معرفی انواع قلم آرایشی و کاربردهای آنها

0

در صورتیکه یک آرایشگر حرفه‌ای نباشید، شاید خیلی با انواع مختلف قلم آرایشی آشنایی نداشته باشید و حتی تمامی مراحل آرایش روزانه خود را نیز با کمک فقط یک قلم آرایشی انجام می‌دهید. اما آشنایی با انواع قلم موهای آرایشی می‌تواند به شما کمک کند آرایش بهتر و بی نقص‌تری داشته باشید. با ما همراه باشید تا با انواع قلم آرایشی آشنا شوید.

۱۰ قلم آرایشی پرکاربرد برای اینکه آرایشی حرفه‌ای داشته باشید

  1. قلم آرایشی کرم پودر

برای اینکه زمانیکه از کرم پودر مایع یا کرمی استفاده می‌کنید روی پوستتان رگه‌ای از کرم نیفتد و یک آرایش یکدست و بی نقص داشته باشید از این قلم آرایشی باید استفاده کنید. این نوع قلم آرایشی حالتی مثلثی دارد، یعنی موهای وسط قلم نسبت به گوشه‌ها بلندتر است. همین مساله کمک می‌کند کرم پودر بهتر روی صورتتان پخش شود. شاید به این فکر کنید که می‌توانید کرم پودر را با انگشت به روی صورتتان بمالید. اگر مردد هستید که آیا این قلم آرایشی مناسب شما است یا خیر به نکات زیر دقت کنید:

  • قلم آرایشی بهداشتی‌تر است.
  • کرم پودر را دقیق‌تر و یکدست‌تر روی پوست پخش می‌کند.
  • کرم پودر روی انگشتانتان به هدر نمی‌رود.
  • مهم‌تر از همه دستتان کرم پودری نمی‌شود و نیازی نیست پس از آرایش دستتان را بشویید یا اتفاقی به چیزی دست بزنید که کرم پودری شود.
انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
قلم آرایشی کرم پودر روشی بهداشتی‌تر و صحیح‌تر برای پخش کردن کرم پودر روی پوست است.
  1. قلم آرایشی محصولات پودری (کرم پودر- رژ گونه)

قلم آرایشی که برای محصولات پودری استفاده می‌شود یکی از بزرگترین قلم موهای آرایشی به شمار می‌رود که قلمی پرمو، گرد و نرم است. همین ظاهر پرمو و گرد این قلم کمک می‌کند محصولات پودری بهتر روی پوست شما بنشینند. فقط کافیست یکبار این قلم آرایشی را در یک محصول پودری همانند کرم پودر بزنید سپس پودرهایی که لابه لای موهای این قلم جمع شده را به راحتی روی صورتتان پخش کنید. بهتر است پیش از اینکه قلم را روی صورت بکشید روی آن فوت کنید که اگر ذره‌ای پودر اضافه روی آن باقی مانده بود پخش شود و روی صورت شما ناهماهنگی ایجاد نکند.

قلم آرایشی محصولات پودری
قلم آرایشی مخصوص پنکیک یا محصولات آرایشی پودری معمولا پرمو و بسیار بزرگ است.
  1. قلم موی آرایشی زاویه دار

این نوع قلم‌ها از یک سو بلندتر از سوی دیگر هستند و معمولا برای رژ گونه زدن یا کانتورکردن مناسبند. ناهماهنگی بین موهای این قلم‌ موهای آرایشی کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید در قسمت‌هایی از صورتتان سایه بیندازید.

قلم آرایشی کانتور کردن
قلم آرایشی زاویه دار به قلم کانتور نیز مشهور است چرا که با استفاده از این قلم به راحتی می‌توان سایه روشن‌های طبیعی روی چهره ایجاد کرد.
  1. قلم آرایشی کانسیلر

از جمله قلم‌ موهای آرایشی که نسبت به سایر موارد معرفی شده کوچک‌تر هستند، اما تاثیری که به روی آرایش شما می‌گذارند بیش از آن چیزیست که تصور می‌کنید. شاید تا همین لحظه به این فکر کنید که اغلب مواقع پیشنهاد می‌شود کانسیلر را با انگشت و با ضربات ملایم و آرام بزنید و هیچ چیزی را زیر چشم نکشید. ما همچنان به این نکته پایبند هستیم اما با این قلم آرایشی می‌توانید همین کار را انجام دید. کانسیلر را زیر چشم بزنید و با قلم آرایشی مخصوص کانسیلر به آرامی آن را پخش کنید. وقتی کانسیلر زیر پلک شما به شکل یکدست پخش شود متوجه خواهید شد هم چروک‌ها و هم تیرگی زیر چشم شما از بین رفته است. قلم کانسیلر به شما کمک می‌کند این کار را بی نقص‌تر انجام دهید.

انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
قلم کانسیلر همانطور که از نامش پیداست برای پخش کردن کانسیلر زیر چشم به منظور از بین بردن تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود.
  1. قلم موهای آرایشی سایه چشم

قلم موهای آرایشی مخصوص سایه چشم، خود به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند. اما معمولا دو نوع آن‌ها پرکاربردتر است. یکی قلمی که برای زدن سایه چشم به پشت پلک استفاده می‌شود. این قلم موها کاملا صاف، کوتاه و تخت هستند و به شما کمک می‌کنند به راحتی یک سایه چشم پودری را به پشت پلکتان بزنید. اما در مرحله بعد اگر بخواهید سایه چشم را کانتور کنید یا یک لایه دیگر سایه چشم به شکلی باریک بالای پلکتان بکشید از قلم موی آرایشی زاویه دار سایه چشم استفاده کنید. این نوع قلم کمک می‌کند بتوانید سایه چشم را به شکلی باریک‌تر بکشید و سایه چشم پشت پلکتان پخش نشود.

انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
معمولا برای داشتن یه آرایش چشم زیبا و بی نقص باید علاوه بر اینکه از سایه چشم‌ مناسب و با کیفیت استفاده کنید بلکه با یکی از این دو نوع قلم، سایه چشم را پشت پلکتان محو کنید.
  1. قلم آرایشی محو کن

این نوع قلم آرایشی گاهی در سمت دیگر مداد چشم‌ها یافت می‌شود. قلمی باریک با سری نرم و کوتاه که کمک می‌کند خط چشم را در انتهای پلکتان محو کنید. این نوع قلم آرایشی برای زمانهایی که می‌خواهید آرایش محو و یا دودی داشته باشید بسیار مناسب است.

انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
این قلم باریک با موهای کوتاه می‌تواند به زیبایی خط چشم یا آرایش چشم شما را محو کند.
  1. قلم رژ لب

همیشه لازم نیست از قلم برای رژ لب زدن استفاده کنید اما برخی از انواع رژ لب هستند که نیاز به قلم آرایشی مخصوص دارند تا به خوبی روی لب شما بنشینند. این نوع قلم نیز دندانه‌های مستحکم و کوتاه دارند. برای اینکه بتوانند رژ لب را در خود نگه دارند نمی‌توانند دندانه‌های نرم و بلند داشته باشند. از این نوع قلم آرایشی می‌توانید زمانیکه رژ لبتان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید استفاده کنید. این روش بسیار سالم‌تر و بهداشتی‌تر از زمانی است که رژ لب را اشتراکا و مستقیم به روی لبتان بزنید. علاوه بر این‌ها می‌تواند برای ترکیب کردن رنگ رژ لب‌ها نیز مناسب باشد.

  1. قلم آرایشی زاویه دار خط چشم

همانند قلم موی سایه چشم زاویه‌دار، این نوع قلم آرایشی نیز سری کوتاه و ناهمسان دارد و به کمک آن می‌توانید بالای پلک خود خط چشمی باریک و یکدست بکشید.

انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
قلم رژ لب می‌تواند به شما کمک کند دو رنگ رژ مختلف را با هم ترکیب کنید.
  1. قلم تمیزکننده آرایش

وقتی که آرایش می‌کنید ممکن است مواد آرایشی پودری نظیر سایه چشم کمی روی گونه‌ شما یا زیر چشمانتان بریزد. برای پاک کردن حرفه‌ای این نواقص از قلم موی فن یا پاک کننده استفاده کنید. این قلم باریک است اما سری پهن و کشیده و بلند دارد و هم می‌تواند نواقص کار آرایش را برطرف کند هم برای پخش کردن هایلایترها و پودرها به روی گونه‌ها یا چانه استفاده می‌شود.

بیشتر بدانید هایلایت و لولایت مو

انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
برای پاک کردن پودرهای باقیمانده روی پوست و از بین بردن نقوص آرایش صورت می‌توانید از این قلم استفاده کنید.
  1. برس ابرو

برس ابرو نیز از جمله قلم موهای آرایشی بحساب می‌آید که برای یکدست کردن ابرو و یا به اصطلاح شانه کشیدن آن استفاده می‌شود. سری شانه این نوع قلم‌ها برای مرتب کردن ابرو مناسبند و سری قلمی و برسی آن برای زمانیکه داخل ابروهایتان سایه ابرو یا مداد ابرو کشیده‌اید استفاده می‌شود. با این برس می‌توانید خطوط زاویه دار ایجاد شده در ابرو را محو کنید و ابرویی طبیعی و زیبا داشته باشید.

انواع قلم آرایشی و کاربردهایشان
برای داشتن ابرویی زیبا و طبیعی هم نیاز است که ابرو را مرتب کرده و شانه بزنید هم اگر داخل ابرو مداد می‌کشید آن را محو کنید تا طبیعی‌تر دیده شود.

سخن پایانی

بدون شک از تمامی این قلم موهای آرایشی برای آرایش کردن استفاده نمی‌کنید اما دانستن اینکه هریک چه کاربردی دارند و نحوه استفاده از آن‌ها می‌توانید هم قلم آرایشی بهتری برای خودتان تهیه کنید هم آرایشی زیباتر و بی نقص‌تر به روی صورتتان داشته باشید. فراموش نکنید، برای اینکه بهترین استفاده را از قلم موهای آرایشی ببرید و در عین حال از پوستتان محافظت کنید باید حداقل ماهی یکبار قلم‌های آرایشی خود را بشویید تا کاملا تمیز شوند و هیچ آلودگی در آن‌ها باقی نماند.

منابع: beautyheaven ، cosmopolitan

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 17 =