سبک آرایش نود (nude) یا عریان چیست و چگونه اجرا می شود؟

0

چمدهای آرایش و زیبایی همه روزه در حال تغییر هستند اما یکی از مدهایی که هرگز از رده خارج نمی‌شود آرایش نود است. این سبک از آرایش به این معنی نیست که نباید آرایش کنید. بلکه باید تا حد ممکن آرایش خود را ساده کنید تا به رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و عیب‌های چهره شما را بپوشاند. در این آرایش از رنگ‌های طبیعی همچون صورتی روشن، قهوه‌ای روشن، کرمی و غیره بیش‌تر استفاده می‌شود. در ادامه آرایش نود را به شما معرفی کرده و نحوه اجرای آن را شرح می‌دهیم.

آرایش نود به چه معناست؟

به طور ساده آرایش نود یعنی با کم‌ترین رنگ ممکن و با استفاده از رنگ‌های طبیعی یک چهره زیبا و بی نقص برای خودتان بسازید. برای این کار باید از یک کرم پودر که نزدیک‌ترین تناژ به پوستتان دارد استفاده کنید. آرایش لب‌ها هم باید ملایم باشد و به رنگ چهره شما بخورد. اکثر برندهای لوازم آرایش معروف خط مخصوصی برای لوازم آرایش نود دارند. اگر در خرید تناژ نودی که به چهره شما بخورد مشکل دارید می‌توانید از فروشنده بخواهید که با توجه به رنگ پوستتان لوازم آرایشی نود برایتان بیاورد.

آرایش ساده
اگر روی صورتتان کک و مک دارید لازم نیست آن‌ها را بپوشانید.

از کجا شروع کنیم؟

برخی از متخصصین زیبایی معتقدند که در آرایش نود بهتر است از کرم پودر استفاده نکنید. اما کرم پودر به شما کمک می‌کند که راحت‌تر به چهره دلخواهتان برسید. اما ترجیحا به جای استفاده از کرم پودر به پوست خودتان رسیدگی کنید تا پوست شفاف و طبیعی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا را بخوانید. همچنین باید دقت کنید که کرم پودر نباید روی صورت شما حالت ماسیدگی پیدا کند. برای این منظور از کرمی استفاده کنید که با جنس پوست شما سازگار باشد. اگر از کرم پودر استفاده نکردید همچنان استفاده از کانسیلر واجب است و باید زیر چشمانتان را یک دست کنید. اگر کک و مک دارید نگران نباشید و بگذارید در صورتتان پیدا باشند.

بیشتر بدانید تست لوازم آرایشی و بهداشتی چگونه صورت می گیرد؟

آرایش گونه‌ها

حتی اگر از کرم پودر هم استفاده نکنید، زیر چشم و گونه‌ها قسمت مهمی در آرایش نود هستند. از یک رنگ رژ گونه که روی پوستتان کم‌ترین تضاد رنگی را داشته باشد استفاده کنید و آن را به خوبی با یک براش محو کنید. اگر پوست شما خیلی روشن است از یک برنزر خیلی روشن به عنوان رژ گونه استفاده کنید. رژ گونه را فقط به زیر گونه‌هایتان بزنید.

آرایش چشم‌ها

چشم‌ها مهم‌ترین قسمت صورت شما هستند که می‌توانید روی آن وقت بیشتری بگذارید. اگر یک چهره کاملا طبیعی می‌خواهید از آرایش زیاد چشم‌ها خودداری کنید و بیش‌تر روی مژه‌هایتان و ریمل زدن تمرکز کنید. اما می‌توانید از خط چشم و سایه‌هایی با تناژ خاکستری هم استفاده کنید. هر چند این کار خیلی در حیطه آرایش نود جای نمی‌گیرد اما چهره شما را بسیار جذاب می‌کند. به این سبک از آرایش چشم اسموکی می‌گویند و با آرایش نود همخوانی زیادی دارد.

سایه نود
پالت‌های سایه مخصوص آرایش نود معمولا با همین نام عرضه می‌شوند.

آرایش لب‌ها

لب‌ها تکیمل‌ کننده این آرایش هستند. دقت کنید که لب‌های شما نباید به نظر پوسته پوسته یا خشک برسند. بهتر است برای آرایش لب از یک بالم لب با رنگ ملایم استفاده کنید. متخصصین مد و زیبایی معتقدند که نباید از خط لب در این آرایش استفاده کرد. می‌توانید روی رژ لب ملایمتان یک براق کننده هم استفاده کنید. به نظر من اگر از یک رژ لب مات استفاده کنید که رنگش نزدیک به رنگ طبیعی لب خودتان باشد نتیجه بهتری می‌گیرید.

از این آرایش چه زمانی استفاده کنیم؟

آرایش نود برای فصل تابستان بسیار مناسب است. خصوصا اگر پوست چربی دارید یا نمی‌خواهید در فصل گرما آرایش روی صورتتان حالت کیک پیدا کند. البته از این آرایش در هر کجا و هر فصلی می‌توانید استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که هرگز از مد نمیفتد. شعار اصلی این سبک از زیبایی “هرچه کم‌تر، بیش‌تر” می‌باشد که به خوبی بیانگر سبک آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 11 =