راه های افزایش ماندگاری آرایش روی پوست صورت

0

اکثر افراد از اینکه آرایش روی صورتشان ماندگاری کمی دارد ناراضی هستند. از این رو بسیاری از خانم‌ها برای افزایش ماندگاری آرایش از چند لایه آرایش سنگین با پوشانندگی بالا استفاده می‌کنند. اما این سبک آرایش همیشه و روی هر پوستی جلوه خوبی ندارد. به خصوص اگر پوست شما چرب باشد آرایش روی صورتتان سریع‌تر از بین می‌رود و احتیاج به تجدید دارد. اما راه های افزایش ماندگاری آرایش روی پوست‌های مختلف به چه شکل است؟

افزایش ماندگاری آرایش پوست

افزایش ماندگاری آرایش تا حد زیادی وابسته به کرم پودر است. اگر کرم پودر روی صورت شما حالت کیکی پیدا کند یا پوستتان بیش از حد عرق کند، کل آرایشتان به هم می‌خورد. برای افزایش ماندگاری کرم پودر روی صورتتان از چند راه می‌توانید استفاده کنید:

پیش از آرایش از پرایمر استفاده کنید

پرایمر برای پوشاندن منافذ پوست مناسب است. علاوه بر آن باعث می‌شود که کرم پودر روی صورتتان بهتر جلوه کند. پرایمر همچنین تا حد زیادی ماندگاری کرم پودر را افزایش می‌دهد. پرایمرها در انواع مختلف و برای پوست‌های مختلف وجود دارند. بنابراین با توجه به نوع پوستتان از پرایمر مخصوص خود استفاده کنید. البته بهتر است در آرایش روزمره از پرایمر استفاده نکنید.

پرایمر کرم پودر
پرایمر کرم پودر انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها برای بهبود رنگ پوست (مانند سیاهی دور چشم) استفاده می‌شوند.

پوستتان را تمیز نگه دارید

یکی از دلایل مهم پاک شدن آرایش چربی پوست و همچنین پوست‌های مرده است. از این رو مهم است که پیش از آرایش پوستتان را تمیز کنید تا فاقد هر نوع چربی باشد. هفته‌ای دو بار پوستتان را لایه برداری کنید تا پوست‌های مرده باعث پاک شدن آرایشتان نشوند. همچنین استفاده از یک تونر مناسب باعث می‌شود که PH پوستتان تنظیم شود. اگر پوست خشکی دارید از یک آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پیش از آرایش استفاده کنید. کسانی که پوست‌های چرب دارند باید دقت کنند که از مرطوب کننده‌های روغنی استفاده نکنند.

از کرم پودر غیر روغنی استفاده کنید

هرچه روغن در محصولات آرایشی بیش‌تر باشد ماندگاری آن محصول کم‌تر می‌شود. هنگام خرید کرم پودر از کرم پودرهایی استفاده کنید که پایه روغن ندارند یا حالت مات دارند. البته این نوع کرم پودر روی پوست‌های خشک حالت خوبی پیدا نمی‌کند. از این رو اگر پوست خشکی دارید ابتدا از یک مرطوب کننده یا آبرسان مناسب استفاده کنید. قبل از خرید کرم پودر درباره اینکه چه نوع کرم پودری مناسب پوست شماست تحقیق کنید.

از پودر بیک استفاده کنید

پودر بیک باعث تثبیت کرم پودر شما می‌شود. پودر بیک در واقع یک پودر بی رنگ است که استفاده کمی از آن به آرایش شما دوام بیش‌تری می‌بخشد. همچنین برای استفاده روزانه از کرم پودرهای سبک و همرنگ پوست خود استفاده کنید.

پودر بیک
پودر بیک به تثبیت کرم پودر کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود که رویپوستتان برق نیفتد.

از فیکساتور استفاده کنید

فیکساتور یک اسپری است که آن را روی کل صورت و پس از آرایش می‌زنند. فیکساتور در واقع آرایش شما را تثبیت می‌کند. در کیف خود یک اسپری فیکساتور داشته باشید و هر زمان که حس کردید زیادی عرق کرده اید یا آرایشتان در حال به هم ریختن است از آن استفاده کنید.

درست کردن فیکساتور خانگی

برندهای آرایشی مختلفی اسپری فیکساتور تولید می‌کنند اما شما با هزینه کم و در خانه هم می‌توانید اسپری فیکساتور درست کنید. یکی از فیکساتورهای متداولی که خانم ها استفاده می‌کنند اسپری گلاب است. برای این کار به گلاب طبیعی، گلیسیرین و آب مقطر نیاز دارید. نیم فنجان گلاب را با یک قاشق گلیسیرین مخلوط کنید و در یک ظرف اسپری آرایشی ریخته و روی آن آب مقطر بریزید. اسپری فیکساتور شما آماده است.

آرایش کم‌تر ماندگاری بیش‌تر

برخلاف تصور رایج خانم‌ها استفاده زیاد از کرم پودر و لوازم آرایش باعث بهتر به نظر رسیدن شما نمی‌شود. سعی کنید همیشه از آرایش لایت استفاده کنید و آرایش را با پد روی پوست خود بزنید تا بهتر دیده شود. استفاده زیاد از کرم پودر به تنهایی می‌تواند باعث به هم ریختن آرایش شود. اگر پوست شما خیلی عرق می‌کند، آرایش قسمت‌هایی که براق شده اند را تجدید کنید.

افزایش ماندگاری آرایش
افزایش ماندگاری آرایش با آرایش لایت بهتر قابل اجرا است.

افزایش ماندگاری آرایش چشم و لب

بهتر است برای استفاده روزانه از لوازم ضد آب استفاده نکنید اما اگر خواستید آرایش لب و چشم شما به راحتی پاک نشود از ریمل و خط چشم ضد آب و رژ لب با ماندگاری بالا استفاده کنید. همچنین برای اینکه سایه بهتر روی پوست شما بنشیند از پرایمر سایه استفاده کنید. رژ لب را ابتدا یک بار بزنید و سپس روغن آن را با یک دستمال کاغذی بگیرید و دوباره یک لایه دیگر رژ استفاده کنید. همچنین رژ لب‌های براق ماندگاری کم‌تری دارند از این رو بهتر است از رژهای مات استفاده کنید.

سخن نهایی

نباید با افراط در استفاده از لوازم آرایشی ماندگاری آن را بالا ببرید. در واقع برای آرایش روزانه پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از آرایش طبیعی و کم استفاده کنید و به جای آن که چند لایه آرایش کنید (یا از لوازم ضد اب استفاده کنید) فقط آرایشتان را با موادی که روغن کمتری دارند انجام دهید. استفاده از لوازم ضد آب در مناسبت‌های خاص کاربردی است و باعث می‌شود ماندگاری آرایشتان بالا برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 13 =