کالر کورکتور چیست و چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟

0

بدون شک کانسیلر یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که می‌تواند پوششی بر نواقص موجود روی پوست باشد. از لکه‌های جوش گرفته تا تیرگی دور چشم، کانسیلر مزایای بسیاری برای داشتن یک آرایش بی نقص دارد. اما در این میان برخی کانسیلرها این قدرت را دارند که رنگ‌ها را اصلاح کنند. یعنی به اصطلاح کالر کورکتور هستند. کالرکورکتورها در حقیقت همان کانسیلر هستند که قابلیتی ویژه‌تر نسبت به کانسیلر معمولی دارند. در ادامه به انواع کالر کورکتورها و کاربردهایشان اشاره می‌کنیم.

کالر کورکتور چیست؟

همانطور که گفته شد کالرکورکتورها نیز کانسیلر هستند و برای پنهان کردن ایرادهایی از جمله قرمزی پوست، کبودی و یا دورنگ شدن پوست استفاده می‌شود. در حقیقت اگر بخواهید هر لکه روی پوست را با توجه به رنگی که دارد برطرف کنید باید از کالر کورکتور استفاده کنید. هرچند، در اغلب مواقع یکدست کردن رنگ پوست به راحتی با کانسیلر معمولی و کرم پودر امکان پذیر است، اما در مواقعی که این مشکلات شدیدتر هستند کالر کورکتور به کمک شما خواهند آمد. کالر کورکتورها رنگ‌های متنوعی دارند که به توضیح کاربرد هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید ویژگی های سرم پوست چیست و چه خواصی دارد؟

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
کالرکورکتورها رنگ‌های مختلفی دارند که هر یک برای پنهان کردن رنگ خاصی در پوست استفاده می‌شود.

به طور کلی اگر بخواهید بدانید برای هر اصلاح هر رنگ روی پوستتان باید از چه رنگ کالرکورکتوری استفاده کنید می‌توانید از این قانون کلی رنگ مکمل در چرخه رنگ پیروی کنید. یعنی مثلا اگر لکه روی پوست شما قرمز است کالر کورکتور سبز برایش مناسب است. دانستن این قانون اولیه می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر رنگ کالر کورکتور را انتخاب کنید.

  1. کالرکورکتور سبز

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، کالر کورکتور سبز می‌تواند سرخی روی پوست را که در اثر حساسیت پوستی، نشانه‌های تولد، و لکه‌های قرمز جوش را اصلاح کند. فقط کافیست مقدار کمی از این رنگ کالر کورکتور را به روی لکه سرخ رنگی که روی پوستتان است بزنید تا به خوبی محو شود.

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
رنگ سبز می‌تواند سرخی روی پوست را اصلاح کند.
  1. کالر کورکتور زرد

کورکتور زرد می‌تواند لکه‌های صورتی و قرمز ملایم روی پوست را اصلاح کند. گاهی می‌توانید از رنگ سبز و زرد در کنار هم استفاده کنید تا یک لکه قرمز خیلی شدید روی پوست را محو کنید. کالر کورکتور زرد بیشتر مناسب قرمزی‌های ملایم دور بینی و دهان است. فقط کافیست کمی از این رنگ کورکتور را به اطراف بینی و دهان بزنید تا سرخی ملایم اطراف بینی و دهان را از بین ببرد.

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
رنگ زرد، قرمزی پوست را محو می‌کند.
  1. کالرکورکتور صورتی

رنگ صورتی می‌تواند رنگ زرد یا سبز ملایم را محو کند. کالر کورکتور صورتی خیلی روشن همچنین برای هایلایت کردن صورت مناسب است. می‌توانید کمی کالر کورکتور صورتی به روی گونه‌ها و گوشه داخلی چشم بزنید تا هایلایتی در چهره خود ایجاد کنید.

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
رنگ صورتی، زردی روی پوست را محو می‌کند.
  1. کالر کورکتور قرمز، نارنجی و هلویی

اگرچه اغلب مواقع کبودی زیر چشم به راحتی با کانسیلر معمولی پنهان می‌شود اما در صورتی که کبودی واقعا به رنگ بنفش یا آبی تیره بود باید از کالر کورکتور قرمز یا نارنجی استفاده کنید. اگر پوستتان به طور طبیعی بسیار روشن است برای پنهان کردن کبودی زیر چشم یا کبودی طبیعی که ممکن است در اثر برخورد سرتان به جایی ایجاد شده باشد را با کالر کورکتور هلویی پنهان کنید. رنگ قرمز و نارنجی مناسب پوست‌های تیره‌تر است.

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
کالر کورکتورهای قرمز، نارنجی و هلویی برای از بین بردن کبودی‌های بنفش و آبی روی پوست استفاده می‌شود.
  1. کالر کورکتور بنفش و آبی

اگر در اثر آفتاب گرفتن پوستتان دو رنگ شده و یا از مواد برنز کننده‌ای استفاده کرده‌اید که دارای رنگ نارنجی بوده و به روی پوستتان هرچند کمرنگ، رنگی نارنجی ایجاد کرده، برای برطرف کردن آن باید از کالر کورکتور بنفش یا آبی استفاده کنید. برخی از پوست‌ها نیز به طور طبیعی ممکن است رنگ زرد داشته باشد که برای پنهان کردن آن نیز از همین کالرکورکتور باید استفاده شود.

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
دو رنگی پوست ممکن است در اثر استفاده از محصولات برنزه کننده ایجاد شود و رنگی نارنجی روی پوست ایجاد کند، این رنگ را می‌توانید با کالرکورکتور بنفش یا آبی محو کنید.

چطور از کالر کورکتور استفاده کنیم؟

حالا که با انواع کالر کورکتور و کاربرد آن‌ها آشنا شدیم باید بدانیم که چطور باید از این محصول آرایشی استفاده کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم. هرچند نیازی نیست برای داشتن یه آرایش روزمره از تمام رنگ‌های کالرکورکتور استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید نیز نباید بیش از اندازه آن را روی پوست بزنید. استفاده بیش از حد از کالرکورکتور موجب می‌شود آرایش شما طبیعی جلوه نکند. بنابراین قسمتی از پوست را که اصلاح لازم دارد با رنگ مناسب کالر کورکتور بپوشانید. اما پیش از آن بهتر است از یک پرایمر به روی پوستتان استفاده کنید تا ماندگاری آرایشتان را بیشتر کند. کالر کورکتور را با یک اسفنج آرایشی در ناحیه مورد نظر پوست پخش کنید. پس از اینکه به خوبی به روی پوست محو شد، کرم پودر بزنید.

کالر کورکتور چیست؛ چه تفاوتی با کانسیلر دارد
معمولا کالرکورکتورها همانند این تصویر روی صورت قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

در بیشتر مواقع برای محو کردن لکه‌های روی پوست از کانسیلر و کرم پودر استفاده می‌کنیم. هرچند برای یک آرایش معمولی روزانه نیازی نیست از چیزی غیر از این دو استفاده کرد اما اگر می‌خواهید همانند یک سلبریتی دیده شوید و یا دورنگی پوست شما شدید است و با کانسیلر و کرم پودر به راحتی پنهان نمی‌شود، باید به سراغ کالر کورکتور مناسب این ایراد پوستتان بروید.

منبع: makeup

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + هفت =