رنگ سال ۲۰۲۲ چیست و چگونه آن را در دکوراسیون به کار ببریم؟

0

هر سال، موسسه رنگ پنتون که مرجع جهانی رنگ است، رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند. رنگ سال ۲۰۲۲ یا رنگ سال ۱۴۰۱، هم به نام پنتون Very Peri معرفی شده است. این رنگ، یک رنگ آبی پررنگ با ته‌رنگ بنفش و کمی مایل به قرمز بوده و همان رنگی است که از هم اکنون تا پایان سال ۲۰۲۲، همه‌جا دیده خواهد شد. رنگ Very Peri با ترکیب باثباتی از رنگ آبی و ته‌رنگ قرمز روشن، به شما این قدرت را می‌دهد که از آن به‌طور خاص بهره بگیرید.

رنگ سال منعکس‌کننده فرهنگ جهانی است و نشان می‌دهد مردم به دنبال چه چیزی هستند که این رنگ بتواند آن را محقق کند. ایجاد یک رنگ جدید به‌عنوان رنگ سال ۲۰۲۲، نشان‌دهنده نوآوری و تحول جهانی در حال وقوع است. جامعه جهانی، رنگ را به‌عنوان یک شکل مهم برقراری ارتباط و راهی برای بیان ایده‌ها، احساسات، تعامل و ارتباط می‌شناسد. پیچیدگی این رنگ متشکل از آبی، قرمز و بنفش، امکانات گسترده‌ای که پیش روی ما قرار دارد را برجسته می‌کند. همچنین این رنگ، نگرش شادی‌آور و حضوری پویا را نشان می‌دهد که خلاقیت شجاعانه و بیان تخیلی را تشویق می‌کند.

انتخاب رنگ سال

فرآیند انتخاب رنگ سال نیاز به بررسی متفکرانه و تجزیه و تحلیل زیادی دارد. برای رسیدن به انتخاب درست در هر سال، کارشناسان رنگ در موسسه رنگ پنتون حضور پیدا کرده و تاثیر رنگ را بر حوزه‌های مختلف بررسی می‌کنند. این حوزه‌ها می‌توانند شامل صنعت مد، سرگرمی، فیلم و سینما، مجموعه‌های هنری، کشورهای توریستی، سبک‌های جدید معماری، گرافیک، سبک‌های بازی و شرایط اجتماعی اقتصادی باشد.

همچنین ممکن است از فناوری‌ها، مواد، بافت‌ها و جلوه‌های جدیدی که بر رنگ، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط و حتی رویدادهای ورزشی آتی که توجه جهانی را به خود جلب می‌کنند، تأثیر بگذارد. رنگ سال پنتون به مدت ۲۲ سال بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در صنایع مختلف از جمله مد، مبلمان منزل، طراحی صنعتی و همچنین بسته‌بندی محصول و طراحی گرافیک تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: آرک رنگی در دیوار نشیمن چه تاثیری بر فضا دارد؟

رنگ سال ۱۴۰۱ چیست؟ | Pantone very pery color
برای انتخاب رنگ سال، هر ساله باید تاثیر این رنگ بر حوزه‌های زیادی از جمله صنعت مد، صنعت سینما و حتی از نظر روانشناسی بررسی گردد.

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

موسسه پنتون، رنگ سال ۲۰۲۲ را در قالب یک تغییر و مرحله‌ای برای گذار از دوران کرونا و پا گذاشتن به جریان زندگی عادی در نظر گرفته‌ است. دوره‌ای که قرنطینه‌ها و ایزوله بودن تمام می‌شود و مردم به زندگی معمول قبلی خود باز می‌گردند. رنگ سال ۲۰۲۲ هم نمادی از تغییراتی است که در سال‌ آتی پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده و از این نظر به آنچه بشر طی این سال‌ها تجربه کرده‌ است، نزدیکی زیادی دارد. استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم بسیار کارآمد بوده و باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد. این رنگ حس زندگی مدرن را به وجود می‌آورد و پلی بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال است.

رنگ جدید پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه دارد. اکنون که یک دوره منزوی و دور از اجتماع به پایان رسیده و استانداردهای زندگی در حال تغییر هستند، رنگ سال ۲۰۲۲ خلاقیت افراد را شکوفا خواهد کرد تا از این تغییرات استقبال کنند.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 2021 چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۲ چه رنگی است؟ | Pantone very pery color
رنگ سال ۲۰۲۲ رنگ جدیدی است که علاوه بر ویژگی‌های رنگ سرد، برخی از ویژگی‌های رنگ‌های گرم را نیز در خود دارد.
خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

تاثیر رنگ سال 2022 در دکوراسیون داخلی

بعد از بیست ‎‌و دو سال، این اولین ‌باری است که موسسه پنتون اقدام به ساخت یک رنگ جدید کرده است. پس باید بگوییم رنگ سال ۲۰۲۲ واقعا یک رنگ جدید و خاص در دنیای مد و دکوراسیون داخلی به‌ حساب می‌آید.

اما ابتدا باید ببینیم این رنگ چه معنایی برای ایده‌های دکوراسیون داخلی دارد. با توجه به معرفی رنگ سال ۲۰۲۲، در شرف دیدن حس طراوت و بازیگوشی در خانه‌ها هستیم، از ترکیب رنگ‌های غیرمعمول گرفته تا خلق یک تابلو با رنگ‌های جسورانه. این رنگ در عین این‌که به رنگ آبی نزدیکی زیادی دارد و طرفداران این رنگ را راضی می‌کند، در ترکیبات خود کمی قرمز هم دارد و شاید به‌ همین دلیل در کنار احساس آرامش، حس نشاط و حرکت را نیز القا می‌کند و خلاقیت را برمی‌انگیزد.

ترکیب رنگ سال ۲۰۲۲، هم با رنگ‌های خنثی و هم با رنگ‌های زنده امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین دست متخصصان دکوراسیون داخلی برای بهره‌گیری از این رنگ در انواع دکوراسیون، باز است.

یکی‌دیگر از نکاتی که موسسه پنتون در مورد رنگ سال ۲۰۲۲ ذکر کرده، این است که به‌دلیل قوی بودن و جذابیتش، به‌کارگیری از آن برای یک عنصر از دکوراسیون هم می‌تواند به خانه‌ شما جلوه تازه‌ای ببخشد. به معنای دیگر، لازم نیست تمام المان‌ها و اجزای دکوراسیون منزل خود را برای تطبیق پیدا کردن با مد جدید عوض کنید. در کل این رنگ به قدری چشمگیر است که استفاده از آن در یک عنصر کوچک دکوراسیون، یک تغییر بزرگ ایجاد می‌نماید.

بیشتر بخوانید: چگونه دکوراسیون زرد را به خانه بیاوریم؟

انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ | کاربرد پالت رنگ سال ۱۴۰۱ در دکوراسیون داخلی
بهتر است بهره گرفتن از رنگ سال ۱۴۰۱ در دکوراسیون داخلی، به صورت محدود باشد تا بیشتر به چشم بیاید.

سخن پایانی در مورد رنگ سال ۲۰۲۲

ما در دوران تحولات و دگرگونی زندگی می‌کنیم. رنگ Very Peri به‌عنوان رنگ سال ۲۰۲۲، نمادی از روح زمان و دوران گذاری است که در حال عبور از آن هستیم. رنگ سال ۲۰۲۲ همان‌قدر که جذاب و نو به ‌شمار می‌آید، برای ست کردن هم چالش‌برانگیز است. شرکت پنتون برای آسان کردن روند، یک پالت رنگی متعادل ‌برای این رنگ جدید ارائه کرده تا تعادل رنگ‌های گرم و سرد در استایل یا خانه شما حفظ شود. علاوه بر این، استفاده از این رنگ‌های مکمل، کمک می‌کند تا رنگ Very Peri با کد PANTONE 17-3938، چشمگیرتر از همیشه به نظر برسد.

رنگ سال ۲۰۲۲ حس زندگی مدرن را به ما القا می‌کند و بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال و مجازی، یک ارتباط نوین برقرار می‌نماید. رنگ‌هایی که به‌عنوان مکمل برای رنگ بنفش خاص امسال در نظر گرفته‌ شده‌اند، اغلب گرم و چشم‌نواز هستند و افراد را وسوسه کرده تا حتما آن را امتحان کنند. پس شما هم به فکر بهر‌ه‌گیری از رنگ سال ۲۰۲۲ در دکور خانه یا محل کار خود باشید.

منابع: Pantone و Homesandgardens

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =