هر آنچه باید در مورد ژلیش ناخن بدانید

0

داشتن ناخن‌های زیبا موجب می‌شود دستان زیباتری نیز داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها به لاک زدن یا کاشن ناخن علاقه مند هستند تا با این کار بتوانند به جذابیت و زیبایی دستانشان بیفزایند. هرچند باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که علاوه بر مراقبت از پوست و مو، مراقبت از ناخن‌ها نیز برای داشتن ناخن‌های زیبا لازم است. اما در زمینه تزیین و زیبایی ناخن هیچ چیز جای لاک زدن و طراحی ناخن را نمی‌گیرد. و امروزه ژلیش ناخن به یکی از محبوب‌ترین انواع طراحی و لاک زدن ناخن تبدیل شده است که در ادامه به هر آنچه لازم است درباره ژلیس ناخن بدانید اشاره می‌کنیم.

ژلیش ناخن چیست؟

ابتدا لازم است بدانید، ژلیش ناخن با کاشت ناخن با ژل متفاوت است. ژلیش ناخن به روشی برای مانیکور و طراحی ناخن گفته می‌شود که به طور ساده‌تر می‌توان آن را زیر مجموعه لاک زدن دانست. اما لاکی که با دوام‌تر از لاک‌های معمولیست و جلا و برق بیشتری دارد.

چه چیز موجب محبوبیت ژلیش ناخن شده است؟

هر کسی می‌تواند ژلیش ناخن یا مانیکور با ژل را روی دستانش انجام دهد. چه ناخن بلند یا کوتاه طبیعی داشته باشید چه کاشت ناخن انجام داده باشید. ژلیش ناخن دوام بیشتری نسبت به لاک‌های معمولی دارد و برق و جلایی که ایجاد می‌کند موجب می‌شود به نظر برسد همین لحظه از سالن زیبایی خارج شده‌اید. بنابراین فرقی نمی‌کند ژلیش ناخن چه مدت است روی ناخن‌هایتان است، تا زمانیکه از روی ناخن پاک نشود هیچگاه کدر و کهنه نمی‌شود.

هر آنچه باید در مورد ژلیش ناخن بدانید
فرقی نمی‌کند ناخن کوتاه داشته باشید یا بلند، ژلیش به زیباتر شدن ناخن‌های شما کمک می‌کند.

ژلیش ناخن چقدر دوام می‌آورد؟

از دوام بالای ژلیش ناخن گفتیم اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ژلیش ناخن واقعا چقدر دوان می‌آورد؟ به طور معمول مانیکور کردن با ژل ( یا همون ژلیش) دو الی سه هفته دوام خواهد داشت. هرچند همانند لاک زدن معمولی، باید مراقب ژلیش ناخن نیز باشید. اما باید در نظر داشته باشید که قرار گرفتن طولانی مدت ژلیش به روی ناخن ممکن است موجب آسیب به ناخن شود. بنابراین لازم است هرزگاهی پس از انجام این کار به ناخن‌هایتان استراحت داده و نسبت به تقویت ناخن‌های خود اقدام کنید.

هر آنچه باید در مورد ژلیش ناخن بدانید
ژلیش دوام بالایی دارد، همین مساله موجب بیشتر شدن محبوبیت آن شده است.

آیا ژلیش ناخن موجب آسیب به ناخن‌ها می‌شود؟

ژلیش بیشتر روی ناخن‌ها باقی می‌ماند، این بدین معناست که مواد تشکیل دهنده آن از لاک معمولی قوی‌تر است. یکی از دلایلی که ممکن است ژلیش به ناخن آسیب بزند همین مواد قدرتمند‌تر است. اما در اصل چیزی که اغلب مواقع موجب آسیب به ناخن‌ها می‌شود مراحل پاک کردن آن است. چرا که همانطور که ژلیش همانند لاک معمولی نیست، پاک کردن آن نیز با لاک پاک کن معمولی امکان پذیر نیست. اغلب مواقع نیاز است برای پاک کردن ژلیش ناخن به سالن زیبایی مراجعه کنید تا با روش‌های خاص خودشان آن را پاک کنند. همچنین برخی افراد بارها ژلیش ناخن را روی هم می‌زنند که همین یک دلیل دیگر برای آسیب رسیدن به ناخن‌ها است.

ژلیش ناخن چطور انجام می‌شود؟

بیشتر مراحل انجام ژلیش ناخن همانند لاک زدن معمولی است. وقتی به سالن زیبایی می‌روید ابتدا مراحل مانیکور کردن ناخن، گرفتن پوست اضافه گوشه ناخن، یکدست و یک شکل کردن حالت ناخن انجام می‌شود. دستان شما به خوبی شسته و خشک می‌شود. حالا نوبت مرحله لاک زدن یا ژلیش است. در حقیقت تفاوت در نوع لاکی است که به دستانتان می‌زنید. لاک ژلیش نوع خاصی از لاک است که به جای اینکه در هوای آزاد خشک شود باید زیر نور UV قرار بگیرد. پس از اینکه لاک مخصوص ژلیش به روی ناخن شما زده شد یک لایه برق ناخن زده می‌شود و ناخن‌ها یک دقیقه زیر نور UV قرار می‌گیرند.

هر آنچه باید در مورد ژلیش ناخن بدانید
ابتدا ناخن‌ها مانیکور شده و کاملا آماده می‌شوند، ژلیش به روی ناخن‌های مصنوعی نیز همانند ناخن‌های طبیعی خواهد درخشید.

آیا اشعه UV هنگام ژلیش ناخن خطرناک است؟

انتقادات زیادی به مانیکور با ژل انجام شده است که بیشتر به اشعه UV که برای خشک کردن آن استفاده می‌شود باز می‌گردد. گفته می‌شود این اشعه موجب پیری پوست و حتی در طولانی مدت سرطان پوست می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد میشود اول از همه ژلیش ناخن را پشت سر هم انجام ندهید و پیش از مراجعه به سالن زیبایی حتما از ضد آفتاب به روی پوست دستتان استفاده کنید.

هر آنچه باید در مورد ژلیش ناخن بدانید
ناخن‌ها باید زیر نور UV یا ماورا بنفش قرار بگیرند تا خشک شوند. اما این نور ممکن است برای پوست مضر باشد بنابراین لازم است مراقبت‌های ویژه پوست را قبل از مراجعه به سالن زیبایی انجام دهید.

ژلیش ناخن چطور پاک می‌شود؟

پاک کردن لاک ژلیش کار ساده‌ای نیست. در هر حال مقاومت این نوع لاک از سایر لاک‌های معمولی که می‌زنیم بالاتر است بنابراین نمی‌توان به روش معمول آن را پاک کرد. اول از همه این نکته را در نظر بگیرید که اگر چند بار پشت سر هم ژلیش ناخن را امتحان کرده‌اید بهتر است برای پاک کردن آن به سالن زیبایی خود مراجعه کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را در خانه انجام دهید باید صبر و حوصله داشته باشید و فشار زیادی به ناخن‌ها وارد نکنید. برای این کار لازم است به روی هر ناخن پنبه آغشته به استون قرار دهید. دور هر  انگشت را جداگانه فویل بکشید و بگذارید ۱۵ دقیقه در همین حالت باقی بماند. اگر این عملیات به درستی انجام شده باشد برای پاک کردن ژلیش پس از این مدت زمان نیاز به هیچ فشاری به روی ناخن‌هایتان نخواهید داشت.

هر آنچه باید در مورد ژلیش ناخن بدانید
برای پاک کردن ژلیش باید صبر و حوصله داشته باشید چرا که همانند لاک‌های معمولی با لاک پاک کن پاک نخواهد شد.

سخن پایانی

ژلیش ناخن روشی مدرن و محبوب برای مانیکور ناخن‌ها است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بنابراین دانستن نکات کلی درباره این کار موجب می‌شود بهتر با این روش مانیکور آشنا شوید و خطرات احتمالی آن را نیز بدانید. همچنین دردسرهای پاک کردن آن نیز ممکن است بیش از سایر لاک‌ها باشد اما معمولا دوان و جذابیت آن موجب می‌شود بسیاری از افراد ترجیح بدهند از ژلیش ناخن استفاده کنند به جای اینکه بخواهند هر روز لاک‌هایشان را پاک کرده و دوباره لاک بزنند.

منابع: instyle ، teenvogue

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + دوازده =