تفاوت هایلایت و لولایت مو ؛ کدام برای شما مناسب تر است؟

1

بالیاژ، آمبره مو، سامبره مو، هایلایت، لولایت! شاید با شنیدن این اصطلاحات برای آرایش مو کمی گیج شوید چرا که هر روز سبکی جدید برای رنگ کردن مو مد می‌شود و ما هنوز سبک قبلی رنگ کردن مو را کامل یاد نگرفته‌ایم. به همین دلیل ما تصمیم داریم تا هر یک از این موارد را برای شما کاملا شرح دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای رنگ مو داشته باشید. در این مطلب به تفاوت هایلایت و لولایت مو می‌پردازیم. دو سبک پرطرفدار رنگ کردن مو که همیشه مد است.

برای اینکه بتونید بهتر با تفاوت هایلایت و لولایت مو آشنا شوید لازم است ابتدا تعریف هر یک از این دو را بدانید.

هایلایت چیست؟

هایلایت زمانی رخ می‌دهد که اول از همه شما کل موهایتان را رنگ نمی‌کنید و فقط تصمیم دارید لابه لای موهایتان چند رشته از موهایتان را چند درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهایتان کنید. این کار موجب می‌شود موهای شما از تیره به روشن برود و یک هارمونی و عمقی در موهایتان ایجاد شود. نکته اینجاست که رنگ هایلایت کاملا بستگی به رنگ طبیعی موهایتان و همچنین رنگ پوستتان دارد و فقط می‌تواند تا سه درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهایتان باشد.

برای مثال، اگر موهای شما مشکی است، هایلایت موهایتان باید رنگی نزدیک به قهوه‌ای تیره باشد، اگر رنگ موهایتان قهوه‌ای سوخته است رنگ کاراملی یا مسی می‌تواند رنگ ایده‌آلی برای هایلایت موهایتان باشد و اگر رنگ موهایتان بلوند است باید رنگی سه درجه روشن‌تر از آن را برای موهایتان انتخاب کنید. هر رنگ موی روشن‌تر از سه درجه برای هایلایت چهره شما را از طبیعی بودن خارج شده و ممکن است حتی مسخره به نظر برسید چرا که راه راه های تیره روشن نامتعادل و ناهماهنگ روی موهایتان خواهید داشت.

تفاوت هایلایت و لولایت مو
هایلایت یک تا سه درجه روشن‌تر از رنگ پایه مو است.

هایلایت چگونه انجام می‌شود؟

دو روش برای هایلایت مو وجود دارد، یا می‌توانید آن را با فویل و جدا کردن دسته‌های مو انجام دهید یا به سبک بالیاژ از رنگ کردن بدون فویل استفاده کنید که معمولا نسبت به جدا کردن مو با فویل، بیشتر خودش را نشان می‌دهد و قسمت‌های بیشتری از مو رنگ می‌شود.

بیشتر بدانید کانسیلر چیست؟

لولایت چیست؟

حالا که با مفهوم هایلایت مو آشنا شدید برای اینکه بیشتر درباره تفاوت هایلایت و لولایت مو بدانید نیاز است تا با مفهوم لولایت مو نیز کاملا آشنا شوید. در حالیکه هایلایت به قسمت‌های سه درجه روشن‌تر شده‌ی مو گفته می‌شد، لولایت کاملا برعکس است. یعنی در این مفهوم، رنگ موهایتان دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی مو می‌شود.

همانند هایلایت، لولایت نیز به منظور ایجاد عمق و بُعد به موها انجام می‌گیرد و روش انجام آن نیز همانند هایلایت به فویل یا به سبک بالیاژ است. لولایت همچنین به خاطر تیره‌تر بودن اغلب برای موهای روشن به کار می‌آید و موجب می‌شود موهایتان ضخیم‌تر و حجیم‌تر دیده شود.

تفاوت هایلایت و لولایت مو
لولایت دو درجه تیره‌تر از رنگ پایه مو است.

تفاوت هایلایت و لولایت مو است؟

شاید حالا که با تعریف هایلایت مو و لولایت مو آشنا شدیم، تشخیص تفاوت هایلایت و لولایت مو ساده باشد. مهم‌ترین تفاوت این دو این است که هر یک متضاد دیگری عمل می‌کند، یعنی یکی روشن و دیگری تیره است. در ادامه به شما خواهیم گفت کدامیک مناسب شماست.

  • اگرچه هیچ قانونی برای هایلایت مو یا لولایت مو وجود ندارد اما معمولا هایلایت به روی موهای تیره مثل قهوه‌ای یا مشکی بهتر دیده می‌شود و لولایت نیز بهتر است به روی موهای روشن مثل قهوه‌ای روشن و بلوند انجام شود.
  • یک تفاوت هایلایت و لولایت مو که شاید اصلا توجهی به آن نداریم این است که چه بخواهیم چه نخواهیم برای روشن‌تر شدن مو نیاز داریم تا از مواد روشن کننده مثل پودر دکلره یا کرم‌های دکلره استفاده کنیم که ممکن است به مو آسیب برسانند. بنابراین بین این دو، هایلایت ممکن است نسبت به لولایت برای مو مضرتر باشد.
  • اگرچه هم هایلایت مو هم لولایت مو برای عمق دادن و ایجاد حالتی متفاوت به مو انجام می‌شود اما یک تفاوت هایلایت و لولایت مو در این است که هایلایت در مو ایجاد حرکت و برق می‌کند در حالیکه لولایت بیشتر به مو حجم می‌دهد و این تصور را ایجاد می‌کند که موهای بیشتری دارید.
  • شاید جالب باشد بدانید هایلایت و لولایت نیز گاهی فصل خاص خودشان را دارند. مثلا هایلایت بیشتر به سبک آرایش تابستانی می‌خورد و لولایت به دلیل اینکه رنگی تیره‌تر در آن دخیل است بیشتر مناسب فصل زمستان است.

حالا که با تفاوت هایلایت و لولایت مو آشنا شدید بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید کدام مناسب شماست. در ادامه ما ایده‌هایی برای هایلایت و لولایت مو به شما ارائه می‌دهیم شاید بتواند در این روند تصمیم گیری بیشتر به شما کمک کند.

  1. هایلایت کاراملی

هایلایت کاراملی یک رنگ زیبا و جذاب برای موهایی است که طیف ماهگونی یا قهوه‌ای سوخته دارند. سایه روشنی که این رنگ در موهایتان ایجاد می‌کند موجب می‌شود موهایتان به زیبایی بدرخشد.

تفاوت هایلایت و لولایت مو
هایلایت کاراملی
  1. هایلایت برنز

همانطور که گفتیم، هایلایت می‌تواند همانند بالیاژ فقط به روی نیمی از مو انجام بگیرد به جای اینکه بخواهید از ریشه یا قسمتی نزدیک‌تر به ریشه موهایتان را هایلایت کنید. این مدل هایلایت برنز نیز یک هایلایت بالیاژ محسوب می‌شود که به روی موهای قهوه‌ای مایل به قرمز مناسب خواهد بود.

هایلایت مو
هایلایت بالیاژ برنز
  1. هایلایت طلایی

یکی از ویژگی‌های داشتن موهای مشکی این است که به راحتی می‌توانید رنگی ایده آل برای هایلایت کردن آن بیابید. اگرچه شاید رنگ طلایی در ذهن چیزی شبیه به رنگ زرد باشد اما در رنگ مو اینطور نخواهد بود. یا شاید فکر کنید طلایی نمی‌تواند سه درجه روشن‌تر از رنگ مشکی باشد. بله شما درست فکر می‌کنید، اما همانطور که می‌بینید سه درجه روشن‌تر از رنگ مشکی نیز می‌تواند طیفی از رنگ طلایی در خود داشته باشد و به زیبایی لابه لای موهایتان بدرخشد.

هایلایت مو
هایلایت طلایی
  1. لولایت ماهاگونی

اگر از جمله افرادی هستید که موهای مایل به نارنجی یا قرمز دارند، لولایت ماهاگونی می‌تواند یک رنگ ایده آل برای موهای شما باشد. ایجاد عمق و سایه روشن‌های زیبا در میان موهای شما موجب می‌شود با این مدل لولایت چهره‌ای کاملا متفاوت داشته باشید.

بیشتر بدانید راهکارهای خانگی تقویت مژه

لولایت مو
لولایت ماهگونی
  1. لولایت مشکی

شاید لولایت مشکی اصلا ایده جالبی به نظر نرسد. اما تا زمانی که زیاده از حد تیره نشده و قسمت عظیمی از مو را در بر نگیرد می‌تواند یک ایده متفاوت برای رنگ مو باشد. در حقیقت اگر قرار باشد چند درجه تیره‌تر از موهای بلوند شما مشکی شود، قانون لولایت دو درجه زیر سوال می‌رود. اما به شرطی که این قانون شکنی برایمان چهره‌ای زیبا و جذاب ایجاد کند مشکلی ندارد کمی قانون را زیر پا بگذاریم!

لولایت مو
لولایت مشکی
  1. لولایت قهوه‌ای

لولایت می‌تواند به روی موهای رنگ شده شما نیز انجام شود. اگر از جمله افرادی هستید که دائم موهایتان را بلوند و رنگ روشن می‌کنید، لولایت قهوه‌ای می‌تواند کمی در چهره شما تفاوت ایجاد کند. هرچند برای ایجاد عمق در موهایتان شاید بهتر باشد تیرگی رنگ لولایت به ریشه موهایتان نزدیک‌تر باشد.

لولایت مو
لولایت قهوه‌ای

سخن پایانی

با دانستن تفاوت هایلایت و لولایت مو می‌توانید با توجه به رنگ طبیعی موهایتان و همچنین رنگ پوستتان تصمیم بگیرید که چطور موهایتان را رنگ کنید. از اینکه کمی قوانین رنگ‌ها را نیز زیر پا بگذارید نترسید اما شاید لازم باشد این قانون شکنی‌های خاص را به آرایشگران خبره بسپارید تا مطمئن شوید هایلایت یا لولایت موهایتان به بهترین شکل انجام می‌شود.

منبع: stylecraze

1 نظر
  1. تینا حاجی رحمتی می گوید

    اصلی ترین کاری که یک آرایشگر باید بتواند پیش از رنگ کردن مو انجام دهد، دکلره کردن مو ها است. در واقع اگر مو درست دکلره شود، می تواند رنگ مورد نظر را کاملاً مشابه نمونه درخواستی دریافت کند. آموزش دکلره کردن مو یکی از پیچیده ترین موارد در آموزش آرایشگری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 7 =