راهکارهای مفید برای بستن منافذ پوست صورت

0

درست است که منافذ باز پوست آنقدر کوچک هستند که به راحتی قابل دیدن نیستند اما به خوبی بر روی پوست احساس می‌شوند. باز بودن منافذ پوست سبب جذب بیشتر آلودگی شده و سلامت پوست را به خطر می‌اندازد در نتیجه بهتر است از راهکارهای مفید برای بستن منافذ باز پوست کمک بگیریم. پس اگر سلامت و زیبایی پوست صورتتان برایتان اهمیت دارد با ما در این مقاله همراه شوید.

خوشبختانه امروزه راهکارهای بسیار متنوع و مفیدی جهت کوچک کردن و برطرف نمودن منافذ باز پوست ارائه شده است که می‌توان از این راهکارها به عنوان یک روش درمانی برای به دست آوردن سلامت پوست استفاده کرد. در ادامه ما چند راهکار بسیار مفید را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا به کمک آن‌ها بتوانید دوباره صورتی زیبا با پوستی سالم داشته باشید:

روش ۱: راهکارهای مفید خانگی برای بستن منافذ باز پوست

استفاده از روش‌های درمانی خانگی به عنوان راهکاری کاملا طبیعی و ارگانیک برای بسیاری از افراد تاثیر گذار بوده و توانسته در بهبود و سلامت پوست به افراد کمک کند. برخی از راهکارهای خانگی که تاثیر زیادی بر روی بستن منافذ باز پوست دارند عبارتند از:

استفاده از یخ برای بستن منافذ باز پوست

پوست صورت را کاملا تمیز و خشک کنید حال مقداری یخ را بر روی پوست خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید تا منافذ باز پوستتان به تدریج کوچک شوند.

بیشتر بدانید راهنمای ایمنی مربوط به ویروس کرونا

استفاده از یخ برای مافذ باز پوست
استفاده از یخ یکی از بهترین روش‌ها برای درمان آکنه، جوش و آفتاب سوختگی، سفید کردن پوست، لایه برداری، رفع پف زیر چشم، بهبود عرق سوز و رفع التهاب است.

استفاده از جوش شیرین برای بستن منافذ باز پوست

شما می‌توانید برای کوچک کردن منافذ روی پوست خود یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و سپس پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید.

استفاده از جوش شیرین برای منافذ باز پوست
جوش شیرین با گرفتن چربی پوست و خشک کردن آن کمک می‌کند تا منافذ پوست باز کوچک شوند و از طرفی برای از بین بردن آکنه نیز بسیار مفید است.

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ برای بستن منافذ باز پوست

ماسک سفیده تخم مرغ نیز یکی دیگر از راهکارهای خانگی برای بستن منافذ باز روی پوست است. برای درست کردن این ماسک کافی است سفیده دو عدد تخم مرغ را با ۱/۴ فنجان آب پرتقال تازه مخلوط کنید. سپس آن را بر روی پوست ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم صورت خود را ماساژ دهید.

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ برای بستن منافذ باز پوست
آب پرتقال و سفیده تخم مراغ علاوه بر باز کردن منافذ پوست، موجب سفید شدن پوست نیز می‌شوند.

روش۲: مراقبت از پوست برای بستن منافذ باز پوست

در کنار راهکارهای خانگی خوب است شما را با روش‌های اصلی مراقبت از پوست آشنا کنیم. زیرا اگر شما از پوست خود به خوبی مراقبت کنید هیچگاه دچار مشکل بر روی پوست خود نخواهید شد.

صورت خود را همیشه تمیز نگه دارید

وقتی منافذ پوست شما در اثر آلودگی و یا چربی‌های مختلف مسدود شده باشد، اندازه آن‌ها بزگتر و بزرگتر خواهد شد. در نتیجه تمیزی پوست حداقل کاری است که شما برای دور نگه داشتن آلودگی و چربی از روی پوست می‌توانید انجام دهید. برای اینکار بهتر است صورت خود را یک بار در صبح و یک بار در بعد از ظهر بشویید. البته به خاطر داشته باشید که شستن بیش از حد موجب خشک شدن پوست و ملتهب شدن آن می‌شود و این کمکی به بسته شدن منافذ باز پوست نمی‌کند.

بیشتر بدانید میکرونیدلینگ چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

صورت خود را تمیز نگه دارید
صورت خود را می‌توانید با انواع پاک کننده‌های پوست بدون سولفات و آب ولرم بشویید.

از لایه بردار استفاده کنید

لایه بردار کمک می‌کند تا سلول‌های مرده سطح پوست از بین برود و از طرفی تاثیر بسیاری بر روی بستن منافذ باز پوست دارد. بهتر است لایه برداری پوست صورت دو بار در هفته انجام شود و برای این کار از یک لایه‌بردار حاوی اسکراب استفاده کنید. اسکراب موجب می‌شود تا سطح پوست شما شاداب و تمیز شود و تمام منافذ پوست بسته شود.

استفاده از لایه بردار برای منافذ باز پوست
برای لایه برداری پوست صورت می‌توانید از محصولات شیمیایی لایه بردار مانند هیدروکسی اسید آلفا یا بتا استفاده کنید یا ماسک‌های خانگی را جایگزین آن کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کننده یکی از مهم‌ترین موادی است که به سلامت پوست کمک می‌کند. اگر می‌خواهید پوستی لطیف، زیبا و شاداب داشته باشید باید از مرطوب کننده استفاده کنید. شما با رطوبت رسانی به پوست خود موجب جلوگیری از خشک شدن و باز شدن منافذ پوست می‌شوید. تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که هنگام خرید مرطوب کننده حتما به توضیحات آن دقت کنید که قید شده باشد منافذ پوست را جمع می‌کند و اگر پوست حساسی دارید از مرطوب کننده بدون رنگ و غیر عطری استفاده کنید. علاوه بر این انواع محصولات مرطوب کننده بدون روغن برای پوست‌های چرب نیز در بازار موجود است.

از مرطوب کننده استفاده کنید
استفاده از مرطوب کننده و آبرسانی کمک می‌کند تا پوستی همیشه جوان و لطیف داشته باشید.

صورت خود را بخور دهید

بخور دادن صورت یکی دیگر از راهکارهایی است که مانع خشک شدن پوست صورت می‌شود و در نتیجه میزان منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید از انواع دستگاه بخور و یا یک بخور خانگی استفاده کنید. با اضافه کردن چند قطره روغن چای به آب بخور می‌توانید تمام التهابات و جوش‌های روی صورت خود را نیز از بین ببرید.

از مرطوب کننده استفاده کنید
بخور صورت با بخار آب روش خوبی برای از بین بردن چین و چروک، پر کردن منافذ بسته پوست و شادابی می‌شود.

ماسک خاک رس استفاده کنید

شاید باورتان نشود ولی ماسک خاک رس یکی از معجزه‌های بسیار عالی برای بستن منافذ باز پوست است. خاک رس موجود در این ماسک مانند لایه بردار عمل می‌کند و تمام سلول‌های مرده را از بین برده و منافذ باز را کاملا ترمیم می‌کند. علاوه بر این تمام باکتری‌های موجود بر روی سطح پوست را از بین می‌برد. شما می‌توانید این ماسک را در خانه با استفاده از خاک رس آرایشی و آب درست کنید و یا آن را به صورت آماده تهیه کنید و هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید.

ماسک رس برای منافذ باز پوست
ماسک رس به عنوان یک لایه بردار سلول‌های مرده را از بین می‌برد و منافذ باز پوست را ترمیم می‌کند

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب

اشعه‌های فرابنفش UV یکی از مضرترین موادی است که موجب آسیب رسانی به پوست می‌شود و منافذ پوست را باز نگه می‌دارد. از این رو اگر مدت زیادی را در روز خارج از خانه سپری می‌کنید هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب برای منافذ باز پوست
استفاده از کرم ضدآفتاب دارای SPF و مرطوب کننده می‌تواند استفاده چند کاربر برای پوست شما داشته باشد.

روش ۳: استفاده از روش‌های درمانی پوست

از محصولات رتینوئید استفاده کنید

محصولات درمانی پوست رتینوئید حاوی ویتامین A هستند و به عنوان محصولات پوستی ضد پیری و ضد آکنه کاربرد زیادی دارد. رتینوئید گردش خون سلولی را بالا برده و کمک می‌کند منافذ باز پوست دوباره بسته شوند.

رتینوئید برای منافذ باز پوست
رتینول که نوعی رتینوئید ملایم است در بسیاری از محصولات ضد پیری وجود دارد و شما می‌توانید آن را از مغازه‌های آرایشی بهداشتی تهیه کنید.

از روش درمانی لیزر استفاده کنید

اگر آسیب‌های وارد شده به پوست صورتتان بیش از اندازه است و راهکارهای ابتدایی سبب درمان منافذ باز پوست نمی‌شود، می‌توانید با مشاوره از دکتر از روش درمانی لیزر استفاده کنید. در این روش با کلاژن سازی بر روی سطح پوست امکان ترمیم منافذ پوست را فراهم کرده و دوباره صورتی صاف و زیبا خواهید داشت.

بیشتر بدانید مدل آرایش لایت و اروپایی چگونه است؟

از روش درمانی لیزر استفاده کنید

سخن آخر:

درمان منافذ باز پوست به شما کمک می‌کند تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید و این موجب افزایش زیبایی و روحیه خوب در شما می‌شود. پس مراقبت از پوست خود را جدی بگیرید و سعی کنید در کنار تحت نظر بودن یک متخصص پوست با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و راهکارهای مناسب از پوست خود مراقبت کنید.

منبع: wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + چهار =