مراقبت پوست مردان باید چگونه باشد؟

0

مردان عموما اهمیت کمتری به پوست خود می‌دهند. با این حال، افراد زیادی امروزه به دنبال پوست بهتر هستند و زمان زیادی را برای مراقبت از پوست و یادگیری بیشتر درمورد نحوه‌ی مراقبت آن می‌گذارند. زیرا پوست بزرگ‌ترین ارگان بدن انسان است و مراقبت از آن باعث می‌شود جوان‌تر به نظر بیایید. همچنین اولین لایه‌ی محافظتی بدن پوست است. یکی از دلایل اهمیت مراقبت پوست مردان به دلیل داشتن ریش و سبیل و اصلاح کردن آن است. با اینکه تفاوت‌های کلیدی بین پوست مردان و زنان وجود دارد (برای مثال پوست مردان ضخیم‌تر است) عناصر اصلی یک برنامه‌ی مراقبت از پوست شبیه به هم است. اول اینکه، مهم است که همه‌ی افراد، تیپ پوست خود را شناسایی کنند.

انواع پوست

  • پوست حساس: ممکن است بعد از مصرف یک محصول، سوزش یا سوختگی داشته باشد.
  • پوست عادی: صاف و حساس است.
  • پوست خشک: پوسته پوسته است و خارش دارد.
  • پوست چرب: براق و روغنی است.
  • پوست ترکیبی: در برخی منطق خشک و در برخی مناطق چرب است.

درک نوع پوستتان به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چطور از پوست خود مراقبت کنید و محصولات مراقبت از پوستی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

 

توصیه متخصصین برای مراقبت پوست مردان

برای داشتن بهترین برنامه مراقبت از پوست مردان متخصصین توصیه‌های زیادی می‌کنند. اینجا چند نمونه از مهم‌ترین‌هایشان گفته شده است.

به برچسب‌های کالا دقت کنید

محصولات مراقبت از پوستی که انتخاب می‌کنید به نوع پوست شما بستگی دارد. مثلا اگر پوست مبتلا به آکنه داشته باشید، به دنبال مرطوب‌کننده‌های عاری از روغن باشید. چون باعث می‌شوند منافذ پوست شما بسته نشود. اگر پوستتان حساس است، از محصولات عاری از عطر استفاده کنید. زیرا محصولات حاوی عطر ممکن است احساس خشکی و خارش ایجاد کنند. با این حال از محصولاتی که برچسب عاری از عطرunsented دارند استفاده نکنید زیرا بسیاری از آن‌ها می‌توانند پوست شما را تحریک کنند.

پوست خود را هرروز و بعد از ورزش بشویید

از آنجایی که صابون معمولا حاوی مواد اولیه‌ای است که می‌تواند پوست را خشک کند، صورت خود را با یک شوینده‌ی ملایم صورت و آب ولرم بشویید.

شست‌وشوی پوست
شست‌وشوی روزانه‌ی صورت یکی از آسان‌ترین راه‌های داشتن پوستی زیباست.

حواس‌تان به شیوه اصلاح‌تان باشد

برای برخی افراد، تیغ‌های چندتیغه می‌توانند خیلی خوب کار کنند. اگر شما اغلب موقع اصلاح با شکستگی تیغ، سوختگی تیغه و یا چند تار موی باقی‌مانده مواجه می‌شوید، از تیغ‌های یک یا دو تیغه استفاده کنید و پوست خود را موقع اصلاح نکشید یا سفت نکنید. قبل از اینکه موهایتان را اصلاح کنید، پوست و مویتان را مرطوب کنید تا نرم شود. از یک کرم اصلاح مرطوب‌کننده استفاده کنید و در جهت رشد مو اصلاح کنید. پس از هر آسیب تیغ و یا بعد از ۵ تا ۷ دقیقه تیغ خود را تغییر دهید تا کمتر عصبانی شوید.

شیوه اصلاح صورت آقایان
شیوه اصلاح اگر صحیح نباشد می‌تواند به پوست شما آسیب بزند.

مرطوب کردن روزانه

کار مرطوب‌کننده به دام انداختن آب در پوست است. می‌تواند ظاهر شدن شدن خطوط روی صورت را کم کند و پوست شما روشن‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. برای نتیجه بهتر، از مرطوب‌کننده بر روی صورت و بدنتان بلافاصله بعد از استحمام، دوش یا اصلاح ( زمانی که پوست هنوز مرطوب است) استفاده کنید.

پوست خود را مرتب بررسی کنید

خال‌های جدید یا خال‌های جدیدی که خارش، خونریزی یا تغییر رنگ دارند اغلب علائم هشدار زودهنگام سرطان پوست هستند. اگر هر نقطه مشکوکی دیدید، نزد یک متخصص پوست بروید. مردان بالای ۵۰ سال ریسک بالاتری در ابتلا به ملانوما (مرگبارترین شکل سرطان پوست) نسبت به مردم عمومی دارند. با این حال، اگر زود تشخیص داده شود، سرطان پوست بسیار قابل درمان است.

مراقبت پوست مردان
برای اطمینان از سلامت پوستتان هر روز آن را چک کنید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

در هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. آسب خورشید منجر به چین و چروک، خال و حتی سرطان پوست می‌شود. برای جلوگیری از آسیب، از کرم ضد آفتاب برای تمام مناطق در معرض قرار گرفتن پوست، از جمله پوست سر، گوش‌ها، گردن و لب‌ها استفاده کنید. برای بهترین حفاظت، از کرم ضد آفتاب مقاوم دربرابر آب باSPF30 یا بالاتر استفاده کنید. هر دو ساعت یا بلافاصله بعد از شنا کردن و یا تعریق کرم را تمدید کنید. همچنین شما می‌توانید. با جستجوی سایه و پوشیدن لباس‌های محافظ از پوست خود مراقبت کنید. از جمله عینک آفتابی که دارای کلاه‌های لبه پهن است.

مراقبت پوست مردان و استفاده مردان از کرم ضدآفتاب
کرم ضدآفتاب یک کالای زنانه نیست. مردان به دلیل اینکه بیشتر در خارج از منزل هستند نیاز بیشتری به استفاده از آن دارند.

مراقبت از پوست هیچ‌وقت دیر یا کافی نیست

پوست هر فرد با بقیه متفاوت است. هیچ راه‌حل یکسانی برای مراقبت از پوست وجود ندارد. اما چیزی که مهم است مراقبت کردن از آن است. برخی فکر می‌کنند برایشان دیر شده، برخی دیگر وقتی کوچک‌ترین مراقبتی از پوست خود می‌کنند فکر می‌کنند کافی‌ست. ولی باید به شما بگویم که برای مراقبت از خودتان هیچوقت دیر یا کافی نیست. همچنین آقایان فکر می‌کنند مراقبت و رسیدگی مخصوص خانم‌هاست. اما با این فکر فقط خودشان را از داشتن ظاهری زیبا محروم می‌کنند.

در آخر باید نکته‌ای را به شما یادآوری و تاکید کنم. ممکن است مطمئن نباشید چه نوع پوستی دارید. یا درمورد نحوه مراقبت از پوست خود سوال دارید. پس حتما به یک متخصص پوست تحت تایید مراجعه کنید.

منبع: AAD 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + شانزده =