فوت و فون حرفه‌ای استفاده از برق لب و آموزش برق لب زدن

0

این‌که برق لب را دوست داشته باشید و این‌که آن را به‌درستی به کار ببرید دو مقوله‌ی جدا هستند. زیبایی برق لب زمانی خود را نشان می‌دهد که به‌درستی به کار گرفته شده باشد. در این مطلب از مجله استادکار، برای‌تان توضیح می‌دهیم که چگونه به بهترین شکل از برق لب استفاده کنید. افزون بر این، نگاهی به فواید برق لب زدن نیز خواهیم داشت. در آخر دو روش عالی برای تهیه‌ی برق لب خانگی نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا باید از برق لب استفاده کرد؟

برای پاسخ به این پرسش، در وهله‌ی اول باید گفت که لب‌ها تأثیر بسیاری در کلیت زیبایی صورت دارند و بنابراین هر چه زیباتر باشند صورت نیز زیباتر جلوه می‌کند. استفاده از برق لب در افزایش زیبایی لب‌ها بسیار مؤثر است و بنابراین در صورت استفاده‌ی صحیح از برق لب می‌توان انتظار افزایش زیبایی صورت به طور کلی را داشت. اما به صورت کلی استفاده از برق لب به دلایل زیر مفید است:

۱- برق لب به لب‌ها حجم می‌دهد

استفاده از برق لب
به‌سبب انعکاس نوری که برق لب به لب‌ها می‌دهد می‌تواند لب‌ها را بزرگ‌تر از آن‌چه که هستند نشان دهد. بنابراین اگر به‌دنبال افزایش حجم لب‌های‌تان هستید می‌توانید از برق لب استفاده کنید.

۲- برق لب باعث افزایش رطوبت لب‌ها می‌شود

اکثر رژ لب‌های مایع زود خشک می‌شوند و حتی لب‌ها را هم خشک می‌کنند، اما برق لب این‌طور نیست و حتی کم‌کم باعث مرطوب‌شدن لب‌ها هم می‌شود. اگر از چرب لب برای مرطوب‌کردن لب‌ها استفاده می‌کنید بهتر است از این پس روی به استفاده از برق لب برای مرطوب‌کردن لب‌‎ها بیاورید.

۳- برق لب با بسیاری از مدل‌های آرایشی سازگار است

هر نوع آرایشی که در صورت داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد برق لب با آن سازگار است؛ بنابراین هیچ محدودیتی برای استفاده از برق لب ندارید. هر رنگ رژی که داشته باشید، هر رنگ سایه‌ای که استفاده کرده باشید و موهای‌تان هر رنگی که داشته باشند مانعی برای برق لب زدن وجود ندارد.

۴- برق لب ماندگاری خوبی دارد

بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مرتبط با لب اگر یک ویژگی مشترک داشته باشند آن ویژگی ماندگاری کم‌شان است، اما وضعیت برای برق لب این‌گونه نیست. اگر یک برق لب مناسب تهیه کنید با یک بار استفاده تا ساعت‌ها خیال‌تان از بابت ماندگاری‌اش راحت خواهد بود؛ حتی پس از خوردن و نوشیدن‌های مکرر.

۵- تجدید آن کار آسانی است

برای تجدید برق لب هیچ نیازی نیست که جلوی آینه قرار گیرید. خیلی راحت می‌توانید در هر مکان و هر زمان در کم‌تر از ۲۰ ثانیه باری دیگر از برق لب استفاده کنید.

۶- برق لب پژمردگی چهره را از بین می‌برد

چهره‌ای که زرق و برق دارد و در اولین نگاه می‌درخشد هیچ اثری از افسردگی و پژمردگی در آن نیست.

آموزش استفاده از برق لب

قدم اول: آماده سازی لب‌ها

استفاده از برق لب
استفاده از اسکراب لب می‌تواند گامی مهم برای به کار گیری استاندارد برق لب باشد. اسکراب لب سلول‌های مرده‌ی روی پوست لب را از بین می‌برد.

اولین گام برای برق لب زدن آماده‌سازی لب‌هاست. یک اسکراب لب آماده کنید و با استفاده از آن لب‌ها را ماساژ دهید. این عمل موجب می‌شود که سلول‌های مرده‌ی پوست لب از بین بروند و پوست لب صاف و صیقلی شود. به خاطر داشته باشید که ماساژ اسکراب لب روی لب‌ها نباید بیش‌تر از ۳ دقیقه طول بکشد.

قدم دوم: نرم‌کردن لب‌ها

استفاده از برق لب
حتماً از نرم‌کننده‌های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

گام بعدی استفاده از نرم‌کننده برای لب‌هاست. با استفاده از نرم کننده می‌توانید لب‌ها را نرم کنید تا راه برای استفاده از برق لب هموارتر شود.

قدم سوم: برداشتن میزان اضافه‌ی نرم کننده

استفاده از برق لب
برای از بین بردن میزان اضافه‌ی مرطوب کننده لب، لب‌ها را به هم نمالید بلکه از روش زیر استفاده کنید.

در سومین قدم باید میزان اضافه‌ی نرم کننده را از روی پوست بردارید. این کار موجب می‌شود که مراحل بعدی کار به شکل بهتری انجام شوند. برای برداشتن مازاد نرم کننده، می‌توانید از یک دستمال کاغذی تمیز مانند تصویر استفاده کنید.

قدم چهارم:کشیدن خط لب

استفاده از برق لب
بهتر است از خط لبی هم‌رنگ با رژ لب استفاده کنید.

برای کشیدن خط لب می‌توانید مدادی با هر رنگ انتخاب کنید، اما توصیه‌ی ما به شما این است که مداد رنگی مشابه با رژ لبی که قرار است استفاده کنید داشته باشد. مداد را از لب بالایی و از قسمت مرکزی آن شروع به کشیدن کنید و تمامی مرز لب را با استفاده از آن خط بکشید.

قدم پنجم: استفاده از رژ لب

استفاده از برق لب
زمانی که فصد استفاده از برق لب دارید، بهتر است که از رژ لب مات استفاده کنید.

خب، نوبت به استفاده از رژ لب رسیده است. رژ لب را روی تمام سطح لب کشیده و سپس با آن چند ضربه‌ی آرام به لب بزنید. بهتر است این کار را در نهایت دقت انجام دهید. نکته‌ی دیگری که بهتر است در نظر داشته باشید این است که سعی کنید تا جای امکان تشابه و تناسخ زیادی میان رنگ رژ لب و رنگ خط لبی که مورد استفاده قرار دادید وجود داشته باشد.

قدم ششم: برق لب زدن

استفاده از برق لب
کشیدن برق لب را از وسط لب آغاز کنید.

حال نوبت به استفاده از برق لب رسیده است. اسفنج روی قلم برق لب را روی مرکز لب گذاشته و با حرکات طولی روی لب‌ها بکشید. این مدل کشیدن بهترین مدل برای استفاده از برق لب است. در ضمن به هیچ وجه برق لب را بالای خط طبیعی لب نبرید.

چند نکته برای برق لب زدن

  • شما برای صورت و چشم از پرایمر استفاده می‌کنید، چرا برای لب‌ها نکنید؟ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که پیش از برق لب زدن گاهی از پرایمر لب از نوع مرغوب استفاده کنید.
  • پس از به کار بردن مراحل بالا، لب‌ها را به هم نمالید. برای از بین بردن قسمت اضافی برق لب، می‌توانید از همان روشی که برای از بین بردن قسمت اضافی نرم کننده استفاده کردید بهره ببرید.
  • قضیه‌ی دوری از افراط و تفریط برای استفاده از برق لب نیز صادق است. نباید در استفاده از برق لب افراط کنید و به میزان زیادی از آن روی لب‌ها بکشید. ضمناً ممکن است استفاده‌ی افراطی از برق لب رفته‌رفته موجب سیاهی لب‌ها شود.
  • برای بهتر جلوه‌دادن برق لب، بهتر است رژ لبی که در زیر آن استفاده می‌کنید از نوع مات باشد.
  • به هیچ عنوان لوازم آرایشی ارزان‌قیمت خریداری نکنید و حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

طرز تهیه برق لب خانگی

حتماً نباید از محصولات فروشگاهی استفاده کنید، بلکه خودتان در منزل نیز می‌توانید برق لب بسازید و از آن استفاده کنید. روش‌های زیر می‌توانند در این راستا به کارتان بیایند:

۱- برق لب روغن نارگیل

این برق لب یکی از بهترین برق‌لب‌های خانگی است و البته تهیه‌ی آن نیز کار دشواری نیست. برای ساخت این برق لب خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری موم قطعه‌قطعه‌شده
  • ۵ قطره روغن نعناع

موم را در یک ظرف ریخته و حرارت دهید. حرارت تا جایی باشد که موم کاملاً آبکی شود. سپس همین ماده را با سایر مواد ترکیب کرده و ترکیب حاصل‌شده را در یک ظرف استوانه‌ای در بسته بریزید. از این پس می‌توانید از این ترکیب به‌عنوان برق لب طبیعی استفاده کنید.

۲- برق لب وازلین

وازلین یکی از بهترین مواد برای ساخت برق لب خانگی است. مقداری وازلین را در یک ظرف مخصوص ماکروفر ریخته و آن را برای ۲۰ ثانیه در ماکروفر قرار دهید. سپس ظرف را بیرون آورید. اگر وازلین هنوز کاملاً آبکی نشده بود آن را دوباره در ماکروفر قرار دهید، اما اگر آبکی بود با قاشق آن را به هم بزنید و چند قطره روغن خوشبو به آن اضافه کرده و سپس در یک ظرف استوانه‌ای‌شکل بریزید.

استفاده از برق لب
ضمناً برای آن که برق لب شیرین شود و خواص ضد باکتریایی و مرطوب‌کنندگی نیز داشته باشد می‌توانید یک قاشق مرباخوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

 سایر کاربردهای برق لب در آرایش

از برق لب به جز براق‌کردن لب‌ها می‌توانید استفاده‌های دیگری نیز داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید مقداری از برق لب را روی انگشت‌تان بمالید و با آن زیر ابروهای‌تان را برق بیندازید. افزون بر این، می‌توانید از برق لب رنگی به‌عنوان رژ گونه نیز استفاده کنید. در آخر آن که برق لب می‌تواند ماده‌ای عالی برای درخشان‌کردن پلک چشم باشد. مقداری از برق لب را با انگشت به پلک‌های‌تان بمالید و شاهد درخشان‌شدن آن‌ها شوید. به خاطر داشته باشید که چشم و پوست اطراف آن حساس هستند و بنابراین باید این کار را با احتیاط انجام دهید.

سخن آخر

برق لب زدن تا حدی به تجربه هم بستگی دارد، یعنی کسانی که تجربه‌ی زیادی در به کار گیری برق لب دارند ممکن است نکاتی را در ذهن داشته باشند که هیچ آرایشگری آن‌ها را نداند. بنابراین اگر شما نیز تجربه‌ی زیادی در برق لب زدن دارید و می‌توانید نکاتی برای استفاده‌ی بهتر از برق لب ذکر کنید، لطف کرده و از طریق قسمت نظرات آن‌ها را با ما و کاربران تقسیم کنید.

منابع: bustle stylecraze | oriflame | wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =