معرفی انواع ریمل؛ چطور مژه هایمان را زیباتر کنیم

1

داشتن مژه‌های بلند و پرپشت آرزوی بسیاری از خانم‌ها است. هرچند همه مژه‌های ایده‌آلشان را ندارند اما با انواع ریمل می‌توانند به مژه ایده‌آلشان برسند. اما حتما برای شما هم پیش آمده که در میان انواع مختلف ریمل با برس‌های متوجه گیج شده باشید و ندانید کدام مناسب شماست. به همین جهت ما در این مطلب به معرفی انواع ریمل و نقش هر یک در زیبایی مژه‌ها می‌پردازیم.

شاید در ابتدا به نظر برسد کار همه ریمل‌ها یکی است، اما اگر بخواهید کمی ریزتر به عملکرد هر یک از انواع ریمل نگاه کنید می‌بینید تفاوت‌هایی هرقدر کوچک، با یکدیگر دارند.

دسته بندی انواع ریمل از نظر مایع یا جامد بودن

  1. ریمل پودری

برای استفاده از ریمل پودری باید کمی در آن آب ریخت و همانند ریمل‌های معمولی از آن استفاده کرد. این نوع ریمل به مژه‌ها شکلی همانند مژه مصنوعی می‌دهد.

  1. ریمل کرمی

ریمل‌های کرمی به مژه‌هایی که کم و نازک هستند حجم و عمق می‌دهد. اما به نسبت ریمل‌های دیگر ممکن است زودتر زیر چشم بریزد بنابراین ممکن است برای مدت زمان طولانی مناسب نباشد.

  1. ریمل مایع

اغلب ریمل‌های موجود در بازار ریمل مایع هستند. در حقیقت این نوع ریمل تنها ریملی است که همه می‌شناسند و استفاده می‌کنند. ریمل‌های مایع نیز به مژه‌ها شکل و حجم می‌بخشد. این نوع ریمل در دو نوع ضد آب و حلال در آب موجود است. از آنجایی که ریمل‌های ضد آب ماندگاری بیشتری روی مژه دارند باید هنگام پاک کردن آن از روی چشم حتما از چشم پاک کن استفاده کنید.

معرفی انواع ریمل
با کمک ریمل مناسب می‌توانید مژه‌هایی بلند و پُرپشت داشته باشید.

دسته بندی انواع ریمل با توجه به شکل برس

  • ریمل با برس ضخیم

اگر می‌خواهید حجم مژه‌هایتان را بیشتر کنید بهتر است از ریمل‌هایی که برس ضخیم و پرمو دارند استفاده کنید. این برس‌ها مواد بیشتری را از مخزن ریمل خارج کرده و به روی مژه‌ها می‌زنند همین موجب می‌شود مژه‌ها تیره‌تر و حجیم‌تر به نظر برسند.

معرفی انواع ریمل
ریمل با برس ضخیم و پرمو برای حجیم کردن مژه‌ها مناسب است.
  • ریمل با برس نازک

اگر می‌خواهید فقط به روی بلندتر نشان دادن مژه‌ها تمرکز کنید بهتر است از ریملی با برس باریک و نازک استفاده کنید. این نوع ریمل‌ها حجم زیادی به مژه‌های شما نمی‌دهند اما در عوض آن را بلندتر از حالت طبیعیش نشان می‌دهند.

معرفی انواع ریمل - ریمل با برس باریک
ریمل با برس باریک و نازک برای بلندتر کردن مژه‌ها مناسب است.
  • ریمل با برس خمیده

یمل‌هایی که برس خمیده دارند می‌توانند برای فر کردن مژه‌ها استفاده شوند. یعنی علاوه بر اینکه مژه‌ها را تیره و بلند می‌کنند، خمیدگی که دارند موجب می‌شود مژه کمی حالت فر بگیرد. این ریمل می‌تواند برای افرادی که به طور طبیعی مژه‌های بلندی دارند اما می‌خواهند مژه‌هایشان حالتی به خود بگیرند مناسب باشد.

معرفی انواع ریمل
ریمل با برس خمیده به مژه‌ها حالت می‌دهد.
  • ریمل با برس مخروطی

این نوع ریمل‌ها برسی شبیه به درخت کریسمس دارند! برسی پرمو که حالتی مخروطی دارد، در پایین پهن و در بالا باریک است. این نوع ریمل برای مواقعی که می‌خواهید مژه‌های انتهای چشمتان بلندتر و حجیم‌تر از مژه‌های داخلی باشند استفاده می‌شود. اغلب مواقع برای اینکه یک آرایش گربه‌ای یا حتی آرایش عربی داشته باشید نیاز است تا مژه‌های انتهایی از مژه‌های داخلی بلندتر باشد تا چشم کمی کشیده‌تر به نظر برسد. این کار را می‌توانید با این نوع ریمل انجام دهید.

معرفی انواع ریمل
برس مخروطی برای کشیده‌تر کردن حالت چشم مناسب است.
  • ریمل با برس توپی

برخی از ریمل‌ها این حالت توپی شکل را در انتهای خود دارند که آن‌ها را دوکاره می‌کند. این حالت توپی در برس ریمل موجب می‌شود بتوانید هر قسمت از مژه‌ها را که بخواهید بیشتر ریمل بزنید. به جای اینکه یکبار و با یک حجم ریمل بزنید حالا می‌توانید با حالتی متفاوت‌تر به مژه‌هایتان شکل بدهید. اغلب مواقع از این نوع ریمل برای حالت دادن و فرکردن مژه‌های انتهای پلک استفاده می‌شود.

معرفی انواع ریمل
برس توپی به شما این امکان را می‌دهد با ریزه کاری‌های بیشتری به حجیم کردن مژه‌هایتان بپردازید.
  • ریمل با برس ساعت شنی

این نوع ریمل که برسی به حالت چرخشی دارد به مژه‌ها شکلی یکدست و یکسان می‌بخشد. بنابراین اگر برایتان فرقی نمی‌کند کدام قسمت مژه‌ها بلندتر و پرتر باشند بهترین کار این است که از ریملی با برسی به اصطلاح ساعت شنی استفاده کنید تا مژه‌هایتان یکدست شکل بگیرد.

معرفی انواع ریمل
برس ساعت شنی (برس سمت چپ) با وجود باریک و ضخیم شدن به مژه‌ها شکلی یکدست می‌بخشد.
  • ریمل با برس حبابی

برس حبابی برسی است که گویا از سه توپ تشکیل شده است. یعنی در قسمتی پرمو و بلند است و در قسمت دیگر دوباره باریک و کم مو می‎شود. وقتی از این نوع ریمل استفاده کنید مژه‌هایتان از سه نقطه متفاوت شکل می‌گیرد. این ریمل خیلی به مژه‌هایتان حجم نمی‌دهد چرا که برسی یکدست ندارد اما استفاده از آن موجب می‌شود مژه‌هایتان نیز به هم نچسبند و حالتی غیرطبیعی برای چشمانتان ایجاد نشود.

معرفی انواع ریمل
ریمل با برس حبابی موجب می‌شود مژه‌ها پس از ریمل زدن به هم نچسبند.

ریمل با برس مویی یا ریمل با برس پلاستیکی؟

انواع ریمل موجود در بازار در دو نوع برس مویی و پلاستیکی عرضه می‌شوند. دانستن اینکه این دو با هم چه تفاوتی دارندو  به چه کار می‌آیند نیز می‌تواند در انتخاب بهترین ریمل کمک کند.

ریمل‌های پلاستیکی نمونه جدیدترین نسبت به ریمل‌های مویی یا فایبری هستند. شاید در نهایت نتیجه این دو به روی مژه‌ها فرق چندانی نداشته باشد اما انتخاب بین آن‌ها بستگی به ترجیح شما دارد. برخی از افراد با ریمل‌های پلاستیکی راحت‌تر هستند چرا که دندانه‌های برس ان‌ها نسبت به برس‌های فایبری حالت شانه‌ای‌تری دارد و برای برخی از افراد ریمل زدن با این نوع برس‌ها راحت‌تر است. این در نهایت فرمول ریمل و شکل برس آن است که در ظاهر مژه‌ها تفاوت ایجاد می‌کند.

دسته بندی انواع ریمل بر اساس عملکرد

  1. ریمل بلندکننده مژه

ریمل بلندکننده مژه معمولا برسی با دندانه‌های متراکم دارد که موجب می‌شود ریمل بیشتر به روی مژه‌ها و بخصوص نوک مژه‌ها قرار بگیرد و موجب بلندتر دیده شدن آن‌ها شود. این نوع ریمل برای افرادی که مژه‌ها کم و کوتاه دارند مناسب است. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است دوبار ریمل بزنید تا مژه‌هایتان بلندتر دیده شود.

  1. ریمل حجم دهنده مژه

ریمل حجم دهنده یکی از محبوب‌ترین ریمل‌ها است که به شما کمک می‌کند مژه‌های حجیم‌تر و پرتری داشته باشید. موادی که این ریمل را تشکیل می‌دهد قوی‌تر از مواد ریمل‌های دیگر است و حاوی فرمول ضخیم‌تری از پلیمرهای سیلیکونی است. علاوه بر فرمولاسیون این نوع ریمل، برس آن نیز پرموتر و ضخیم‌تر است.

  1. ریمل فرکننده مژه

با برسی  خمیده، این ریمل کمک می‌کند مژه‌هایتان حالت بگیرند. بدنه این نوع ریمل‌ها معمولا بزرگ‌تر است چرا که باید جای کافی برای قرار گرفتن برس خمیده آن داشته باشد. بنابراین به راحتی می‌توان آن‌ها را از روی بدنه‌شان تشخیص داد.

  1. ریمل ضخیم کننده و حجم دهنده مژه

این نوع ریمل طوری طراحی شده است که هر مژه‌ را به طور جداگانه حالت بدهد و در عین حال همه مژه‌ها یکدست و یک شکل ظاهر شوند. در واقع ریملی که با نام Lash Defining خوانده می‌شود یک ریمل همه کاره خواهد بود که هم به مژه‌ها حجم می‌دهد هم آن‌ها را بلند می‌کند.

  1. ریمل جداکننده مژه

این ریمل بر خلاف ریمل حجم دهنده، مژه‌ها را یکجا جمع نکرده و حجیم نمی‌کند در عوض ظاهری طبیعی و جدا به مژه‌ها می‌بخشد. این نوع ریمل یکی از جدیدترین انواع ریمل است که این روزها به محبوبیت بالایی رسیده است. برس این نوع ریمل معمولا بلند و باریک است که بهتر به مژه‌ها حالت یکدست و جداگانه ببخشد.

سخن پایانی

با وجود انواع ریمل در بازار، گاهی انتخاب ریمل سخت می‌شود. اما همه چیز به عملکردی که می‌خواهید ریمل به روی مژه‌های شما داشته باشد بستگی دارد. اگر می‌خواهید مژه‌هایتان حجم بگیرند و پُرتر دیده شوند باید به دنبال ریمل حجم دهنده بروید و سعی کنید ریملی انتخاب کنید که برس آن پرمو و ضخیم است. اگر می‌خواهید مژه‌هایتان بلندتر دیده شوند نیز باید ریملی که مخصوص بلندتر نشان دادن مژه‌ها طراحی شده است را انتخاب کنید. در تمامی موارد باید بدانید برس‌های مختلف ریمل به چه کار می‌آیند تا بتوانید ریملی با برس مناسب برای خودتان تهیه کنید. در نهایت بد نیست درباره احیای ریمل خشک شده نیز بیشتر بدانید.

منابع: stylecraze ، instyle

1 نظر
  1. تجهیزیار می گوید

    مفید بود ممنون !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − پنج =