از بین بردن موهای زیر پوستی

0

به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که پس از وکس کردن یا اپیلاسیون موهای زیر پوستی درآورده باشید. اغلب افراد سعی می‌کنند با بیرون کشیدن این موها پوست خود را تمیز کنند اما بدتر با ایجاد عفونت و زخم، پوستشان خراب می‌شود. علل پیداش این موهای زیر پوستی زیاد است. اما نگران نباشید. زیرا راه‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. در ادامه درباره علل پیدایش موهای زیر پوستی و روش‌های جلوگیری از آن شرخ می‌دهیم.

موهای زیر پوستی برای چه به وجود می‌آیند؟

موهای زیر پوستی
اغلب مشکلات مربوط به موهای زیرپوستی با یک اسکراب ساده حل می‌شوند.

اغلب در نواحی که موها زخیم است این اتفاق رخ می‌دهد. در مردان نیز موهای زیر پوستی به وجود می‌آید. موی زیرپوستی در واقع از فولیکول بیرون نمی آید و داخل پوست می‌ماند. از این رو باعث ایجاد قرمزی و التهاب می‌شود. زمانی که موهایتان را اصلاح می‌کنید وجود سلول‌های مرده پوست سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود. این منافذ بسته باعث گیر افتادن مو در زیر سلول‌ها می‌شود. در صورتی که به موقع اقدام به درمان موهای زیر پوستی نکنید ایجاد زخم و عفونت می‌کند. موهای زیر پوستی در افرادی که موهای زخیم یا فر دارند بیشتر به چشم می‌خورد.

چطور از رشد این موها جلوگیری کنیم؟

  • اگر از ژیلت استفاده می‌کنید همیشه دقت کنید که ژیلتتان تمیز باشد. همچنین هر چند وقت یک بار آن را عوض کنید.
  • بهتر است موها را در حمام و زمانی که خیس خورده اصلاح کنید.
  • موها را در جهت رشدشان اصلاح کنید. البته این کار را در صورتی که از ژیلت استفاده می‌کنید انجام دهید. چون برای اپیلاسیون باید خلاف جهت رویش مو اصلاح کنید.
اصلاح بدن
کثیف بودن ژیلت را همیشه جدی بگیرید.
  • بهتر است موها را از ته نزنید. تیغ را اصلا روی پوستتان محکم فشار ندهید. همچنین حین اصلاح کردن پوستتان را زیاد نکشید.
  • حتما بعد از اصلاح از افتر شیو استفاده کنید. اگر خانم هستید از لوسیون بدن یا دیگر نرم کننده‌ها استفاده کنید.
  • فاصله بین دفعات اصلاح را زیادتر کنید. همچنین در یک بار اصلاح بیش از یک بار روی پوسستان ژیلت نکشید.

 چطور موهای زیر پوستی را از بین ببریم؟

بهتر است از ابتدا از به وجود آمدن این موها جلوگیری کنید. اما اگر هم موهای زیر پوستی داشتید نگران نباشید. می‌توانید در خانه آن‌ها را از بین ببرید. در زیر چند روش آسان برای این کار معرفی می‌کنیم:

اسکراب شکر

شکر یک اسکراب طبیعی پوست است. از شکر برای لایه برداری و درمان موهای زیر پوستی هم می‌توان استفاده کرد. شکر همانند هر لایه بردار دیگری پوست مرده را از بین می‌برد. در نتیجه موهای زیر پوستی از فولیکول خارج می‌شوند. یک قاشق شکر با کمی آب و چند قطره روغن زیتون (یا نارگیل) را مخلوط کنید. سپس آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. پس از چند دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضد التهاب دارد. از این رو جوش‌ و موهای زیر پوستی را کاهش می‌دهد. این روغن را با کمی آب مخلوط کنید و با یک پد کتان روی پوست بکشید.

روغن چای سبز
روغن چای سبز برای درمان جای جوش هم استفاده می‌شود.

سفیدآب

بسیاری از ما فکر  میکنیم که برای مراقبت از پوست باید هزینه زیادی کنیم. اما روش‌های خانگی و ارزان بسیاری وجود دارند که از دیرباز توسط مردم استفاده می‌شده‌اند. یکی از این مواد بسیار مفید سفید آب است. سفید آب یک لایه بردار طبیعی است و به پوست آسیبی نمی‌رساند. بهتر است پیش از اصلاح پوستتان را سفید آب بکشید. این کار باعث می‌شود که پوست‌های مرده از تنتان جدا شود. پس از آن اصلاح خود را انجام دهید. بین تمام اسکراب‌هایی که شخصا تا کنون استفاده کرده ام سفیدآب از همه به صرفه‌تر و کارآمدتر بوده است.

آسپیرین

یکی از موثرترین راه‌های مبارزه با موی زیر پوستی قرص آسپرین است. آسپرین به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند. همچنین عفونت اطراف مو را کاهش می‌دهد و سلول‌های مرده پوست را خارج می‌کند. آسپرین برای از بین بردن جوش صورت هم مناسب است. دو عدد قرص آسپرین را با آب و لیمو مخلوط کنید و به پوست بمالید و سپس بشویید.

کرم‌های مخصوص

اگر نمی‌خواهید از لوازم طبیعی برای این کار استفاده کنید می‌توانید به داروخانه مراجعه کنید. کرم‌ها و لوسیون‌های زیادی هستند که برای بعد از اصلاح ساخته شده اند. این کرم‌ها موهای زیر پوستی و عفونت ناشی از آن را از بین می‌برند. همچنین اگر موهایتان زیاد است برای اصلاح ترجیحا به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

سخن نهایی

موهای زیر پوستی منجر به زخم و عفونت پوست می‌شوند. از این رو بهتر است پیش از آن که جای زخم روی پوستتان بماند به فکر پیشگیری و درمان آن‌ها باشید. خوشبختانه اغلب موهای زیرپوستی را با مواردی که در بالا گفتیم می‌توان حل کرد. بهتر است پیش از اصلاح اقدام به پاک سازی پوست‌های مرده خود کنید تا عوارض آن را به حداقل برسانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =