ویژگی های سرم پوست چیست و چه خواصی دارد؟

0

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان محصولات مختلفی در بازار وجود دارد، از کرم‌های مرطوب کننده گرفته تا کرم‌های ضدچروک و انواع لایه بردار، تمامی این محصولات حاوی موادی هستند که پوستمان را جذاب‌تر و بی نقص کنند. سرم پوست نیز یکی از این محصولات مراقبت از پوست است که اخیرا شهرت بیشتری پیدا کرده است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که سرم پوست چیست و چرا باید از این محصول استفاده کنیم؟ ما در ادامه به شما خواهیم گفت استفاده از سرم پوست برای پوست شما چه فوایدی در بر خواهد داشت.

سرم پوست چیست؟

سرم پوست یک محصول مراقبت از پوست است که پس از تمیز کردن پوستتان و قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده استفاده می‌شود. تمیزکردن پوست موجب می‌شود ترکیبات مفید موجود در سرم پوست که حاوی مولکول‌های کوچک‌تری نسبت به کرم‌ها هستند به طور عمیق‌تری به پوست نفوذ کند و پوست شما نتیجه بهتری بگیرد. این مساله موجب می‌شود سرم پوست یک محصول مناسب برای بسیاری از مشکلات پوست نظیر چین و چروک‌های روی پوست باشد.

آیا سرم پوست یک مرطوب کننده است؟

پاسخ این سوال را اینطور به شما می‌گوییم: بله و خیر! سرم‌ها حاوی ترکیباتی (همانند سرامید و هیالورونیک اسید) هستند که به پوست کمک می‌کنند مرطوب بماند. اما این موجب نمی‌شود سرم پوست یک مرطوب کننده محسوب شود. کرم‌های صورت و مرطوب کننده‌ها معمولا قدرت بیشتری برای انجام این کار دارند و بهتر می‌توانند رطوبت پوست را بازگردانند. بنابراین صرفا به این دلیل که از سرم پوست استفاده می‌کنید، استفاده از مرطوب کننده پوست را کنار نگذارید.

سرم پوست یک محصول مراقبت از پوست است که پس از تمیز کردن پوستتان و قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده استفاده می‌شود.
سرم پوست یک محصول مراقبت از پوست است که پس از تمیز کردن پوستتان و قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده استفاده می‌شود.

فواید استفاده از سرم پوست چیست؟

  • به مرور زمان پس از استفاده از سرم پوست، بافت پوست شما بهبود پیدا می‌کند که این مساله را مدیون ویتامین C و مواد کلاژن سازی است که در این سرم‌ها وجود دارند. در نتیجه پوست شما بعد از مدتی نرم‌تر و سفت‌تر می‌شود و پوست جوان‌تری خواهید از داشت.
  • اگر لکه‌ای روی پوستتان وجود داشته باشد که در اثر زخم یا جوش بوجود آمده باشد پس از مدتی استفاده از سرم پوست از بین می‌رود چرا که این سرم پوست را روشن‌تر می‌کند.
  • منافذ باز پوست کم می‌شود و در نتیجه پوستی یکدست و صاف خواهید داشت.
  • التهابات پوستی، قرمزی و خشکی پوست نیز به مرور زمان از بین رفته و پوستی نرم و جوان خواهید داشت.

بیشتر بدانید کالر کورکتور چیست و چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟

چطور سرم پوست مناسب صورتمان تهیه کنیم؟

همانند هر محصول آرایشی، سرم‌ها نیز انواع مختلفی دارند و از ترکیبات مختلفی ساخته می‌شوند. برای اینکه بتوانید بهترین سرم مناسب پوست خود را تهیه کنید نیاز است که چند نکته را بدانید:

  • ابتدا درباره ترکیبات موجود در این سرم‌ها بیشتر بدانید. در ادامه ما شما را با برخی از ترکیباتی که ممکن است در سرم پوست وجود داشته باشد آشنا می‌کنیم.
  • مشکل پوستی که می‌خواهید با استفاده از سرم پوست برطرف کنید را مشخص کنید. آیا می‌خواهید از چین و چروک‌های روی صورت خلاص شوید یا کک و مک‌های روی گونه و بینیتان را از بین ببرید. با توجه به ترکیبات موجود در سرم و مشکلی که می‌خواهید برطرف کنید می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • انتخاب سرم به نوع پوست شما نیز بستگی دارد. اگر پوست چرب دارید سرم پوستی انتخاب کنید که حاوی رتینول و salicylic acid است، وجود روغن دانه گل رز (rosehip seed oil) در ترکیب سرم نیز می‌تواند گزینه خوبی برای پوست شما باشد. برای پوست خشک به دنبال محصولی بگردید که حاوی ویتامین C و hyaluronic acid است. پوست‌های معمولی نیز بهتر است از سرم پوستی استفاده کند که glycolic acid دارد که پوست را مرطوب نگه داشته و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.
سرم پوست انواع مختلفی دارد که باید با توجه به ترکیبات آن و نوع پوستتان تهیه کنید.
سرم پوست انواع مختلفی دارد که باید با توجه به ترکیبات آن و نوع پوستتان تهیه کنید.

برخی از ترکیبات موجود در سرم پوست و فواید آن‌ها برای پوست

همیشه روی محصولات آرایشی پوست نام‌های عجیبی می‌بینیم که شاید هیچگاه ندانیم چه فایده‌ای دارند و آیا اصلا برای پوست ما مناسب هستند یا خیر. در ادامه برای شما برخی از ترکیبات موجود در سرم پوست را توضیح می‌دهیم تا بهتر بتوانید سرم مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

  1. ویتامین C

ویتامین C یک ترکیب معمول برای جوانسازی پوست است. اگر در اواخر سی سالگی و یا چهل سالگی هستید، از سرم پوستی استفاده کنید که ویتامین C داشته باشد. این ویتامین کمک می‌کند پوستتان کلاژن سازی کند و همچنین ایمنی پوست را نیز بالاتر می‌برد.

  1. Hyaluronic acids

هیالورونیک اسیدها برای درمان پوست‌های خشک مناسب هستند. این ماده کمک می‌کند پوست به طور طبیعی مرطوب شده و بازسازی شود. سرامید (Ceramid) ها و آمینو اسیدها نیز همین نتیجه را برای پوست دارند.

  1. آنتی اکسیدان‌ها

موادی نظیر بتا کاروتین (Beta-carotene) و چای سبز (green tea) از جمله مواردی هستند که می‌توانند از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و استرس محافظت کنند. بنابراین وجود انواع آنتی اکسیدان‌ها همانند انار، دانه انگور یا انواع توت‌ها در ترکیب یک سرم پوست بسیار مفید خواهد بود.

  1. رتینول (Retinol)

اگر پوست شما مستعد جوش زدن است و همچنین پوست چربی دارید، سرم پوستی که حاوی رتینول است می‌تواند برایتان مناسب باشد. رتینول همچنین برای از بین بردن خطوط روی پوست و چروک‌های پوستی نیز مفید است.

  1. ترکیبات ضد التهاب

اگر پوست حساسی دارید از سرم پوست با خواص ضد التهابی استفاده کنید. این نوع سرم باید دارای ترکیباتی از جمله زینک (zinc)، آرنیکا (Arnica) و یا آلوئه ورا (Aloe vera) باشند.

برای انتخاب سرم مناسب برای پوست خود ابتدا باید ترکیبات موجود در آن و فواید هر یک آشنا شوید.
برای انتخاب سرم مناسب برای پوست خود ابتدا باید ترکیبات موجود در آن و فواید هر یک آشنا شوید.

بیشتر بدانید انواع کرم آبرسان دور چشم و ویژگی‌های آن

چطور سرم پوست را استفاده کنیم؟

  1. همانطور که در ابتدا گفته شد، سرم باید به روی پوست تمیز زده شود. بنابراین ابتدا پوست خود را کاملا تمیز کرده و سپس سرم پوست را استفاده کنید.
  2. نیازی نیست مقدار زیادی از این محصول را به روی پوستتان بزنید. سعی کنید به میزان متعادل و طوری که تمام مواد به خوبی جذب پوستتان شود این محصول را استفاده کنید و به آرامی پوستتان را ماساژ دهید.
  3. اگر پوست حساس دارید، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از شستن صورتتان سرم بزنید. استفاده از یک محصول مایع به روی پوست مرطوب یا خیس ممکن است موجب ایجاد خارش روی پوست شود.
  4. فرقی نمی‌کند صبح سرم پوست را بزنید یا شب. اما اغلب مواقع محصولات جوانسازی پوست یا محصولاتی که می‌خواهیم به پوستمان نفوذ کنند و آن را درمان کنند بهتر است شب قبل از خواب به روی پوست زده شوند.
  5. پس از سرم پوست می‌توانید کرم مرطوب کننده را بزنید.

استفاده از سرم پوست تا شش ماه پس از اولین استفاده آن توصیه می‌شود. برخی از متخصصین معتقدند این محصول پس از این مدت زمان ممکن است خواص خود را در اثر قرار گرفتن در معرض اکسیژن از دست بدهد.

چند قطره سرم را روی پوستتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود.
چند قطره سرم را روی پوستتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

سخن پایانی

سرم پوست یک محصول زیبایی پوست سبک و بسیار موثر است که معمولا به دلیل داشتن ترکیبات قوی‌تر نسبت به کرم‌های پوست قیمت گران‌تری خواهد داشت. اما اغلب برای مراقبت از پوست، بخصوص در سنین بالاتر، پیشنهاد می‌شود از سرم پوست استفاده شود. هرچند مراقبت از پوست باید از سنین جوانی انجام شود تا از بوجود آمدن چروک‌های پوستی جلوگیری شود.

منابع: femina ، intothegloss

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =