آمبره کردن مو؛ تفاوتهای آمبره با بالیاژ مو در چیست؟

0

برخی اصطلاحات آرایشی بخصوص آراش مو مد می‌شود که شاید حتی تلفظ آن‌ها نیز برایمان دشوار باشد. از هایلایت و لولایت مو گرفته تا آمبره و سامبره، همه این اصطلاحات رنگ کردن مو روش و تکنیک خاصی دارند که با دیگری متفاوت است. شاید در نهایت پس از رنگ کردن موهایتان متوجه شوید این کار هیچ فرقی با بر فرض بالیاژ مو نداشته است. با اینحال همیشه تفاوت‌هایی هرچند ریز در انواع رنگ مو وجود دارد که شاید دانستن آن‌ها به شما کمک کند بهتر بتوانید تصمیم بگیرید موهایتان را چطور رنگ کنید. مهم‌تر از آن، بدانید آیا موهایتان درست به سبکی که خواسته‌اید رنگ شده یا خیر.

تفاوت آمبره کردن مو و بالیاژ مو چیست؟

برای دانستن تفاوت بین دو تکنیک مختلف رنگ مو لازم است ابتدا بیشتر درباره هر یک از آن‌ها بدانید.

بالیاژ مو چیست؟‌

شاید برای شما نیز هنگام تماشای فرش قرمزهای مراسم خاص علاوه بر آرایش سلبریتی‌ها متوجه برقی که در موهایشان است شده باشید. جدای از اینکه مراقبت از مو یکی از دلایل این جذابیت مو است اما در مواقع دیگر می‌بینید در انتها و لا به لای مو رنگی کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی مو دیده می‌شود که این تصور را ایجاد می‌کند در همان لحظه خورشید در موهای فرد تابیده است. این کاریست که بالیاژ مو انجام می‌دهد. لغت «بالیاژ» به زبان فرانسوی به معنای «حرکت یا موج» است که در حقیقت موج یا حرکتی که در موها ایجاد می‌کند را توصیف می‌کند.

در این روش، قسمتی از انتهای مو چند درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی مو می‌شود و به مو شکلی می‌دهد که همانند یک موج یا حرکت است. در حقیقت، در بالیاژ تلاش بر این است که موها طوری رنگ شود که به نظر می‌رسد نور خورشید در آن تابیده و به طور طبیعی توسط خورشید روشن شده است. به همین دلیل است که مو به طور یکسان و یک اندازه تیره روشن نیست و انتهای مو نیز همچنان کمی تیره تر از قسمت‌های رنگ شده باقی می‌ماند تا یک عمق یا بُعد به حالت موها داده شود.

برخلاف هایلایت که معمولا از ریشه انجام می‌شد و با رشد مو این تصور را ایجاد می‌کرد که مدل مو خراب شده است، در بالیاژ هرچقدر مو بیشتر رشد کند زیبایی مو نیز دوچندان می‌شود.

بالیاژ مو و آمبره کردن مو
در بالیاژ مو در درجه‌ای روشن می‌شود گویا به طور طبیعی این سایه روشن توسط تابیدن نور خورشید ایجاد شده است.

آمبره مو چیست؟

آمبره کردن مو سبکی جدیدتر نسبت به بالیاژ محسوب می‌شود که این روزها در اینستاگرام فضای زیادی را به خود اختصاص داده است. در حقیقت اگر قرار بود یک سونامی در اینترنت رخ بدهد بدون شک توسط آمبره مو رخ می‌داد چرا که تبلیغ و صحبت درباره آمبره کردن مو بیش از آنچه تصورش را بکنید فضای اینترنت را به خود اختصاص داده است. اما آمبره کردن مو چیست؟

لغت «آمبره» نیز یک لغت فرانسوی به معنای «سایه» است که واقعا هم همین معنا را روی مو تداعی خواهد کرد چرا که سایه در موهایتان ایجاد می‌کند. در آمبره کردن مو، موهایتان در ریشه تیره و در انتهای مو به روشن‌ترین شکل است. یعنی فاصله بین ریشه مو تا انتهای مو جاییست که آمبره مو را می‌بینید چرا که مو به یکباره روشن نمی‌شود بلکه در این مسیر از تیره به روشن سیر می‌کند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید در آمبره کردن مو به هیچ وجه یک خط صاف بین قسمت تیره و قسمت روشن مو ایجاد نمی‌شود بلکه این خط کاملا محو است و مو به طور طبیعی از تیره به روشن حرکت می‌کند.

آمبره کردن مو ؛ تفاوتهای آمبره با بالیاژ مو در چیست؟
در آمبره کردن مو، طیفی از رنگ ایجاد می‌شود.

تفاوت بالیاژ و آمبره کردن مو

بالیاژ و آمبره شباهت‌هایی با هم دارند که شاید تشخیص آن‌ها را از هم مشکل کند. بعنوان مثال در هر دو سبک رنگ مو، ریشه مو تیره و قسمت‌هایی از پایین مو روشن است. اما این دو تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌توانند کمک کنند این دو را از هم تشخیص دهید.

  • اولین تفاوت بین آمبره کردن مو و بالیاژ مو شاید در این باشد که بالیاژ شکلی همانند هایلایت دارد اما در آمبره مو در حقیقت رنگ یک طیفی خواهد داشت که با هایلایت متفاوت است. بگذارید اینگونه تعریف کنیم، اگر در بالیاژ، شما موهایتان را کاراملی کنید فقط رنگ موی کاراملی را در انتهای مو یا لا به لای مو می‌بینید در حالیکه در آمبره از کاراملی تیره تا روشن را در میان مو خواهید دید.
  • در بالیاژ کل انتهای مو رنگ نمی‌شود، یعنی اگر قرار است موهایتان روشن شود چند دسته از آن انتخاب شده و به سبک و تکنیک خاص این کار روشن می‌شود چرا که فقط قرار است یک نور یا برقی در مو ایجاد کند. اما در آمبره کردن مو این روش متفاوت است چرا که به طور کلی انتهای مو رنگی متفاوت نسبت به ریشه مو خواهد داشت.
  • همچنین در بالیاژ اگرچه انتهای بخش‌هایی از مو روشن‌تر است اما این رنگ روشن دقیقا تا پایین‌ترین نقطه مو ادامه ندارد و اغلب انتهای مو کمی تیره‌تر از قسمت وسط مو است. همین کار است که یک حرکت در مو ایجاد می‌کند چرا که چشم یک دسته موی تیره سپس قسمت‌هایی روشن‌تر و سپس باز هم قسمت کمی تیره را می‌بیند که این موج ایجاد شده این تصور را ایجاد می‌کند که نوری در موها تابیده است. اما در آمبره کردن مو، انتهایی‌ترین نقطه مو باید روشن‌تر از بالا باشد.

چند مدل بالیاژ مو

بالیاژ مو

بالیاژ مو

مدل بالیاژ مو

چند مدل آمبره مو

آمبره مو ، آمبره کردن مو

آمبره کردن مو ، آمبره مو

آمبره مو ، آمبره کردن مو

سخن پایانی

کسب اطلاعات کافی درباره سبک‌های مختلف رنگ مو می‌تواند به شما کمک کند بهتر بتوانید درباره رنگ موهایتان تصمیم بگیرید. از آن مهم‌تر، شما باید بدانید کدام مدل روی موهایتان انجام شده است و به منظور بالیاژ مو برایتان آمبره مو انجام نشود. هرچند تمامی این اصطلاحات مختلف که ممکن است گیج کننده نیز باشند در نهایت به نظر یک شکل می‌آیند اما برای دانستن تفاوت بین آمبره کردن مو و بالیاژ کافیست این را بدانید که در آمبره کردن مو یک طیف رنگ از ریشه تا انتهای مو ایجاد می‌شود در حالیکه در بالیاژ مو فقط قسمت‌هایی از مو رنگ می‌شود که یک حرکت یا برق در موهایتان ایجاد کند. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

منبع: stylecraze

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 2 =