ماسک مو ؛ ۱۰ مورد از بهترین ماسک‌های مو برای خانم‌های پرمشغله

0

این‌که می‌باید به سلامت بدن‌مان اهمیت دهیم، امری است که دیگر در این عصر برای هر یک از من و شما بدیهی شده. اما بخشی از انسان‌ها به زیبایی‌شان نیز اهمیتی بسیار می‌دهند. این دو دلیل، یعنی اهمیت‌دادن به سلامتی و زیبایی، موجب می‌شوند که توجه و تمرکزی بالا روی موها داشته باشیم؛ چرا که توجه زیاد به موها و رسیدگی‌ به آن‌ها هم موجب آن می‌شود که شکننده نشوند و محکم‌تر شوند و از ریزش‌شان جلوگیری گردد و هم آن که جلا داده شوند و بدرخشند و زیباتر به نظر برسند. از جمله کارهایی که در این راستا، یعنی در راستای رسیدگی به موها، می‌توان انجام داد استفاده از ماسک مو است. لازم نیست حتماً از ماسک‌های مویی که در فروشگاه‌ها وجود دارند استفاده کنیم، بلکه می‌توانیم در منزل و با استفاده از مواد طبیعی ماسک مو بسازیم. این نوشتار بر روی ۱۰ ماسک موی طبیعی تمرکز دارد.

ماسک مو برای رشد مو

سعی‌مان بر این خواهد بود که برای اهداف مختلف، ماسک‌ها را دسته‌بندی کرده و به شما معرفی کنیم. ابتدا از ماسک‌هایی که می‌توانند برای افزایش رشد مو مفید باشند آغاز می‌کنیم:

۱- ماسک رزماری

ماسک مو
از این ماسک می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق چای‌خوری روغن رزماری
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص

نحوه‌ی استفاده:

روغن رزماری و نارگیل را در یک ظرف با هم ترکیب کرده و شب قبل از خواب ترکیب را به موهای خود بمالید. اجازه دهید ترکیب تا صبح روی موهای‌تان بماند.

دلیل استفاده:

روغن رزماری موجب افزایش گردش خون در رگ‌های خونی سر شده و همچنین از طریق افزایش تقسیم سلولی نیز می‌تواند برای افزایش رشد مو مفید باشد.

۲- ماسک روغن آرگان

مواد مورد نیاز:

  • روغن آرگان

نحوه‌ی استفاده:

روغن آرگان خالص را به موها مالیده و یک ساعت بعد با آب بشویید. این ماسک را می‌توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

دلیل استفاده:

روغن  آرگان از طریق افزایش رطوبت فولیکول‌های مو و تحریک آن‌ها می‌تواند در رشد مو مؤثر باشد.

۳- ماسک ژل آلوئه ورا

ماسک مو
آلوئه‌ورا فوایدی بسیار دارد و از آن می‌توان به‌عنوان ماسک مو نیز استفاده کرد. آنزیم‌های پرولئوتیک موجود در این ژل می‌توانند در حذف سلول‌های مرده‌ی پوست سر و تحریک فولیکول‌های مو مفید باشد.

مواد مورد نیاز:

نحوه‌ی استفاده:

ژل را از برگ آلوئه‌ورا خارج کرده و به مو و پوست سر بمالید. اجازه دهید ژل یک ساعت روی موها بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک را می‌توانید دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

۴- ماسک تخم مرغ

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون
  • یک قاشق چای‌خوری عسل

نحوه‌ی استفاده:

این سه ماده را در یک ظرف با هم ترکیب کرده و سپس از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. اجازه دهید ماسک ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید. از این ماسک می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

دلیل استفاده:

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، گوگرد، روی، سلنیوم و فسفر است. پروتئینِ موجود در تخم‌مرغ می‌تواند برای رشد مو بسیار مفید باشد. ضمناً چربی‌های موجود در آن نیز می‌توانند برای تغذیه‌ی فولیکول‌های مو مفید واقع شوند.

ماسک مو برای رفع شکنندگی مو

شکنندگی و خشکی بیش از حد مو موردی است که تأثیری منفی بر روی زیبایی مو و کل چهره می‌گذارد. اما خبر خوب این است که با استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌توان این شکنندگی را برطرف کرد و حالت‌دهندگی و لطافت را به موها بخشید. از جمله ماسک‌هایی که می‌توانند در این راه به کار آیند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱- ماسک تخم مرغ و روغن بادام

ماسک مو
هفته‌ای یک بار می‌توانید از این ماسک مو استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک چهارم فنجان روغن بادام
  • یک عدد تخم مرغ خام

نحوه‌ی استفاده:

روغن بادام و تخم مرغ را در ظرفی با هم ترکیب کرده و سپس به موهای خود بمالید. سعی کنید ماسک را کاملاً به طول موها بمالید. ۴۰ دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب و شامپو بشویید.

دلیل استفاده:

روغن بادام یکی از بهترین نرم‌کننده‌های مو است و درعین‌حال تخم مرغ نیز به سبب پروتئین بسیاری که دارد می‌تواند برای تغذیه‌ی موها مفید باشد. ترکیب این دو از جمله بهترین ماسک‌های مو برای رفع شکنندگی موهاست.

۲- ماسک مایونز

ماسک مو
این ماسک مو را می‌توانید دو بار در هفته و حتی بیش‌تر استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک چهارم فنجان سس مایونز
  • یک سوم فنجان روغن بادام
  • یک الی دو عدد تخم مرغ، بسته به طول موهای شما

نحوه‌ی استفاده:

این سه ماده را ترکیب کرده و به موها بمالید. اجازه دهید نیم ساعت روی موهای‌تان بماند و سپس با استفاده از شامپو و نرم‌کننده موهای‌تان را بشویید.

دلیل استفاده:

این ماسک به طرزی شگفت‌انگیز موهای‌تان را مرطوب کرده و آن‌ها را از خشکی و شکنندگی رها می‌کند. تخم مرغ نیز برای بهبود قدرت موها مفید است.

۳- ماسک موز

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد موز رسیده
  • دو قاشق چای‌خوری عسل
  • یک چهارم فنجان روغن نارگیل یا روغن بادام

نحوه‌ی استفاده:

این سه ماده را ترکیب کرده و به هم زدن را تا جایی ادامه دهید که ترکیب به خمیر تبدیل شود. سپس خمیر را به عنوان ماسک مو روی موها بمالید و پس از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه موها را بشویید. از این ماسک می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

دلیل استفاده:

موز برای نرم‌شدن موها بسیار مفید است، خصوصاً وقتی که با عسل ترکیب می‌شود.

۴- ماسک لیمو و عسل

ماسک مو
این ماسک مو را می‌توانید هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • دو قاشق غذاخوری آبِ لیموی تازه
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • یک فنجان آب

نحوه‌ی استفاده:

مواد را با هم ترکیب کرده و به موها بمالید. اجازه دهید ماسک ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی موها بماند و سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشویید.

دلیل استفاده:

این ماسک با حذف آلودگی‌ها از ساقه‌ی مو موجب بهبود وضعیت مو می‌شود. ضمناً این ماسک سرشار از ویتامین C است و از این طریق نیز به موها کمک می‌کند.

ماسک مو برای رفع شوره سر

شوره سر آزاردهنده است و به همین دلیل هر کس که آن را تجربه می‌کند اگر به زیبایی خود اهمیت دهد به دنبال درمان آن است. اگر از شوره سر در عذاب هستید، می‌توانید از طریق ماسک‌های طبیعی به مبارزه با آن بروید. ماسک‌های زیر می‌توانند در این راه به شما کمک کنند:

۱- ماسک ماست، عسل و لیمو

ماسک مو
این ماسک مو را یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • نصف فنجان ماست
  • یک قاشق چای‌خوری آب لیمو
  • یک قاشق چای‌خوری عسل

نحوه‌ی استفاده:

این موارد را ترکیب کنید و ترکیب حاصل‌شده را به موها بمالید. سعی کنید از ریشه‌ی موها شروع کنید و به سمت نوک موها بیایید. اجازه دهید ماسک ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند و سپس با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید.

دلیل استفاده:

اسید موجود در لیمو در تثبیت و تعادل PH پوست نقش دارد و ماست و عسل نیز در افزایش رطوبت موها و همچنین تغذیه‌ی آن‌ها مفید هستند.

۲- ماسک آووکادو، عسل و روغن زیتون

ماسک مو
این ماسک مو را می‌توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک آووکادو رسیده
  • دو قاشق چای‌خوری عسل
  • دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون

نحوه‌ی استفاده:

آووکادو، عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. مخلوط‌کردن این موارد باید طوری باشد که دست‌آخر تقریباً یک خمیر سفت حاصل شود. سپس خمیر را به موها بمالید و پس از ۴۵ دقیقه موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید.

دلیل استفاده:

آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به سلامت پوست سر و جلوگیری از شوره کمک کند.

سخن آخر

ماسک‌های بیش‌تری برای استفاده وجود دارند. اگر شما نیز مواردی در ذهن دارید از طریق قسمت نظرات آن‌ها را به ما و کاربران معرفی کنید. قسمت نظرات مخصوص شماست.

منابع:  | stylecraze  | stylecraze | stylecraze

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 8 =