راهنمای کامل شستشوی پوست قبل و بعد از آرایش

2

شستشوی پوست پیش و پس از آرایش کمک زیادی به شادابی پوست شما می‌کند. پیش از آرایش بهتر است پوستتان را از وجود چربی و باقی مانده آرایش قبلی پاک کنید. پس از آرایش هم باید پوستتان را تمیز کنید و به هیچ وجه آرایش به مدت طولانی روی پوستتان نماند. اما چطور باید پیش از آرایش و پس از آن پوست را تمیز کرد؟ در ادامه این دو را شرح می‌دهیم.

شستشوی پوست قبل از آرایش

بیشتر مردم وقتی درباره آرایش کردن فکر می‌کنند تنها به استفاده از کرم پودر و خط چشم و سایر لوازم آرایشی فکر می‌کنند. اما مهم‌تر از همه این‌ها آماده کردن پوست برای آرایش است. اگر پیش از آرایش پوستتان را آماده کنید آرایش به مدت بیشتری روی پوستتان می‌ماند. قدم‌هایی که برای شستشوی پوست قبل از آرایش باید بردارید:

از یک شوینده استفاده کنید

با توجه به جنس پوست و بودجه‌تان از یک شوینده پوست استفاده کنید. بهتر است که آرایش را روی پوست تمیز انجام دهید. از این رو یک شوینده تهیه کنید و پوستتان را با آن شستشو دهید. اگر پوست خشکی دارید از یک شوینده که دارای نرم کننده باشد استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید از ژل شستشو یا فوم استفاده کنید. اگر پوست نرمال دارید از شوینده‌هایی استفاده کنید که مناسب همه پوست‌ها هستند. اگر پوست شما حساس است از شوینده‌های ضعیف استفاده کنید. در صورتی که پوست شما آکنه دارد از شوینده‌هایی همچون چای سبز استفاده کنید تا آکنه‌تان بدتر نشود. از آب خیلی داغ استفاده نکنید تا پوستتان را خشک نکند. اما از آب کمی داغ برای شستشوی پوست استفاده کنید تا آلودگی را به راحتی از پوست شما خارج کند. به هیچ وجه شوینده را محکم روی صورت نکشید تا پوستتان آسیب نبیند. فراموش نکنید که پوست صورت شما نازک است و باید با آن با ملایمت رفتار کنید.

فوم شستشو صورت
آرایش روی پوست تمیز نتیجه بهتری به دنبال دارد.

از تونر استفاده کنید

بسیاری از مردم استفاده از تونر را ضروری نمی‌دانند. تونر در واقع باقی پوست‌های مرده و آلودگی را از پوست شما خارج می‌کند. حتما از یک تونری استفاده کنید که الکل نداشته باشد. زیرا الکل پوست را خشک می‌کند. یک مقدار تونر روی پد کتان بریزید و با آن پوستتان را به آرامی تمیز کنید. اکنون پوست شما برای آرایش کردن آماده است. اما بهتر است قبل از هر کاری از یک مرطوب کننده یا آب‌رسان استفاده کنید. ابتدا اجازه دهید که جذب پوستتان شود و سپس ارایش کردن را شروع کنید.

شستشوی پوست بعد از آرایش

ماندن آرایش روی پوست سلامت پوست شما را به خطر میاندازد. هیچ وقت با آرایش به رختخواب نروید و حتما پیش از خواب پوستتان را تمیز کنید. برای شستشوی پوست بعد از آرایش باید چند مرحله ساده را انجام دهید که شاید جمعا نیم ساعت از وقت شما را بگیرد اما تاثیر بسزایی روی پوستتان خواهد داشت.

از یک پاک کننده آرایش استفاده کنید

بسته به اینکه چقدر آرایش می‌کنید از یک پاک کننده آرایش تک فاز یا دو فاز استفاده کنید. محلول را روی یک پد بریزید و به آرامی آرایش را از پوستتان پاک کنید. برای پاک کردن آرایش چشم از محلول مخصوص استفاده کنید. پاک کننده آرایش چشم و لب با پاک کننده پوست فرق می‌کند. پاک کننده آرایش چشم را روی پد کتان بریزید و پد را روی چشمانتان به مدت چند ثانیه قرار دهید. سپس به آرامی پد را بردارید و آرایشی که زیر جشمتان ریخته را پاک کنید. پس از اینکه کل آرایش را به همین شیوه پاک کردید نوبت به استفاده از تونر و فوم/ژل شستشوی پوست است.

تونر
قبل از هر کاری آرایشتان را با پاک کننده مخصوص پاک کنید.

از فوم یا ژل شستشو پوست استفاده کنید

پس از اینکه پوستتان را با پاک کننده تمیز کردید وقت آن است که از یک فوم یا ژل شستشوی پوست استفاده کنید. همانطور که بالاتر توضیح دادیم باید از یک چیزی استفاده کنید که با پوستتان سازگاری داشته باشد. با شوینده تما صورتتان را بشویید تا باقیمانده آرایش تمیز شود. سپس با یک حوله به آرامی پوست را خشک کنید.

از تونر استفاده کنید

پس از اینکه از شوینده استفاده کردید وقت استفاده از تونر است. استفاده از تونر را هرگز از یاد نبرید زیرا برخی شوینده‌ها حاوی موادی هستند که ماندنشان روی پوست مفید نیست. تونر تمام این مواد و آلودگی‌ها را از پوست شما پاک میکند. برخی مواد طبیعی همچون گلاب می‌تواند جایگزین تونر شود. می‌توانید خودتان در خانه با یک شیشه گلاب و آب مقطر یک تونر طبیعی و ارزان بسازید. اگر پوست خشکی دارید درون این محلول چند قطره گلیسیرین هم بریزید.

گلاب برای پوست
گلاب یک تونر طبیعی است و از آن در ترکیبات بسیاری از لوازم آرایش‌های معروف استفاده می‌شود.

از آبرسان استفاده کنید

پس از اینکه همه مراحل بالا را انجام دادید نوبت استفاده از آبرسان پوست و دور چشم است. آبرسانی پوست و دور چشم را هر شب انجام دهید. برای دور چشم از آبرسان مخصوص دور چشم استفاده کنید زیرا جنس دور چشم با بقیه صورت شما فرق می‌کند و پوست آن به شدت نازک و آسیب پذیر است. هر از چندی می‌توانید تغییری در روتین شستشوی پوست خود ایجاد کنید و به جای آبرسان از یک سرم پوست استفاده کنید. سرم پوست انواع مختلفی دارد که بر اساس نیازتان می‌توانید آن را تهیه کنید.

سخن پایانی

شستشوی پوست قبل  و بعد از آرایش تاثیر بسزایی در سلامت پوست شما دارد و در نهایت باعث می‌شود که آرایش روی پوست شما بهتر دیده شود. فراموش نکنید که شستشوی پوست فقط پاک کردن آرایش نیست و استفاده از تونر و آبرسان و یا کرم دور چشم هم بخشی از روتین شستشوی شما باید باشد.

2 نظرات
  1. مزرعه حلزون اسکارگو الماس می گوید

    فروش حلزون زنده طبی اسکارگو با کلیه ملزومات
    جهت ثبت سفارش?
    لینک ارتباطی با مدیر کانال
    شماره تماس 09*********
    طراوت وپاکسازی پوست، رفع چین و چرو ک، لک و رد زخم و..?ارسال به تمام نقاط کشور

    1. غزل کوچنانی می گوید

      کاربر گرامی استادکار، اطلاعات تماس برای حفظ حریم شخصی شما حذف شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − هفت =