خواص آلوورا برای پوست چیست؟ + طرز تهیه ۵ ماسک خانگی فوق‌العاده با آلوئه‌ورا

2

تقریباً همه ما با نام گیاه آلوئه ورا آشنا هستیم و کم و بیش در مورد خواص آن شنیده‌ایم. آلوورا گیاهی علفی است که برگ‌هایی گوشتی و ضخیم و بلند دارد و بیشتر در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، البته امروزه می‌توانید با رعایت شرایط خاص آن را در منزلتان درون گلدان کشت دهید. آلوورا هم به‌عنوان یک گیاه تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خاطر خواص فراوانی که دارد در بسیاری صنایع غذایی مصرف خوراکی دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها ژل آلوئه ورا دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو است و به همین دلیل سال‌هاست که جای خود را در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باز کرده است.

همچنین بسیاری از افراد ژل گیاه آلوورا را به صورت طبیعی استفاده می‌کنند. اگر برگ گیاه آلوئه ورا را برش بزنید، ماده‌ی ژلاتینی و لزج درون آن را مشاهده می‌کنید، این ماده همان شیره یا ژل آلوورا است. ظاهراً در زمان‌های دور در کشورهایی مثل مصر از این ژل برای درمان سوختگی و زخم و عفونت استفاده می‌کردند. این ژل سرشار از ویتامین A و E است و خواص این دو ویتامین برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما انواع آلوئه ورا وجود دارد .

در این مطلب قصد داریم در مورد خواص آلوورا برای پوست و مو صحبت کنیم و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و نحوه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی فوق‌العاده با آلوورا برای انواع پوست را به شما آموزش دهیم. با استادکار همراه باشید.

آیا آلوورا برای پوست مفید است؟

ابتدا می‌خواهیم به پاسخ این سؤال بپردازیم. آیا واقعاً آلوئه ورا برای پوست مفید است؟ و چرا؟ خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟ آلوورا سرشار از ویتامین‌های A,E,B,C,D و همچنین مملو از مواد معدنی مثل زینک، پتاسیم و منیزیم است. این مواد همگی برای پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. با توجه به قدمت حدوداً ۶۰۰۰ ساله‌ی آلوورا، از دیرباز این گیاه در میان مردم تمدن‌های مختلف برای مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها از آلوورا برای درمان زخم‌ها و افزایش سرعت ترمیم و بهبود زخم‌ها، سوختگی‌های پوست و همچنین برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند.

امروزه نیز علاوه بر تمام این مصارف آلوورا در درمان اگزما و حساسیت‌ها و خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین آلوورا یک آبرسان و رطوبت رسان طبیعی فوق‌العاده برای پوست است و می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی پوست شود و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند. بعلاوه می‌تواند در درمان آکنه و لک‌های پوستی مؤثر واقع شود.

طرز تهیه اسپری آلوئه ورا ژل خالص آلوئه ورا
آلوورا دارای نام های دیگری مانند صبر زرد طبی یا شاخ بزی می باشد. این گیاه بومی آفریقای شمالی است.

خواص آلوورا برای پوست صورت

همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست می‌توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می‌تواند جوش های پوستی شما و لک‌های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می‌تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

همچنین آلوورا می‌تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته‌ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه‌ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

آلوورا برای پوست صورت خواص آلوئه ورا برای پوست صورت خواص آلوورا برای پوست صورت
اگر اولین بار است که از آلوورا استفاده می کنید، فراموش نکنید که حتما باید تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. در صورتی که نسبت به آلوورا حساسیت داشته باشید پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب میشود. اگر دچار چنین واکنش هایی شدید بهتر است از انواع شرکتی آن استفاده کنید، شرکت های تولید کننده معمولا ترکیبات حساسیت زای آلوورا را از محصولات خود حذف می کنند.

ژل آلوئه ورا را از کجا بخریم؟

در صورتی که می‌خواهید از ماده‌ی طبیعی و ژل خالص گیاه آلوئه ورا استفاده کنید می‌توانید گیاه آلوئه ورا را از گلخانه‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را درون گلدان یا باغچه‌ی خانه خودتان کشت دهید و مورد استفاده قرار دهید. البته این گیاه بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. علاوه بر این بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل و خارج از ایران ژل گیاه آلوئه ورا را به‌صورت صنعتی خالص سازی کرده‌اند و معمولاً در این ژل‌ها ترکیبات حساسیت‌زای گیاه حذف شده و مدت زمان نگهداری آن بالاتر رفته است. این ژل‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

همچنین می توانید روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در خانه را بخوانید و خودتان این گیاه ارزشمند را در خانه نگهداری کنید .

نحوه استفاده از گیاه آلوورا برای پوست صورت

روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت ساده است، ابتدا برگ گوشتی گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمت‌های دندانه‌ای سفید رنگ آن را بریده و گیاه را از طول با کمک چاقو برش دهید و ژل موجود در گیاه را با قاشق خالی کنید، بعد از انجام تست حساسیت به آلوئه ورا در صورت حساسیت نداشتن می‌توانید ژل را به‌صورت خالص و یا به‌عنوان یک پایه برای ساخت ماسک‌های متنوع خانگی برای صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید گیاه را به‌صورت حلقه‌های عرضی برش بزنید، آن را باز کنید و روی صورتتان ماساژ دهید.
نکته: توجه کنید که گیاه آلوورا بعد از برش خوردن و قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید شده و علاوه بر از دست دادن خواص خود، می‌تواند موجب بروز مشکل و حساسیت شود، پس حتماً مقدار باقی‌مانده را به خوبی درون پلاستیک، کاغذ یا سلفون پیچانده و در محیط خنک نگه‌دارید.

فواید آلوورا برای پوست آلوئه ورا برای پوست خواص الوورا بر پوست صورت
مطالعات نشان می دهد که آلوورا می تواند باعث کاهش قند خون شود. نتایج مطالعات روی موش های مدل دیابت نشان می دهد که آلوورا می تواند در درمان دیابت موثر واقع شود. همچنین باعث بهبود هضم و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و بهداشت دهان و دندان می شود. علاوه بر فواید زیاد استعمال آلوورا روی پوست و مو تعداد زیادی از افراد ترجیح می دهند آب این گیاه را به صورت نوشیدنی مصرف کنند و از دیگر خواص آلوورا نیز بهره ببرند.

طرز تهیه چند نوع ماسک خانگی فوق‌العاده با آلوورا

همان‌طور که گفتیم با توجه به خواص آلوورا برای جوش صورت، این گیاه ماده‌ی مناسبی برای ساخت ماسک ضد جوش است. اگر صورت چرب و جوش داری دارید می‌توانید از یک یا چند مورد از دستورات ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش‌دار که در ادامه توضیح خواهیم داد به صورت هفتگی استفاده کنید:

  1. ماسک آلوورا و لیمو

این ماسک به دلیل داشتن لیمو، علاوه بر کاهش آکنه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. همچنین به کمرنگ شدن لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند و بعد از مدتی استفاده پوست شما را به وضوح شفاف‌تر و روشن‌تر می‌کند.

طرز تهیه: برای ساخت این ماسک باید یک تا دو قاشق ژل آلوورا را با دو الی سه قطره از آب لیموی تازه کاملاً مخلوط‌کنید (در ریختن لیمو زیاده روی نکنید زیرا باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود) و مخلوط حاصل را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید (به جز نواحی دور چشم). بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده به پوستتان بزنید. می‌توانید باقی‌مانده‌ی ماسک را برای یک تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک صورت آلوورا و لیمو استفاده کنید تا علاوه بر روشن و صاف کردن پوستتان از ایجاد آکنه نیز جلوگیری کنید.

  1. ماسک آلوئه ورا و عسل

این ماسک به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی آلوورا و خاصیت ضدمیکروبی و نرم‌کنندگی عسل می‌تواند هم‌زمان با مبارزه با آکنه، پوست شما را تسکین دهد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا کاملاً مخلوط‌کنید. (هم می‌توانید از ژل خالص گیاه آلوورا استفاده کنید و هم می‌توانید ژل‌های خالص آلوورا که برای فروش در مغازه‌ها موجود هستند را مورد استفاده قرار دهید) ماسک را روی نواحی صورت و گردن و یا بدن خود قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه نواحی موردنظر را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. ماسک آلوورا، شیر و شکر

این ماسک علاوه برداشتن فواید آلوئه ورا برای پوست صورت، با قدرت اضافی شکر و شیر، پوست را تسکین داده، مرطوب کرده و ضمن روشن کردن آن با آکنه مبارزه می‌کند. شکر منبع طبیعی گلایکولیک اسید است که به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین باعث جذب رطوبت می‌شود. شیر نیز به دلیل خواص تسکین دهندگی و درخشان و مرطوب کنندگی پوست، سال‌هاست که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر را با حدوداً نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و انقدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا به مخلوط فوق اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را به‌آرامی روی نواحی دلخواه (صورت، گردن و بدن) ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. ماسک آلوورا و گلاب

لکه‌های ناشی از افزایش سن، جوش، تیرگی‌ها و یا سوختگی را می‌توان با استفاده از این ماسک صورت آلوئه ورا درمان کرد. گلاب یک قابض است که پوست را تسکین داده و پاک‌سازی می‌کند. این فرآیند بازسازی سلول و گردش خون مویرگی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین گلاب با تنظیم PH پوست به مرور زمان موجب کنترل ترشح چربی اضافه‌ی پوست می‌شود.

طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن یا بدن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن پوستتان را با آب سرد بشویید. (می‌توانید قبل از شستشوی آن، حدود ۲-۳ دقیقه مواد ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا منافذتان را پاک‌سازی کند) می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک صورت آلوورا ژل آلوورا برای پوست خواص آلوورا برای جوش صورت
برای درمان جوش های صورت و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش های جدید لازم است همراه با استفاده از ماسک های فوق، نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کرد.اگر پوستتان مستعد جوش است باید همیشه آن را تمیز نگه دارید و تا حد امکان در دوره ی درمان از مواد آرایشی کمتر استفاده کنید.

ماسک آلوورا برای پوست خشک و حساس

  1. ماسک موز و آلوورا

این ترکیب به‌عنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می‌کند. محتوای چربی غنی موز باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید بعد از استفاده از این ماسک، بهبود حالت ارتجاعی پوست خود را حس کنید.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ تا ۴ قطعه کوچک موز له شده کاملاً مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده‌یا آبرسان استفاده کنید. می‌توانید از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

  1. ماسک آلوورا و خیار

این ماسک علاوه برداشتن خواص ژل آلوورا برای پوست، به خاطر وجود خیار باعث تسکین و آبرسانی و رطوبت رسانی فوق‌العاده به پوست به ویژه پوست‌های خشک و حساس می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید این ماسک می‌تواند پوستتان را تسکین دهد و رطوبت از دست رفته را به آن برگرداند.

طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار را با ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه ورا مخلوط‌کنید. (در صورت تمایل می‌توانید ۲ تا ۳ قطره روغن گل سرخ نیز به ترکیب فوق اضافه کنید). ماسک را به‌آرامی روی نواحی صورت و گردن یا بدن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. بعد از خشک کردن پوست می‌توانید از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

  1. ماسک آلوورا و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی ‌باکتریال دارد و نرم‌کننده پوست است و برای رطوبت رسانی به پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

  1. ماسک آلوورا و زردچوبه

این ماسک مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست درخشان و روشنی داشته باشند، زردچوبه چهره را روشن‌تر می‌کند و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که هرگونه مشکل پوستی موجود را درمان می‌کند.

طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و حدوداً ۸/۱ (یک هشتم) قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و برای حدوداً ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

خواص گیاه آلوورا برای پوست ماسک الوورا برای صورت ماسک آلوورا
آلوورا می تواند به تنهایی نقش یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده را برای پوست شما ایفا کند. می توانید شب قبل از خواب مقداری از ژل آلوورا را روی پوست تمیز صورت و گردن به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. این ماده می تواند پوست شما را تا صبح تغذیه و آبرسانی کند.

ساخت محصولات مراقبت از پوست خانگی با آلوورا

اسکراب آلوورا

اسکراب ها یا لایه‌بردارها دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند و با اینکه نسبت به دیگر محصولات کمتر شناخته ‌شده‌اند اما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست دارند. سلول‌های پوست ما مرتباً در حال بازسازی هستند و لازم است در فواصل زمانی مشخص سلول‌های مرده را از روی پوست پاک‌سازی کنیم تا سلول‌های جدید بتوانند فضای لازم برای رشد و تنفس را به دست آورند. با توجه به مطالبی که ذکر کردیم و خواص ژل آلوورا برای پوست صورت می‌توان از آن به‌عنوان یک اسکراب فوق‌العاده نام برد. برای تأثیر گذاری بیشتر می‌توانید از دستور زیر برای ساخت اسکراب خانگی آلوورا استفاده کنید.

طرز تهیه: مقداری شکر قهوه‌ای را با ژل آلوورا مخلوط‌کنید و این ترکیب را به‌آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان را جدا کند. (دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر به پوستتان آسیب وارد نکنند)

آرایش پاک کن آلوورا

اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هستید و علاقه‌ای به استفاده از میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی موجود در بازار ندارید می‌توانید با استفاده از آلوورا برای خودتان یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی بسازید. با ترکیب کردن مقداری ژل آلوورا به روغن زیتون می‌توانید یک میسلارواتر طبیعی بسازید و آرایشتان را با کمک پنبه و مخلوط فوق پاک کنید.

آلوورا برای پوست آلوورا برای جوش خاصیت آلوورا برای پوست
برای ساختن آرایش پاک کن با ژل آلوورا می توانید به جای روغن زیتون از روغن محبوب و سازگار با پوست خودتان استفاده کنید، مثلا روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین. فقط مراقب باشید در صورتی که قصد استفاده از این آرایش پاک کن را برای چشم هایتان دارید روغن مدنظرتان برای استعمال اطراف چشم مضر نباشد.

تونر آلوورا

از دیگر محصولات بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست تونر ها هستند. تونر ها کار پاک‌سازی نهایی پوست را انجام می‌دهند و نقشی بسیار حیاتی در سلامت پوست شما دارند. معمولاً بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از کرم های آبرسان باید از تونر استفاده شود. در زیر دستور ساخت یک تونر خانگی را با آلوورا به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بعد از رد کردن چای از صافی و خنک شدن آن، مقداری ژل آلوورا به آن اضافه کنید. محلول فوق را با پنبه روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستشو نیست و بعد از آن می‌توانید از کرم آبرسان یا دیگر محصولات مراقبت از پوستتان استفاده کنید. این تونر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر پاک‌سازی و بستن منافذ باز پوست باعث دفع سموم و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

کرم دور چشم آلوورا

ترکیب آلوئه ورا با ویتامین E یک کرم طبیعی ضد پیری دور چشم عالی ایجاد می‌کند که به کاهش و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و به ویژه برای پوست‌های حساس مفید است. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا خطوط ریز کاهش یابد و لطافت پوست زیر چشم را افزایش دهد.

طرز تهیه: یک کپسول ویتامین E را با سنجاق سوراخ کرده و محتویات آن را با یک قاشق غذاخوری درون یک کاسه فشار دهید. ژل آلوئه ورا را درون ظرف ریخته و آن را با یک قاشق کاملاً مخلوط‌کنید. مخلوط را به‌آرامی با فشار کم انگشتان روی پوست زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید جذب شود. (بعد از جذب آن می‌توانید به آرایش پوستتان بپردازید)

اسپری آلوورا

همان‌طور که گفتیم فواید آلوورا برای پوست زیاد است و باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و می‌تواند به پوست حس تازگی و نشاط بدهد. به همین خاطر پایه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت اسپری‌های شاداب کننده‌ی پوست است. در زیر دستور ساخت دو نوع اسپری آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه اسپری آلوئه ورا: ۱ پیمانه ژل آلوورا را به ۳ پیمانه آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

دستور دیگری برای ساخت اسپری آلوورا: آب یک خیار کوچک را به همراه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک پیمانه آب مقطر یا آب تصفیه شده مخلوط‌کنید و درون بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

ژل آلوئه ورا را از کجا بخریم خواص آلوورا برای پوست
آلوئه ورا می تواند تیرگی ها و پف دور چشم را تا حد زیادی کاهش دهد. ترکیب مقداری آب خیار و ژل آلوورا نیز می تواند یک خنک کننده ی عالی و کاهش دهنده ی تیرگی و پف دور چشم باشد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با تعدادی از خواص آلوورا برای پوست آشنا کنیم. آلوورا دارای خواص بسیار زیادی است. آلوورا علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد برای موها و تقویت رشد و سلامت و درخشندگی موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. همچنین این گیاه دارای خواص و فواید زیاد برای دستگاه گوارش است. همه‌ی این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده‌اند که صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از این گیاه استفاده‌های فراوانی داشته باشند و محصولات خود را که حاوی این ماده‌ی گیاهی مفید و فوق‌العاده هستند در دسترس همگان قرار دهند. شما نیز اگر تجربه استفاده از این گیاه با ارزش را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منابع: stylecrazevisihow

2 نظرات
  1. آزاده می گوید

    خیلی خوب بود ممنون کامل و جامع بود تشکر

  2. رضایی می گوید

    سلام. آیا درسته که ما دو نوع موتور داریم یکی بلبرینگی و دیگری بوشی! و موتوری که بوش داره اگه بوشها مشکل پیدا کنن قابل تعمیر نیستند؟ لطفا در این باره راهنمایی کنید. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =