعویض روغنی روغن عوض کردم ولی روغنش مشکلی نداشت. دوباره امروز چراغ روشن شد رب موتور بازکردم ته درب موتور یه کم روغن حالت ارده ای داشت درب رادیاتور آب هم گل چسبیده بود. میخواستم ببینم واشر سوزونده، ‌ “

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز در این مورد حتما باید توسط مکانیک خودرو شما چک شود و نمی توانیم با قطعیت در مورد وضعیت واشر سرسیلندر نظری بدهیم. در صورت تمایل می توانید از استادکاران بخش خودرو، کمک بگیرید.

    2. تقی نقی لو می گوید

      بستن ال پی جی روی ماشین یعنی نابود کردن تدریجی ماشین. حتی کارخونه ایش هم درست نیست چه برسه خودتون نصب کنید. اون دیگه ماشین نمیشه. ردش کن بره. فقط بنزین…

  23. مهران می گوید

    باعرض سلام لطفا یه استادکارماهرراهنمایم کنه دیروز تو جاده درحال خرکت خط امپراز وسط پایین نمیومد تا اینکه به مقصدرسیدم بعدازتوقف یه کم رو راداتور اب ریختم به جای خنکتر شدن امپر داشت بالاتر میرفت خاموش کردم صبحش فول روغنو گرفتم روغنه رنگش مثل دوغ شده بود دیگه روشن نکردم ماشینو بعد ماشینمم پژو۴۰۵صفره مثلا ۱۴۰۰۰کار کرده گارانتی شاملش میشه یا ن لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز به یاد داشته باشید که وقتی موتور داغ کرده و آمپر بالا می رود، به هیچ وجه نباید خودرو را خاموش کنید. در این صورت سرسیلندر تاب برخواهد داشت. لازم است که شما در عین حال که خودرو روشن است، از حرکت بازایستاده و به آرامی و کاملا با احتیاط روی درب رادیاتور آب بریزید تا خنک شود. پس از خنک شدن و پایین آمدن آمپر، خودرو را با یدک کش، به تعمیرگاه برسانید.

  24. مینو می گوید

    سلام .ممنون میشم راهنمایی کنید. من یه کم وی ام ۱۱۰ دارم که آب روغن قاطی میکرد و آب خالی میکرد بردیم تعمیرکار چند مدل سرسیلندر عوض کرد و باز هم همون مشگل تکرار شد ماشین هیچ مشکلی در کار کردش وجود نداره خیلی عالی کار میکنه اما آب روغن قاطی میکنه حالا میگن احتمال زیاد خود سیلند باید عوض کنید که هزینش خیلی زیاده … ممکنه مشکل از چیز دیگه ای باشه؟

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز توصیه می کنم که درب موتور را با احتیاط باز کرده و چک کنید که آیا موتور تحت فشار و با حرارت و داغ کار می کند یا خیر؟ در صورتی که موتور داغ کار می کند، به احتمال زیاد باید موتور پایین آرده شده و سیلندر بررسی شود.

  25. حسین می گوید

    سلام ماشین من فقط در رادیاتورش روغن دیده میشه صبح وقتی روشن میکنم بخار اب از اگزوزش میاد ولی نه داغ میکنه نه اب کم میکنه فقط روغن کم میکنه دلیلش چیه در ضمن ماشینم پیکان مدل ۸۹ ممنون میشم جواب بدین

  26. مجتبی می گوید

    سلام ماشینم آب روغن قاطی کرد بردم تعمیر و مکانیک سرسیلندر نو و لوازم نو روش بست ولی هنوز مشکل برطرف نشده و همش میگه بوش پیستون و پیستون هارو بای د عوض کرد چکار کنم

  27. مهدی پورراهدار می گوید

    باسلام
    البته درموتورهای ملی (EF7) اگه اورینگ اویل ماژول خراب شده باشه موتور آب و روغن قاطی میکنه که با سوختن واشر سرسیلندر اشتباه گرفته میشود

  28. وحیدقربانی می گوید

    سلام من چند وقت پیش ماشینم شروع کرد به آب کم کردن غیرعادی که با مراجعه به تعمیرکار متوجه شدم واشرسرسیلندرنیم سوز گشته وماشینم رو برای تعمیر سپردم به تعمیرکار ولی نمیدونم چرا از تاریخ تعمیر به بعد ماشینم تادوهفته خف کار میکردو نفس نداشت و یک ماه اول دود سیاه پیداکرد و بعدازآن دودآبی وهنوز قطع نشده درضمن سرسیلندربه تشخیص تعمیرکار نیازی به تراش نداشت چرا اینجوری شد

  29. امین می گوید

    سلام خسته نباشید ی ماشین پراید86دارم هفته پیش ماشین آب روغن قاطی کرد ک بردم تعمیرگاه گفتن واشر سرسیلندر سوخته موقع ای ک باز کردن دیدن واشر کاملا سالم می‌باشد و عیب آن تاب برداشتن سرسیلندر بود ک بردم تراشکار آن را تراش زد وعین فابریک کرد درضمن سرسیلندر رو پارسال برج 9عوض کرده بودم و بردم تعمیرگاه واشر نو گذاشت و موتور بست الان بعد دو هفته دوباره آب داخل رادیاتور سفید و در رادیاتور ب هنگام سرد شدن آب روغن و کف سفیدی روی آن است مشکل الان چیست?درضمن رادیاتور هم شسته بودم موقه ای ک موتور باز کردم همه جنتارو هم عوض کردم ک یوقت ماشین دوباره آب روغن قاطی کرد بفهمم ولی الان روزبروز داره بیشتر روغن سررادیاتور جم میشه ممنون میشم کمکم کنید…ینی فقط واشر می‌تونه دلیل اینکار باشه یا چیزای دیگه هم هست ک موتورهای روغن قاطی کنه

  30. هدایت نوری می گوید

    سلام خسته نباشید پراید مدل ۹۶ یورو۴ مدتی میشه از یک روغن استفاده میکردم یک ماه میشه روغن ماشین رو تغیر دادم واز یک مارک دیگه استفاده میکنم الان ماشین در حالت درجا نامنظم کار میکند وصدای پت پت از اکزوز میاد پیش تخصص برقی ومکانیک هم بردم شست شوی انژکتور وشمع ووایر هارو جک کردنو بود میشه راهنماییم کنید

  31. امیر می گوید

    با سلام خدمت ادمین عزیز من یه مشکله مضحکی برام پیش امده مشکلم این است که داخل موتور من در قسمت شمعها اب نفوذ میکنه و ماشینم ریب میزنه و چراغ چکش روشن میشه و هیچ تعمیر کاری هم متوجه نمیشه از چی هستش و بعد از تمیز کردن شمعها دوباره درست میشه تا یک هفته و بعد دوباره مجدد همونطوری میشه. اب و روغنم قاطی نکرده و فقط اب هستش به نظر شما مشکل کجاست

  32. علی اکبر می گوید

    سلام
    من یه ریو دارم که واشر سرسیلندر سوزوند
    که سر سیلندر باز شد و بعد از تراش با یه واشر جدید بسته شد اما بعد از 2 ماه بازم تو رادیاتور روغن بود که باز هم به سفارش تعمیرکار سرسیلندر باز شد و با یه واشر فلزی بسته شد و رادیاتور و شلنگ ها هم شسته شد.
    منتها الان هر روز صبح به پشت در رادیاتور روغن جمع میشه که با دستمال تمیز میکنم
    لطفا راهنمایی کنید

  33. مرید می گوید

    سلام
    من هم یه ریو دارم که حدود یک ساله روغن وارد آب رادیاتور میشه ولی ماشین تو این یک سال خوب کار میکرد الان دوروزه که دیگه جوش میاره نمیدونم با واشر عوض کردن درست میشه یا خیر تا حالا چند جا نشون دادم یکی میگه سر سیلندر ترک داره
    یکی میگه سیلندر ترک داره
    یکی میگه واشر نمیدونم چی کار کنم

  34. امید می گوید

    سلام..ماشین من پژو آردیه….واترپمپ ماشینم یک ماه میشه آب میده امروز نگاه کردم دیدم که داخل موتور آب رفته ولی ماشین نه دود میکنه نه داخل رادیاتش روغن داره…این ایراد هم مربوط به واشر سرسیلندره یا چیز دیگه ایه؟اگه میشه راهنماییم کنید

  35. Ali می گوید

    سلام ماشین من نه آب کم می‌کنه نه دود می‌کنه نه بد کار می‌کنه فقط داخل رادیاتورش کمی روغن دیده میشه ممنونم راهنماییم کنین

  36. بهنام می گوید

    سلام بنده پیکان وانت دوگانه دارم که آب داخل موتور هست ینی وقتی ماشین روشنه در موتورو باز میکنم گاز میدم آب میزنه بیرون درواقع با روغن قاطی نشده

  37. سید می گوید

    سلام ، مطالب نگارش شده بسیار مفید و کارآ میباشد از نگارنده کمال تشکر را دارم

  38. بیچاره می گوید

    سلام یه راهنمایی خواستم ماشین من سمند دوگانه سوزه تو فاصله سه روز دوبار اب روغن قاطی کرده الان یک هفته میگذره دباره اب داده داخل روغن سر سیلند رو هم عوض کردم.

  39. عبا س می گوید

    با سلام .
    من تیگو 5 دارم . ماشین خیلی کم راه میره . امروز بطور ناگهانی آمپر آبم رفت بالا و مجددا برگشت به حالت نرمال . ولی تو مخزن ذخیره آبش ارده ای شده . قابل ذکر است هفته پیش بعلت آبگرفتگی زیاد ماشین تا رکاب و بالای سپر رفت تو آب و من حدود 10 دقیقه تا رسیدن به مقصد در آن آبگرفتگی حرکت کردم . از دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنند و بگویند واشر سوزوندم یا احتمال دیگه ممکنه باشه . ممنونم

  40. سعید می گوید

    سلام. من سمند ال ایکس دارم و حدود ۶ ماه پیش واشر سرسیلندر تعویض کردم. تا چند روز پیش که ضد یخ عوض کردم هیچ مشکلی نبود اما از روزی که ضد یخ عوض کردم داخل درب روغن موتور شیری شده. دلیلش چی میتونه باشه؟ کارکرد موتور کاملا عادیه. آب کم میشه. میتونه از هوزینگ کنار سرسیلندر باشه؟

  41. افراسیاب می گوید

    ماشین پراید دوگانه هست و در آب رادیاتور حباب ریز سفید داره و رنگش آب هم قهوه ای میشه بنظر واشر زده روی گاز چراغ چک روشن میشه و میره رو بنزین و بوی خامسوزی میده اگر واشر سرسیلندر نیمسوز بشه ایا چراغ چک روشن میشه؟ بنده رفته ام روستا و دسترسی به تعمیرگاه ندارم تا چقد میتونم باهاش رانندگی کنم که آسیب جدی نبینه؟

  42. سعید می گوید

    سلام خدمت ادمین عزیز و هموطنان گرامی.
    پارس موتور معمولی مدل ۸۸ دارم مدتی بود که بعد از هر بار استفاده یک ساعته حدودا اندازه ۲ لیوان آب میریختم سر رادیات‌.تا متوجه شدم رادیاتم نشتی داره ک بردمو مشکلشو رفع کردم اما فرداش دیدم علاوه بر تکرار کم شدن آب یچیزی شبیه حباب و آب گل قهوه ای به اندازه یه لایه روی آب رادیات بود و با فشار آب وارد رادیات کردم تا اون لایه گل مانند خارج شدو آب زیرش کاملا تمیز و سالم بود. ماشین کاملا خوب کار میکنه داغ نمیکنه و اثری از چیز غیر عادی داخل روغنش هم ندیدم. اینم اضافه کنم زمانی ک رادیاتو تعمیر کردم از تعمیرکار خواستم یک ضد یخ به ضد یخی ک از رادیادتم خالی کرده بود اضافه کنه ک رنگو شکل نرمالو طبیعی نداشت ضدیخش .. خواهش میکنم راهنماییم کنید بخدا دارو ندارم همین ماشینه بخاطر کرونا بیکار شدم چهار ستون تنم داره میلرزه ک نکنه آب روغن قاطی کرده باشه تو این اوضاع بد مالیم.. ممنونم از همه شما هموطنان خوب خودم

  43. فرهاد می گوید

    سلام خسته نباشید من پرشیا مدل ۸۸دارم یکسال پیش واشر سر سیلندر سوخت بردم نمایندگی تعمیر کردن بوش پیستون ها رو هم عوض کردن، دو ماه بعد هم آب کم میکرد هم از شلنگ بخار آب میرخت داخل لوله هواکش رفتم پیش همون مکانیک گفت سر سیلندر باید عوض بشه این کارو کردم بازم یک ماه نشد که همون برنامه تا حالا ده میلیون خرج کردم باز هم مکانیک سر سیلندر رو باز کرد میگه بفرست تست خواهش میکنم اگر میتونین راهنماییم کنید

  44. مسعود می گوید

    سلام من پارس دارم تازه تعمیرش کردم الان در روغنش موقعی که سردع یه ماده شیری میزنه گرم میشه قطع میشه علتش چیه ممنون

  45. اسیر جنگی می گوید

    سلام بر هموطن های خوبم
    پژو۲۰۶ دارم داخل قمقمه اب چربی سفید هست بعد هر ۱۰۰کیلومتر نصف لیوان شیشه ای دسته دار چای خوری آب کم میکنه لطفا اگر دوستان تجر به دارند راهنمایی کنید سپاس گذارم

  46. احمد بهزادی می گوید

    ممنونم از نویسنده و دیگر عزیزان در سایت استاد کار که با مطالب بسیار مفید و کاربردی منابع مهمی در اختیار خوانندگان قرار میدهند .دستتون درد نکنه بسیار آموزنده بود .

  47. سید محمد می گوید

    سلام وقتتون بخیر من ماشینم سمند هست موتور کاملا عوض کردم ۵ ماه پیش فقط سرسیلندر مال قبل هست چند روزه هوا واقعا سرد شده امروز بعد ۳ روز ماشینو روشن کردم بعد درب سوپاپ ماشینو باز کردم دیدم کپک کوچک زده ایا ماشینم واشر زد یا واسی هوای سرده خاهشن راهنمایی کنید منو ممنونم

  48. بهروز می گوید

    بنده یه ef7 مدل96 دارم سمند تا حالا هم واشر از این چیزها باز نشده ماشین130تا کار کرده تازگی ها وقتی درب رادیاتور باز میکنی روغن اومده و صدای شر شر اب از زیر کابین و کیلومتر ب گوش میرسه بغل واتر پمپ هم ضدیخ اومده بیرون تعمیرکار گف اویل ماژوله ک الان تست کرده تراشکار گفته از اویل ماژول نیس شرشر اب رو مخمه

  49. سید کیومرث هاشمی می گوید

    سلام احتراما خودروی سمند دارم حداقل ده بار واشر عوض کردم و این دفعه آخری واشر مسی انداختم مشکل اینکه که باوجودی که فقط400 کیلومتر راه رفتم و سرسیلندروهم عوض کردم و ماشین جوش هم نیاورده باز هم آب و روغن قاطی کرده مشکل از کجا می تونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − 3 =