خواص آلوئه‌ورا یا ژل آلوورا برای سیاهی دور چشم چیست؟

1

آلوئه‌ورا گیاهی فوق‌العاده مفید با خواصی بی‌نظیر است که از صدها سال پیش به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان انواع مشکلات پوستی و سوختگی‌های جزئی مورد استفاده قرار می‌گرفت. گیاهی با برگ‌های بلند و پهن که ژل شفاف و غلیظی را در خود جای داده و این ژل سرشار از انواع آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است.

خنک کردن، تسکین پوست ملتهب، آب‌رسانی و خواص ضد چروک در کنار خاصیت نرم‌کنندگی آن، این ژل را به ماده‌ای اعجاز‌انگیز در محصولات مربوط به زیبایی و مراقبت از پوست تبدیل کرده که هر روز نیز خواص تازه‌ای به آن اضافه می‌شود؛ اما در کنار همه این‌ها خواص آلوئه‌ورا برای سیاهی دور چشم نیز به اثبات رسیده و یکی از رایج‌ترین کاربردهای این ژل، استفاده از آن به‌منظور از بین بردن گودی و تیرگی اطراف پوست چشم است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص الوورا برای سیاهی دور چشم ، آلوورا برای چرک و دور چشم،  اعجاز شگفت‌انگیز آلوئه‌ورا برای گودی زیر چشم و رفع تیرگی اطراف چشم آشنا کنیم، پس با استادکار همراه باشید.

خواص آلوئه‌ورا برای سیاهی دور چشم

امروزه ژل طبیعی آلوئه‌ورا یکی از بهترین و مهم‌ترین ترکیبات موجود در انواع لوازم‌ آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست محسوب می‌شود. زمانی که به دلیل کم‌خوابی پوست اطراف چشمتان سیاه و گود شده و حلقه سیاهی در آن ایجاد شده، چین و چروک‌های ریز صورتان آزارتان می‌دهد و یا خشکی هوا، سرما، آفتاب، باد یا آلودگی پوستتان را ملتهب کرده و به آن آسیب زده، هیچ چیز به اندازه ژل طبیعی آلوئه‌ورا نمی‌تواند پوست‌ لطیف و سالم‌تان را به شما بازگرداند. در حقیقت خواص الوورا برای سیاهی دور چشم و آب‌رسانی به پوست از مهم‌ترین استفاده‌های این گیاه شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. می توانید مقاله طرز تهیه ۵ ماسک خانگی فوق‌العاده با آلوئه‌ورا را نیز مطالعه کنید ،

ژل آلوئه‌ورا نقش به سزایی در از بین بردن سیاهی دور چشم دارد.
ژل آلوئه‌ورا نقش به سزایی در از بین بردن سیاهی دور چشم دارد.

آب‌رسانی پوست با آلوئه‌ورا

درواقع پوست اطراف چشم یکی از حساس‌ترین و نازک‌ترین قسمت‌های پوست بدن است و به همین دلیل شاید بیشتر از هر قسمت دیگری در معرض آسیب قرار دارد؛ اما کارشناسان بر این باورند که آب‌رسانی مناسب پوست به وسیله ژل آلوئه‌ورا و همچنین عملکرد ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده پوست که به وسیله این ژل طبیعی ایجاد می‌شود، راهکار فوق‌العاده‌ای برای مراقبت و درمان مشکلات پوستی محسوب می‌شود.

از بین بردن گودی زیر چشم با آلوئه‌ورا

این گیاه با داشتن خاصیت ضدالتهابی به کاهش گودی زیر چشم کمک می‌کند و با آب‌رسانی پوست و بازسازی آن هم موجب روشن‌تر شدن پوست اطراف چشم و هم تا حدود زیادی موجب از بین رفتن گودی زیر چشم می‌شود.

آلوئه‌ورا با داشتن خاصیت ضدالتهابی به کاهش گودی زیر چشم کمک می‌کند.
آلوئه‌ورا با داشتن خاصیت ضدالتهابی به کاهش گودی زیر چشم کمک می‌کند.

 آلوئه‌ورا و چرک دور چشم

آنجایی که آلوئه‌ورا خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد موجب کاهش تجمع احتمالی سموم و عفونت در زیر پوست می‌شود و به درمان تورم و بیماری‌های عفونی شایع پوست نیز کمک می‌کند و حتی با از بین بردن چرک و عفونت در اطراف پوست حساس چشم به درمان آن کمک شایانی می‌کند. به‌علاوه اسیدهای چرب و آنزیم‌های موجود در گیاه آلوئه‌ورا می‌تواند التهاب ایجاد شده در پوست اطراف چشم را درمان کند و از طرفی با درمان زخم‌ها پوستی، پوسته پوسته شدن، کاهش درد و قرمزی پوست، نقش مهمی در بهبود بیماری‌ها و مشکلات پوستی داشته باشد.

بیشتر بدانید خواص آب برنج برای زیبایی پوست و مو

مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از استفاده از آلوئه‌ورا بدانید

آلوئه‌ورا یک ماده طبیعی فوق‌العاده برای درمان و مراقبت از پوست محسوب می‌شود اما اگر می‌خواهید برای اولین بار از این ژل استفاده کنید، به یاد داشته باشید که حتماً آن را در قسمتی از دست یا زیر چانه خود امتحان کنید و ببینید که پوستتان چگونه واکنش نشان می‌دهد. معمولاً واکنش‌ها به‌صورت سوزش، تورم، خارش و قرمزی بروز می‌دهد. اگر بعد از چند ساعت موردی مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال راحت از این ژل استفاده کنید.

خدمات ویزیت پزشک در منزل

خدمات ویزیت پزشک در منزل (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • ویزیت پزشک از بیمار، سالمند، افراد معلول و کم توان در محل
  • ویزیت پزشک عمومی در منزل
  • ویزیت پزشک متخصص در منزل
  • ویزیت پزشک متخصص داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

برای شروع کار بهتر است که ابتدا هفته‌ای یکبار از این ژل برای نرم کردن پوست صورت خود استفاده کنید و اگر متوجه التهاب و قرمزی و واکنش منفی نشدید، مصرف خود را افزایش دهید.

ژل آلوئه‌ورا موجب آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست می‌شود اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش‌ از حد از آن می‌تواند نتیجه‌ای عکس حاصل کند و پوست شما را خشک نماید؛ زیرا آنزیم‌های موجود در این گیاه خاصیت لایه برداری دارد و استفاده بیش از حد آن می‌تواند پوست را خشک و یا حتی در برخی مواقع چرب کند.

بسیاری از افراد با استفاده از ژل آلوئه‌ورا دچار حساسیت پوستی می‌شوند.
بسیاری از افراد با استفاده از ژل آلوئه‌ورا دچار حساسیت پوستی می‌شوند.

طریقه استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای دور چشم

ژل آلوورا یک نرم‌کننده و ضدچروک طبیعی محسوب می‌شود که می‌تواند با از بین بردن سیاهی دور چشم، پوستی زیبا و لطیف به شما هدیه دهد. پس قبل از اینکه هزینه زیادی برای خرید انواع کرم‌های دور چشم گران‌قیمت پرداخت کنید، بهتر است با طریقه درست استفاده از ژل آلوئه‌ورا آشنا باشید و از آن برای آب‌رسانی و از بین بردن التهابات و سیاهی اطراف پوست چشمتان استفاده کنید.

بیشتر بدانید کراتینه مو چیست؟

درمان سیاهی و التهاب پوست اطراف چشم

  • برای از بین قرمزی و التهاب پوست اطراف چشم ابتدا به‌آرامی پوست خود را به وسیله آب و یک پاک‌کننده ملایم بشویید. پوستتان را به‌خوبی خشک کنید و مقدار کمی از ژل یک برگ آلوئه‌ورا را جدا کرده و لایه‌ای نازک بر روی پوست بگذارید. از مالیدن بیش‌ از حد ژل بر روی پوست همانند لوسیون‌ها اجتناب کنید و مراقب باشید تا ژل نزدیک به چشمتان پخش نشود. ژل آلوئه‌ورا با دارا بودن خاصیت ضدالتهابی و لایه برداری می‌تواند موجب بهبود سیاهی و از بین رفتن التهاب و حساسیت‌های پوستی شود.
  • در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ژل آلوئه‌ورا بر روی پوست جذب شود.
  • می‌توانید این کار را تا ۳ بار در روز انجام دهید. مراقب باشید تا بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است مصرف زیاد آن موجب خشکی پوستتان شود.
آلوئه‌ورا یک درمان طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی است.
آلوئه‌ورا یک درمان طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی است.

درمان خشکی پوست اطراف چشم با آلوئه‌ورا

برای آب‌رسانی به پوست خشک اطراف چشمانتان ابتدا صورت خود را با آب و یک پاک‌کننده ملایم بشویید و پوست خود را خشک کنید.

حال یک لایه نازک از آلوئه‌ورا را به پوست اطراف چشمتان بمالید و در قسمت‌هایی که خشکی و چین و چروک بیشتری مشاهده می‌کنید، ژل بیشتری بگذارید. همچنین می‌توانید از این ژل برای کل صورت خود نیز استفاده کنید و تا جذب شدن کامل آن چند دقیقه صبر کنید.

درمان چروک دور چشم با آلوئه‌ورا

برای از بین بردن خشکی و چروک پوست اطراف چشمتان تنها کافیست یک چهارم یک خیار را خرد کنید و مقداری ژل آلوئه‌ورا با هم مخلوط نمایید و به خوبی هم بزنید. ترکیب به دست آمده را در ظرفی تمیز بریزید و درب آن را بسته و در یخچال بگذارید تا سرد شود و تا سه روز بر روی پوست زیر چشم بمالید. فراموش نکنید که بهترین زمان مصرف این ماسک تا ۳ روز است.

استفاده از ماسک خیار و ژل آلوئه‌ورا به درمان خشکی و چروک پوست اطراف چشم کمک می‌کند.
استفاده از ماسک خیار و ژل آلوئه‌ورا به درمان خشکی و چروک پوست اطراف چشم کمک می‌کند.

ژل آلوئه‌ورا را از کجا تهیه کنیم

ساده‌ترین راه ممکن این است که یک گلدان از گیاه آلوئه‌ورا را در خانه خودتان پرورش دهید و هر بار برگ‌های تازه آن را ببرید و قسمتی از آن را جدا کرده و بقیه آن را در یخچال نگهداری کنید. به‌علاوه می‌توانید از یک میوه‌فروشی یک برگ تازه گیاه را بخرید و از ژل فوق‌العاده آن برای پوستتان استفاده کنید.

اما اگر امکان تهیه برگ تازه این گیاه را ندارید، بهتر است به نزدیک‌ترین داروخانه مراجعه کرده و یک ژل آلوئه‌ورا بسته بندی شده بخرید. تنها موضوعی که باید در مورد این نوع از ژل‌ها بدانید این است که حتماً به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید و ببینید که ژل شما حاوی مواد شیمیایی و دارویی نباشد و استفاده از آن بر روی پوست حساس اطراف چشم، بلامانع باشد.

اگر به برگ طبیعی گیاه آلوئه‌ورا دسترسی ندارید، بهتر است از ژل بسته‌بندی آن استفاده کنید.
اگر به برگ طبیعی گیاه آلوئه‌ورا دسترسی ندارید، بهتر است از ژل بسته‌بندی آن استفاده کنید.

کلام آخر

امروزه مطالعات زیادی در زمینه خواص آلوئه‌ورا برای سیاهی دور چشم انجام شده و این موضوع به اثبات رسیده که استفاده از ژل این گیاه می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای پوست صورت ایجاد کند. ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسیدهای چرب موجود در آلوئه‌ورا یک داروی طبیعی برای بهبود، ترمیم و رطوبت‌رسانی به پوست محسوب می‌شود و تنها موضوعی که حائز اهمیت است این است که قبل از استفاده عدم حساسیت پوستتان به این گیاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که پوستتان به این ژل واکنش منفی نشان نمی‌دهد.

1 نظر
  1. مجتبی می گوید

    سلام,عالی بود:-D

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + یازده =