خواص آلوئه ورا برای مو چیست؟ + طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

6

در مقاله خواص شگفت انگیز آلوورا به خواص اعجاب انگیز آلوورا پرداختیم در این مقاله سعی داریم فواید آلوورا برای مو را توضیح دهیم پس با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید . قبل از پاسخ دادن به این سوال که “خواص آلوئه ورا برای مو چیست؟” ابتدا باید بگوییم که اگر گیاه آلوئه ورا را یک ماده شفابخش با تاثیر شگفت‌انگیز بدانیم، عقیده ما اشتباه نیست. گیاه آلوئه ورا دارای خواص بسیاری است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تاثیر این گیاه روی موها است. طریقه استفاده از آلوئه ورا برای مو می‌تواند به شیوه ژل، ماسک یا اسپری باشد که در ادامه مطلب، درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

این گیاه خاص سبب بهبود سلامت پوست‌ها و موهای آسیب دیده می‌شود و به سبب وجود همین ویژگی‌های منحصر به فردش، در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی و داروهای مختلف به عنوان ماده پایه یا اصلی به کار می‌رود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

خواص آلوئه ورا برای مو چیست و شکل متداول استفاده از این ماده چگونه است؟

استفاده از ژل خالص آلوئه ورا، جزء شیوه‌های رایج استفاده از این گیاه برای تضمین سلامت مو است؛ آلوئه ورا برای مو مفید است و این فایده را می‌توان در نتیجه حاصل از استفاده از این ژل مشاهده کرد.

روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو
یکی از بهترین گیاهانی که از خواص بی نظیری بهره مند است، آلوئه ورا نام دارد که می تواند به موها لطافت و طراوت ببخشد.

ژل خالص آلوئه ورا

در میان بافت برگ گیاه آلوئه ورا مایعی ژله مانند و شفاف موجود است؛ ساده‌ترین راه استفاده از این ژل استثنایی این است که آن را از میان لایه‌های برگ گیاه جدا کرده و آن را به آرامی روی پوست سر و موهای خود بمالیم. سپس اجازه دهیم این ژل مدتی روی پوست سر و موهای ما باقی بماند و بعد آن را با ماده شوینده مناسب و آب ولرم موها را بشوییم.

ژل آلوورا برای مو را از کجا بخریم؟

اگر قصد استفاده از ژل آلوورا را دارید و نمی‌خواهید برای تهیه آن از روش‌های خانگی استفاده کنید، باید این ژل را خریداری کنید. برای خرید این ژل باید به داروخانه‌ها یا مراکز معتبر فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید و سعی کنید از بهترین و معتبرترین برندها برای خرید این نوع مواد استفاده کنید.

خواص آلوئه ورا برای مو

طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت رشد سریع مو با آلوئه ورا
یکی از بهترین خواص آلوورا برای مو، پاکسازی موهای چرب و شاداب نمودن موها است که بدون آسیب رساندن به موها، لایه چربی روی مو را پاک می کند.

آلوئه ورا موهای چرب را کاملا پاکسازی می‌کند

شاید مواد شوینده شیمیایی بسیاری را برای شست‌و‌شو و ترمیم موهای چرب خود امتحان کرده‌اید، اما این مواد نه تنها اثر پاکسازی چندانی نداشته‌اند، بلکه به مرور زمان و به علت وجود مواد خاصی که در ترکیبات آن‌ها وجود دارد، سبب آسیب به ریشه موهای شما شده‌اند.

استفاده از گیاه آلوئه ورا به سبب طبیعی بودن، موجب هیچ‌گونه آسیب در موهای شما نخواهد شد و ضمنا توان این را دارد که لایه‌های چربی ضخیمی که بر پوست سر و فولیکول‌های مو نقش بسته را به خوبی پاکسازی کند و پس از شست و شو، موهایتان را تمیز و سالم احساس کنید که این از مهم‌ترین خواص آلوئه ورا برای مو محسوب می‌شود.

آلوئه ورا رشد موها را سرعت می‌بخشد

خواصی که در گیاه آلوئه ورا موجود است، سبب افزایش و تسریع میزان گردش خون در ناحیه کف سر می‌شود و به همین طریق از ریختن موها و گزندی که به آن‌ها می‌رسد، جلوگیری می‌کند و باعث بهتر شدن رشد موها می‌شود.

آلوورا برای موهای خشک روش استفاده از گیاه آلوئه ورا برای مو
آلوئه ورا التهاب پوست و موی سر را التیام می بخشد و از شوره زدن موها جلوگیری می کند.

آلوئه ورا در التیام التهاب بسیار موثر است

در ترکیبات گیاه آلوئه ورا اسیدهایی تحت عنوان اسیدهای چرب با خاصیت ضد التهابی را مشاهده می کنید. وجود این مواد در این گیاه موجب از بین رفتن التهاب پوست سر و در نتیجه شوره‌های آن می‌شود و باعث می‌شود خارش‌های ناشی از آن نیز درمان شوند.

آلوئه ورا سبب تقویت و پرورش ریشه و تارهای مو می‌شود

وجود انواع ویتامین در این گیاه از جمله ویتامین A باعث رشد سریع‌تر و تقویت بهتر سلول‌های پوست سر می‌شود و همچنین ویتامینی مانند B12 نیز که در ترکیبات این گیاه موجود است، از ریزش موها ممانعت می‌کند. به همین جهت است که گیاه آلوئه ورا در پرورش موها موثر است.

طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند آلوورا برای موهای خشک
یکی از بهترین روش های بهره گیری از خواص آلوئه ورا برای مو، تهیه ماسک آلوورا است که می تواند روی رشد و رطوبت مو تاثیر گذار باشد.

اگر می‌خواهید از خواص آلوئه ورا برای مو بهره‌مند شوید، می‌توانید ماسک‌های زیر را تهیه نمایید:

عسل و آلوئه ورا، یک ماسک طبیعی

عسل دارای خاصیت ضد عفونی‌کننده بالایی است و به واسطه از بین بردن چربی‌ها از ریزش مو جلوگیری کرده و موها را تقویت می‌کند. تنها کافی است ۱۱ تا ۱۲ بار در طول یک ماه، این ماسک را تهیه کرده و روی موهای خود بگذارید.
“۳ قاشق غذا خوری عسل و ۳ قاشق غذا خوری آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و آن‌ها را در بازه زمانی یک ربع تا ۲۰ دقیقه روی موها و کف سر خود بمالید و سپس آن را بشویید.”

بیشتر بدانید طرز تهیه ژل آلوئه ورا برای پوست

تخم مرغ و آلوئه ورا، یک ماسک شگفت انگیز

تخم مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی از پروتئین است که این پروتئین در ترکیب با آلوئه ورا قادر است به پوست سر و ریشه‌های مو نفوذ کرده و با تقویت رشد آن‌ها، از ریزش غیر طبیعی موها ممانعت کند و در کنار این‌ها درخشندگی موها را نیز تضمین نماید. این ماسک را لازم است تقریبا ۳ بار در طول هفته بر روی موهای خود بگذارید.
“۱ عدد تخم مرغ و حدود ۳ تا۴ قاشق غذا خوری گیاه آلوئه ورا را باهم ترکیب کرده و آن را به خوبی روی ریشه موها و کف سر خود ماساژ دهید و برای اثر گذاری بهتر بعد از گذشت ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت آن را بشویید.”

فواید ژل آلوورا برای مو
ترکیب ژل آلوئه ورا با روغن نارگیل، می تواند ماسک موی فوق العاده ای را برای موها ایجاد نماید و موهای آسیب دیده را ترمیم کند.

روغن نارگیل و آلوئه ورا، یک ماسک منحصر به فرد

وجود نوعی از اسیدهای چرب در روغن نارگیل در ترکیب با گیاه آلوئه ورا باعث ترمیم موهای آسیب دیده شده و انواع ویتامین‌ها و مواد مختلف معدنی را به موها هدیه می‌دهد و در کنار این‌ها سبب سهولت در رشد موها می‌شود. اگر استفاده از این ماسک را ۴ بار در ماه انجام دهید، بی‌تردید تاثیرات فوق العاده آن را مشاهده خواهید کرد.
“۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذا خوری گیاه آلوئه ورا را با هم به خوبی ترکیب کنید و آن را به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت روی موهای خود قرار دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.”

لیمو و آلوئه ورا، یک ماسک بی‌نظیر

تنظیم میزان اسیدی یا قلیایی بودن مو به واسطه استفاده از این ماسک کنترل خواهد شد و بهره‌گیری از این ماسک سبب می‌شود تا به پرورش صحیح ریشه‌های مو بپردازید. اگر هفته‌ای ۱ بار از این ماسک برای موهای آسیب دیده خود استفاده کنید، می‌توانید دوام آن‌ها را تضمین نمایید.
“۲قاشق غذا خوری آب لیمو و ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری گیاه آلوئه ورا را به بهترین نحو با هم ترکیب کنید و سپس آن را روی ریشه‌های مو و کف سر خود بمالید و پس از اطمینان حاصل کردن از آغشته شدن تمام قسمت‌های مو به واسطه این ماسک، پس از نیم ساعت موها را بشویید.”

طرز تهیه اسپری آلوئه ورا
شما می توانید به راحتی ژل آلوورا را با روغن های مختلف ترکیب کرده و آن را درون ظروف اسپری ریخته و ژل را روی تمامی قسمت سر و موی خود اسپری کنید.

طرز تهیه اسپری آلوئه ورا

  • برای بهر‌ه‌گیری از خواص آلوئه ورا برای مو می‌توانید فنجانی از آلوئه ورا را با مقدار اندکی از موادی نظیر روغن نارگیل و دیگر روغن‌ها و فنجانی آب، در ظرف اسپری ریخته و آن را روی موهای مرطوب خود اسپری کنید. (خواص نرم کنندگی)
  • همچنین می‌توانید فنجانی از آلوئه ورا و فنجانی از چای سبز را به همراه روغن‌های دلخواه در ظرف اسپری بریزید. (خواص شفافیت و پرورش مو)
  • به علاوه می‌توانید در نیمی از فنجان آب مقطر پر کنیم و آن را با یک قاشق آلوئه ورا و مقداری روغن ترکیب کرده و در شیشه اسپری بریزید. (خواص ضد التهاب)

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا از خواص آلوئه ورا برای مو گفتیم، شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های فوق‌العاده، از تاثیرات بی‌نظیر این گیاه بهره‌مند شده و رشد سریع مو با آلوئه ورا را شاهد باشید.

خدمات ویزیت پزشک در منزل

خدمات ویزیت پزشک در منزل (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • ویزیت پزشک از بیمار، سالمند، افراد معلول و کم توان در محل
  • ویزیت پزشک عمومی در منزل
  • ویزیت پزشک متخصص در منزل
  • ویزیت پزشک متخصص داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

6 نظرات
  1. فاطمه علیخانی می گوید

    مطلب خوبی بود، سمیرای عزیز
    بسیار مفید

  2. هانیه می گوید

    یه دنیا ممنون سمیرای عزیز
    مطلب خلاصه و به مراتب مفیدتری بود متشکم

  3. هانیه می گوید

    یه دنیا ممنون سمیرای عزیز
    مطلب خلاصه و به مراتب مفیدتری بود متشکرم

  4. امیر می گوید

    سلام مطلبتان مفید و آموزنده بود سمیرا خانم

  5. Melika می گوید

    سلام من میخاستم برای ابروهام از آلوورا استفاده کنم مطمئنید باعث ریزش نمیشه چون نگرانم

  6. Zarii می گوید

    مفید بود?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − دو =