میکروپیگمنتیشن چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های هاشور ابرو دارد

0

همه خانم‌ها دوست دارند ابروهای زیبا و خوش فرمی داشته باشند. از استفاده از انواع وسایل آرایش ابرو نظیر مداد ابرو یا ریمل ابرو گرفته تا روی آوردن به سوی روش‌های آرایش دائم یا نیمه دائم، همیشه راه‌های مختلفی برای داشتن ابروی زیبا وجود داشته است. در گذشته یکی از این روش‌ها که از محبوبیت بالایی برخوردار بود تتوی ابرو بود. به مرور زمان هاشور ابرو به روی کار آمد و همین متد نیز خود شامل روش‌های مختلفی از جمله میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ شد. حال زمان آن رسیده تا با این اصطلاحات دنیای آرایش و زیبایی بیشتر آشنا شویم.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یکی از انواع روش هاشور ابرو است که در دسته آرایش دائم قرار می‌گیرد. آرایش دائم به تکنیکی از آرایش گفته می‌شود که به موجب آن با استفاده از ابزاری سوزنی و مواد رنگی، اشکالی به روی پوست کشیده می‌شود که در ابتدا با نام تتو شهرت داشته و امروزه نیز با همین نام شناخته می‌شود. با این تفاوت که مواد مورد استفاده و دستگاهی که این کار با آن انجام می‌شود از روشی با روش دیگر متفاوت است.

در روش میکروپیگمنتیشن همانطور که از نامش پیداست از پیگمنت یا رنگدانه استفاده می‌شود. یعنی با استفاده از دستگاهی که سوزن بسیار باریکی دارد، رنگدانه در پوست کاشت می‌شود. به همین دلیل است که میکروپیگمنتیشن ابرو دوام بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و با ظرافت بیشتری انجام می‌شود. لازم است بدانید میکروپیگمنتیشن فقط مختص ابرو نیست بلکه با همین روش خط لب و خط چشم نیز می‌کشند.

بیشتر بدانید راهکارهای خانگی رشد و تقویت مژه

انجام میکروپیگمنتیشن هیچ دردی ندارد، اگرچه از سوزن برای کاشت پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌ها استفاده می‌شود اما دردی احساس نمی‌شود فقط ممکن است اندکی سوزش احساس کنید. هرچند معمولا پیش از شروع کار از پمادهای بی حسی استفاده می‌شود. رنگدانه‌ها به روی بیرونی‌ترین لایه پوست قرار می‌گیرند بنابراین این پروسه هیچ خونریزی نیز نخواهد داشت. پس از انجام کار نیز از پماد استریل استفاده می‌شود تا کار تکمیل شود.

میکروپیگمنتیشن چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های هاشور ابرو دارد
برای انجام میکروپیگمنتیشن باید حتما از ابزار استریل استفاده شود و محیط کار کاملا تمیز باشد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو و تتوی ابرو چیست؟

تفاوت میکروپیگمنتیشن و تتوهای قدیمی در این است که در روش هاشور ابرو سوزن به اندازه ۰٫۱۵ میلیمتر وارد پوست می‌شود بنابراین عمق کمتری دارد. اما در روش‌های قدیمی سوزن تا ۱ میلیمتر وارد پوست می‌شد که ممکن بود منجر به خونریزی شود و به نوعی روشی خطرناک‌تر از روش‌های جدید به شمار می‌رفت. علاوه بر این‌ها رنگی که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می‌شود ماندگاری طولانی‌تری دارد هرچند ممکن است به مرور زمان کمی کمرنگ شود اما تا حدودی در ماه‌های اول رنگ آن ثابت می‌ماند. اما در روش قدیمی تتو رنگی که استفاده می‌شد اصلا طبیعی نبود و به مرور زمان نیز کمرنگ‌تر می‌شد و کاملا به رنگی متفاوت از رنگ اولیه تبدیل می‌شد.

میکروپیگمنتیشن چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های هاشور ابرو دارد
میکروپیگمنتیشن با ابزاری سوزنی شکل انجام می‌شود و سوزن فقط خارجی‌ترین لایه پوست را هدف قرار می‌دهد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ چیست؟

یک روش محبوب دیگر برای هاشور ابرو میکروبلیدینگ است. هرچند این دو روش کاملا شبیه به هم هستند و نتیجه کار را نمی‌توانید از یکدیگر تشخیص دهید، اما در میکروبلیدینگ از یک قلم دستی استفاده می‌شود و به جای کاشت رنگدانه با سوزن، با این قلم دستی چاک‌های بسیار باریک و ظریف روی پوست ایجاد می‌شود و رنگ از این طریق به داخل پوست می‌شود.

بیشتر بدانید کانسیلر چیست؟

هر دو روش نیاز به یک یا دوبار ترمیم دارند. بار اول معمولا یک ماه پس از اولین هاشور ابرو انجام می‌شود و بار دوم یکسال بعد در صورت کمرنگ شدن ابروها. در هر حال چیزی که مشخص است این روش هاشور ابرو می‌تواند گاهی تا ۱۰ سال بدون رنگ پریدگی دوام بیاورد. هرچند بهتر است هرچند وقت یکبار نسبت به ترمیم و تازه کردن آن اقدام کنید.

میکروپیگمنتیشن چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های هاشور ابرو دارد
ابزار میکروبلیدینگ متفاوت است و برای خراش انداختن روی پوست استفاده می‌شود.

نکاتی که باید پیش از مراجعه برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو بدانید

  • نباید حداقل ۷ روز پیش از انجام این کار از ریتول یا retina-A استفاده کرده باشید. این محصول همچنین نباید تا سی روز اطراف ناحیه هاشور شده مالیده شود چرا که منجر به از بین رفتن رنگدانه‌ها و محو شدن هاشور ابرو می‌شود.
  • بهتر است ۳ روز پیش از مراجعه برای انجام میکروپیگمننیشن از آسپرین، چای سبز، ویتامین E استفاده نکنید. اگر پزشک شما برایتان دارویی تجویز کرده است که باید هر روز مصرف کنید حتما با او درباره انجام این کار مشورت بگیرید تا ۳ روز دارویتان را کنار بگذارید.
  • اگر تحت درمان هر نوع سرطانی هستید بهتر است تا پایان دوره درمان صبر کنید. انجام آرایش دائم یا هر نوع تتویی حین دوره درمان بیماری پیشنهاد نمی‌شود.
  • ۲۴ ساعت پیش از مراجعه برای میکروپیگمنتیشن نباید هیچگونه نوشیدنی الکلی مصرف کرده باشید.
میکروپیگمنتیشن چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های هاشور ابرو دارد
میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ هر دو ظاهری کاملا طبیعی به ابروهایتان می‌بخشند و اصلا به نظر نمی‌رسد از آرایش دائم یا تتو استفاده کرده باشید.

نکات و مراقبت‌های پس از انجام میکروپیگمنتیشن

  • ابرویتان پس از انجام میکروپیگمنتیشن نیاز به ترمیم دارد که معمولا ۷ الی ۱۴ روز طول می‌کشد. در روزهای اول نباید ابرویتان را خیس کنید. معمولا برای مرطوب نگه داشتن ابرو و از بین بردن خارش آن به شما پماد سبک و خاصی پیشنهاد می‌شود که باید دوبار در روز استفاده کنید. حتما پماد را تهیه کرده و طبق گفته متخصص زیباییتان استفاده کنید.
  • ابرویتان یا هر نقطه دیگری که با روش میکروپیگمنتیشن هاشور یا تیره کرده‌اید نباید تا هفت روز در معرض آفتاب قرار بگیرد. بنابراین لازم است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • ممکن است در طول درمان مقداری از پوست ابرو یا هر نقطه‌ای که با این روش هاشور کرده‌اید پوسته پوسته شود. با این پوسته‌ها کاری نداشته باشید و بگذارید طول درمان به طور طبیعی طی شود.
  • تا هفت روز از هیچ وسیله آرایشی برای آرایش ابرویتان استفاده نکنید.
  • بهتر است تا ۱۴ روز به استخر نروید.
  • تا یک هفته پس از انجام میکروپیگمنتیشن از رنگ برای ابرویتان استفاده نکنید.

رعایت نکردن نکاتی که برای مراقبت پس از میکروپیگمنتیشن پیشنهاد می‌شود موجب از بین رفتن آن یا کمرنگ شدن آن می‌شود.

بیشتر بدانید هایلایت و لولایت مو

سخن پایانی

میکروپیگمنتیشن ابرو و میکروبلیدینگ که هر دو را اغلب با نام هاشور ابرو نیز می‌شناسند متدهای پرطرفدار و محبوبی برای تغییر ظاهر و حالت ابروها هستند. با این روش کاملا می‌توانید ابروهای جدیدی برای خودتان داشته باشید. این تکنیک هیچ درد یا خطری ندارد، با این حال برای انجام این کار بهتر است نزد افراد خبره بروید تا مطمئن شوید باکیفیت‌ترین محصولات را برای هاشور ابروی شما استفاده می‌کنند و زیباترین ابرو را برایتان خواهند ساخت.

منابع: eyebrowdoctor ، cosmopolitan

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 1 =