نکات و آموزش پاکسازی پوست بعد از آرایش

0

پس از یک روز کاری یا از یک مهمانی به خانه بر می‌گردید و قصد استراحت دارید، اما باید بدانید که خوابیدن با آرایش بزرگ‌ترین ظلمی است که می‌توانید در حق پوست خود بکنید! پاکسازی پوست بعد از آرایش یکی از محافظت از پوست و ترفندهای داشتن پوستی سالم و شاداب است که در زیر به ارائه نکات و آموزش آن خواهیم پرداخت.

نکات پاکسازی پوست بعد از آرایش

اگر دوست دارید که همیشه پوستی سالم و تمیز داشته باشید، بهتر است هر بار پس از آرایش کردن اقدام به پاکسازی پوست خود کنید. خوابیدن با آرایش تنها می‌تواند موجب خشکی پوست، آکنه و حتی ایجاد چروک‌های ناشی از بین رفتن کلاژن پوست شود. این تنها مرتبط به پوست نیست بلکه آرایش چشم‌ها نیز باید کامل پاک شود تا منجر به عفونت مژه‌ها، سوزش چشم یا شکسته شدن مژه‌ها نشود. پاک کردن آرایش قبل از خواب از جمله ضروریات مراقبت روزانه از پوست است.

مقداری تونر یا شیر پاک کن را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و سپس پوست را تمیز کنید.

استفاده از پاک کننده صورت

بهتر است فرآیند پاک کردن را با یک پاک کننده صورت مانند شیرپاک کن شروع کنید و با یک پنبه یا پد نرم شیرپاک کن را روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید که ۱۰-۱۵ ثانیه روی صورت بماند. خط موی خود تا زیرچانه و اطراف گوش را نیز فراموش نکنید. سپس با یک دستمال مرطوب یا پنبه سفید محتویات روی صورت خود را پاک کنید و می‌توانید ببینید که تمام آرایشتان وارد پد شده است. همچنین می‌توانید از فیس براش یا براش‌های شست و شوی صورت نیز در این مرحله استفاده کنید. مقداری تونر یا شیر پاک کن روی براش ریخته و به آرامی آن را روی صورت ماساژ دهید و سپس به آرامی پوست را تمیز کنید.

با پوستتان مهربان باشید

بهتر است فرآیند پاک کردن پوست بعد از آرایش را با ملایمت انجام دهید و از محصولات خشک و تحریک کننده پوست استفاده نکنید. می توانید از یک روغن تمیز کننده نیز برای این کار استفاده کنید تا صورت شما خشک نشود. انواع روغن نارگیل و بادام تلخ اصل موجود می‌توانند حس طراوت به پوست شما ببخشند. مقداری از این روغن‌ها را روی انگشت خود ریخته و آن را به آرامی روی پوست، ابرو و لب‌های خود بکشید. سپس با پد محتویات باقی مانده روی پوست را با پنبه پاک کرده و پوست را آبکشی کنید. پنبه را به صورت دورانی رو پوست بکشید و از عقب و جلو کردن آن روی سطح پوست خودداری کنید.

نکات و آموزش پاکسازی پوست بعد از آرایش
انواع روغن نارگیل و بادام تلخ اصل موجود می توانند حس طراوت به پوست شما ببخشند

استفاده از تونر و میسلارواتر

تونرها محلول‌هایی هستند که بعد از شستن صورت و قبل از زدن سرم و مرطوب کننده روی پوست زده می‌شوند. این مایع می‌تواند پوست را از تمام مواد ریز باقی مانده از آرایش و گرد خاک و آلودگی‌های محیطی که در عمق آن نفوذ کرده پاکسازی کند. تفاوت تونر با میسلارواتر در این است که میسلارواتر پیش از شست و شوی صورت اما تونر پس از شست و شو و پاک کردن آرایش به پوست زده می‌شود و دارای خاصیت تنظیم کنندگی PH پوست است و پس از زدن نیاز به شست و شو ندارد. لازم است بدانید که استفاده از تونر رطوبت پوست را تامین کرده و در کنار تولید کلاژن، به کوچک شدن منافذ پوست نیز کمک می‌کند.

از معجزه بخار آب غافل نشوید

می توانید از بخورهای صورت پس از شستن و پاکسازی صورت جهت بازکردن منافذ پوست و چهره استفاده کنید. اگر دستگاه بخور ندارید، تنها کافی است ظرفی حاوی آب جوش را آماده کرده و صورت خود را بالای آن بگیرد. بخار منافذ پوست را باز کرده و موجب می شود که پاک کننده به صورت عمقی تر در پوست نفوذ کند و آرایش و باقی مانده چربی‌های روزانه از آن با تعریق خارج شود. می توانید یک اسانس اسطوخودوس را نیز به عنوان آبرسان طبیعی به محلول بخار آب اضافه کنید.

به چشم ها توجه بیشتری کنید

بعد پاکسازی چشم‌ها از ریمل و خط چشم که پاک کردن آنها معمولا ساده نیست، نیاز است که به پوست حساس اطراف چشم توجه بیشتری کنید. بهتر است پاک کننده ای ملایم یا محصولات دو فازی مانند تونرها برای پاک کردن این عضو حساس به کار بگیرید. چشم خود را بسته و پنبه را روی آن  به آرامی بکشید تا باقی مانده های آرایش به پنبه یا پد پس داده شود. همچنین می‌توانید از روغن های طبیعی مانند روغن بادام یا نارگیل استفاده کنید و با فرو کردن یک گوش پاک کن تمیز در این روغن‌ها آنها را به صورت ضربه ای روی مژه و ابروها بکشید.

این کار نه تنها موجب پاک سازی بلکه سبب تقویت موهای ابرو و مژه نیز می‌شود. پس از این کار با یک پنبه خشک دیگر به آرامی به چشم‌ها ضربه بزنید تا چربی اضافه را بگیرد. این کار موجب می شود که چشم‌ها آماده آرایش برای روز بعد باشند. استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی نیز راهی دیگر برای حفظ رطوبت چشم‌ها است.

نکات و آموزش پاکسازی پوست بعد از آرایش
استفاده از دستمال های مرطوب به جهت داشتن مواد نگهدارنده و عطری برای پاکسازی پوست پس از آرایش توصیه نمی شود

از دستمال‌های مرطوب استفاده نکنید

استفاده از دستمال‌های مرطوب به جهت داشتن مواد نگهدارنده و عطری برای پاکسازی پوست پس از آرایش توصیه نمی‌شود و در صورتی که مواد بالا را برای تمیز کردن در اختیار نداشتید، پس از پاکسازی پوست بعد از آرایش، صورت را با شوینده ای ملایم به همراه آب شسته و بعد مرطوب کننده بزنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

 

مرطوب کردن پوست

اکنون که مراحل پاکسازی پوست بعد از آرایش را انجام دادید، کار خود را با یک مرطوب کننده سبک تکمیل کنید تا هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، با پوستی تمیز و شاد مواجه شوید. همچنین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را در بیرون از خانه فراموش نکنید. افرادی که پوست چرب دارند نیز بهتر است صبح‌ها پس از برخواستن از خواب پوست صورت خود را با شوینده‌ای سبک بشویند.

پوست شما از هر جنسی که باشد، شست و شو و پاکسازی آن پس از آرایش ضروری است و لازم است با گام‌های بالا این کار را انجام دهید تا طراوت و زیبایی پوست خود را تضمین کنید. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: https://www.allure.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 10 =