بیوتی بالم چیست و چه کمکی به پوست ما می‌کند؟

2

اگر می‌خواهید روتین زیبایی خود را ساده‌تر کرده و همزمان کیف لوازم آرایشتان را خلوت و در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید، بیوتی بالم یا بی‌بی کرم یک انتخاب هوشمندانه است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول زیبایی آشنا شوید.

بیوتی بالم بی‌بی کرم (BB cream ) چیست؟

بالم بیوتی کرمی است که در اغلب دنیا به ویژه در کشورهای اروپایی رایج است. بی‌بی کرم (BB cream ) که مخفف بیوتی بالم است نامی رایج‌تر برای این کرم ها است.

آنچه بی‌بی کرم‌ها را تا این حد شگفت‌انگیز می‌کند، چندکاره بودن آن‌هاست. بالم بیوتی در واقع ترکیبی از کرم مرطوب کننده، کرم ضدآفتاب, پرایمر، کرم پودر و کانسیلر می‌باشد. گاهی تا شش محصول در یک بی‌بی کرم جمع شده اند. این کرم‌ها برای انواع پوست از خشک و حساس تا نرمال و یا مختلط و چرب در دسترس هستند و هریک دارای رنگبندی متناسب با پوست افراد می‌باشند. بی‌بی کرم ها را در زیرمجموعه‌ی کرم های ضدآفتاب و کرم پودر دسته‌بندی می‌کنند.

بی‌بی کرم یا بیوتی بالم
بیوتی بالم یا بی‌بی کرم محصولی چندمنظوره برای زیباتر نشان دادن پوست ماست.

همانطور که گفته شد این کرم‌ها علاوه بر جنبه آرایشی، کاربردهای مراقبتی نیز دارند و موجب آبرسانی پوست و محافظت در برابر آفتاب شده و با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، چربی پوست را کنترل کرده و از براق شدن صورت جلوگیری می‌کند. بیوتی بالم ها شامل موارد مراقبتی زیر هستند:

 

  • زینک اکساید و تیتانیوم اکساید موجود در بیوتی بالم، در حفاظت پوست در برابر اشعه آفتاب نقش موثری دارند.
  • آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین آ و ای موجود در بی‌بی کرم دارای خواص ضد پیری بوده و به طراوت پوست کمک می‌کند.
  • اسید هیالورونیک و گلیسیرین موجود در این کرم ها به آبرسانی پوست کمک می‌کند.
  • عناصر معدنی موجود در بی‌بی کرم ها، براقیت پوست را کنترل می‌کند.
  • مواد تشکیل دهنده بیوتی بالم که پایه‌ی سیلیکونی دارند، جلوه ای یک دست به پوست داده و درست مانند پرایمر عمل میکند.
بیوتی بالم یا بی‌بی کرم
بی‌بی کرم ترکیب چند نوع کرم است که علاوه بر زیبایی ویژگی‌های مراقبتی هم دارد.

تفاوت بی‌بی کرم و کرم پودر

بی‌بی کرم‌ها پوشانندگی قابل قبولی برای استفاده روزمره دارند و اگر پوست شما جای جوش عمیق و یا لک‌های تیره ندارد، این محصولات می‌توانند شما را از هر کرم پودر دیگری بی‌نیاز کنند. همچنین اگر شاغل هستید و وقت زیادی برای رسیدگی به پوست خود ندارید، این کرم نیازهای شما را پاسخ می‌دهد؛ پوست شما را مرطوب و آبرسانی کرده و با توجه به درجه SPF، پوست شما را از اشعه مضر آفتاب حفظ می‌کند و با یک لایه نازک، یکدستی مناسبی به صورت شما می‌بخشد.

این کرم‌ها از کرم پودر خیلی سبک تر هستند و خواص درمانی و مراقبتی هم دارند. در طولانی مدت روی پوست شما براقیت زننده ایجاد نمی‌کنند و کمتر از موارد مشابه نیاز به تمدید دارند. اما اگر نگران جوش‌ها یا لک‌های صورتتان هستید و یا به دنبال یک پوشش‌دهنده قوی می‌گردید، بهتر است به سراغ کرم پودر محبوبتان بروید زیرا هدف اصلی کرم پودر پوشش دهی قوی می‌باشد. البته بعضی از کرم‌پودرها نیز خواص ضدآفتابی و یا آبرسانی دارند که در درجه پایین‌تری نسبت به بیوتی بالم‌ها قرار می‌گیرند.

بیوتی بالم یا بالم بیوتی
اگر به دنبال محصولی با چند کاربرد هستید بیوتی بالم انتخاب مناسبی است.

انتخاب بی‌بی کرم مناسب

قدم اول برای انتخاب هر محصول زیبایی از جمله کرم‌ها، شناخت پوستتان می‌باشد. شما باید نوع پوست خود را تشخیص دهید تا بتوانید محصولی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

  • هر نوع پوست نیازهای مربوط به خودش را دارد مثلا اگر پوست خشکی دارید، باید بی‌بی کرمی را انتخاب کنید که حتما دارای فاکتور آبرسانی باشد و با تغذیه و مرطوب کردن پوستتان، به صورت شما نشاط و لطافت ببخشد.
  • همچنین اگر پوست چرب یا مختلط دارید، کرمی را انتخاب کنید که فاکتور کنترل‌کننده چربی داشته باشد. این محصولات گرچه دارای ضدآفتاب هستند اما غالبا بدون چربی (Oil Free) بوده و از ایجاد لایه‌ای براق بر روی صورتتان جلوگیری میکند و جلوه‌ای طبیعی و تمیز به پوست شما می‌دهند. همچنین نواقص جزئی و منافذ باز پوست را پوشانده و ظاهری یکنواخت به پوست شما می‌بخشند.
  • مساله دیگری که در انتخاب بی‌بی کرم مناسب شما دخیل است، SPF آن می‌باشد. در واقع این ویژگی موجب می‌شود که بیوتی بالم، جز روتین زیبایی شما قرار بگیرد و هر روز از آن استفاده کنید. چرا که خیالتان را راحت میکند که از اشعه آفتاب و تاثیر بد آن بر روی پوست، در امان هستید. اگر پوست روشنی دارید از کرمی با SPF بالا استفاده کنید. پوست‌های تیره می‌توانند SPF پایین‌تری را انتخاب کنند.
  • فراموش نکنید که اگر رنگ کرم شما متناسب با پوستتان نباشد، هیچ کاربردی ندارد چون دیر یا زود از آن صرف نظر خواهید کرد. پس بی‌بی کرمی را انتخاب کنید که نزدیک ترین رنگ به پوست شما را داشته باشد. همانطور که گفتیم این کرم‌ها پوشانندگی خیلی بالایی ندارند پس برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند باید هم رنگ پوستتان باشند. اینطور جلوه ای طبیعی به آرایش روزمره شما می‌دهند.

بیوتی بالم یا بی‌بی کرم
بی‌بی کرم مورد استفاده شما باید متناسب با پوست‌تان باشد وگرنه نتیجه‌ای که می‌خواهید را به شما نمی‌دهد.

نحوه استفاده از بی‌بی کرم

مثل هر کرم دیگری، بهترین راه برای پوشش یکدست بیوتی بالم بر روی صورت، استفاده از برس‌های آرایشی و یا استفاده از بیوتی بلندر – اسفنج آرایشی – است. البته شما می‌توانید از دست خود استفاده کنید ولی با استفاده از ابزار آرایشی, پوششی یکدست‌تر و در نتیجه آرایشی حرفه‌ای و طبیعی خواهید داشت. اما به یاد داشته باشید که براش یا اسفنج خود را به طور مرتب بشویید تا از ایجاد جوش و بیماری‌های پوستی جلوگیری کنید.

بیوتی بالم یا بی‌بی کرم
برای استفاده از بی‌بی کرم براش یا اسفنج مناسبی انتخاب کنید و آن را همیشه تمیز نگه دارید.

تفاوت بی‌بی کرم با سی‌سی کرم

جالب است بدانید بی‌بی کرم تنها محصول چندکاره نیست. سی‌سی کرم نیز محصول جدیدی است که همانند بی‌بی کرم عمل می‌کند هرچند تفاوت‌های اندکی دارند. به طور خلاصه سی‌سی کرم بافت سنگین‌تری دارد و مخصوص خانم‌های مسن‌تر است. به این شکل که پوشش‌دهی بالاتری دارد و لک و جوش‌ها و نقص‌های بیشتری را کاور می‌کند.

چرا بی‌بی کرم؟

تعدد مواد آرایشی و نیازهای روزمره میتواند شما را در انتخاب محصول مناسبتان گیج کند اما استفاده از محصولات چندکاره از جمله بی‌بی کرم ها به شما کمک می‌کنند با هزینه کمتر و وقت کمتر، بهترین مراقبت و آرایش را داشته باشید. اما باید بدانید که نمی‌توان از محصولات آرایشی، انتظار معجزه داشت. بی‌بی کرم با وجود تمام خواصش، ماده‌ای شیمیایی محسوب می‌شود و مثل هر محصول دیگری ممکن است ایجاد حساسیت کند و یا با پوست شما سازگاری نداشته و نتیجه مطلوبی به شما ندهد. پس حتما پیش از استفاده بر روی تمام صورت خود، تست حساسیت را انجام دهید.

منبع: webmd

2 نظرات
  1. مهسا اکبرنیا می گوید

    با تشکر از شما
    همونطور که گفتید انتخاب فرش کودک خیلی برای فرزند دارای اهمیت هستش و باید طرح مناسبی انتخاب بشه ، من طرح های مختلف رو بررسی کردم و به نظرم فرش کودک زر فرش و شاهکار این ویژگی که شما گفتید رو داره.
    البته اینم باید بگم که برای فرش اتاق بچه باید فرش نرم و لطیف هم باشه و به همین خاطر فرش های شانه بالا مناسب نیستن و بهتره فرش کودک به صورت 500 شانه و یا 700 شانه باشه که این نرمی و لطافت حفظ بشه و هم فرش با کیفیت بمونه.
    جنس نخ به کار رفته شده هم بهتره از جنس پلی پرو پیلن و یا آکریلیک باشه که نه پرز میدن و نه حساسیت دارند .
    امیدوارم این نظرم برای این مقاله استادیار مفید باشه
    با تشکر از شما.

  2. فاطمه زارعی می گوید

    با تشکر از شما
    همونطور که گفتید انتخاب فرش کودک خیلی برای فرزند دارای اهمیت هستش و باید طرح مناسبی انتخاب بشه ، من طرح های مختلف رو بررسی کردم و به نظرم فرش کودک زر فرش و شاهکار این ویژگی که شما گفتید رو داره.
    البته اینم باید بگم که برای فرش اتاق بچه باید فرش نرم و لطیف هم باشه و به همین خاطر فرش های شانه بالا مناسب نیستن و بهتره فرش کودک به صورت 500 شانه و یا 700 شانه باشه که این نرمی و لطافت حفظ بشه و هم فرش با کیفیت بمونه.
    جنس نخ به کار رفته شده هم بهتره از جنس پلی پرو پیلن و یا آکریلیک باشه که نه پرز میدن و نه حساسیت دارند .
    امیدوارم این نظرم برای این مقاله استادیار مفید باشه
    با تشکر از شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 19 =