بهترین کرم پودر برای پوست من کدام است؟

1

شاید بتوان گفت که انتخاب یک کرم پودر که از هر لحاظی با پوست شما سازگار باشد کار دشواری است. برای انتخاب بهترین کرم پودر باید آن را از چند جنبه بررسی کرد. برای مثال باید کرم پودر با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. کرم پودر باید همچنین با جنس پوست شما سازگار باشد. اما چطور بهترین کرم پودر ممکن برای پوستمان را بخریم؟ در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

چه تناژی رنگی با پوست من همخوانی دارد؟

برای من بسیار پیش آمده که زمان زیادی صرف انتخاب رنگ کرم پودر کرده ام و در نهایت هم رنگ دلخواهم را پیدا نکرده ام. به جای آن که با گشتن میان رنگ‌ها و سایه روشن‌های مختلف وقتتان را تلف کنید بهتر است کمی درباره رنگ پوست بدانیم. قطعا بهترین کرم پودر برای شما با رنگ پوستتان هم هماهنگ است.

انتخاب بهترین کرم پودر

عموما سه نوع تناژ رنگ پوست داریم:

رنگ سرد

پوست‌هایی که تناژ صورتی، قرمز و آبی دارند سرد محسوب می‌شوند.

رنگ گرم

پوست‌هایی که تناژ زرد، هلویی و طلایی دارند.

رنگ خنثی

رنگ‌هایی که ترکیبی از رنگ سرد و گرم هستند رنگ خنثی محسوب می‌شوند.

تشخیص رنگ پوست

برای تشخیص اینکه رنگ پوست شما در کدام گروه جای می‌گیرد می‌توانید از چند راه اقدام کنید:

به رنگ چشم و مو توجه کنید

آیا رنگ چشم شما طوسی، آبی و سبز و رنگ موهایتان مشکی، دودی،بلوند و رنگ‌هایی از این قبیل باشد پوست شما تناژ سردی دارد. البته دقت کنید که باید رنگ چشم و موی طبیعی شما در این طیف قرار داشته باشد. در صورتی که رنگ طبیعی چشم شما عسلی، قهوه‌ای و رنگ موهایتان مشکی، قهوه‌ای یا بلوند با تناژ قرمز باشد رنگ پوست شما گرم است.

برای فهمیدن تناژ رنگ پوستتان بهتر است به رنگ چشم و مو و رگ دست توجه کنید.

رگ دست

اگر رنگ رگ‌های دست شما زیتونی و سبز باشد پوست شما گرم است. در صورتی که رنگ رگ دستتان آبی و بنفش باشد پوست شما سرد است.

از یک کاغذ استفاده کنید

اگر روش‌های بالا جواب نداد یک کاغذ سفید کنار صورتتان بگیرید و جلوی آینه بایستید. اگر صورت شما آبی به نظر می‌رسد یعنی رنگ پوستتان سرد است. اگر زرد به نظر می‌رسید پوست گرم دارید و در صورتی که خاکستری دیده می‌شوید یعنی رنگ پوست شما حنثی است.

با دانستن تناژ رنگ پوستمان چطور بهترین کرم پودر را انتخاب کنیم؟

اما می‌رسید به پاسخ این سوال! اکثر کرم پودرها تناژ زیرین یا به اصطلاح undertone دارند. این تناژ زیرین در واقع بیانگر این موضوع است که برای کدام رنگ پوست‌ها مناسب می‌باشد. برای مثال اگر رنگ پوستتان سرد و حالت رنگ پریدگی دارد استفاده از یک کرم پودر با تناژ زیرین زرد و گرم می‌تواند پوست شما را زیباتر نشان دهد. اگر پوست شما کمی تیرگی و حالت کدر دارد استفاده از یک کرم پودر با تناژ صورتی حالت پوستتان را زیباتر می‌کند. برای تست کرم پودر بهتر است آن را روی فک پایین خود تست کنید. در این حالت رنگی که انتخاب می‌کنید بیش‌ترین همخوانی را با پوستتان دارد.

چطور بر اساس جنس پوستم بهترین کرم پودر را انتخاب کنم؟

معمولا سه نوع پوست داریم: پوست خشک، پوست چرب و پوست معمولی. بسیار مهم است که کرم پودرتان را بر اساس جنس پوستتان بخرید. اکثر کرم پودرهایی که از برندهای شناخته شده هستند در چند سری و مناسب انواع پوست‌ها عرضه می‌شوند. از این رو برای انتخاب بهترین کرم پودر مناسب پوستتان بهترین راه مطالعه نوشته روی بسته بندی است. کرم پودرها معمولا در سه دسته چرب، خشک/مات و معمولی تولید می‌شوند.

رنگ کرم پودر
برای تست رنگ کرم پودر آن را روی دستتان نمالید. بهترین نقطه برای تست کرم پودر فک پایین است.

چگونه بر اساس نیازم کرم پودر بخرم؟

کرم پودرها پوشانندگی متفاوتی دارند. برخی کرم پودرها پوشانندگی کم‌تری دارند و از این رو برای استفاده روزانه مناسب هستند. برخی کرم پودرهایی که پوشانندگی بالا دارند مناسب استفاده روزانه نیستند. بهتر است برای استفاده روزانه از یک کرم پودر سبک که ضد آفتاب هم دارد استفاده کنید. کرم پودرهای سنگین اگر طولانی مدت استفاده شوند به پوست شما آسیب می‌رسانند.

نکات نهایی برای انتخاب بهترین کرم پودر

  • حتما پیش از آرایش پوستتان را آماده کنید. با این کار نتیجه بهتری می‌گیرید. بهتر است اگر به مهمانی می‌روید زیر کرم پودرتان از یک پرایمر استفاده کنید.
  • کرم پودرهایی که پس زمینه طلایی دارند با بیشتر رنگ پوست‌ها سازگار هستند. کرم پودرهایی که پس زمینه صورتی هستند سخت‌تر با رنگ پوست ایرانی‌ها همخوانی دارند.
  • آرایش زیر نور طبیعی و زیر نور مصنوعی تفاوت زیادی دارد. از این رو سعی کنید کرم پودر را در نور طبیعی تست کنید و سپس بخرید.
1 نظر
  1. کرم پودر می گوید

    مطلبتون عالی بود اگر ممکنه مقاله ای در مورد برندهای کرم پودر هم بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هفت =