انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها

0

از انواع سایه چشم برای آرایش چشم و زیباتر نشان دادن آن استفاده می‌شود. با انتخاب رنگ مناسب و تکنیک صحیح، سایه چشم می‌تواند موجب درخشش چشمان شما شود. اما برای افرادی که خیلی با این لوازم آرایشی آشنا نیستند و در بازار پر زرق و برق لوازم آرایشی که در آن انواع سایه چشم یافت می‌شود گیج می‌شوند، دانستن اینکه سایه چشم‌ها چه فرقی با هم دارند و چگونه استفاده می‌شوند می‌تواند مفید باشد. پس برای شناخت انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها با ما همراه باشید.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها

  1. سایه چشم پودری

معمول‌ترین نوع سایه چشم که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد سایه چشم پودری است. حتما تا به حال حداقل یکبار از این نوع سایه چشم استفاده کرده‌اید. سایه چشم‌های پودری به شکل پالت یا تکی عرضه می‌شوند و استفاده آن‌ها بسیار ساده است. بنابراین می‌توانند بهترین انتخاب برای افرادی باشند که خیلی تجربه زیادی در زمینه آرایش کردن و استفاده از انواع سایه چشم ندارند.

دقت داشته باشید که سایه چشم پودری را نباید روی چشم بمالید. در حقیقت هیچ چیزی را نباید خیلی سخت به روی پلک یا اطراف چشمتان بمالید چرا که پوست این ناحیه از صورت بسیار حساس و آسیب پذیر است بنابراین هر حرکت سخت و مالاندن چشم می‌تواند منجر به بروز خطوط مختلف و چروک اطراف چشم شود. برای اینکه سایه پودری را بزنید بهتر است برس سایه را آرام و خیلی ملایم به روی پلک بزنید. در واقع فقط قرار است برس آغشته به سایه پودری، پلک شما را لمس کند. گاهی ممکن است استفاده از انواع قلم آرایشی برای سایه زدن دشوار باشد، بنابراین می‌توان به افراد تازه کار پیشنهاد کرد برای سایه زدن از انگشت خود استفاده کنند.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها
سایه چشم پودری یکی از معمول‌ترین انواع سایه چشم است که از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای به راحتی می‌توانند از این سایه چشم استفاده کنند.
  1. سایه چشم کرمی

اگر از سایه پودری خسته شده‌اید و دوست دارید سایه چشم دیگری را انتخاب کنید، سایه چشم کرمی برایتان مناسب خواهد بود. این نوع سایه چشم‌ها اغلب در یک ظرف کاسه‌ای کوچک ارائه می‌شوند و رنگ‌های آن‌ها به صورت تکی به فروش می‌رسد. برخی از افراد به دلیل حالت براق و دوام بالای سایه‌های کرمی، آن را انتخاب می‌کنند اما برخی دیگر نیز نگران خراب شدن آرایششان با چنین سایه چشمی هستند بخصوص در فصل گرم که حالت کرمی این سایه ممکن است موجب ذوب شدن و خراب شدن سایه شود. سایه‌های چشم کرمی معمولا ضد آب نیستند و خیلی زود در اثر حرارت ممکن است پاک شوند.

شاید بهترین چیزی که می‌توان درباره سایه چشم‌های کرمی گفت قابلیت حل شدنشان باشد. شما می‌توانید به راحتی چند رنگ مختلف را با هم ترکیب کنید و یک رنگ زیبا و جذاب بسازید. همچنین این نوع سایه چشم را به راحتی با قلم‌های آرایشی که بزرگ‌تر هستند می‌توانید بزنید. اما بهتر است برای استفاده از این نوع سایه‌ها از انگشتان دست خود استفاده نکنید چرا که ممکن است چربی و حرارت انگشت شما موجب شود سایه به خوبی پشت چشم شما قرار نگیرد.

با توجه به اینکه ممکن است این نوع سایه‌ها در اثر گرما، حالت خود را از دست بدهند پیشنهاد می‌شود زمانی از این نوع سایه استفاده کنید که نمی‌خواهید مدت زمان طولانی آرایش داشته باشید. همچنین شاید بهتر باشد در فصل تابستان نیز از این نوع سایه استفاده نشود و سایه چشم دیگری برای آرایش در این فصل انتخاب کنید. مصرف روزانه این نوع سایه چشم نیز پیشنهاد نمی‌شود.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها
سایه چشم‌های کرمی برق بیشتری به پشت چشم می‌بخشند اما معمولا برای پوست‌های چرب مناسب نیستند.
  1. سایه چشم مایع

سایه چشم‌های مایع معمولا در بسته بندی شبیه به برق لب یا رژهای مایع عرضه می‌شوند. یک تیوب که یک قلم درون آن است. استفاده از سایه چشم مایع اصلا سخت نیست و می‌تواند پس از سایه چشم پودری، بهترین انتخاب برای مبتدیان باشد. سایه چشم مایع درخشش خاصی به چشم می‌بخشد و می‌تواند فقط برای برق انداختن پشت چشم استفاده شود. سایه چشم مایع نیز در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود و معمولا تکی به فروش می‌رسد. اگر چه این نوع سایه چشم بلافاصله پس از استفاده خشک می‌شوند اما همانند سایه چشم‌های کرمی در برابر حرارت و چربی پوست حساس است و حالت خود را از دست می‌دهد. بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی که پوست چرب دارند نیست.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها
استفاده از سایه چشم مایع ساده است و معمولا آرایش خیلی غلیظی با استفاده از آن ایجاد نمی‌شود. اما این نوع سایه چشم نیز ماندگاری طولانی به روی پوست چرب یا در هوای گرم نخواهد داشت.
  1. سایه چشم پودری پیگمنت

این نوع سایه چشم‌های پودری با سایه چشم‌های معمول و اولیه پودری که همه جا دیده‌ایم فرق دارند. پودر این سایه کاملا از هم جدا و دانه‌ای است. البته همین نیز موجب می‌شود گاهی استفاده از آن دشوار باشد چرا که به خاطر دانه‌ای بودن پودرها امکان دارد هنگام سایه زدن مقداری از آن کم یا زیاد شده یا روی پوستتان بریزد. همچنین این پودرها برای افرادی که پوست خشک دارند خیلی مناسب نیست چرا که خیلی خوب نمی‌تواند روی پلک بماند اما افرادی که پوست چربی دارند شانس بهتری در برابر این نوع سایه چشم دارند. البته استفاده از پرایمر قبل از زدن این نوع سایه چشم نیز می‌تواند به ماندگاری آن به روی هر نوع پوستی کمک کند. یک راه حل دیگر برای استفاده بهتر از سایه چشم پودری دانه‌ای این است که قلم آرایشی سایه چشم را کمی خیس کنید. یک یا دو قطره آب کافیست.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها
استفاده از سایه چشم‌های پودری پیگمنت یا دانه‌ای ممکن است کمی سخت باشد چرا که این پودرها از هم جدا هستند و ممکن است حین آرایش کردن به روی پوست شما بریزند و آرایش شما را خراب کنند. بنابراین شاید بهتر باشد افراد مبتدی فعلا سمت این نوع سایه چشم نروند.
  1. سایه چشم مدادی

برای افرادی که استفاده از انواع سایه چشم برایشان دشوار است، سایه چشم مدادی راه حل خوبی است. سایه چشم مدادی نیز در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و فقط کافیست آن را به پشت پلک به آرامی بکشید تا سایه چشم دلخواهتان را داشته باشید. معمولا سایه چشم‌های مدادی دوام بالایی دارند و تا ۲۴ ساعت پشت پلک باقی می‌مانند.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها
سایه چشم‌های مدادی از جمله راحت‌ترین سایه چشم‌ها هستند و دوام طولانی که دارند آن‌ها را برای آرایش طولانی مدت روزانه مناسب می‌سازند.
  1. سایه چشم کمپرس یا سنگی

انواع سایه چشم که با نام سایه چشم کمپرسی یا سنگی می‌شناسیم در واقع سایه چشم‌های پخته هستند. این نوع سایه چشم‌ها واقعا در اثر پخته شدن در حرارت تولید می‌شوند. استفاده از سایه چشم‌های پخته نیز بسیار ساده است بخصوص ترکیب انواع رنگ‌های آن نیز به خوبی صورت می‌گیرد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از رنگ‌های ترکیبی در آرایش خود استفاده کنید، شاید این نوع سایه چشم بهترین انتخاب باشد.

سایه چشم پخته به دو صورت خشک یا تر استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ سایه چشم شدت و تیرگی بیشتری داشته باشد، آن را با قلم آرایشی خیس بزنید. اگر می‌خواهید فقط کمی رنگ به بالای پلک خود پخش کنید، این سایه را خشک بزنید.

انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آن‌ها
این نوع سایه چشم‌ها به راحتی با هم ترکیب می‌شوند و مناسب آرایش‌های ترکیبی چشم خواهند بود.

سخن پایانی

شاید معمول‌ترین سایه چشمی که در هرکجا دیده می‌شود سایه چشم پودری معمولی باشد که در پالت‌های رنگی متنوع در بازار عرضه می‌شوند. اما انواع سایه چشم وجود دارد که دانستن مزایا و معایب هریک می‌تواند به ما کمک کند از بهترین محصول مناسب پوستمان برای آرایش کردن استفاده کنیم و زیباترین چهره را از خودمان به نمایش بگذاریم.

منبع: makeuptutorials

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =