بازسازی و احیای ریمل خشک شده

0

آیا تا به حال به تأثیر ریمل در چهره‌ی خود توجه کرده‌اید؟ ریمل از آن دسته لوازم آرایش‌هایی است که مقدار کم آن هم می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند! ریمل، چشم‌ها را درشت‌تر و گیراتر می‌کند و به مژه‌ها رنگ و حالت زیباتری می‌دهد.

تصور کنید به سراغ میز آرایش خود می‌روید و بعد از باز کردن ریمل محبوبتان متوجه می‌شوید که ریمل خشک شده! و قابل استفاده نیست، احتمالاً همه‌ی علاقه‌مندان به ریمل این تجربه‌ی تلخ را دارند؛ اما چاره چیست؟ آیا باید ریمل خشک شده را دور انداخت؟ یا می‌توان آن را احیا کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد؟ نگران نباشید و ریملتان را دور نیندازید! در این متن شما را با چند راهکار برای احیای ریمل خشک شده آشنا می‌کنیم.اما لازم است در ابتدا دلایل خشک شدن ریمل ها را بدانیم که در ادامه ی متن به آن خواهیم پرداخت.

احیای ریمل خشک شده

ریمل‌ها واقعاً به چه دلایلی خشک می‌شوند؟

تاریخ انقضا

متأسفانه ریمل‌ها هم مثل بقیه لوازم آرایشی تاریخ مصرف دارند و حتی تاریخ مصرفشان از بقیه لوازم آرایشی کمتر و حدود چند ماه است، دلیل این مسئله مراقبت از چشم‌های شما در مقابل عفونت‌ها و باکتری‌هاست. پس اگر تاریخ مصرف ریمل شما تمام شده است بدون توجه به مقدار باقی‌مانده در آن با ریملتان خداحافظی کنید!

اما گاهی ریمل‌ها قبل از پایان تاریخ مصرفشان خشک می‌شوند و این همان جایی است که می‌توانید از چند راهکاری که در این مطلب ارائه می‌شود استفاده کنید.

پمپ کردن بیش از حد (عقب و جلو بردن محکم و بیش از حد اپلیکاتور ریمل)

این مسئله باعث می‌شود که هوای بیشتری وارد ریمل شود و با اکسید کردن مواد داخل آن باعث سریع‌تر خشک شدن ریمل می‌شود. پس دفعه‌ی بعد به‌جای پمپ کردن اپلیکاتور ریمل، آن را آرام درون ریمل بچرخانید و بالا بیاورید، این مسئله طول عمر ریمل تان را بیشتر می‌کند.

محکم نبستن در ریمل

باز گذاشتن در ریمل (حتی به‌اندازه‌ی یک‌ذره!) باعث می‌شود که هوا و حرارت وارد ریمل شود و باعث تبخیر رطوبت آن و خشک شدنش می‌شود. همیشه مطمئن شوید که تا جای ممکن در ریمل را محکم بسته‌اید.

آیا ریمل شما به احیا نیاز دارد؟

این را می‌توانید با تست کردن ریمل پشت دستتان متوجه شوید. اگر ریمل پشت دستتان تکه‌تکه و خشک کشیده شود به احیا نیاز دارد.

تست کردن ریمل خشک شده
تست کردن ریمل خشک شده

دو روش احیا کردن ریمل خشک شده

۱. ترفند آب داغ

روش کار:

  • آب را بجوشانید و درون یک فنجان بریزید
  • ریمل خشک شده را درون آب قرار دهید
  • حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا آب گرم بافت ریمل را نرم کند

توجه: این یک روش سریع و موقت برای احیای ریمل خشک شده است و لازم است که هر بار موقع استفاده تکرار شود (البته می‌تواند مدت نسبتاً زیادی شما را از خرید ریمل جدید بی‌نیاز کند)

احیای ریمل خشک شده با آب داغ
احیای ریمل خشک شده با آب داغ

۲. ترفند استفاده از محلول لنز

روش کار:

  • اپلیکاتور ریمل را بیرون بکشید و ۱ یا ۲ قطره از محلول لنز را درون ریمل بچکانید (این محلول تقریباً در تمام داروخانه‌ها در دسترس است)
  • اپلیکاتور را به داخل ریمل برگردانید و چند بار آن را درون ریمل تکان دهید تا کاملاً مواد را مخلوط کند.
  • ریمل را پشت دستتان امتحان کنید و اگر هنوز خشک است یک یا دو قطره‌ی دیگر از محلول لنز به آن اضافه کنید (همیشه تاریخ مصرف مایع لنزی را که استفاده میکنید چک کنید)

نکته: توجه کنید که مهم است مقدار کمی محلول اضافه کنید چون مقدار زیاد آن می‌تواند ریمل را بیش‌ازحد خیس و روان کند.

اکنون ریمل جدید شما آماده ست، می‌توانید با خیال راحت مدت بیشتری از ریمل محبوبتان استفاده کنید.

احیای ریمل خشک شده با استفاده از محلول لنز
احیای ریمل خشک شده با استفاده از محلول لنز

سخن پایانی

امیدواریم که مطلب فوق به شما در نحوه‌ی استفاده از ریمل و بازسازی ریمل‌های خشک شده کمک کند. اگر شما هم روشی برای احیای ریمل‌ خشک شده می‌شناسید می‌توانید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: beautyandtheboutique

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =