فوت و فن های ماندگاری عطر

2

شاید در طول روز هیچ چیز برایمان لذتبخش‌تر از این نباشد که کسی از همکاران یا دوستانمان نسبت به بوی عطرمان اظهار نظر مثبت کنند. این نشان می‌دهد ماندگاری عطر روی لباس ما زیاد بوده و یا حداقل ما عطر مناسبی را برای خرید انتخاب کرده‌ایم. در هر حال وقتی صبح پیش از اینکه از خانه خارج شویم به خودمان ادکلن می‌زنیم دوست نداریم مجبور باشیم هر چند ساعت یکبار مجدد آن را به خودمان بزنیم تا همچنان بوی خوب بدهیم. هرچند اغلب عطر و ادکلن‌های اصل و باکیفیت، همانند عطر معروف بلک افعان، به شما این تضمین را می‌دهند که بوی عطر ماندگاری طولانی دارد، اما همچنان بد نیست با برخی ترفندهای ماندگاری عطر روی لباس آشنا شوید تا مجبور نباشید شیشه ادکلن گرانقیمت خود را همه جا با خودتان حمل کنید.

چه کار کنیم ماندگاری عطر روی لباس طولانی‌تر شود؟

شاید اغلب افراد عادت دارند تا عطر را به لباسشان بزنند. هرچند ما نمی‌خواهیم بگوییم این کار غلط است اما ادکلن زدن به لباس می‌تواند موجب بوجود آمدن لکه ادکلن روی لباستان باقی بماند. علاوه بر این‌ها ماندگاری عطر روی لباس زودتر از بدن از بین می‌رود. بنابراین شاید لازم باشد به طور کلی ترفندهای دیگری را برای ادکلن زدن امتحان کنید.

  1. عطر را به روی نقاط تپنده بدنتان بزنید

این یکی از شگردهای پخش شدن بوی عطر در فضای اطرافتان است. حتما دیده‌اید اغلب افراد ادکلن را به روی مچ دست، روی گردن یا داخل آرنج می‌زنند. این نقاط جاهایی هستند که تپش دارند و همین موجب پخش شدن بیشتر بوی عطر می‌شود. اما اگر می‌خواهید علاوه بر پخش شدن بو، ماندگاری عطر نیز بالاتر برود، پیش از اینکه به این نقاط ادکلن بزنید مقداری وازلین بمالید. چرب شدن پوست موجب می‌شود عطر ماندگاری بیشتری داشته باشد.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
عطر را روی مچ دست بزنید تا با زدن نبض دستتان در فضا پخش شود.
  1. عطر را به برس سرتان بزنید

برخی از افراد عطر و ادکلن را به موهایشان می‌زنند. این نیز شگرد خاصی برای ماندگاری عطر است. بخصوص اگر موهایتان بلند باشد، موهای معطر موجب خوشبو شدن لباستان نیز می‌شود. اما این کار از جهتی اشتباه است چرا که الکل موجود در ادکلن‌ها موجب خشک شدن مو می‌شود. بنابراین بهتر است ادکلن را به طور مستقیم به موهایتان نزنید و به جای آن، ادکلن را به شانه یا برس سرتان اسپری کنید تا هنگام شانه زدن به روی موهایتان بنشیند و آن‌ها را معطر کند.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
عطر را به برستان اسپری کنید و با آن موهایتان را شانه کنید تا عطر لا به لای موهایتان پخش شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  1. عطر و ادکلن را داخل حمام نگهداری نکنید

رطوبت و نم می‌توانند حتی کیفیت بهترین عطر و ادکلن‌ها را نیز پایین بیاورند. بنابراین بهتر است ادکلن‌های خود را در قفسه‌های حمام قرار ندهید و به جای آن در اتاق خواب و جایی دور از نور خورشید نگهداری کنید.

  1. از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

همانطور که گفته شد، چربی پوست موجب می‌شود عطر ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد. از یک کرم مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید. با این کار هم دستانتان را مرطوب و نرم کرده‌اید، هم به ماندگاری عطر کمک خواهید کرد.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
چرب کردن دستانتان به ماندگاری عطر کمک می‌کند بنابراین بهتر است پیش از اینکه عطر را به مچ دستتان بزنید، کمی کرم بدون عطر به دستانتان بزنید.
  1. زمان درست عطر بزنید

پوست مرطوب به خوبی عطر را نگه نمی‌دارد و حتی بوی آن را به اصطلاح خفه می‌کند. بنابراین اگر دستانتان را شسته‌اید یا از حمام خارج شده‌اید باید صبر کنید تا رطوبت پوستتان از بین برود بعد ادکلن بزنید تا ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
وقتی از حمام خارج می‌شوید صبر کنید تا رطوبت پوستتان از بین برود بعد عطر بزنید تا ماندگاری و پخش شدن آن بیشتر شود.
  1. مچ دستانتان را به هم نمالید

این نیز یکی دیگر از عاداتیست که بسیاری از افراد دارند. ادکلن را به روی مچ یکی از دست‌ها زده و مچ دو دست را بهم می‌مالند. این کار نیز صحیح نیست و موجب از بین رفتن سریع‌تر بوی ادکلن می‌شود. مچ هر دست را به طور مجزا ادکلن بزنید.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
یه روی هر دستتان به طور مجزا عطر بزنید
  1. انواع ادکلن را بشناسید

اینکه بدانید از چه عطری استفاده می‌کنید بسیار مهم است. حتما روی شیشه عطرها دیده‌اید علاوه بر نام آن عطر، نوع آن نیز نوشته شده است. برخی از این انواع با نام‌های eau de cologne (ادکلن که اغلب ما به اشتباه برای تمامی عطرها استفاده می‌کنیم)، یا Eau de toilette شناخته شده هستند که این دو به نسبت عطرهای روغنی ماندگاری کمتری دارند. Eau de parfum و Extrait de parfum از جمله عطرهایی هستند که به نسبت بقیه ماندگاری بالاتری دارند.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
انواع عطر و نحوه استفاده از آن را بشناسید تا نتیجه بهتری از خرید خود داشته باشید.
  1. از گوش پاک کن استفاده کنید

حمل کردن شیشه عطر کار سختی است. اما حمل کردن گوش پاک کن نه. اگر می‌خواهید همیشه عطر خود را همراهتان داشته باشید چند گوش پاک کن را به عطرتان آغشته کنید. آن را در ظرف در بسته خود قرار داده و داخل کیف بگذارید. هربار که احساس کردید بوی عطرتان کم شد، گوش پاک کن را روی مچ دستتان بمالید تا دوباره معطر شود.

  1. شیشه عطر را تکان ندهید

عطرها طوری طراحی شده‌اند که باید ثابت و بدون حرکت بمانند. تکان دادن بطری عطر موجب می‌شود مقداری هوا وارد شیشه شود و این مساله به روی کیفیت عطر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود شیشه عطر را نیز تا جای ممکن با خودتان جایی حمل نکنید.

  1. شیشه عطر را در جعبه‌اش نگهداری کنید

شیشه عطر باید دور از نور خورشید قرار بگیرد چرا که به مرور زمان موجب جدا شدن روغن و عطر از هم شده و کیفیت و ماندگاری عطر را کاهش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید عطری که تهیه کرده‌اید مدت زمان طولانی‌تری با کیفیت اولیه خود باقی بماند بهتر است آن را در جعبه‌اش نگهداری کنید.

فوت و فن های ماندگاری عطر روی لباس
عطر و ادکلن را دور از نور خورشید نگهداری کنید، بهتر است عطر را داخل جعبه‌اش قرار دهید.

سخن پایانی

یک نکته که باید در انتها به آن اشاره کنیم این است که اغلب مواقع شما خودتان بوی عطرتان را احساس نمی‌کنید اما سایر افرادی که اطرافتان تردد می‌کنند به احتمال زیاد این بو را احساس خواهند کرد. این مساله به این دلیل است که بینی شما به بوی عطری که زده‌اید عادت می‌کند و خودتان اولین کسی هستید که فکر می‌کنید ماندگاری عطرتان از بین رفته. بنابراین خیلی نگران این مساله نباشید و از راهکارهای گفته شده برای ماندگاری عطر استفاده کنید تا مطمئن باشید اگرچه خودتان به بو عادت کرده و حسش نمی‌کنید اما دیگران از بوی خوب عطرتان لذت ببرند.

منابع: savoirflair ، marieclaire

2 نظرات
  1. علی می گوید

    به نظر من ۲ نوع عطر و ادکلن در داخل بازار هستند که وقتی به شکل درست از ان استفاده کنید ماندگاری بسیار باللایی داره. اینا عطر و ادکلن لانکوم و لالیک هستند که تنوع رایحه بسیار خوبی دارند.

  2. Rasool می گوید

    ممنون از راهنمایی های خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =