اکستنشن مژه کنیم یا کاشت مژه؟ از تفاوت‌ها تا عوارض هریک

0

برخی از افراد به طور طبیعی مژه‌های بلندی دارند و برخی افراد نیز همیشه در آرزوی داشتن مژه‌های بلند و پُر هستند. هرچند در اغلب مواقع با ریمل زدن به این هدفمان می‌رسیم اما بسیاری از افراد دوست دارند حتی زمانی که از خواب بیدار می‌شوند نیز مژه‌هایشان همانند مژه‌های طبیعی بلند و زیبا باشد و دیگر نیاز به مرحله ریمل زدن در آرایش روزانه وجود نداشته باشد. برای اینگونه افراد نیز راه حل‌های مختلفی وجود دارد، از استفاده از مژه مصنوعی گرفته تا اکستنشن مژه یا کاشت مژه، روش‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید وقتی از خواب هم بیدار می‌شوید مژه‌های پُر و زیبا داشته باشید. با استادکار همراه باشید تا از تفاوت‌ها و عوارضی که اکستنش مژه و کاشت مژه ممکن است داشته باشند بیشتر آگاه شوید.

کاشت مژه چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، به عمل اضافه کردن مژه یا به اصطلاح کاشت آن، کاشت مژه گفته می‌شود. کاشت مژه در ابتدا برای افرادی که به طور مادرزادی یا به دلیل بیماری‌های خاص به طور کلی مژه نداشتند به روی کار آمد. هرچند با تشکر از سلبریتی‌ها، حالا دیگر کاشت مژه به یک کار معمول بین اکثر افراد تبدیل شده است. کاشت مژه را در گروه عمل‌های زیبایی می‌شناسند. هرچند در حقیقت عمل خاصی به روی شما انجام نمی‌شود اما این پروسه به اندازه یک مژه مصنوعی گذاشتن یا حتی اکستنشن مژه مراحل ساده‌ای ندارد.

در کاشت مژه، از پشت سر یا دست و پای فرد فولیکول‌های مو برداشته شده و به روی پلک کاشته می‌شوند. این پروسه معمولا یک یا دو ساعت طول می‌کشد. در طول این مدت چیزی حدود ۵۰ مژه یا همان فولیکول مو کاشت می‌شود. چند روز بعد از انجام کاشت مژه، کم کم مژه‌ها بلند می‌شوند. ابتدا احتمالا سوزش خفیفی احساس خواهید کرد و پشت پلکتان کمی سرخ می‌شود. هرچند به مرور زمان تمان این موارد برطرف می‌شود و به حالت اولیه باز می‌گردید. فرد تحت عمل می‌تواند ۵ روز بعد از انجام کاشت مژه به تمام فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد. سرخی پشت پلک بین یک تا دو هفته باقی می‌ماند و سپس از بین می‌رود.

اکستنشن مژه کنیم یا کاشت مژه؟
کاشت مژه دائمی است و از آنجایی که از فولیکون مو گرفته می‌شود کاملا طبیعی خواهد بود.

مزایای کاشت مژه

  • کاشت مژه در حقیقت یک عمل کاشت طبیعی و دائمی است. بدین شکل که این مژه‌ها تا آخر عمرتان باقی مانده و نمی‌ریزد. در عوض، حالا مژه‌های شما همانند موهایتان بلند می‌شود بنابراین نیاز به کوتاه کردن آن خواهید داشت.
  • نکته بعدی مدت زمان انجام این کار است. کل پروسه کاشت مژه نهایت ۲ ساعت طول می‌کشد. بسیاری از افراد این نکته را یک برتری کاشت مژه نسبت به اکستنشن مژه که تا ۴ ساعت ممکن است طول بکشد می‌دانند.
  • کاشت مژه به طور کلی ظاهر شما را تغییر می‌دهد، چشمانی خوش فرم‌تر و زیباتر خواهید داشت همچنین مژه‌هایتان نیز ضخیم‌تر از مژه‌های خودتان خواهد بود به همین دلیل معمولا کاشت مژه موجب می‌شود مژه‌های شما پُرتر به نظر برسند.

معایب کاشت مژه

  • مراقبت از مژه کاشته شده برای تمام طول عمر سخت است. مژه‌های کاشته شده برخلاف مژه‌های طبیعی، نمی‌ریزند و همانند مو رشد می‌کنند. همین موجب می‌شود نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند و مرتب کوتاه شوند. بیش از حد بلندشدن مژه نیز در ظاهر شما تاثیر منفی می‌گذارد و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
  • کاشت مژه یک عمل بسیار حساس است چرا که در نزدیک‌ترین نقطه به چشمان شما انجام می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که برای انجام این کار نزد یک متخصص بروید تا از عملکرد او مطمئن باشید. افراد ناشی ممکن است اشتباهاتی انجام دهند که ساده‌ترین آن می‌تواند قرار دادن مژه در جهت نامناسب باشد. در هر حال، مژه کاشته شه یک مژه مصنوعی است که پس از بلند شدنش نمی‌توانید آن را به حالت درست برگردانید. علاوه بر این‌ها، عمل کاشت مژه به روی پلکتان خراش و زخم انجام نمی‌شود.
  • همانطور که گفته شد، برای انجام کاشت مژه به روی پلک خراش و زخم ایجاد می‌شود. این مساله ممکن است منجر به عفونت شود. بنابراین بسیار مهم است که علاوه بر اینکه این کار توسط فرد حرفه‌ای انجام می‌شود، مراقبت‌های پس از عمل را نیز رعایت کنید.
  • نتیجه سریع کاشت مژه را نمی‌بینید. بر خلاف اکستنشن مژه یا حتی مژه مصنوعی که سریع مژه‌های شما را بلند می‌کنند، برای دیدن نتیجه نهایی کاشت مژه باید کمی صبور باشید و بگذارید مژه رشد کند.
  • کاشت مژه یک عمل هزینه‌بر است.

اکستنشن مژه چیست؟

روش دیگر برای بلند و پرپشت نشان دادن مژه‌ها، اکستنشن مژه است. روشی که می‌تواند به شما کمک کند صبح‌ها با مژه‌های از پیش آرایش شده از خواب بلند شوید. هرچند در حقیقت مژه‌های شما از پیش آرایش نشده است بلکه با اکستنشن مژه، دیگر نیازی به ریمل زدن نخواهید داشت. اکستنشن مژه تقریبا همانند چسباندن مژه مصنوعی است. با این تفاوت که تعداد آن بیشتر است و مدت زمانی که روی پلکتان باقی می‌ماند نیز طولانی‌تر است.

برای انجام اکستنشن مژه ابتدا نزد یک فرد متخصص می‌روید، او به شما انواع مژه‌ها را که شامل سایز و جنس مختلف می‌شوند معرفی می‌کند. سپس با یک ابزار بسیار ظریف شبیه به یک موچین، این مژه‌ها را به پشت پلکتان و در کنار مژه‌های طبیعی می‌چسباند. هر مژه باید به طور جداگانه چسبیده شود و معمولا نهایت ۱۶۰ مژه در کنار مژه‌ها چسبیده می‌شود. به همین دلیل است که معمولا اکستنشن مژه بسیار طول می‌کشد چرا که در هر حال طی این پروسه شما بارها پلک می‌زنید و انجام کار به تعویق می‌افتد. انتظار یک پروسه ۴ ساعته را داشته باشید.

مزایای اکستنشن مژه

  • اگر برای یک میهمانی یا جهت تنوع می‌خواهید مژه‌های بلندی داشته باشید، اکستنشن مژه خیلی سریع شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند.
  • یکی از مزایای اکستنشن مژه که بسیاری را ترغیب به انجام این کار می‌کند این است که دیگر نیاز ندارید هر بار برای بیرون رفتن ریمل بزنید و مژه‌هایتان را آرایش کنید. این موجب می‌شود زمان بیشتری برای کارهای دیگر داشته باشید.
  • اکستنشن مژه موجب می‌شود اعتماد به نفس ظاهری شما ارتقا پیدا کند به طوری که دیگر نیاز به آرایش روزانه نخواهید داشت چرا که مژه‌ها به اندازه کافی به روی ظاهر شما تاثیرگذار خواهند بود.

معایب اکستنشن مژه

  • اکستنشن مژه دائمی و طبیعی نیست بنابراین هزینه‌ای که برای آن می‌شود فقط برای چند هفته خواهد بود.
  • برای ترمیم اکستنشن مژه نیاز است هر دو یا سه هفته اقدام کنید و این کار نیز هزینه در بر خواهد داشت.
  • از آنجایی که اکستنشن مژه به مژه‌های طبیعی می‌چسبند و بسیار سنگین هستند ممکن است به آن‌ها آسیب رسانده و موجب ریزش مژه شوند.
  • مژه اکستنشن شده در هر حال یک مژه اضافه و مصنوعی است که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای چشم و حتی پوست اطراف آن شود. این مشکلات می‌تواند خارش، التهاب یا عفونت باشند. بنابراین بسیار مهم است به بهداشت مژه اکستنشن شده دقت بیشتری شود.
  • علاوه بر این‌ها، چسب مژه نیز یک ماده شیمیایی است که می‌تواند منجر به خشک شدن مژه طبیعی و از بین رفتن آن شود.
  • همچنین، در نظر داشته باشید حین انجام این پروسه حداقل ۱۶۰ بار یک وسیله تیز و باریک همانند موچین نزدیک چشمانتان می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد.
اکستنشن مژه کنیم یا کاشت مژه؟
برای اکستنشن مژه باید هر مژه به طور جداگانه به یکی از مژه‌ها بچسبد. این کار بسیار طول خواهد کشید.

کاشت مژه یا اکستنشن مژه؟ کدام را انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد، کاشت مژه و اکستنشن مژه کاملا دو کار متفاوت با دو هدف متفاوت هستند. هرچند شباهت آن‌ها، یعنی بلندکردن مژه، یکی است اما کاشت مژه یک عمل زیبایی و دائمی است ولی اکستنشن مژه یک کار مصنوعی و غیردائمی است و هر وقت بخواهید می‌توانید آن را از مژه‌هایتان جدا کنید.

تا اینجا می‌توانیم اینطور در نظر بگیریم که:

  • اگر از اکستنشن مژه خوشتان نیامد می‌توانید آن را کنار بگذارید اما کاشت مژه همیشه همراهتان است.
  • اگر هیچ مژه‌ای ندارید در نهایت نمی‌توانید از اکستنشن مژه نیز کمک بگیرید. در این صورت کاشت مژه بهترین انتخاب شما خواهد بود.
  • اگر بخواهید برای یک مراسم که در آخر هفته دعوت هستید مژه‌های بلندی داشته باشید نمی‌توانید به روی کاشت مژه فکر کنید چرا که انقدر سریع نتیجه نمی‌دهد. در این صورت اکستنشن مژه بهترین گزینه شما است.
  • انجام کاشت مژه مدت زمان کوتاه‌تری طول می‌کشد هرچند نتیجه آن در طولانی مدت مشخص می‌شود، اکستنشن مژه مدت زمان بیشتری طول می‌کشد اما از همان لحظه نتیجه آن را می‌بینید.
اکستنشن مژه کنیم یا کاشت مژه؟
هم اکستنشن مژه و هم کاشت مژه، هر دو خطرناک هستند هر دو چشمان شما را زیباتر می‌کنند و هر دو قیمت نسبتا گرانی دارند. بنابراین لازم است بدانید کدام مناسب شماست.

سخن پایانی

در حقیقت برای انتخاب بین اکستنشن مژه و کاشت مژه باید به هدف و دلیل انجام کار فکر کنید. اگر در حال حاضر مژه دارید اما فقط مژه‌های شما نازک و کوتاه هستند، برای یک میهمانی استفاده از مژه مصنوعی کار شما را راه می‌اندازد. اما اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی‌تری مژه‌های بلندی داشته باشید و نیاز به ریمل زدن روزانه نداشته باشید، اکستنشن مژه را انتخاب کنید. اما اگر به طور کلی مژه ندارید یا مژه‌های شما به قدری کم است که نه می‌توانید ریمل بزنید نه با اکستنشن مژه یا استفاده از مژه مصنوعی به نتیجه دلخواه می‌رسید، کاشت مژه دقیقا برای این هدف شما به روی کار آمده است.

منابع: refinery29 ، groweyelasheshub

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =