انواع مژه مصنوعی؛ مزایا و معایب آنها و نحوه استفاده از آنها

0

داشتن مژه‌های بلند و زیبا موجب شده روش‌های مختلفی برای بلندتر نشان دادن مژه‌ها به روی کار بیایند. از جمله اکستنشن مژه یا کاشت مژه که جزو گرانترین روش‌های بلندکردن مژه‌ها است. اما در این میان یکی دیگر از روش‌های محبوب که بیش از دو روش دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از مژه مصنوعی است. حتما تا به حال بارها برای میهمانی رفتن مژه مصنوعی گذاشته‌اید. اما آیا با انواع مژه مصنوعی آشنا هستید؟

اگر برای چسباندن مژه مصنوعی به آرایشگاه بروید شاید کمتر درگیر مدل‌های مختلف و انواع مژه مصنوعی شوید، اما وقتی بخواهید آن را از بازار پرزرق و برق لوازم آرایشی تهیه کنید باید بیشتر درباره اینکه کدام مناسب شماست بدانید.

انواع مژه مصنوعی

  1. مژه مصنوعی طبیعی

مژه‌های طبیعی از جمله محبوب‌ترین مژه‌های مصنوعی در صنعت زیبایی هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برخلاف نامشان، این مژه‌ها اصلا طبیعی نیستند اما طوری طراحی شده‌اند که با قرار گرفتن لا به لای مژه‌های طبیعی شما اصلا مشخص نمی‌شود مژه مصنوعی دارید. این نوع مژه‌ها خیلی ظریف هستند و باید با مراقبت آن‌ها را به روی مژه‌ها بزنید.

انواع مژه مصنوعی
مژه مصنوعی طبیعی وقتی لابه لای مژه‌های خودتان قرار می‌گیرد کاملا شبیه مژه طبیعیتان است و کسی متوجه مصنوعی بودن آن نخواهد شد.
  1. مژه مصنوعی پرحجم

مژه‌های پرمو و پرحجم اغلب برای آرایش‌های سنگین‌تر و مراسم جدی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مژه‌ها نسبت به مژه‌های طبیعی سنگین‌تر هستند بنابراین ممکن است ماندن طولانی مدتشان روی مژه‌هایتان موجب خستگی پلک و چشمانتان شود. در بسیاری از مواقع خانم‌هایی که می‌خواهند برای عکاسی به آتلیه بروند از این نوع مژه استفاده می‌کنند چرا که در عکس بسیار زیبا و جذاب دیده می‌شود.

انواع مژه مصنوعی
مژه‌های مصنوعی پرحجم مژه‌هایتان را پرتر و حجیم نشان می‌دهد.
  1. مژه‌های بلند و کوتاه

مژه مصنوعی‌های بلند و کوتاه نیز یکی دیگر از انواع مژه مصنوعی هستند که موجب بازتر دیده شدن چشم‌ها می‌شوند. این نوع مژه‌ها کاملا متفاوت از انواع مژه مصنوعی معمولی است چرا که همانند سایر مژه‌ها به صورت دسته‌ای نمی‌توان آن را استفاده کرد و باید به صورت جداگانه و مجزا به خط مژه‌های شما چسبیده شود. همین مساله موجب می‌شود چسباندن مژه‌های بلند و کوتاه زمان بیشتر از شما بگیرد اما در نهایت چهره جذاب‌تر و طبیعی‌تری برایتان ایجاد می‌کند.

انواع مژه مصنوعی
مژه مصنوعی بلند و کوتاه می‌تواند به دو شکل وجود داشته باشد، مژه‌هایی که کوتاه و بلندیشان لا به لای هم قرار گرفته است یا مژه‌هایی که در داخل کوتاه و در انتها بلند هستند.
  1. مژه‌های تکی

نوبت به مژه‌های تکی می‌رسد که به طور کلی با انواع مژه مصنوعی معمولی که معرفی شد متفاوت است. این نوع مژه‌ها نیز به طور دسته‌ای عرضه نمی‌شوند و معمولا تکی استفاده می‌شوند. مثلا افرادی که می‌خواهند فقط در انتهای پلکشان مژه‌های بلندتری داشته باشند می‌تواند چند عدد از این نوع مژه مصنوعی را در انتهای پلکشان بچسبانند. هنگام استفاده از مژه مصنوعی تکی دستتان بازتر است و می‌توانید آرایش کاملا متفاوتی با این نوع مژه مصنوعی داشته باشید. اما از سوی دیگر، باز هم به دلیل اینکه هر مژه به صورت تکی چسبانده می‌شود، استفاده از این نوع مژه مصنوعی زمان‌بر است.

انواع مژه مصنوعی
مژه‌های تکی باید به طور مجزا لا به لای مژه‌ها چسبانده شوند و این اختیار را به شما می‌دهند هر تعداد که دلتان خواست مژه مصنوعی اضافه کنید.
  1. مژه‌ مصنوعی مغناطیسی

یکی از انواع مژه مصنوعی که اخیرا به محبوبیت بالایی رسیده است، مژه مصنوعی مغناطیسی است. در این نوع مژه مصنوعی‌ها دیگر آهنربا جای چسب را گرفته است. بنابراین احتمال اینکه بخاطر مواد شیمیایی موجود در چسب مژه، پلکتان دچار حساسیت یا التهاب شود کم می‌شود. علاوه بر این‌ها، دیگر مژه مصنوعی به مژه طبیعی شما نمی‌چسبد، بنابراین احتمال ریزش مژه‌ها نیز کم می‌شود چرا که برای جداکردن مژه مصنوعی دیگر چیزی به مژه‌های شما نچسبیده است. مژه مصنوعی مغناطیسی یا به طور کامل عرضه می‌شود یا نیمه.

انواع مژه مصنوعی؛ مزایا و معایب آنها و نحوه استفاده از آنها
مژه مصنوعی مغناطیسی از دو تکه تشکیل می‌شود که با یک آهنربا به یکدیگر می‌چسبند.

نحوه نصب آن نیز بسیار ساده است. این نوع مژه مصنوعی از دو دسته مژه تشکیل شده که به صورت مغناطیسی به یکدیگر می‌چسبند. بنابراین یک دسته را بالای مژه طبیعی و دسته دیگر را پایین آن قرار داده و روی خط مژه‌ها به هم متصل می‌کنید. برای جدا کردنشان نیز کافیست آن‌ها را از هم دور کنید. مژه مصنوعی مغناطیسی را می‌توانید هم با انگشت هم با استفاده از موچین به پلک متصل کنید.

انواع مژه مصنوعی
در مژه مغناطیسی دیگر خبری از چسب نیست بنابراین نه تنها ضرر آن کمتر است بلکه چسباندن و جداکردن مژه نیز راحت‌تر انجام می‌گیرد.

چرا از مژه مصنوعی استفاده کنیم؟

در هر حال زمان‌هایی می‌رسد که می‌خواهید مژه‌های پُرتر و بلندتری داشته باشید، در این صورت به فکر استفاده از مژه‌های مصنوعی می‌افتید.

  • مژه مصنوعی روش ارزان قیمت بلندکردن مژه است که در قیاس با اکستنشن مژه بسیار مرقوم به صرفه‌تر خواهد بود.
  • برخی مژه مصنوعی‌ها قابل استفاده مجدد هستند و می‌توان چند بار از آن‌ها استفاده کرد.
  • مژه مصنوعی را خودتان می‌توانید در خانه به روی پلکتان بچسبانید، بر خلاف اکستنشن مژه یا کاشت مژه که حتما نیاز به متخصص دارد.
  • مژه مصنوعی نیاز به مراقبت خاصی ندارد و اغلب برای یک روز استفاده می‌شود. بنابراین شاید فقط لازم باشد چند ساعت سنگینی آن را روی پلکتان تحمل کنید.
  • جداکردن مژه مصنوعی آسان است. هرچند باید این کار را به آرامی انجام دهید که به مژه‌های طبیعی خودتان آسیبی وارد نشود.
  • انواع مژه مصنوعی موجب شده تا بتوانید آرایش‌های متنوعی برای چشمتان در نظر بگیرید.

استفاده از مژه مصنوعی چه معایبی دارد؟

  • به راحتی آسیب پذیر است و ممکن است بریزد.
  • ظاهر آن به اندازه اکستنشن مژه طبیعی نیست.
  • هرچند استفاده از آن آسان است اما نیاز به دقت بالایی دارد و اغلب افرادی که بار اول این کار را انجام می‌دهند به مشکل می‌خورند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید، در هر حال تسلط داشتن به مژه‌ها کاری نیست که خودمان بتوانیم به آن واقف باشیم. وقتی فرد دیگری برایمان مژه مصنوعی می‌چسباند بهتر از ما می‌بیند مژه کجا قرار می‌گیرد و می‌تواند دقت بالاتری داشته باشد.

چطور مژه مصنوعی بچسبانیم؟

به غیر از مژه مصنوعی مغناطیسی، سایر انواع مژه مصنوعی با چسب مژه چسبانده می‌شوند. چه مژه تکی باشد چه دسته‌ای، باید برای هر دو از یک نوع چسب استفاده شود.

چطور مژه مصنوعی بچسبانیم
مژه مصنوعی مناسب آرایش چشمتان را انتخاب کنید.
روش چسباندن مژه مصنوعی
پیش از اینکه به آن چسب بزنید آن را پشت مژه‌هایتان امتحان کنید تا بلندی و کوتاهی خود مژه و طول موهای آن را بتوانید پیش از چسباندن تنظیم کنید.
چطور مژه مصنوعی بچسبانیم
سپس مقدار اندکی چسب مژه به انتهای مژه‌ها بزنید.
چطور مژه مصنوعی بچسبانیم
مژه را پشت پلک قرار دهید و به آرامی جایگاه آن را ثابت کنید.
چطور مژه مصنوعی بچسبانیم
پلکتان را باز و بسته کنید و در آینه ببینید آیا مژه مصنوعی به درستی قرار گرفته است یا خیر. می‌توانید با انگشت یا یک موچین به آرامی آن را جا به جا کنید.
مراحل چسباندن مژه مصنوعی
به راحتی مژه‌هایتان بلندتر و جذاب‌تر شده است.

سخن پایانی

مژه مصنوعی یکی از کلک‌های آرایشی است که اغلب خانم‌ها به آن علاقه مند هستند. داشتن مژه‌های بلندتر و پرتر در زیبایی چهره بسیار نقش دارد و انواع مژه مصنوعی می‌توانند حالت چشم و آرایش چشم را به زیبایی و جذابیت تمام تغییر دهند. برای یک میهمانی استفاده از مژه مصنوعی کار بسیار ساده‌ای است چرا که به راحتی می‌توانید بدون نیاز به آرایشگاه رفتن آن را در خانه استفاده کنید و پس از میهمانی از پلکتان جدا کنید.

منابع: instyle ، falseeyelashes ، yellowpages

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − سه =