راهنمای کامل و روشهای جوانسازی و آبرسانی پوست

2

آیا شما هم در پوست خود احساس خشکی و کشیده شدن می‌کنید؟ آیا حس می کنید پوست شما به میزان کافی شاداب نیست؟ شاید پوست شما نیاز به آبرسانی دارد. با ما با راهنمای کامل و روشهای آبرسانی و جوانسازی پوست در این مقاله همراه باشید.

آبرسانی پوست چیست؟

خشکی و خارش پوست ناشی از هوای سرد و خشک حس خوبی به هیچ کس نمی‌دهد.  برای اینکه پوستی با طراوت و شاداب داشته باشید، از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید که یکی از آنها جوانسازی و آبرسانی پوست است. آبرسانی فرآیندی برای مرطوب کردن پوست از راه بیرونی است تا شادابی لازم به پوست خشک و خشن را برگرداند.

راهنمای کامل و روشهای آبرسانی و جوانسازی پوست
در کنار آبرسانی به پوست رعایت مواردی چون خواب کافی، پرهیز از قرارگیری در نور شدید آفتاب و دستگاه های سولاریوم، دور بودن از استرس و دخانیات و کرم های لایه بردار نیز توصیه می شود.

پوست در چه مواردی نیاز به آبرسانی دارد؟

آب و هوا به خصوص آب و هوای سرد و خشک، استفاده از صابون های شوینده، پوست های ذاتا خشک، استحمام‌های طولانی با آب گرم، آلودگی هوا و … همه و همه می‌تواند پوست شما را خشک و دهیدراته کند. در چنین مواقعی نیاز به جوانسازی و آبرسانی پوست بیش از پیش حس می‌شود.

روش های مختلف جوانسازی و آبرسانی پوست

آبرسانی پوست با کمک روش‌های مختلفی از خوردن آب تا رفتن به آرایشگاه و آبرسانی تخصصی (ترمیم، پاکسازی، لایه برداری و…) صورت می‌گیرد. لازم به یادآوری است که در کنار آبرسانی به پوست رعایت مواردی چون خواب کافی، پرهیز از قرارگیری در نور شدید آفتاب و دستگاه‌های سولاریوم، دور بودن از استرس و دخانیات و کرم‌های لایه‌بردار نیز توصیه می‌شود. در زیر به تعدادی از روشهای آبرسانی پوست اشاره می‌شود.

  • استفاده از محصولات تخصصی آبرسانی پوست

کرم‌های آبرسان زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانند به طور حرفه‌ای رطوبت لازم را به پوست شما ببخشند. این کرم‌ها خصوصا در هوای سرد باید به دفعات مورد استفاده قرار بگیرد تا رطوبت لازم پوست شما را حفظ کنند. ژل‌های مرطوب کننده نیز نوع دیگری از محصولات محلول در آب هستند که می توانند پوست را کاملا مرطوب نگهدارند و از ایجاد چین و چروک ناشی از خشکی روی پوست جلوگیری کنند. مقاله راهنمای کاربردی جلوگیری از پیری پوست نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

راهنمای کامل و روشهای آبرسانی و جوانسازی پوست
کرم‌های آبرسان خصوصا در هوای سرد باید به دفعات مورد استفاده قرار بگیرد تا رطوبت لازم پوست شما را حفظ کنند
  • خوردن میوه های آبدار

غذاها و میوه‌هایی مانند هندوانه که سرشار از آب هستند می توانند به بدن و پوست شما طراوت لازم را ببخشند. این آبرسان‌های خوراکی را می توانید در میوه‌هایی چون توت فرنگی، طالبی، آلو، هلو، خیار، کرفس، کاهو و… بیابید. به طور کلی میوه ها دارای محتوای آب زیادی هستند و نیاز بدن و خصوصا پوست شما به آب را به خوبی تامین می‌کنند.

  • ماسک‎های آبرسان

اگر پوست شما فوق العاده خشک است، بهتر است از یک ماسک آبرسان با دوز بالا استفاده کنید. مواد مرطوب‌کننده ای که در این ماسک‌ها وجود دارد می‌تواند به لایه های شاخی شما نفوذ کند و پس از شستن ماسک احساسی فوق العاده در پوست خود و نرمی آن حس خواهید کرد.

  • ماساژور صورت

دستگاه های ماساژ دهنده صورت می‌توانند یک انتخاب ایده آل برای پخش کردن مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها روی پوست شما باشند. این دستگاه ها با به جریان انداختن گردش خون زیر پوست شما شادابی خاصی به آن می بخشند. بهتر است قبل از استفاده از این دستگاه پوست خود را کامل تمیز کنید و از درجه دور تند آن استفاده نکنید تا فرآیند پاکسازی پوست با کرم و آبرسان‌ها به آرامی صورت گیرد.

راهنمای کامل و روشهای آبرسانی و جوانسازی پوست
این دستگاه های ماساژور با به جریان انداختن گردش خون زیر پوست شما شادابی خاصی به آن می بخشند.
  • آب کافی بنوشید

باید نوشیدن آب را به عنوان یک وظیفه به برنامه روزانه خود اضافه کنید! شاید پیش از شنیده بودید که ۸ لیوان آب روزانه می تواند پوست شما را سرحال و سالم نگهدارند. اما حقیقت این است که تا هر میزان که بدنتان نیاز دارد آب بنوشید تا کمبود آب در چهره تان نمایان نشود. اگر تمایل نوشیدن آب زیاد ندارید، می توانید با میوه‌هایی مانند خیار و لیمو، دتاکس واترهای خوشمزه تهیه کرده و خود را به نوشیدن تشویق کنید.

روشهای آبرسانی و جوانسازی پوست
می توانید با میوه هایی مانند خیار و لیمو، دتاکس واترهای خوشمزه تهیه کرده و خود را به نوشیدن تشویق کنید.
  • دستگاه‌های بخور و مرطوب کننده های هوا

دستگاه هایی که رطوبت را در جریان هوای محل زندگی شما فراهم می کنند خود می‌توانند یکی از محصولات جذاب آبرسانی پوست تلقی شوند. بنابراین استفاده از بخور سرد یا گرم در اتاق، رطوبت کافی را برای پوست و همچنین سیستم تنفسی شما فراهم می آورد. بنابراین بهتر است که یکی از این دستگاه‌های بخور تهیه کنید یا یک کتری همیشه روی بخاری اتاق خود بگذارید تا رطوبت ملایم در هوا جریان داشته باشد.

  • استفاده از روغن زیتون و روغن های گیاهی

روغن زیتون یکی از روغن هایی است که با دارا بودن آنتی اکسیدان می‌تواند نرمی و لطافت زیادی به پوست شما ببخشد و آن را آبرسانی کند. ماساژ دادن صورت با روغن زیتون یکی از ساده‌ترین روشهای جوانسازی و آبرسانی پوست است. همچنین محصولات مراقبت از پوست خشک که با گیاهانی چون روغن آووکادو و روغن نارگیل و گلیسیرین تهیه شده نیز انتخاب بهینه ای برای شما در زمینه جوانسازی و آبرسانی پوست خواهد بود.

روشهای آبرسانی و جوانسازی پوست
ماساژ دادن صورت با روغن زیتون یکی از ساده ترین روشهای جوانسازی و آبرسانی پوست است.
  • شوینده‌های مرطوب کننده

در هنگام استحمام لازم است دو نکته را مدنظر قرار دهید: اولا که از آب خیلی داغ برای شست و شو استفاده نکنید، ثانیا از لوسیون‌های شوینده و صابون های حاوی مرطوب کننده و شوینده های حاوی آلوئه ورا و آووکادو استفاده کنید تا طراوت پوست‌تان حفظ شود. لازم است بعد از حمام از لوسیون‌های بدن و آبرسان های صورت که در بالا شرح داده شد استفاده کنید.

اکنون که با روش‌های آبرسانی پوست آشنا شدید، شما نیز دست به کار شوید و خصوصا در این روزهای سرد زمستان جانی تازه به پوستتان ببخشید.

منبع: www.cosmopolitan.com

2 نظرات
  1. فرشاد نیکو مرام می گوید

    استفاده از این تکنیک ها بخصوص برای کسایی که از سولاریوم استفاده می کنن، بسیار مهم هست، توصیه می کنم این مطلب رو بخونید تا بیشتر در مورد برنزه کردن پوست با سولاریوم اطلاعات کسب کنید.

  2. فرشاد نیکو مرام می گوید

    استفاده از این تکنیک ها بخصوص برای کسایی که از سولاریوم استفاده می کنن، بسیار مهم هست، توصیه می کنم این رو بخونید تا بیشتر در مورد برنزه کردن پوست با سولاریوم اطلاعات کسب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 14 =