انواع چشم پاک کن (تک فاز و دوفاز) و راهنمای استفاده از آن

0

پاک کردن آرایش صورت و چشم تاثیر به سزایی در سلامت پوست شما دارد. اما چشم پاک کن و به طور کلی آرایش پاک‌ کن‌ها انواع مختلفی دارند. این پاک کننده‌ها بسته به کارآیی و جنس پوست شما متفاوت هستند. از این رو باید با شناخت پوست خود، پاک کننده آرایش مخصوص آن را بگیرید. اما این پاک کننده‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ در ادامه به این موضوعات می‌پردازیم.

چشم پاک کن چه تفاوتی با پاک کننده صورت دارد؟

حتما شنیده اید که نباید از پاک کننده صورت برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. البته برخی برندها لوازمی تولید می‌کنند که با آن می‌توان هم آرایش چشم و هم آرایش لب را پاک کرد. اغلب لوازم آرایش چشم نظیر ریمل و خط چشم حاوی مواد مقاوم در برابر آب هستند. از این رو برای پاک کردن آن‌ها به پاک کننده آرایش قوی‌تری احتیاج است. چشم پاک کن توان حل کردن این مواد مقاوم در برابر آب را دارد. این بسیار مهم است که آرایش چشمتان را به صورت کامل پاک کنید و هیچ اثری از مواد آرایشی روی آن نماند.

پاک کننده آرایش لب
پاک کننده آرایش چشم و صورت و لب با یکدیگر متفاوت هستند.

چه نوع چشم پاک کن انتخاب کنیم؟

این بسیار مهم است که از یک چشم پاک کن مناسب استفاده کنید. هنگام خرید این پاک کننده‌ها بهتر است روی بسته بندی را مطالعه کنید. در صورتی که احتیاج به راهنمایی دارید از فروشنده کمک بگیرید. برای خرید یک چشم پاک کن حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنید؟
  • لوازم آرایش شما ضد آب هستند یا خیر؟
  • چه میزان آرایش می‌کنید؟
  • آیا حساسیت خاصی به مواد آرایشی دارید؟
پاک کننده ارایش
برخی مواد موجود در لوازم آرایشی ضد آب هستند و باید آن‌ها را با مواد مخصوصی پاک کنید.

تفاوت چشم پاک کن تک فاز و دو فاز

اما می‌رسیم به چشم پاک کن دو فاز و تک فاز و تفاوت آن‌ها! تفاوت اصلی چشم پاک کن یک فاز و دو فاز در نوع کالای آرایشی است. تک فاز در واقع یک پاک کننده نرمال برای همه نوع آرایش چشم و لب است. دقت کنید که این چشم پاک کن برای پوست نمی‌باشد. اما اگر از لوازم آرایشی مقاوم در برابر آب استفاده می‌کنید باید از چشم پاک کن دو فاز استفاده کنید. زیرا این نوع مواد به دلیل داشتن روغن در ترکیبشان در واقع محتوای دو طبقه دارند.

روغن موجود در ترکیب آن باعث پاک شدن آرایش ضد آب می‌شود. همچنین این روغن علاوه بر اینکه آرایش چشم و لب ضد آب را به خوبی پاک می‌کنند، باعث نرم شدن پوست می‌شوند. البته از تک فاز می‌توان برای پاک کردن آرایش معمولی هم استفاده کرد. اما اگر پوست چربی دارید و از لوازم آرایش قوی و ماندگار استفاده نمی‌کنید استفاده از آن لزومی ندارد.

پاک کننده دو فاز
پاک کننده دو فاز برای موادی که در برابر آب مقاوم هستند ساخته شده است.

چطور چشم پاک کن را استفاده کنیم؟

چشم‌ها عضو حساسی هستند و برای پاک کردنشان باید صبر و حوصله به خرج دهید. شما می‌توانید از مواد طبیعی هم برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. البته نگران استفاده از چشم پاک کن‌ها نباشید زیرا آن‌ها از مواد مضری تشکیل نشده اند. متخصصین زیبایی معمولا پیشنهاد می‌کنند که از روش زیر برای پاک کردن آرایش چشمانتان استفاده کنید:

اول از همه باید بدانید که پاک نکردن آرایش چشم بسیار مضر است و هیچ وقت با آرایش نخوابید. با توجه به اینکه پوست خشکی و حساس و یا چربی دارید از یک چشم پاک کن تک فاز یا دو فاز مخصوص پوستتان استفاده کنید.

مقداری از چشم پاک کن را روی یک پد کتان بریزید و آن را روی چشمانتان قرار دهید. برای چند ثانیه پد خیس را از روی چشمتان برندارید. سپس پد را بردارید. به هیچ وجه پد را روی مژه‌هایتان نکشید زیرا این کار به مژه‌ها آسیب می‌زند. سپس یک پد تمیز آغشته به محلول را بردارید و باقیمانده آرایشی که زیر چشمانتان ریخته را پاک کنید. پس از اینکه کارتان تمام شد با یک شوینده مخصوص پوستتان، صورت و چشم‌هایتان را بشویید.

دقت کنید که اگر پوست تمیز و مژه‌های سالمی می‌خواهید حتما شست و شوی نهایی را هم انجام دهید.

سخن نهایی

پاک نکردن آرایش چشم و صورت به مرور آسیب زیادی به شما می‌رساند. این کار منجر به ایجاد جوش‌های زیر پوستی و پف زیر چشم می‌شود. همچنین باید به این نکته توجه کنید که آرایش صورتتان را به طورکامل پاک کنید. از این رو دقت به جنس پوستتان و پاک کننده‌ مخصوص آن بسیار مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =