کانسیلر چیست؟ نکاتی که باید درباره استفاده از کانسیلر بدانید

1

کانسیلر چیست، نحوه استفاده کانسیلر و موارد مصرف کانسیلر را در این مقاله شرح می دهیم. همه خانم‌ها دوست دارند یک آرایش زیبا و بی نقص داشته باشند. آرایشی که اندک ایراداتی که ممکن است روی پوست آن‌ها وجود داشته باشد را از بین ببرد. یکی از مهم‌ترین‌های آن تیرگی یا کبودی دور چشم است. هرچند راه‌های متعددی برای برطرف کردن کبودی دور چشم وجود دارد اما اگر هنوز کبودی دور چشم برطرف نشده باشد آرایش چهره ما زیبا و بی نقص نخواهد بود. در این مرحله کانسیلر به نجات ما خواهد آمد. بیشتر درباره اینکه کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد بدانید. با اپلیکیشن درخواست خدمات استادکار همراه باشید .

کانسیلر چیست ؟

کانسیلر در واقع اصلاح کننده رنگ پوست است. تیرگی‌های دور چشم، لکه‌هایی که در اثر بالا رفتن سن بوجود آمده یا در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید نمایان شده است نیز از جمله مواردی هستند که با کمک کانسیلر می‌توانند پنهان شوند. شاید تصور کنید این کار را کرم پودر نیز انجام می‌دهد. درست است هر دو قرار است یک چهره یک دست و بی عیب از فرد بسازند، با این تفاوت که کانسیلر نسبت به کرم پودر بیشتر به روی نقاط تمرکز دارد. شما کرم پودر را به کل صورت می‌زنید اما کانسیلر را فقط روی نقاط خاصی از صورت استفاده می‌کنید.

انواع کانسیلر

حتی اگر کاملا با کاربرد کانسیلر آشنا باشید باز هم هنگام انتخاب کانسیلر ممکن است با سوالاتی مواجه شوید. چرا که کانسیلر هم انواع مختلف و حتی رنگ‌های مختلف دارد. بنابراین لازم است که ابتدا با انواع کانسیلر آشنا شوید تا بتوانید بهترین کانسیلر را از میان آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه با چهار نوع متفاوت کانسیلر آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید هایلایت و لولایت مو

  • کانسیلر مایع- پوشش دهی کم برای پوست چرب تا معمولی

کانسیلر مایع یکی از پرمصرف‌ترین کانسیلرها به شمار می‌رود. اغلب افراد این نوع کانسیلر را ترجیح می‌دهند چرا که برای پوشش دهی تیرگی‌های دور چشم بسیار مناسب و کاربردی است. کانسیلر مایع اغلب نسبت به سایر کانسیلرها سبک‌تر است. اما شاید با وجود مایع بودن خیلی مناسب پوست‌های خیلی خشک نباشد، بخصوص اگر رنگی مات برای آن انتخاب می‌کنید. گاهی ممکن است انتخاب یک کانسیلر مایع مات برای پوست خیلی خشک موجب شود خشکی پوست بیشتر نمایان شود. اما اگر با وجود پوست خشک ترجیح می‌دهید از کانسیلر مایع استفاده کنید، پیش از کانسیلر زدن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست شما حساس است و زود جوش می‌زند بهتر است به دنبال محصولی بروید که فاقد چربی (Oil-free) باشد.

کانسیلر کرمی یا مومی - پوشش دهی خوب برای پوست چرب تا معمولی
کانسیلر مایع می‌تواند به شکل یک قلم نیز ظاهر شود، قلمی که باید کمی فشرده شود تا مایع کانسیلر از نوک قلم خارج شود و شما بتوانید به راحتی آن را روی نقاط مورد نظر بکشید و پوشش دلخواهتان را روی پوست ایجاد کنید. این نوع کانسیلر می‌تواند برای برطرف کردن ایرادات آرایشی مناسب باشد چرا که بسیار ظریف و باریک است.
  • کانسیلر کرمی یا مومی – پوشش دهی خوب برای پوست چرب تا معمولی

کانسیلر کرمی معمولا لایه ضخیم‌تری به روی پوست ایجاد می‌کند و کل روز هم روی پوستتان باقی می‌ماند، حتی اگر پوست چرب داشته باشید. به همین دلیل است که پوشش دهی آن نسبت به کانسیلر مایع بهتر است. این نوع کانسیلر بیشتر جنبه اصلاح کننده رنگ دارد، یعنی اغلب برای یکرنگ کردن و پوشش دهی لکه‌های روی پوست استفاده می‌شود. اگر یک خال روی پوستتان دارید یا می‌خواهید لکه جوش را  پنهان کنید بهترین کار استفاده از این نوع کانسیلر فقط به روی نقطه مورد نظرتان است. این نوع کانسیلر معمولا داخل یک قوطی یا ظرف کوچک به طور فشرده قرار دارد. برای استفاده از آن می‌توانید از قلم آرایشی مخصوص کانسیلر استفاده کنید.

کانسیر ماتیکی – پوشش دهی خوب برای پوست معمولی تا خشک
این نوع کانسیلر اغلب در یک قوطی کوچک قرار دارد و ممکن است آن را با نام موس کانسیلر نیز بشناسند.
  • کانسیر ماتیکی پوشش دهی خوب برای پوست معمولی تا خشک

کانسیلر ماتیکی ظاهری همانند یک رژ لب جامد دارد و برای پوشش دهی لکه‌های تیره پوست یا جوش‌ها مناسب است. این نوع کانسیلر برای مواقعی که در عجله هستید و می‌خواهید سریعا آرایش کنید بسیار مناسب است. هرچند باید این نکته را در نظر داشته باشید که کانسیلر ماتیکی معمولا روی پوست سنگین است، بنابراین اگر پوست چرب دارید بهتر است از نوع دیگری از کانسیلر استفاده کنید، بخصوص در ماه‌های گرم سال این نوع کانسیلر ممکن است روی پوست شما به خوبی ننشیند و آرایشتان را خراب کند.

کانسیلر مدادی – پوشش دهی کم برای پوست معمولی تا خشک
کانسیلر ماتیکی نیز از جمله کانسیلرهای جامد است که برای پوشش دهی لکه‌های جوش روی پوست مناسب است.
  • کانسیلر مدادی پوشش دهی کم برای پوست معمولی تا خشک

کانسیلر مدادی به نوعی کانسیلر استیکی یا ماتیکی محسوب می‌شود با این تفاوت که سر آن دیگر همانند یک رژ لب نیست و بیشتر حالت یک مداد را دارد. بنابراین می‌تواند ریزه کاری‌های بیشتری را در بر بگیرد. اما در قیاس با کانسیلرهای ماتیکی، این نوع کانسیلر پوشش دهی کمتری دارد و اگر تیرگی دور چشمتان زیاد باشد شاید استفاده از این نوع کانسیلر برایتان مناسب نباشد.

چطور از کانسیلر استفاده کنیم؟
کانسیلر مدادی نوعی کانسیلر جامد محسوب می‌شود که کاملا شبیه به یک مداد طراحی شده و تراشیده می‌شود.

چطور از کانسیلر استفاده کنیم؟

در ابتدا شاید تصور بر این باشد که کانسیلر فقط برای پوشاندن تیرگی دور چشم استفاده می‌شود اما به روش‌های مختلفی می‌توانید از این محصول آرایشی استفاده کنید که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم ، ابتدا به روش استفاده از کانسیلر دور چشم یا استفاده از کانسیلر برای صورت می پردازیم .

  • روش استفاده از کانسیلر دور چشم. معمول‌ترین استفاده از این محصول برای پوشش دهی تیرگی دور چشم و زیباتر نشان دادن چشم است. بهترین روش برای کشیدن کانسیلر به دور چشم کشیدن آن به شکل یک مثلث است. یعنی محدوده‌ای زیر چشمتان را به شکل یک مثلث در نظر گرفته و آن را کانسیلر می‌کشید. هر چند کرم زدن به دور چشم به شکل نقطه‌ای نیز همیشه مرسوم است و موردی ندارد.
روش استفاده از کانسیلر دور چشم استفاده از کانسیلر برای صورت
برای اینکه بهترین سایه روشن را زیر چشمتان ایجاد کنید بهتر است کانسیلر را به شکل یک مثلث زیر چشمتان بکشید نه یکدست.
کانسیلر چیست؟ طرز استفاده از کانسیلر
استفاده از کانسیلر به شکل نقطه‌های ریز زیر چشم نیز ایده مناسبی خواهد بود و برای از بین بردن کک و مک‌ها بسیار کاربردی است.
  • استفاده کانسیلر بعنوان یک پرایمر. اگر می‌خواهید سایه چشمی که می‌زنید زود از بین نرود و پایین پلکتان نریزد، قبل از استفاده از سایه چشم پودری کمی کانسیلر روی پلکتان بزنید تا ماندگاری سایه چشم را بالاتر ببرد.
موارد مصرف کانسیلر چیست طرز استفاده از کانسیلر استیکی
پیش از سایه چشم زدن کمی کانسیلر پشت پلکتان بزنید تا سایه ماندگاری بیشتری پیدا کند.
  • لکه گیری به کمک کانسیلر. اگر روی پوستتان جوش یا یک لکه کوچک داشته باشید به راحتی می‌توانید به کمک کانسیلر آن را بپوشانید.
  • استفاده از کانسیلر زیر ابرو. کانسیلر می‌تواند محدوده زیر ابروی شما را روشن‌تر و یکدست‌تر کند. این کار موجب می‌شود چشمان شما شاداب‌تر دیده شود.
طرز استفاده از کانسیلر جامد
به کمک کانسیلر زیر ابرویتان سایه روشن ایجاد کنید.
  • استفاده از کانسیلر برای برجسته‌تر کردن لب. وقتی رژ لب می‌زنید می‌توانید به کمک یک کانسیلر مدادی دور لبتان را روشن‌تر کنید. البته این نوع روشن کردن فقط باید در حد یک خط دور لب باشد نه بیشتر. این روشنی ایجاد شده موجب می‌شود لبان شما برجسته‌تر دیده شود.
کانسیلر چیست؟ طرز استفاده از کانسیلر دو طرفه
انواع کانسیلر قلمی یا مدادی می‌تواند برای برجسته‌تر نشان دادن لب مناسب باشند.

نکاتی که باید درباره کانسیلر بدانید

  • ابتدا به روی نقاطی که می‌خواهید همرنگ پوستتان شود کانسیلر بزنید سپس از کرم پودر به روی آن استفاده کنید.
  • همیشه از رنگی که یک درجه از پوستتان روشن‌تر است استفاده کنید.
  • بهتر است برای پخش کردن کانسیلر زیر چشم از یک اسفنج آرایشی یا قلم آرایشی استفاده کنید.
  • از کانسیلر برای برطرف کردن ایرادهای آرایش صورت خود نیز غافل نشوید.

از چه رنگ کانسیلر استفاده کنیم؟

کانسیلر نیز همانند کرم پودر رنگ‌های متفاوتی دارد، هرچند پیش‌تر اشاره شد که از کانسیلری که یک درجه از پوستتان روشن‌تر است استفاده کنید. اما لازم است با رنگ‌های دیگر و متفاوت کانسیلر و کاربرد آن‌ها نیز آشنا شوید.

  • کانسیلر سبز- این رنگ کانسیلر برای از بین بردن قرمزی‌های پوست نظیر لکه‌های قرمز یا جای جوش مناسب است. برای پوشش دادن آکنه و جوش‌های پوستی، کانسیلر سبز پیشنهاد می‌شود. اما از این رنگ به روی تیرگی‌های دور چشم یا لکه‌های تیره‌تر از قرمز استفاده نکنید.
  • کانسیلر زرد – کانسیلر زرد شاید معمول‌ترین رنگ برای استفاده باشد چرا که اغلب برای یکدست کردن رنگ پوست به کار برده می‌شود. از این رنگ کانسیلر برای نقاطی از پوستتان که کمی دورنگ شده است استفاده کنید. در واقع این رنگ پرمصرف‌ترین رنگ کانسیلر است که اغلب خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند.
  • کانسیلر صورتی- این رنگ برای پوشش دهی لکه‌های کبود یا تیرگی‌هایی که به بنفش یا آبی می‌خورد استفاده می‌شود. نقاطی که بهتر است از این رنگ کانسیلر برای پوشش دهی‌شان استفاده کنید می‌توان به کبودی زیر چشم اشاره کرد.

نتیجه گیری

کانسیلر یک محصول آرایشی محبوب و پرمصرف است که کمک می‌کند تیرگی دور چشم، لکه‌های روی پوست، جای جوش و زخم و بسیاری از ایرادهای روی پوست پنهان بماند و آرایش صورت، زیباتر و یکدست‌تر دیده شود. دانستن اینکه انواع کانسیلر چیست و کدام مناسب پوست شماست، همچنین چه رنگی بهتر است استفاده کنید، می‌تواند به شما کمک کند بهترین محصول را برای پوستتان انتخاب کنید.

منابع: makeup ، cosmopolitan، stylecaster

1 نظر
  1. زهرا می گوید

    سلام. عاااااالی! خیلی اطلاعات خوبی در اختیار من گذاشتید…ممنون ❤

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =