از این ۷ روش طبیعی برای صاف کردن مو استفاده کنید

0

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که موهایی صاف و لخت داشته باشند، به همین دلیل از راه‌های مختلف درصدد صاف کردن مو برمی‌آیند. اما بسیاری از این راه‌ها با استفاده از مواد شیمیایی و یا ابزارهایی صورت می‌گیرند که مضرات زیادی را برای مو و پوست سر به همراه دارند. ریزش مو و خشکی مو از شایع‌ترین عوارض استفاده از مواد شیمیایی و ابزارهایی مانند اتومو برای صاف کردن مو هستند. ولی در این بین یک سری روش طبیعی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موهایی صاف و درخشنده داشت. البته درست است که این روش‌ها دائمی نیستند، اما خوبی‌شان این است که هیچ ضرری برای پوست سر و موها ندارند.

اگر به دنبال صاف کردن موهای‌تان هستید، این نوشتار را تا انتها دنبال کنید و روش‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را به کار گیرید.

روش‌های صاف کردن مو

۱- شانه کردن موهای خیس تا زمان خشک شدن

یکی از روش‌ها برای صاف کردن مو این است که موهای خیس یا مرطوب را تا زمانی که خشک می‌شوند شانه کنید. این کار را زمانی که از حمام بیرون می‌آیید انجام دهید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای آن که این کار را به خوبی انجام دهید باید در حمام از نرم کننده قوی استفاده کنید تا موها به خوبی نرم شوند و به راحتی بتوانید آن‌ها را در حالت مرطوب شانه کنید.

در واقع استفاده از نرم کننده موجب می‌شود که آسیب‌هایی که ممکن است از شانه کردن به موها وارد شوند کاهش یابند.

۲- استفاده از کش مو

برای این روش، ابتدا باید موهای خود را اندکی مرطوب کنید. سپس دو دسته مو ایجاد کرده و آن‌ها را به وسیله کش مو و به حالت دم اسبی ببندید. پس از این، سعی کنید برای هر چند سانتی متر از یک کش مو استفاده کنید. نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که نباید کش موها را خیلی سفت کنید. شب‌ها اگر با این حالت بخوابید، صبح خواهید دید که موها چقدر صاف‌تر از همیشه هستند.

۳- استفاده از شیر نارگیل

صاف کردن مو
شیر نارگیل برای صاف کردن مو

شیر نارگیل اثرات مرطوب کنندگی زیادی دارد و به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که از شیر نارگیل می‌توان برای صاف کردن مو استفاده کرد. علاوه بر این، شیر نارگیل دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتری و ضد ویروسی است و می‌تواند برای رهایی پوست از هر نوع عفونت مفید باشد.

برای بهره بردن از خواص شیر نارگیل برای صاف کردن مو یک فنجان شیر نارگیل تازه را با آب یک لیمو ترکیب کنید و آن‌ها را در یک ظرف ریخته و در یخچال بگذارید. اجازه دهید که ظرف چند ساعت در یخچال بماند. پس از چند ساعت مقداری کرم در بالای ترکیب به وجود می‌آید که از همین کرم می‌توانید برای صاف کردن مو استفاده کنید.

کرم را با استفاده از دست به پوست سر و موها زده و به آرامی بمالید. اجازه دهید که کرم ۲۰ دقیقه روی موها بماند. سپس یک کلاه پلاستیکی روی موها کشیده و با حوله خیس اطراف آن را بپوشانید. این کلاه را اجازه دهید که به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند و پس از آن موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید.

پس از شستشوی موها می‌توانید در حالت مرطوب آن‌ها را شانه کرده و شانه کردن را تا خشک شدن موها ادامه دهید.

۴- استفاده از شیر

شیر نیز یکی دیگر از موادی است که از طریق خاصیت مرطوب کنندگی بالا می‎‌تواند در صاف کردن مو مفید باشد. همچنین گفته می‌شود که شیر به سبب دارا بودن پروتئین زیاد می‌تواند موجب محکم شدن تارهای مو شده و بنابراین در راستای رهایی موها از فر بودن نیز مفید باشد.

برای استفاده از خواص شیر در راستای صاف کردن مو، مقداری شیر را آب ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید. سپس موها را شانه کرده و پس از هر بار کشیدن شانه به موها مقداری از ترکیب را به موها اسپری کنید. بارها این کار را انجام دهید و سپس اجازه دهید که ۳۰ دقیقه ترکیب در موها بماند و جذب آن‌ها شود. پس از ۳۰ دقیقه موها را با شامپوی مناسب بشویید.

۵- استفاده از تخم مرغ و روغن زیتون برای صاف کردن مو

تخم مرغ موها را قوی‌تر و درخشنده‌تر می‌کند و روغن زیتون نیز در افزایش رطوبت موها مفید است. ترکیب این دو ماده می‌تواند برای صاف کردن موها مفید باشد. برای استفاده از ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون، ۲ عدد تخم مرغ را در یک ظرف ریخته و ۴ قاشق چای خوری روغن زیتون به ظرف اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست سر و موها مالیده و پس از نیم ساعت با آب و شامپو بشویید.

۶- استفاده از آلوئه ورا برای صاف کردن مو

ژل آلوئه ورا دیگر ماده‌ای است که می‌تواند برای صاف کردن مو مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور، نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کنید (به جای روغن زیتون می‌توانید ۶ قطره روغن چوب صندل و ۶ قطره روغن نارگیل را به آلوئه ورا اضافه کنید). سپس ترکیب به دست آمده را روی موها و پوست سر بمالید و اجازه دهید دو ساعت باقی بماند. بهتر است هنگامی که ترکیب روی سر شما است، از کلاه استفاده کنید. پس از دو ساعت ترکیب را در حمام با شامپو و آب ولرم بشویید.

روش دیگر برای استفاده از آلوئه ورا در راستای صاف کردن مو این است که یک فنجان آب و سه قاشق تخم کتان را در کتری بریزید و اجازه دهید که جوش بیاید. پس از جوش آمدن اجازه دهید که ترکیب سرد شود و پس از سرد شدن دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، دو قاشق چای خوری روغن کرچک و دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و به هم بزنید.

سپس ترکیب را روی موها مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. پس از خشک شدن، موها را با استفاده از شامپوی مناسب بشویید.

۷- استفاده از موز و عسل برای صاف کردن مو

صاف کردن مو
موز و عسل برای صاف کردن مو

آخرین موردی که در این نوشتار به آن می‌پردازیم، ترکیب موز و عسل است. برای استفاده از این ترکیب، به دو عدد موز متوسط، مقداری عسل، نیم فنجان ماست و دو قاشق چایخوری روغن زیتون نیاز است. این مواد را آماده کرده و سپس ترکیب کنید. پس از این ترکیب را روی پوست سر و موها مالیده و پس از چند ساعت بشویید.

پس از شستشوی سر، شاهد صاف شدن موهای‌تان به نحوی چشمگیر خواهید بود.

سخن آخر

موارد بالا روش‌های طبیعی برای صاف کردن مو بودند. همانطور که در ابتدای این نوشتار نیز گفته شد، خوبیِ این روش‌ها این است که عوارض ندارند و بنابراین هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌آید. بنابراین اگر به دنبال صاف کردن مو بدون استفاده از مواد شیمیایی هستید، یک یا چند مورد از روش‌های بالا را به کار گیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =