انواع شوینده پوست و نکات مهم استفاده از آن‌ها

0

در زندگی شهری به دلیل آلودگی‌هایِ مخربی که بر پوست می‌نشیند همچنین مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی، شما باید به شست‌وشویِ پوست‌ صورت خود اهمیت زیادی بدهید. شست‌وشوی روزانه پوست می‌تواند یکی از راه‌های محافظت پوست باشد. البته شما باید انواع شوینده را بشناسید و بهترین را برای پوستتان انتخاب کنید. مثلا شست‌وشو با صابون می‌تواند حتی به پوست شما آسیب بزند. در این نوشته انواع شوینده پوست و نکات مهم استفاده از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

انواع شوینده پوست

فوم‌ شوینده

این نوع شوینده‌ها بافت سبکی دارند. در محفظه به شکل کرم یا ژل هستند. زمان خروج از محفظه به شکل فومی در می‌آیند. این شوینده‌ پوست برای پوست چرپ مناسب هستند و چربی اضافه‌ پوست را از بین می‌برند.

فوم شوینده‌ پوست
فوم شوینده برای شست‌وشوی پوست‌های چرب مناسب است.

کرم‌ شوینده

این شوینده‌ها معمولا غلیظ هستند. از دیگر ویژگی این شوینده‌ها داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده است. این نوع شوینده‌ پوست چربی طبیعی را از بین نمی‌برد و برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است.

ٰژل شوینده

این شوینده‌ها بافت ژله‌ای و سبکی دارند. ژل‌های شوینده برای پاک‌کنندگی عمقی طراحی شده‌اند. در پاکسازی و حذف چربی پوست موثر هستند. این شوینده پوست یکی از رایج‌ترین شوینده‌هاست.

ژل شوینده پوستی
ٰژل شوینده دارای پاک‌کنندگی عمقی است.

روغن شوینده

این شوینده‌ پوست راه ملایمی برای پاکسازی پوست از آلودگی است. همچنین پوست را خشک نمی‌کنند. شوینده‌ی روغنی برای انواع پوست مناسب است.

روغن شوینده پوست
روغن شوینده برای پوست‌های خشک هم مناسب است.

پودر شوینده

پودرهای شوینده  پوست در تماس آب حالت خامه‌ای به خود می‌گیرند. این محصولات لایه‌بردارهای قوی‌ای هستند. پودر شوینده برای پوست‌های چرب مناسب‌اند.

پودر شوینده پوست
به دلیل لایه‌بردار بودن پودر شوینده برای شست‌وشوی روزانه چندان مناسب نیستند.

نوع پوستتان را پیدا کنید

برای شست‌وشوی پوستتان گزینه‌های متعددی وجود دارد. این تعداد باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید. اما قبل از انتخاب از نوع پوست خود مطمئن شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع پوست و شوینده‌های مناسب آن

برای تشخیص محصول شوینده‌ی مناسب، شما باید نوع پوست خود را بدانید. انواع پوست معمولا به ژنتیک فرد برمی‌گردند. هر نوع پوست مجموعه‌ ویژگی‌های خاصی دارد. با شناخت این ویژگی‌ها می‌توان شوینده‌ی پوستی مناسب را انتخاب کرد.

پوست عادی

پوست عادی معمولا درخشندگی زیادی ندارند و امکان ترک‌خوردگی در آن‌ها کم است. در پوست عادی معمولا چین و چروک زیادی دیده نمی‌شود. آن‌هایی که این نوع پوست را دارند بهتر است از محصولاتی که پوست آن‌ها را بیش از حد چرب یا خشک می‌کنند پرهیز داشته‌ باشند.

پوست خشک

در این نوع پوست می‌شود آثار پوسته‌پوسته‌شدگی را دید. منافذ پوست خشک نامرئی است. ممکن است افراد داری این نوع پوست از چین و چروک زودرس و سوزش مداوم پوست رنج ببرند. کسانی که پوست خشک دارند بهتر است از محصولات حاوی روغن بیشتر و مرطوب استفاده کنند.

پوست چرب

این پوست دارای درخشندگی زیادی است. پوست چرب مستعد آکنه بروز آکنه‌ی بیشتری‌ست و ممکن است انبوه جوش‌های سرسیاه در آن دیده شود. افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از محصولاتی که روغن زیادی ندارند استفاده کنند.

پوست ترکیبی

پوست ترکیبی دو یا چند نوع پوست مختلف را در صورت دارد. معمولا پوست خشک و پوسته‌پوسته در برخی نقاط صورت، با روغن بیش از حد در دیگر در دیگر نقاط است. برای این نوع پوست استفاده از محصولات دارای رطوبت مهم است.

شوینده مناسب پوست خود را پیدا کنید

با توجه به ویژگی‌های پوست خود نوع آن را تشخیص دهید و شوینده‌ی مناسب آن را پیدا کنید. اگر از نوع پوست خود یا سلامت آن مطمئن نیستید به متخصص مراجعه کنید. زیرا گاهی انتخاب شوینده نامناسب می‌تواند به پوستتان آسیب بزند.

منبع: bioclarity

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 7 =